mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Øhm, det har da været muligt med VAG(VW, Audi, Skoda, Seat) i lang tid efterhånden? Og man kan alt fra at ændre ladetryk, til om kørecomputeren skal vise km/L i stedet for L/100km.
[url]#2[/url] Men er de Hybridbiler? Det giver alligevel bedre optimeringsmuligheder med en hybridbil.
Den skulle gennemsnitlig (kombineret by og landevej) kunne køre ~23.4 km/l fra fabrikken. Hvor finder man hackerenes resultater?
http://www.toyota.com/prius/specs.html
Den skulle gennemsnitlig (kombineret by og landevej) kunne køre ~23.4 km/l fra fabrikken. Hvor finder man hackerenes resultater?
http://www.toyota.com/prius/specs.html
#2
I 1998 blev det lovpligtigt i USA at biler skulle have "OBD2" diagnose interface som private også kan bruge til at hente alle mulige fede detajler ud fra bilen (alle sensorer fx.) min Peugeot 106 Rallye fra 1998 havde det også. Men hvor meget man kunne ændre på motoren ved jeg ikke, men interfacet er bestemt ikke nyt, nogle japanske biler havde det for over 10 år siden.
I 1998 blev det lovpligtigt i USA at biler skulle have "OBD2" diagnose interface som private også kan bruge til at hente alle mulige fede detajler ud fra bilen (alle sensorer fx.) min Peugeot 106 Rallye fra 1998 havde det også. Men hvor meget man kunne ændre på motoren ved jeg ikke, men interfacet er bestemt ikke nyt, nogle japanske biler havde det for over 10 år siden.
#5 - jeg tror du har ret, men så ville det da være rimelig relevant at lave 3 indstillinger ? ;D - så kunne man jo vælge den bedste indstilling alt efter hvilken kørsel man foretager sig. Og det burde jo ikke være det store problem at have 3 indstillinger frem for en...
Men det findes jo også i almindelige biler(nogle af dem).
EDIT: der var så en der var hurtigere end mig ;D
Men det findes jo også i almindelige biler(nogle af dem).
EDIT: der var så en der var hurtigere end mig ;D
Sejt synes jeg! Det ville lige være noget for min far. Aldrig har jeg mødt nogen der går _så_ meget op i at køre økonomisk.
Han trille ned ad hver eneste bakke, bruger motorbremse for at lukke for benzintilførelsen, og accellerer forsigtet, for ikke, at få motoren op på for stort benzinforbrug. Men OK så kører han også ca. 14km/L i en 2.0L C5 der er opgivet til 12.5km/L ved blandet kørsel.
Ville som #3 gerne vide om de havde lagt deres resultater online... Det kunne være sjovt at se hvad de kan præstere.
Han trille ned ad hver eneste bakke, bruger motorbremse for at lukke for benzintilførelsen, og accellerer forsigtet, for ikke, at få motoren op på for stort benzinforbrug. Men OK så kører han også ca. 14km/L i en 2.0L C5 der er opgivet til 12.5km/L ved blandet kørsel.
Ville som #3 gerne vide om de havde lagt deres resultater online... Det kunne være sjovt at se hvad de kan præstere.
#9 Øhm vi snakker en personbil her? Ikke en lastbil!
Men ok, det er selvfølgelig USA vi snakker om.
Kan desuden godt huske da der var alarmer om ca. alt i Mazda, selen, nøglen, døren... Ja man kunne nærmest ikke komme ud eller ind i bilen uden at få tinitus. Det kunne værkstederne heldigvis slå fra. Tak!
Men ok, det er selvfølgelig USA vi snakker om.
Kan desuden godt huske da der var alarmer om ca. alt i Mazda, selen, nøglen, døren... Ja man kunne nærmest ikke komme ud eller ind i bilen uden at få tinitus. Det kunne værkstederne heldigvis slå fra. Tak!
#10 det er ikke økonomisk at trille ned af bakke i en moderne bil
man skal derimod motorbremse i et højt gear da motoren så slet ikke bruger brændstof
Når jeg sætter computeren til passaten kan jeg se at motoren bruger op imod -40mg/rev brændstof når man motorbremser (selvfølgelig kommer der ikke mere i tanken af den grund) men når den skal holde sig igang i tomgang fordi man har koblet ud bruger den 8-10mg/rev
man skal derimod motorbremse i et højt gear da motoren så slet ikke bruger brændstof
Når jeg sætter computeren til passaten kan jeg se at motoren bruger op imod -40mg/rev brændstof når man motorbremser (selvfølgelig kommer der ikke mere i tanken af den grund) men når den skal holde sig igang i tomgang fordi man har koblet ud bruger den 8-10mg/rev
Så er det bare et spørgsmål om tid inden vi ser phpCarInfo, som kan lave MRTG grafer over km/L, lufttryk, osv.
#10
Langsom acceleration brugere ikke mindre benzin da det forlænger tiden man skal give mere gas..
http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=128...
se økonomiløb
Langsom acceleration brugere ikke mindre benzin da det forlænger tiden man skal give mere gas..
http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=128...
se økonomiløb
#16: Det er jo som alt muligt andet, for kompliceret til at forstå med kun en regel.
For det er jo heller ikke specielt økonomisk at holde pinden i bund, så mon ikke det er et sted midt imellem.
Jeg er også en smule allergisk overfor folk som mener at biler kører mere økonomisk ved lavere hastigheder, da al modstand (vind, rulle osv.) stiger proportionalt med hastigheden. Det er jo helt sikkert sandt, men ikke ret mange biler er økonomiske ved 5km/t, da de jo slet ikke er designet til det. De fleste biler er faktisk mest optimale ved ca. 90km/t, omend min egen kan køre 120km/t ved at ofre 0,5km/L mere.
Sidste uges udgave af det tyske AutoBild testede bilers reelle forbrug ved alle hastigheder op til tophastigheden af hver enkelt bil, og det var faktisk sjovt at en Toyota Prius er mere uøkonomisk end en Mercedes C180K fra 120km/t og opad.
Det mest spændende var egentlig at se ved hvilken hastighed bilerne nåede ned på 10km/L, nogle nåede det ved 140 og andre ved 200km/t, uanset om det var diesel eller benzin.
For det er jo heller ikke specielt økonomisk at holde pinden i bund, så mon ikke det er et sted midt imellem.
Jeg er også en smule allergisk overfor folk som mener at biler kører mere økonomisk ved lavere hastigheder, da al modstand (vind, rulle osv.) stiger proportionalt med hastigheden. Det er jo helt sikkert sandt, men ikke ret mange biler er økonomiske ved 5km/t, da de jo slet ikke er designet til det. De fleste biler er faktisk mest optimale ved ca. 90km/t, omend min egen kan køre 120km/t ved at ofre 0,5km/L mere.
Sidste uges udgave af det tyske AutoBild testede bilers reelle forbrug ved alle hastigheder op til tophastigheden af hver enkelt bil, og det var faktisk sjovt at en Toyota Prius er mere uøkonomisk end en Mercedes C180K fra 120km/t og opad.
Det mest spændende var egentlig at se ved hvilken hastighed bilerne nåede ned på 10km/L, nogle nåede det ved 140 og andre ved 200km/t, uanset om det var diesel eller benzin.
#12 Det er ikke økonomisk at motorbremse, da det jo bremser! Dvs. at bilen måske kun ruller 500 meter, hvor den ellers ville kunne rulle 1500 meter. Det du så evt. havde sparet ved ikke at lade motoren bruge brændstof på tomgang, er forlængst væk når du skal accelerere for at køre de sidste 1000 meter.
Det bedste er at lade bilen rulle, og så slukke motoren imens. Blot er de færreste biler beregnet til det, f.eks. virker servostyring ikke, og bremseforstærkeren løber hurtigt tør for vakuum på de fleste biler.
Det vigtigste ved energikørsel er at undgå at bremse, og at undgå unødig acceleration.
Det bedste er at lade bilen rulle, og så slukke motoren imens. Blot er de færreste biler beregnet til det, f.eks. virker servostyring ikke, og bremseforstærkeren løber hurtigt tør for vakuum på de fleste biler.
Det vigtigste ved energikørsel er at undgå at bremse, og at undgå unødig acceleration.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.