mboost-dp1

SXC - tonyclough
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg kan kun være fuldstændig enig. I dette tilfælde er det ikke løsningen at skabe endnu et bureaukrati, der skal holde øje med alle kunstnerne og deres værker, for, som der argumenteres for, så er det simpelthen ikke brugbart i virkeligheden.
Dog er det i dette tilfælde interessant, om de argumenterne mod musikskatten også kan påføres de tjenester, der tilbyder "uendelige antal downloads" af musik for et månedligt beløb? Hvorledes kan det løbe rundt?
Dog er det i dette tilfælde interessant, om de argumenterne mod musikskatten også kan påføres de tjenester, der tilbyder "uendelige antal downloads" af musik for et månedligt beløb? Hvorledes kan det løbe rundt?
Nu ved jeg ikke hvad et studie koster I leje, men i min verden er vejen frem at kunstnere lægger musikken ud på deres hjemmeside og helt dropper pladeselskaberne.
For at fremme kunstnere så skal der oprettes hjemmesider der har til formål at vise folk at der også findes andre musikere end de populære. Deezer.com er et godt eksempel med deres netradio. Den vælger og vrager i katatogrierne og jeg synes personligt at jeg møder mange ellers ukendte kunstnere gennem denne kanal.
Jeg siger ikke musikken skal være gratis, jeg siger bare at kunstnere selv skal sælge deres musik udenom pladeselskaberne som tager enorme summer af indkomsten til sig selv.
For at fremme kunstnere så skal der oprettes hjemmesider der har til formål at vise folk at der også findes andre musikere end de populære. Deezer.com er et godt eksempel med deres netradio. Den vælger og vrager i katatogrierne og jeg synes personligt at jeg møder mange ellers ukendte kunstnere gennem denne kanal.
Jeg siger ikke musikken skal være gratis, jeg siger bare at kunstnere selv skal sælge deres musik udenom pladeselskaberne som tager enorme summer af indkomsten til sig selv.
#4
Ja, jeg gad vide hvorfor jeg kun har set dokumentarer der beskriver hvor glade kunstnere er for at få et samarbejde med et stort pladeselskab.
Nu laver jeg så lige en grov generalisering: Der er de musikere som er "ligeglade" med musikken, men bare vil have en fast indkomst, de går ti pladeselskaberne. Så er der kunstnerne, lidt at sammenligne med iværksættere, som brænder for det, og som også selv vil have gevinsten hvis de laver noget godt.
Hvad skal man lige med den første gruppe?
Ja, jeg gad vide hvorfor jeg kun har set dokumentarer der beskriver hvor glade kunstnere er for at få et samarbejde med et stort pladeselskab.
Nu laver jeg så lige en grov generalisering: Der er de musikere som er "ligeglade" med musikken, men bare vil have en fast indkomst, de går ti pladeselskaberne. Så er der kunstnerne, lidt at sammenligne med iværksættere, som brænder for det, og som også selv vil have gevinsten hvis de laver noget godt.
Hvad skal man lige med den første gruppe?
#5
Er der nu pludseligt noget i vejen med at dyrke musik udelukkende for pengenes skyld?
Du ville da heller aldrig bebrejde en skraldeman for at tage dit skrald ud selvom han ikke brænder for at gøre det! Et arbejde er et arbejde!
Hvis musikken første gruppe laver er god nok til at blive solgt, må det da være fuldstændigt ligegyldigt, hvorvidt musikeren brænder for det denne laver eller ej.
#On topic
Jeg er fuldstændig enig med Mike Masnik! En generel beskatning af musik vil aldrig være en løsning.
Er der nu pludseligt noget i vejen med at dyrke musik udelukkende for pengenes skyld?
Du ville da heller aldrig bebrejde en skraldeman for at tage dit skrald ud selvom han ikke brænder for at gøre det! Et arbejde er et arbejde!
Hvis musikken første gruppe laver er god nok til at blive solgt, må det da være fuldstændigt ligegyldigt, hvorvidt musikeren brænder for det denne laver eller ej.
#On topic
Jeg er fuldstændig enig med Mike Masnik! En generel beskatning af musik vil aldrig være en løsning.
#6: Øh. Hva'?
Der findes to slags jobs i denne verden:
Dem man gider og dem man ikke gider.
At tage et arbejde, som du ikke gider fordi du mangler penge ligger ind under det, du betegner som "et arbejde er et arbejde". Dette er såmænd fint for de, som laver simple ting, som skraldemænd, mekanikere, IT-supportere (hah!), oprydningsfolk m.m., dog er der i stigende grad de, der vil være enige med mig når jeg siger at hvis man ikke gider jobbet så lad være med at tage det - uanset hvad job det er. Hvis du så mangler penge, må du finde dig et andet arbejde. Hvis du mangler uddannelse, så tag den. Hvis du ikke gider er du bare en idiot - som samfundet, vel at mærke, ikke har brug for.
Hvis man gider jobbet, men ikke brænder for det, så er du god nok til jobbet, men der mangler ligesom lidt - lidt mere - så er det ikke det rigtige job, du har. Du kan naturligvis "crash and burn" (arbejde, til du ikke gider det mere), men jeg vil altid anbefale at du sætter dig ned og udarbejder en plan, for at finde ud af, hvad du vil - og hvis du ikke kan det, hvordan du så kan finde ud af, hvad du vil.
Vores job og professionelle karriere optager 37 timer af i alt 168 timer i en uge - hvoraf 42 benyttes til søvn. Det er for lang tid at være nedtrykt over at man har et pisjob.
At tage et job "for pengene" er tilhører gruppen af de sidste; Det er fint, men du bør finde et andet. Det gælder også "kunstnere".
#7: Han er ikke den første, og det er netop dette der er problemet. Løsningen findes, men for få, og for små kunstnere implementerer dem, fordi det ikke giver penge hurtigt nok - og det er en forbandet skam.
Der findes to slags jobs i denne verden:
Dem man gider og dem man ikke gider.
At tage et arbejde, som du ikke gider fordi du mangler penge ligger ind under det, du betegner som "et arbejde er et arbejde". Dette er såmænd fint for de, som laver simple ting, som skraldemænd, mekanikere, IT-supportere (hah!), oprydningsfolk m.m., dog er der i stigende grad de, der vil være enige med mig når jeg siger at hvis man ikke gider jobbet så lad være med at tage det - uanset hvad job det er. Hvis du så mangler penge, må du finde dig et andet arbejde. Hvis du mangler uddannelse, så tag den. Hvis du ikke gider er du bare en idiot - som samfundet, vel at mærke, ikke har brug for.
Hvis man gider jobbet, men ikke brænder for det, så er du god nok til jobbet, men der mangler ligesom lidt - lidt mere - så er det ikke det rigtige job, du har. Du kan naturligvis "crash and burn" (arbejde, til du ikke gider det mere), men jeg vil altid anbefale at du sætter dig ned og udarbejder en plan, for at finde ud af, hvad du vil - og hvis du ikke kan det, hvordan du så kan finde ud af, hvad du vil.
Vores job og professionelle karriere optager 37 timer af i alt 168 timer i en uge - hvoraf 42 benyttes til søvn. Det er for lang tid at være nedtrykt over at man har et pisjob.
At tage et job "for pengene" er tilhører gruppen af de sidste; Det er fint, men du bør finde et andet. Det gælder også "kunstnere".
#7: Han er ikke den første, og det er netop dette der er problemet. Løsningen findes, men for få, og for små kunstnere implementerer dem, fordi det ikke giver penge hurtigt nok - og det er en forbandet skam.
#8 Fuck en gang elitistisk bull-shit.
"Dette er såmænd fint for de, som laver simple ting" / "hvis man ikke gider jobbet så lad være med at tage det - uanset hvad job det er." / "Hvis du mangler uddannelse, så tag den. Hvis du ikke gider er du bare en idiot - som samfundet, vel at mærke, ikke har brug for." - det er fandme en interessant tilgang til samfundet - du tror ikke der er en ordentligt masse mennesker der er i en situation hvor de på ingen måde kan leve op til dine visdomsord?
Din antagelse - hvis vi nu stryger de grove generaliseringer og tager den tilbage til musikerne - så bygger din argumentation på at man står i en situation hvor man enten kan vælge eller vrage - eller står ved "indgangen" til sin karriere. Det er en forkert argumentation. Mange musikere prøver måske nok at leve af deres musik - og nogle kan - for en tid - men langt de fleste vil jo opleve op og nedture i deres "karriere". Hvis ikke man lige er en stjerne - så må man tit og ofte tage hvad man kan få - og f.eks. arbejde som studiemusiker eller background-musiker (i Vild med Dans eller whatever) - og så tage man fandme hvad man kan få - så man kan få lov til at lave det man elsker de sidste 20% af ens arbejdstid. Tæmk på det som supplerende dagpenge - bare hvor du rent faktisk arbejder.
Det er jo desværre sådan at pldeselskaberne (osv.) rent faktisk ofte er dem der sidder med de her jobs - og så mp man bide i det sure æble og "work for the man". Det betyder ikke at man arbejder 24/7 med noget man ikke gider - men bare at man ind imellem laver noget man synes er ngoet pis - for så en sjælden gang imellem at kunne lave det man drømmer om. Og sådan har de fleste af os det sku' nok. Så lad være med at pisse på de musikere der rent faktisk knokler med ngoe de ikke gider - fordi de gør det sku' nok ikke fordi de ikke kan finde andet at lave (nok tværtimod! - det er pissesvært at få selv lortejobs som msuiker) - men fordi det giver dem muli8gheden for rent faktisk at lave det de brænder for.
"Dette er såmænd fint for de, som laver simple ting" / "hvis man ikke gider jobbet så lad være med at tage det - uanset hvad job det er." / "Hvis du mangler uddannelse, så tag den. Hvis du ikke gider er du bare en idiot - som samfundet, vel at mærke, ikke har brug for." - det er fandme en interessant tilgang til samfundet - du tror ikke der er en ordentligt masse mennesker der er i en situation hvor de på ingen måde kan leve op til dine visdomsord?
Din antagelse - hvis vi nu stryger de grove generaliseringer og tager den tilbage til musikerne - så bygger din argumentation på at man står i en situation hvor man enten kan vælge eller vrage - eller står ved "indgangen" til sin karriere. Det er en forkert argumentation. Mange musikere prøver måske nok at leve af deres musik - og nogle kan - for en tid - men langt de fleste vil jo opleve op og nedture i deres "karriere". Hvis ikke man lige er en stjerne - så må man tit og ofte tage hvad man kan få - og f.eks. arbejde som studiemusiker eller background-musiker (i Vild med Dans eller whatever) - og så tage man fandme hvad man kan få - så man kan få lov til at lave det man elsker de sidste 20% af ens arbejdstid. Tæmk på det som supplerende dagpenge - bare hvor du rent faktisk arbejder.
Det er jo desværre sådan at pldeselskaberne (osv.) rent faktisk ofte er dem der sidder med de her jobs - og så mp man bide i det sure æble og "work for the man". Det betyder ikke at man arbejder 24/7 med noget man ikke gider - men bare at man ind imellem laver noget man synes er ngoet pis - for så en sjælden gang imellem at kunne lave det man drømmer om. Og sådan har de fleste af os det sku' nok. Så lad være med at pisse på de musikere der rent faktisk knokler med ngoe de ikke gider - fordi de gør det sku' nok ikke fordi de ikke kan finde andet at lave (nok tværtimod! - det er pissesvært at få selv lortejobs som msuiker) - men fordi det giver dem muli8gheden for rent faktisk at lave det de brænder for.
...læste lige mit indlæg igen og fik det indtryk at jeg lyder som en sur musiker der blev trådt over tæerne. Det er jeg ikke. Kan desværre hverken synge eller spille :)
Men jeg kender en masse musikere - og mange af dem ville sgu' gerne kunne leve af deres musik, men det er ganske få der bare så meget som prøver - og blandt dem er det netop den omdiskuterede problemstilling der går igen.
En af de bassister jeg kender brænder jo for musik - men spiller f.eks. med i Melodi Grandprix - og det kan sgu' godt være han ikke ligefrem hader det, men det er fandme ikke hans drømmejob.
Men jeg kender en masse musikere - og mange af dem ville sgu' gerne kunne leve af deres musik, men det er ganske få der bare så meget som prøver - og blandt dem er det netop den omdiskuterede problemstilling der går igen.
En af de bassister jeg kender brænder jo for musik - men spiller f.eks. med i Melodi Grandprix - og det kan sgu' godt være han ikke ligefrem hader det, men det er fandme ikke hans drømmejob.
#11: Øh, hvorfor skriver du det til mig? Oo
Mit argument understøtter jo netop den metode, Masnik foreslår.
#10: Ja, det er en elitær indstilling. Alle kan vælge og vrage, med mindre de har seriøst fucked up deres situation, hvor de så må lide under konsekvenserne; Det er ikke mit problem, og det betyder bestemt ikke at de (nu snakker vi strikt om folk, som bare vil tjene nogle penge) skal lave lorte musik under selskab A, for at tjene som en døgnflue for et stort skud penge. Det har jeg ikke brug for.
Musikere, som du nævner, der ikke kan finde jobs og som konsekvens deraf går ind og enten tager "lortejobs" som studiemusiker eller background-musiker har jeg jo heller ikke noget imod; De prøver at leve for og af deres musik, fordi de elsker det. Ikke fordi pengene er gode, hvilket jo netop var min pointe med mit indlæg - Man skal ikke tage et job for pengene, men derimod fordi man kan lide det.
For musikere, der ikke kan finde et band at være under, vil jeg mene at en portal hvor musikere kan mødes og prøve at starte et band måske var en god ide. For ikke at sige en fucking fed ide.
Min antagelse, da jeg skrev indlægget var ikke at man kunne vælge og vrage mellem bands som musiker, men at man var en "regular jackass", som jo kan vælge / vrage mellem at uddanne sig eller tage et job - som langt de fleste kan. Et job jeg ikke vil se, at de tager er musiker medmindre de kan lide det - naturligvis.
Og selv i ens "drømmejob" er der ting, man ikke kan lide, det er klart. Som IT-mand skal jeg jo f.eks. dokumentere en del, og det hader jeg. Men jeg ved at der er brug for det, så jeg gør det alligevel.
#12: Det er helt iorden; Jeg bærer ikke nag. Jeg blev tydeligvis misforstået.
Mit argument understøtter jo netop den metode, Masnik foreslår.
#10: Ja, det er en elitær indstilling. Alle kan vælge og vrage, med mindre de har seriøst fucked up deres situation, hvor de så må lide under konsekvenserne; Det er ikke mit problem, og det betyder bestemt ikke at de (nu snakker vi strikt om folk, som bare vil tjene nogle penge) skal lave lorte musik under selskab A, for at tjene som en døgnflue for et stort skud penge. Det har jeg ikke brug for.
Musikere, som du nævner, der ikke kan finde jobs og som konsekvens deraf går ind og enten tager "lortejobs" som studiemusiker eller background-musiker har jeg jo heller ikke noget imod; De prøver at leve for og af deres musik, fordi de elsker det. Ikke fordi pengene er gode, hvilket jo netop var min pointe med mit indlæg - Man skal ikke tage et job for pengene, men derimod fordi man kan lide det.
For musikere, der ikke kan finde et band at være under, vil jeg mene at en portal hvor musikere kan mødes og prøve at starte et band måske var en god ide. For ikke at sige en fucking fed ide.
Min antagelse, da jeg skrev indlægget var ikke at man kunne vælge og vrage mellem bands som musiker, men at man var en "regular jackass", som jo kan vælge / vrage mellem at uddanne sig eller tage et job - som langt de fleste kan. Et job jeg ikke vil se, at de tager er musiker medmindre de kan lide det - naturligvis.
Og selv i ens "drømmejob" er der ting, man ikke kan lide, det er klart. Som IT-mand skal jeg jo f.eks. dokumentere en del, og det hader jeg. Men jeg ved at der er brug for det, så jeg gør det alligevel.
#12: Det er helt iorden; Jeg bærer ikke nag. Jeg blev tydeligvis misforstået.
De pladeselskaber der er burde lave noget ala TDC play. Bortset fra at her kunne man som enkeltperson gå ind, betale en fast pris pr. md. og så bare hente løs af selskabets musik direkte fra deres service.
Så sku i bare se gang i den! det er jeg sikker på. Ikke ligesom Itunes der koster pr. sang.
Og må også indrømme at TDC's DRM er nedern.
Hvis jeg henter nummeret til min tlf. skal jeg også hente det på min PC, min laptop og min MP3 afspiller. jeg kan ikke brænde det ud på en CD og smide det i bilen.
:( væk med DRM og gi mig mit musik. men 150 for 1 nummer ofte er for dyrt (ja gider ofte kun have 1 nummer på en hel CD)
Så sku i bare se gang i den! det er jeg sikker på. Ikke ligesom Itunes der koster pr. sang.
Og må også indrømme at TDC's DRM er nedern.
Hvis jeg henter nummeret til min tlf. skal jeg også hente det på min PC, min laptop og min MP3 afspiller. jeg kan ikke brænde det ud på en CD og smide det i bilen.
:( væk med DRM og gi mig mit musik. men 150 for 1 nummer ofte er for dyrt (ja gider ofte kun have 1 nummer på en hel CD)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.