mboost-dp1

SXC - Gokoroko
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hmf. tror ikke der skal forstås eksamenssnyd som snyd ved en eksamen. For der er vel oftest ikke net.
Problemet er jo (som en eller anden formand for en eller anden studenterorg. siger) at der ikke er nogen fast linje imellem snyd og inspiration. Og den sikkert ikke kan defineres. (egne ord..)
Vi havde en lærer på uni. der mente at hvis vi snakkede sammen om en opgave, var det eksamenssnyd (en opgave som en aflevering) vi måtte ikke snakke overhovedet. Som om alle ikke så "snød".
info: på DTU kaldes alle former for snyd til skriftlige opgaver vist "eksamenssnyd" (hvor meget mening det så end giver.)
Problemet er jo (som en eller anden formand for en eller anden studenterorg. siger) at der ikke er nogen fast linje imellem snyd og inspiration. Og den sikkert ikke kan defineres. (egne ord..)
Vi havde en lærer på uni. der mente at hvis vi snakkede sammen om en opgave, var det eksamenssnyd (en opgave som en aflevering) vi måtte ikke snakke overhovedet. Som om alle ikke så "snød".
info: på DTU kaldes alle former for snyd til skriftlige opgaver vist "eksamenssnyd" (hvor meget mening det så end giver.)
At bruge internettet som opslagsværk, er vel mere normalt idag, end at slå op i et af lademann's leksikaer?
mireigi (1) skrev:Interessant at billedet kun viser kvinder :)
Jo, og foran en computer? Den her nyhed må da vidst være en and >_<
Problemet er måske ikke så meget inspiration fra nettet. problemet er når man kan genfinde en afleveret opgave ordret på Wikipedia, eller første side af en Google-søgning?
Du misforstod vist nyheden.mireigi (1) skrev:Interessant at billedet kun viser kvinder :)
Spøg til side, så er det da et problem der er nemt at løse. Her er 2 trin:
1. Konfisker mobiltelefonen ved indgang til eksamen
2. Blokker internetadgang på eksamenscomputere.
Det handler om eksamensopgaver/projekter! (og dermed afskrift, som også er "snyd")
Eller også er generationen der nu står for at afholde eksamner blot blivet bedre til at opsnappe snyderi.
#3 Kan du uddybe dit interesante udsagn om at alle former for snyd betragtes som snyd på DTU? Er der andre universiteter hvor nogle former for snyd ikke er snyd, og bliver disse universitetet så ikke mobbet usandsynligt meget af de matematiske universiteter?
Med hensyn til at snakke om opgaver, så er det ganske tilladt på DTU at samarbejde om at finde løsningen på opgaver så længe den skriflige aflevering er skrevet af forfatteren selv.
#3 Kan du uddybe dit interesante udsagn om at alle former for snyd betragtes som snyd på DTU? Er der andre universiteter hvor nogle former for snyd ikke er snyd, og bliver disse universitetet så ikke mobbet usandsynligt meget af de matematiske universiteter?
Med hensyn til at snakke om opgaver, så er det ganske tilladt på DTU at samarbejde om at finde løsningen på opgaver så længe den skriflige aflevering er skrevet af forfatteren selv.
Berkley University har store problemer med snyd ved programmerings eksamener, eller sådan ser det ud.
Problemet er at de har et program der i en database har tidligere besvarelser liggende som den sammenligner en given besvarelse med. Programmet kan så vurdere om der er tale om et plagiat som en given løsning på en opgave. Ideen er ganske god men i takt med der kommer flere og flere besvarelser ind i database jo flere hits har den på sin plagiat algorytme.
Det kan så enten betyde at de studerende snyder mere og mere, eller det kan betyde at der er en begrænset mængde forskelllige måder at løse et givent problem på og jo flere af de der kommer i databasen jo størrer er riskoen for at nogen laver en løsning der i forvejen findes.
Det er klart denne problematik er noget mere avanceret inden for fritekst, men man skal også passe på med at skyde for mange fordi det lyder bekendt. En omskrivning fra wikipedia er vel lige så meget snyd som en kopi fra wikipedia. Indholdet er jo ikke dine tanker den ene eller anden vej.
Men behøver det være det? Kan man som elev ikke forstå og konkludere på en given problemstilling fordi man ikke har omskrevet eller selv forfattet det amterialet man konkluderer på?
Problemet er at de har et program der i en database har tidligere besvarelser liggende som den sammenligner en given besvarelse med. Programmet kan så vurdere om der er tale om et plagiat som en given løsning på en opgave. Ideen er ganske god men i takt med der kommer flere og flere besvarelser ind i database jo flere hits har den på sin plagiat algorytme.
Det kan så enten betyde at de studerende snyder mere og mere, eller det kan betyde at der er en begrænset mængde forskelllige måder at løse et givent problem på og jo flere af de der kommer i databasen jo størrer er riskoen for at nogen laver en løsning der i forvejen findes.
Det er klart denne problematik er noget mere avanceret inden for fritekst, men man skal også passe på med at skyde for mange fordi det lyder bekendt. En omskrivning fra wikipedia er vel lige så meget snyd som en kopi fra wikipedia. Indholdet er jo ikke dine tanker den ene eller anden vej.
Men behøver det være det? Kan man som elev ikke forstå og konkludere på en given problemstilling fordi man ikke har omskrevet eller selv forfattet det amterialet man konkluderer på?
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/List_of_real_li...
"Infinite Beer - Place down beer, run around the table on which it is placed 300 times while eating chicken, pick up beer, and it will never run out."
Real life cheats :p
"Infinite Beer - Place down beer, run around the table on which it is placed 300 times while eating chicken, pick up beer, and it will never run out."
Real life cheats :p
Det er meget trist.
Der er jo intet i vejen for at finder oplysninger på nettet, så længe man sørger at refererer korrekt samt tager det som kilde frem for implementering.
#3 Lyder godt nok striks. Jeg er vant til at man snakker sammen med andre der laver opgaven, og hjælper hinanden hvis man kan. Kan virkeligt ikke se hvad der er galt med det; det er hvad der bliver gjort i industrien samt indenfor forskning.
Det mest strikse jeg har oplevet, er at man ikke må snakke i gruppen imellem de mundtlig eksamener af gruppe medlemmerne, for ikke at afsløre hvad de vælger af emner at eksaminerer én i. Men det bliver da godt nok aldrig overholdt :)
Der er jo intet i vejen for at finder oplysninger på nettet, så længe man sørger at refererer korrekt samt tager det som kilde frem for implementering.
#3 Lyder godt nok striks. Jeg er vant til at man snakker sammen med andre der laver opgaven, og hjælper hinanden hvis man kan. Kan virkeligt ikke se hvad der er galt med det; det er hvad der bliver gjort i industrien samt indenfor forskning.
Det mest strikse jeg har oplevet, er at man ikke må snakke i gruppen imellem de mundtlig eksamener af gruppe medlemmerne, for ikke at afsløre hvad de vælger af emner at eksaminerer én i. Men det bliver da godt nok aldrig overholdt :)
Windcape (6) skrev:Du misforstod vist nyheden.mireigi (1) skrev:Interessant at billedet kun viser kvinder :)
Spøg til side, så er det da et problem der er nemt at løse. Her er 2 trin:
1. Konfisker mobiltelefonen ved indgang til eksamen
2. Blokker internetadgang på eksamenscomputere.
Det handler om eksamensopgaver/projekter! (og dermed afskrift, som også er "snyd")
Du har vist mislæst nyheden bette ven.
Nyheden skrev:Forklaringen er ifølge universiteterne, at den nuværende generation er vant til at finde deres informationer på nettet. Det er i sig selv ikke så problematisk, men når informationerne foreligger digitalt, så er det nemt at kopiere dem til sin egen opgave.
Problemet er jo netop at de studerende finder "løsningen" online og så kopierer den. Fjern muligheden for at være online, og de studerende er tvunget til at tænke selv.
mireigi (14) skrev:Problemet er jo netop at de studerende finder "løsningen" online og så kopierer den. Fjern muligheden for at være online, og de studerende er tvunget til at tænke selv.
Problemet er at "eksamenssnyd" betyder "snyd med opgaver" og har ikke nogen direkte forbindelse til eksamen.
Så medmindre du mener at alle studerende skal have frataget rettigheden til internet, så hjælper det jo ikke noget.
Til alle dem med at lukke for internettet....
Det er jo ikke til at fjerne muligheden for at være online. Vil man snyde, så kan man snyde.
Min mobil har mulighed for at lave netværk til samtlige computere. Så er det jo bare at have en ekstra med, man kan give til censor... IBM har lavet computere med indbygget 3G ... og så er det heller ikke alle censorere der kan se forskel på en USB-pen og en 3G pen... :P
og nu ligger problemet ved AU, så uden at nærlæse nyheden, så kunne jeg ikke forestille mig det er problemer i samme stil som eksamener i folkeskolen og ungdomsuddannelse..
Om ikke andet, har man ikke adgang til internettet, så må man jo tage det med sig hvis det endelig er... I form at at hente de sider man regner med at komme til at bruge.
Men hold da helt op, en stigning på 88 % ... Det er godt nok vildt!! Danmarks fremtid :D
Det er jo ikke til at fjerne muligheden for at være online. Vil man snyde, så kan man snyde.
Min mobil har mulighed for at lave netværk til samtlige computere. Så er det jo bare at have en ekstra med, man kan give til censor... IBM har lavet computere med indbygget 3G ... og så er det heller ikke alle censorere der kan se forskel på en USB-pen og en 3G pen... :P
og nu ligger problemet ved AU, så uden at nærlæse nyheden, så kunne jeg ikke forestille mig det er problemer i samme stil som eksamener i folkeskolen og ungdomsuddannelse..
Om ikke andet, har man ikke adgang til internettet, så må man jo tage det med sig hvis det endelig er... I form at at hente de sider man regner med at komme til at bruge.
Men hold da helt op, en stigning på 88 % ... Det er godt nok vildt!! Danmarks fremtid :D
Nej. Fordi online er forventet til nødvendig research og refferencer, som er grundlæggende principper i det akademiske miljø.mireigi (14) skrev:Problemet er jo netop at de studerende finder "løsningen" online og så kopierer den. Fjern muligheden for at være online, og de studerende er tvunget til at tænke selv.
F.eks. forestil dig at være til programmeringseksamen, uden adgang til API dokumentationen!
Problemet ligger i at folk kopiere information, frem for at omskrive eller citere informationen med relevante kilder.
#3 har også fået den - at vi snød, fordi vi var flere, der løst et opgavesæt. Det er sgu da blot teamwork?
#14
Man skal ikke skrive en essay ud af den blå luft, man har brug for diverse tidsskrifter, artikler osv. hvis man skriver en opgave i uni. Der skal man jo ikke bruge bøger og opslagsværker, men netop publicerede artikler. Hvorfor skal universiteterne betale utrolig høje summer for adgang til disse, hvis man fjerner muligheden for at bruge dem? Og hvordan vil det se ud med det akademiske niveau, hvis man fjernede disse?
Man skal ikke skrive en essay ud af den blå luft, man har brug for diverse tidsskrifter, artikler osv. hvis man skriver en opgave i uni. Der skal man jo ikke bruge bøger og opslagsværker, men netop publicerede artikler. Hvorfor skal universiteterne betale utrolig høje summer for adgang til disse, hvis man fjerner muligheden for at bruge dem? Og hvordan vil det se ud med det akademiske niveau, hvis man fjernede disse?
Måden vi arbejder på i samfundet, både på arbejdspladserne og på diverse uddannelsesinstitutioner er understøttet af adgang til internettet - og dermed de publicerede dokumenter der skal danne baggrund for den viden vi på den ene eller anden måde skal bearbejde.
Jeg tror der er flere faktorer der spiller ind; studerende samt undervisere er ikke dygtige nok, til at bruge de rigtige kilder/referencer; indførslen af det førnævnte program, der kan se hvor mange procent af opgaven der er ens med noget i de tidligere opgaver; og at den simpelthen er nemmere for svage sjæle, at snyde.
I mine øjne skal de afsluttende prøver på mange af landets uddannelsesinstitutioner fornys. De skal simpelthen tilpasses til den nye måde at arbejde på og alt det information de studerende har adgang til i hverdagen.
Jeg tror der er flere faktorer der spiller ind; studerende samt undervisere er ikke dygtige nok, til at bruge de rigtige kilder/referencer; indførslen af det førnævnte program, der kan se hvor mange procent af opgaven der er ens med noget i de tidligere opgaver; og at den simpelthen er nemmere for svage sjæle, at snyde.
I mine øjne skal de afsluttende prøver på mange af landets uddannelsesinstitutioner fornys. De skal simpelthen tilpasses til den nye måde at arbejde på og alt det information de studerende har adgang til i hverdagen.
For at gøre vores uddannelser mere tidsvarende, kan det vel blive nødvendigt, at dele opgavener op i 2 kategorier.
1. "Hvad ved du" - Her skal spørgsmål besvares udelukkende udfra elevens egen viden. Ingen brug af nogle former for hjælpemidler. Ikke engang egne notater. Her "måler" man altså, hvad eleven rent faktisk har lagret på sin medfødte harddisk.
2. "Hvad kan du" - Her skal opgaven blot løses, som var det en opgave i en virksomhed. Altså, alt er tilladt.
Ude i erhvervslivet bliver der ikke råbt snyd, når en opgave løses ved brug af allerede eksisterende materiale. En programmør der finder en stump gratis kode på nettet, som lige præcis løser den foreliggende opgave, bliver ikke fyret for at have sparet firmaet 10 timers arbejde. Om noget, så bliver han rost.
Uddannelsessystemet skal simpelthen reformeres, så der lægges større vægt på at vurdere hvor dygtige eleverne er til at sortere i den enorme mængde information der er til rådighed.
Edit: #23 kom først
1. "Hvad ved du" - Her skal spørgsmål besvares udelukkende udfra elevens egen viden. Ingen brug af nogle former for hjælpemidler. Ikke engang egne notater. Her "måler" man altså, hvad eleven rent faktisk har lagret på sin medfødte harddisk.
2. "Hvad kan du" - Her skal opgaven blot løses, som var det en opgave i en virksomhed. Altså, alt er tilladt.
Ude i erhvervslivet bliver der ikke råbt snyd, når en opgave løses ved brug af allerede eksisterende materiale. En programmør der finder en stump gratis kode på nettet, som lige præcis løser den foreliggende opgave, bliver ikke fyret for at have sparet firmaet 10 timers arbejde. Om noget, så bliver han rost.
Uddannelsessystemet skal simpelthen reformeres, så der lægges større vægt på at vurdere hvor dygtige eleverne er til at sortere i den enorme mængde information der er til rådighed.
Edit: #23 kom først
Leonhard (8) skrev:(...)
#3 Kan du uddybe dit interesante udsagn om at alle former for snyd betragtes som snyd på DTU? Er der andre universiteter hvor nogle former for snyd ikke er snyd, og bliver disse universitetet så ikke mobbet usandsynligt meget af de matematiske universiteter?
Med hensyn til at snakke om opgaver, så er det ganske tilladt på DTU at samarbejde om at finde løsningen på opgaver så længe den skriflige aflevering er skrevet af forfatteren selv.
Sorry. fatter simpelthen hat af hvad du skriver?
Hvad snyd er snyd? hvad?
snyd er vel snyd som er snyd? (okay amok.)
ipwn (12) skrev:#3 Lyder godt nok striks. Jeg er vant til at man snakker sammen med andre der laver opgaven, og hjælper hinanden hvis man kan. Kan virkeligt ikke se hvad der er galt med det; det er hvad der bliver gjort i industrien samt indenfor forskning.
enig. også derfor vi "snød" alle.
tanghaar (19) skrev:#3 har også fået den - at vi snød, fordi vi var flere, der løst et opgavesæt. Det er sgu da blot teamwork?
Jeg læser det som en jokes. Hvis man sidder 25 mennesker og laver sine opgaver sammen er det vel snyd. På uni burde man vel være ligeglad, men så alligevel ikke for de få der så ikke er med har det så vildt sværere.
#23+24
I har ret, ville ønske systemet var sådan :)
En hvad ved du prøve og en hvad kan du prøve :)
I vores moderne tid er det ikke svært at skaffe viden, det er mere at sortere viden der er en videnskab :P
I har ret, ville ønske systemet var sådan :)
En hvad ved du prøve og en hvad kan du prøve :)
I vores moderne tid er det ikke svært at skaffe viden, det er mere at sortere viden der er en videnskab :P
Windcape (17) skrev:F.eks. forestil dig at være til programmeringseksamen, uden adgang til API dokumentationen!
Den ene gang jeg var til programmeringseksamen havde vi ikke engang adgang til en computer. Og det var mindre end 10 år siden.
Sidst jeg var til eksamen (Århus Universitet, i øvrigt) var det i "Programmering af Større Objektorienterede Systemer", der var heller ikke adgang til en computer. Det er mindre end et år siden.
Men hvis eksamen består i at jeg skal sidde og programmere på en computer, så kan jeg ikke se noget problem i at have API-dokumentationen lokalt.
The Professionel (24) skrev:Ude i erhvervslivet bliver der ikke råbt snyd, når en opgave løses ved brug af allerede eksisterende materiale. En programmør der finder en stump gratis kode på nettet, som lige præcis løser den foreliggende opgave, bliver ikke fyret for at have sparet firmaet 10 timers arbejde. Om noget, så bliver han rost.
En ansat som finder kode på nettet og angiver at det er noget han selv har skrevet bliver fyret!
The Professionel (24) skrev:Ude i erhvervslivet bliver der ikke råbt snyd, når en opgave løses ved brug af allerede eksisterende materiale.
Problemet er at til eksamen får du en simpel opgave som tusindvis hvis ikke millioner af andre allerede har løst.
I den rigtige verden skulle du gerne få opgaver som du ikke kan finde løsninger til. Nogle gange kan du finde løsninger, nogle gange kan du finde inspiration. Men til eksamen skal du demonstrere at du kan selv. Der er bare ikke ressourcer til at lave unikke opgaver som kræver unikke løsninger. Det ville i øvrigt også være ret svært at sammenligne resultaterne (for at give karakterer), hvis hver opgave er helt ny.
HenrikH (25) skrev:Nu snakker vi jo Årgus universitet, det er jo jyder ;-)
*Kan ikke nære sig for lidt venlig jyde-bashing når det nu er så åbent :-P*
hvad er det med jer sjællændere og jyde-bashing? det slår mig hver gang jeg er i kjøwnhavnstrup at københavnere tit har noget de skal ud med om jyder, men jeg hører sgu aldrig nogen herovre der basher sjællændere retur - er det sexuel frustration? grimme ankler? luft i maven? analkløe? rusten skede? for lidt at gå op i? :)
Modsat ser jeg heller ikke problemet i at man har online adgang.myplacedk (28) skrev:Men hvis eksamen består i at jeg skal sidde og programmere på en computer, så kan jeg ikke se noget problem i at have API-dokumentationen lokalt.
Til størstedelen af vores eksamener på Ingeniørhøjskolen har vi adgang til alting, undtagen kommunikation.
Deres argument er at det er mest realitisk, og fordi at det er sådan man gør det i erhverslivet. At vi ikke må kommunikere er jo så selvfølgelig for at kunne foretage en individuel bedømmelse.
Forskellen er at hvis man ved at de studerende har adgang til nettet, så designer man opgaverne så det også forventes at vi bruger mulighederne. Og det er løsningen i fremtiden.
#34
Man ønsker at teste de studerens evner til at bruge den viden de har tilegnet sig, ikke at teste om de faktisk har lært noget.
Hvis man ikke kan huske noget, så slår man det op.
Ren videnstest foregår til rene muntlige eksamener, hvor til alt der er skriftlig eller projektorienteret, er "snyd" defineret som "påstand uden kilde".
Jeg synes selv at 24 timers eksamen er en god eksamensform, da den tester begge sider, men desværre er den upopulær hos de fleste studerende.
Man ønsker at teste de studerens evner til at bruge den viden de har tilegnet sig, ikke at teste om de faktisk har lært noget.
Hvis man ikke kan huske noget, så slår man det op.
Ren videnstest foregår til rene muntlige eksamener, hvor til alt der er skriftlig eller projektorienteret, er "snyd" defineret som "påstand uden kilde".
Jeg synes selv at 24 timers eksamen er en god eksamensform, da den tester begge sider, men desværre er den upopulær hos de fleste studerende.
#35
Problemet med "slå det op" eller "google det" er at det virker fint, hvis der er noget at finde, men hvis der ikke er noget at finde, så er der brug for analyse/kreativitet.
Mange virksomheder vil føle sig meget snydt hvis de ansætter en med top karakterer og vedkommende kun kan klare opgaver der kan opgoogles og ikke opgaver der kræver selvstændig løsning.
Problemet med "slå det op" eller "google det" er at det virker fint, hvis der er noget at finde, men hvis der ikke er noget at finde, så er der brug for analyse/kreativitet.
Mange virksomheder vil føle sig meget snydt hvis de ansætter en med top karakterer og vedkommende kun kan klare opgaver der kan opgoogles og ikke opgaver der kræver selvstændig løsning.
#36
Men ville de ikke også føle sig snydt, hvis personen ikke brugte internettet som en del af analysen?
Hvis jeg kan analysere en problemstilling, eller en algoritme, så synes jeg det er fint at læse artikler og kode-eksempler som kan give en ide om implementation.
Men som det også blev påpeget meget den sidste tid, så bør internet research være et langt større emne i skolen, så man kan lære at bruge det analytisk, og ikke ikke som en hurtig løsning der ender med et plagiat.
Men ville de ikke også føle sig snydt, hvis personen ikke brugte internettet som en del af analysen?
Hvis jeg kan analysere en problemstilling, eller en algoritme, så synes jeg det er fint at læse artikler og kode-eksempler som kan give en ide om implementation.
Men som det også blev påpeget meget den sidste tid, så bør internet research være et langt større emne i skolen, så man kan lære at bruge det analytisk, og ikke ikke som en hurtig løsning der ender med et plagiat.
Personligt kan jeg ikke se noget problem i at nogle eksamener er med internetadgang, andre uden.
Pointen er, at man skal kende konsekvensen. Det er altså en anden slags eksamen, alt efter hvad man har adgang til. Notater, bøger, internet-opslag, kommunikation...
BTW: Min kæreste har været til en eksamen hvor selv telefoni var i orden, man skulle bare gå ud på gangen.
Pointen er, at man skal kende konsekvensen. Det er altså en anden slags eksamen, alt efter hvad man har adgang til. Notater, bøger, internet-opslag, kommunikation...
BTW: Min kæreste har været til en eksamen hvor selv telefoni var i orden, man skulle bare gå ud på gangen.
Men stadigvæk er (skriftlige) eksamener uden internetadgang typisk i grundvidens fag som f.eks. matematik, hvor man alligevel ikke har fordel af internettet.myplacedk (39) skrev:Personligt kan jeg ikke se noget problem i at nogle eksamener er med internetadgang, andre uden.
Men har så modsat fordel af ens regneværktøjer.
Derfor vil jeg stadigvæk mene at "snyd" mere handler om plagiater!
HenrikH (25) skrev:Nu snakker vi jo Årgus universitet, det er jo jyder ;-)
*Kan ikke nære sig for lidt venlig jyde-bashing når det nu er så åbent :-P*
No ska do tål pæn om a jyder. Er do klår ower hur muwtræls det er fur wos at sku tå a trawtor tæ kjøwenhavnstrup fur at lån'n komputer mæ indernæt hver gång wi ska læs jæn a de dersens imæjls.
Fandt denne nyhed på Århus Universitets hjemmeside i morges om at der rent faktisk ikke snydes "mere" nu, men at årene 2007 & 2008 blot var år med utrolig lave antal tilfælde af snyd;
http://www.au.dk/nyheder/presse/2010/eksamen/
http://www.au.dk/nyheder/presse/2010/eksamen/
#38 fortsat
Ihvertfald indenfor software udvikling har man problemet med folk som:
- har bestået en IT uddannelse
- kan føre en særdeles troværdig samtale omkring programmering
- i starten efter ansættelse får løst nogle nemme opgaver
- kører fuldstændigt fast når de får vanskeligere opgaver
- bliver fyret eller selv siger op fordi de ikke kan levere varen
(og et efterfølgende code review af de løste nemme opgaver afslører at de er løst med hjælp fra andre eller lidt random copy paste af kode som er endt med noget som virker men kunne have været løst med 1/50 af den faktisk brugte kode)
Ihvertfald indenfor software udvikling har man problemet med folk som:
- har bestået en IT uddannelse
- kan føre en særdeles troværdig samtale omkring programmering
- i starten efter ansættelse får løst nogle nemme opgaver
- kører fuldstændigt fast når de får vanskeligere opgaver
- bliver fyret eller selv siger op fordi de ikke kan levere varen
(og et efterfølgende code review af de løste nemme opgaver afslører at de er løst med hjælp fra andre eller lidt random copy paste af kode som er endt med noget som virker men kunne have været løst med 1/50 af den faktisk brugte kode)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.