mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#50 Det kræver jo ikke en medarbejder pr. server, de har med garanti en central afdeling der kan styre hele remote, så hvis der 5 medarbejderer i døgndrift er det nok ikke helt ved siden af. Men at skyde det til 100-200mio, det kan altså få rigtig meget for den sjat penge, et helt nyt spil koster jo ikke det at udvikle, så hvis de bruger nogle få mio om månede på udvikling, så er det vist ikke helt ved siden af. Det er jo ikke store og omfattende ting der er gratis, den udviddelse der kommer til wow koster jo også penge. Men du har ret i at de små også koster penge til guildwars. Men du kan jo hurtigt regne ud, at når guildwars løber rundt, så koster det ikke 100 eller 200mio på månedsbasis at køre en server farm. Men det er da også kun endnu mere kritisabelt at de har gm's på frivillig basis, med den indtjening stemmer servicen ikke over ens med prisen.
#49 Jeg er helt ening med dig, at det i stor stil er underholdningsværdien man vil betale for, men synes stadig det er for meget, at de har en profit der ligger så højt. Sammenligt med at du betaler 23,- for en bane, så er det jo billigt i forhold til wow.
#49 Jeg er helt ening med dig, at det i stor stil er underholdningsværdien man vil betale for, men synes stadig det er for meget, at de har en profit der ligger så højt. Sammenligt med at du betaler 23,- for en bane, så er det jo billigt i forhold til wow.
#51
Jeg tog fejl ang. GMs.. De er betalte medarbejdere og ligenu soeger de i frankrig.. :)
Hvad angaar server placering saa tror jeg at de er delt op.. Saa der staar fx 5 i samme bygning / cluster, reelt vil 1 medarbejder pr cluster nok vaere realistisk.. Og vi skal lige huske at der som regel er folk saadanne steder om natten ogsaa, dvs 2-3 medarbejdere pr dag..
5 medarbejdere paa verdensplan er jo direkte latterligt .. :)
Udvikling koster en del mere en "nogle faa millioner" ... En "godt betalt" udvikler faar min. 50.000 om maaneden.. ( i mit firma ligger udviklerne omkring det ihvertfald .. )
Og hvis vi antager der er smaa 100-200 udviklere paa BC alene ? Samt en god maengde paa patch-udvikling?
Derudover er der jo ogsaa PR, webudvikling, regnskab + random meget..
100-200 millioner er nok for lavt sat ... :)
Jeg tog fejl ang. GMs.. De er betalte medarbejdere og ligenu soeger de i frankrig.. :)
Hvad angaar server placering saa tror jeg at de er delt op.. Saa der staar fx 5 i samme bygning / cluster, reelt vil 1 medarbejder pr cluster nok vaere realistisk.. Og vi skal lige huske at der som regel er folk saadanne steder om natten ogsaa, dvs 2-3 medarbejdere pr dag..
5 medarbejdere paa verdensplan er jo direkte latterligt .. :)
Udvikling koster en del mere en "nogle faa millioner" ... En "godt betalt" udvikler faar min. 50.000 om maaneden.. ( i mit firma ligger udviklerne omkring det ihvertfald .. )
Og hvis vi antager der er smaa 100-200 udviklere paa BC alene ? Samt en god maengde paa patch-udvikling?
Derudover er der jo ogsaa PR, webudvikling, regnskab + random meget..
100-200 millioner er nok for lavt sat ... :)
#51
23,- for en bane!?.. håber det er coke vi snakker om ;)
Jeg mener blizzard har ramt smertegrænsen for hvad folk vil betale perfekt, 100 kr er ikke så satans mange penge i dag, man ville nok også hurtigt kunne bruge 100 kroner på baner og biler til GT.
Jeg tror bare folk er nødt til at indstille sig på der kommer mere brugerbetaling indenfor computerspil, hvilket jeg faktisk ser som en positiv ting da det tvinger udviklerne til en dymanisk og konstant udvikling af spillene for at holde fast på kunderne.
23,- for en bane!?.. håber det er coke vi snakker om ;)
Jeg mener blizzard har ramt smertegrænsen for hvad folk vil betale perfekt, 100 kr er ikke så satans mange penge i dag, man ville nok også hurtigt kunne bruge 100 kroner på baner og biler til GT.
Jeg tror bare folk er nødt til at indstille sig på der kommer mere brugerbetaling indenfor computerspil, hvilket jeg faktisk ser som en positiv ting da det tvinger udviklerne til en dymanisk og konstant udvikling af spillene for at holde fast på kunderne.
#44-
Det er et banksystem da allerede. Min bank holder da lukket både for deres automater, og for netbank fra klokken 02 - 06 hver dag.
Så en nat om ugen er ikke meget hvis man skal sammenligne.
Jeg ser hellere den her slags betaling, end månedsvis betaling.
Jeg vil hellere betale en lille sum for lidt biler og nogle baner som jeg så kan spille lige så meget jeg vil, og lige så længe jeg vil, end jeg vil betale f.eks. 100 kroner om måneden..
4700 kroner for det fulde spil er jo også kun hvis alle biler og alle baner koster den max pris der er opgivet, hvilket de jo ikke kommer til. Så derfor vil det samlede beløb være lavere, og det er nok de færreste der ville købe ALLE biler og ALLE baner :)
Det er et banksystem da allerede. Min bank holder da lukket både for deres automater, og for netbank fra klokken 02 - 06 hver dag.
Så en nat om ugen er ikke meget hvis man skal sammenligne.
Jeg ser hellere den her slags betaling, end månedsvis betaling.
Jeg vil hellere betale en lille sum for lidt biler og nogle baner som jeg så kan spille lige så meget jeg vil, og lige så længe jeg vil, end jeg vil betale f.eks. 100 kroner om måneden..
4700 kroner for det fulde spil er jo også kun hvis alle biler og alle baner koster den max pris der er opgivet, hvilket de jo ikke kommer til. Så derfor vil det samlede beløb være lavere, og det er nok de færreste der ville købe ALLE biler og ALLE baner :)
#55
Jow, nu er vi ved at taenke lidt mere realistisk..
Men som sagt saa har jeg ingen sikre tal, jeg kan bare ikke forestille mig at Blizzard har et maanedligt overskud paa 580 millioner.. Saa som jeg har sagt tidligere, saa ligger der alt "det loese" ved siden af..
Regnskab, marketing, salg, maintenance.. Det er langt mere end "bare" 20 mill om maaneden.. Selvfoelgelig sidder direktoerer paa nogle store fede checks, men jebus, 580 mill i profit om maaneden? Saa indhenter de MS relativt hurtigt ;)
Jow, nu er vi ved at taenke lidt mere realistisk..
Men som sagt saa har jeg ingen sikre tal, jeg kan bare ikke forestille mig at Blizzard har et maanedligt overskud paa 580 millioner.. Saa som jeg har sagt tidligere, saa ligger der alt "det loese" ved siden af..
Regnskab, marketing, salg, maintenance.. Det er langt mere end "bare" 20 mill om maaneden.. Selvfoelgelig sidder direktoerer paa nogle store fede checks, men jebus, 580 mill i profit om maaneden? Saa indhenter de MS relativt hurtigt ;)
Vivendi der ejer blizzard havde et kæmpe underskud i 2002.
Det er måske en af grundene til at de gerne vil tjene nogle penge på wow, derudover har de også brugt nogle år på at udvikle hele systemet hvilket også er penge der skal tjenes hjem igen.
I sidste ende skal de nok være heldig hvis de har et overskud på 50% (2.5-3 mia) pr. år, hvilket man også må sige er ganske pænt.
Net income: €3.154 Billion (2005) (for Vivendi Universal)
The company disclosed a corporate loss of €23.3 billion in its 2002 annual report, the worst loss to date for a French company.
Det er måske en af grundene til at de gerne vil tjene nogle penge på wow, derudover har de også brugt nogle år på at udvikle hele systemet hvilket også er penge der skal tjenes hjem igen.
I sidste ende skal de nok være heldig hvis de har et overskud på 50% (2.5-3 mia) pr. år, hvilket man også må sige er ganske pænt.
Net income: €3.154 Billion (2005) (for Vivendi Universal)
#56
Hvor ofte ser du marketingsreklamer for WOW? De er da ret sjældne efterhånden - Regnskab? What? For 100 mio?
Maintenance? Fair play. Kyl en mille ekstra oveni.
Og nej - de indhenter ikke MS da deres overskud ryger direkte videre til Vivendi (Der har forbedret sit regnskab med ~€26bn på 4 år?) :o
Hvor ofte ser du marketingsreklamer for WOW? De er da ret sjældne efterhånden - Regnskab? What? For 100 mio?
Maintenance? Fair play. Kyl en mille ekstra oveni.
Og nej - de indhenter ikke MS da deres overskud ryger direkte videre til Vivendi (Der har forbedret sit regnskab med ~€26bn på 4 år?) :o
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.