mboost-dp1

Google

Googles selvkørende bil godkendt i Californien

- Via Wired - , redigeret af Pernicious

Googles selvkørende bil er et af Googles mere spændende projekter, og internetgiganten har smidt enorme summer i udviklingen af prototypen, der har stor popularitet internt hos Google.

Derfor må det således også bringe stor glæde i Google, at bilen netop er blevet godkendt i staten Californien, hvorved Googles selvkørende biler i teorien snart vil være at finde på vejene.

Med godkendelsen får Google tilladelse til at prøvekøre bilerne blandt den almindelige trafik under overvågning af California Highway Patrol og med en passager, der hurtigt vil kunne overtage styringen, hvis bilen pludselig skulle finde på at agere forkert eller farligt.

Den Californiske godkendelse følger i kølvandet på en lignende godkendelse i Nevada, hvor bilerne har været gennem mere end 10.000 kilometers test inden godkendelsen kom i hus.





Gå til bund
Gravatar #1 - cnr
23. maj 2012 07:26
Hmm - troede faktisk det var lovligt. Dvs Kitt og David Hasselhoff brød loven i Knight Rider.. Der røg så en mere af min barndoms illusioner :-(
Gravatar #2 - daveofd00m
23. maj 2012 07:33
<3
Gravatar #3 - Jaqen
23. maj 2012 07:35
jeg glæder mig til de kommer til danmark til rimelig pris. så kan arbejdstiden starte når jeg sætter mig i bilen, og ikke først når jeg kommer frem.
Det vil betyde en del, når man pendler en time hver vej. kræver så selvfølgelig en god stabil 3g/whatever forbindelse hele vejen
Gravatar #4 - XorpiZ
23. maj 2012 07:45
cnr (1) skrev:
Hmm - troede faktisk det var lovligt. Dvs Kitt og David Hasselhoff brød loven i Knight Rider.. Der røg så en mere af min barndoms illusioner :-(


Der gælder ingen lov for Hasselhoff.
Gravatar #5 - Hack4Crack
23. maj 2012 07:55
Overskriften burde være: Hovedløs kørsel godkendt i Californien
Gravatar #6 - kimsey0
23. maj 2012 08:04
Jaqen (3) skrev:
jeg glæder mig til de kommer til danmark til rimelig pris. så kan arbejdstiden starte når jeg sætter mig i bilen, og ikke først når jeg kommer frem.
Det vil betyde en del, når man pendler en time hver vej. kræver så selvfølgelig en god stabil 3g/whatever forbindelse hele vejen


Hvis man er i den heldige position at både ens hjem og arbejdsplads ligger tæt på offentlig transport, kan samme jo opnås allerede :-)
Gravatar #7 - myplacedk
23. maj 2012 08:10
kimsey0 (6) skrev:
Hvis man er i den heldige position at både ens hjem og arbejdsplads ligger tæt på offentlig transport, kan samme jo opnås allerede :-)

Thank you, Captain Obvious.

Du glemte i øvrigt at transporten skal køre på passende tidspunkter, og ikke da alt for meget længere tid end privat transport.

Jeg har i prøvet at arbejde i både bus og tog. Da jeg prøvede i toget fik jeg typisk en stå-plads. Folk kigger meget underligt på mig, når jeg stiller min bærbare på tværs af to nakkestøtter og prøve at udnytte tiden. Bussen var langt mindre praktisk end toget.
Gravatar #8 - NannaS
23. maj 2012 08:27
Det bliver da rart, så slipper jeg for at bekymre mig om rat og pedaler, men kan bruge hele turen på at pladre i mobil :-)
Gravatar #9 - vulpus
23. maj 2012 08:31
Bliver spændende hvilke konsekvenser det får når den første google bil bliver hacket, får virus eller andre eksternaliteter påvirker systemet uhensigtsmæssigt og følgende kører en tilfældigt forbipasserende ned.
Gravatar #10 - ykok
23. maj 2012 08:32
Gad vide om det øger trafiksikkerheden? Umiddelbart vil jeg kunne forestille mig færre (computeren bliver f. eks. ikke træt), men mere voldsomme uheld (programmet kender af gode grunde ikke forskel på små og store fejl).

Hmm, er rimelig sikker på at det bliver udbredt. Men er dog også ganske glad for at det ikke starter lige i nærheden af mig.
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
23. maj 2012 08:39
kimsey0 (6) skrev:
Jaqen (3) skrev:
jeg glæder mig til de kommer til danmark til rimelig pris. så kan arbejdstiden starte når jeg sætter mig i bilen, og ikke først når jeg kommer frem.
Det vil betyde en del, når man pendler en time hver vej. kræver så selvfølgelig en god stabil 3g/whatever forbindelse hele vejen


Hvis man er i den heldige position at både ens hjem og arbejdsplads ligger tæt på offentlig transport, kan samme jo opnås allerede :-)


Tja, med den mængde s-togs- og metropassagerer, der er i morgen og eftermiddagstimerne, er det ikke specielt nemt at arbejde der. Og så tager det længere tid, hvis du skal ud til forstæderne, faktisk ligemeget hvor slem trafikken er. Jeg ved godt, at alle mulige halvhjerne påstår, at 127.000 timer spildt i trafikken er flere timer end de 500.000 (gæt...) timer, der er spildt i offentlig transport (de belejligt glemte at nævne), men det mener jeg nu ikke. Man er også mere flex i en bil. du kan køre når du er færdig, ikke rushe, for at nå din afgang. Ja. I dunno, offentlig transport virker bedre i byen end en bil, for det meste, alt efter, hvor man skal hen og om man kan undgå de af crazy ensretninger, lukkede veje, cykelstier og andre gener og hindringer, der er sat i verden for at minde folk om, at der er en grund til, at afgiften på biler er så lav. Men generelt set er biler væsentligt hurtigere end offentlig transport på Sjælland. For slet ikke at tale om det meste af landet, hvor man ikke rigtig kan fungere uden bil.

Men glæder mig da til, at vi kan købe dem. Meget rart bare at kunne tage bile og så hamre en million øl og så få den med hjem igen, men mon ikke vi har personlige jetpacks inden sådan noget her bliver godtkendt i DK.
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
23. maj 2012 08:40
ykok (10) skrev:
Gad vide om det øger trafiksikkerheden? Umiddelbart vil jeg kunne forestille mig færre (computeren bliver f. eks. ikke træt), men mere voldsomme uheld (programmet kender af gode grunde ikke forskel på små og store fejl).

Hmm, er rimelig sikker på at det bliver udbredt. Men er dog også ganske glad for at det ikke starter lige i nærheden af mig.


Tror jeg også, de fleste uheld sker vel fordi folk er uopmærksomme, ikke holder nok afstand, ikke overholder vigepligt, for rødt etc, det burde en computer være jævnt god til.

Derp, edit fail-
Gravatar #13 - crunchy
23. maj 2012 08:46
Jeg tænker over alle de taxa bus chaufør lastbil chaufør som bliver arbejdsløs, er jeg den eneste som tænker sådan.
Nå ja, så kan de jo uddanne sig videre, jamen til hvad, efterhånden så bliver mange ting overtaget af maskiner.

Jeg er selv It-udvikler så det er ikke fordi jeg er imod udvikling af teknologier, men det gavn kommer ikke det almene befolking til gode, vi går ikke ned i arbejdstid fordi noget af vores manual arbejde bliver overtaget af maskiner eller fatigere lande, nej, vi skal arbejde hurtigere og mere effektivt.

Ikke fordi jeg har et alternative til hvordan samfundet er bygget, men det følles ikke trykt længere.

Crunchy
Gravatar #14 - myplacedk
23. maj 2012 08:47
ykok (10) skrev:
Umiddelbart vil jeg kunne forestille mig færre (computeren bliver f. eks. ikke træt), men mere voldsomme uheld (programmet kender af gode grunde ikke forskel på små og store fejl).

Jeg forstår ikke lige dit argument for mere voldsomme uheld.

Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg har da indtryk af at de mest alvorlige uheld skyldes uomærksomhed, alkohol, stoffer, senilitet... Man skifter bane på motorvejen uden at kigge sig for eller signalere, man tilpasser farten efter skiltene i stedet for de aktuelle forhold... Og når der sker noget reagerer mange panisk (fx. bremser langt hårdere end nødvendigt, og skaber et større uheld end det de prøvede at undgå)

Computeren kan vel se forkert, og styre ved siden af banen/vejen, eller overse noget på vejen, men det kan almindelige fornuftige bilister også.

Det er tydeligt at mange menneskelige fejl vil computeren ikke lave, og visse menneskelige fejl kan computeren også lave. Det spændende er - hvad kan computeren gøre galt, som et nogenlunde almindeligt menneske ikke ville gøre, og hvor tit vil det ske?

Min første tanke er at "gå ned". Men det gør bilister da vist langt oftere end en embedded computer.
Gravatar #15 - Jonas_
23. maj 2012 08:49
vulpus (9) skrev:
Bliver spændende hvilke konsekvenser det får når den første google bil bliver hacket, får virus eller andre eksternaliteter påvirker systemet uhensigtsmæssigt og følgende kører en tilfældigt forbipasserende ned.


Det har alle dage været muligt at sabotere biler med dødelige konsekvenser. Hvad er forskellen her???
Du kan sagtens få High-end biler i dag som selv holder afstand og følger trafikken.. De kunne vel også hackes således at de lige pludselig bremser midt på motorvejen, eller styrer til den forkerte side når du nærmer dig rabatten..

Gravatar #16 - alloedee
23. maj 2012 08:58
Jeg tænker nu mere på foddelene, når f.eks årets julefrokost er slut, og man gerne vil køres hjem
Gravatar #17 - gensplejs
23. maj 2012 09:04
kimsey0 (6) skrev:
Jaqen (3) skrev:
jeg glæder mig til de kommer til danmark til rimelig pris. så kan arbejdstiden starte når jeg sætter mig i bilen, og ikke først når jeg kommer frem.
Det vil betyde en del, når man pendler en time hver vej. kræver så selvfølgelig en god stabil 3g/whatever forbindelse hele vejen


Hvis man er i den heldige position at både ens hjem og arbejdsplads ligger tæt på offentlig transport, kan samme jo opnås allerede :-)

Hmmm
Min transport tid er 1 time og 50 minutter med det offentligt og 25 minutter i bil (kan reduceres hvis jeg kører lidt for stærkt).

Kollektiv trafik = skrammel.
Gravatar #18 - myplacedk
23. maj 2012 09:09
crunchy (13) skrev:
Jeg tænker over alle de taxa bus chaufør lastbil chaufør som bliver arbejdsløs, er jeg den eneste som tænker sådan.

Mon ikke der er håb for at det bliver indført så langtsomt, at de fleste forsvinder med naturlig afgang? Dvs. i stedet for at fyre så ansætter man bare færre. Hvis ét transport-firma fyrer alle chauførerne, er der nok et andet transport-firma som mangler. De unge vælger nok ikke den karriere, når man kan se at stillingen er ved at blive nedlagt i hele branchen. Det øger efterspørgslen på de erfarne/ældre. Det går nok ikke helt op, men med lidt held er det ikke et samfundsproblem.

crunchy (13) skrev:
Jeg er selv It-udvikler så det er ikke fordi udvikling af teknologier, men gavne komme det almene befolking til gode, vi går i arbejdstid fordi noget af vores manual arbejde bliver overtaget af maskiner eller fatigere lande, nej, vi skal arbejde hurtigere og mere effektivt.

Det giver meget lidt mening det der. :)

crunchy (13) skrev:
Ikke fordi jeg har et alternative til hvordan samfundet er bygget, men det følles ikke trykt længere.

Noget tyder på at på et eller andet tidspunkt er der bare ikke arbejde til alle, simpelt hen fordi det ikke er nødvendigt med så meget arbejdskraft. Til den tid er vi nødt til at gentænke samfundsøkonomien. På en eller anden måde skal det være okay ikke at arbejde.

Meeen, det er vist ikke foreløbigt. Et mere aktuelt problem er at de "simple" opgaver bliver løst af maskiner, mens der til gengæld er efterpørgsel på folk som kan lave disse maskiner. Og det er bare langt fra alle som er egnet til den slags stillinger. Hvor længe har vi stillinger nok til dem som ikke er så boglige?
Gravatar #19 - Adagio
23. maj 2012 09:21
Glæder mig helt vildt til det bliver almindeligt med biler der kan køre selv. Jeg hader at køre bil og ville meget gerne undgå det. Desværre kan jeg ikke rigtigt bruge offentlig transport og cykle på arbejde kan jeg heller ikke rigtigt
Savner lidt de gode gamle dage, hvor jeg kunne cykle på arbejde

gensplejs (17) skrev:

Min transport tid er 1 time og 50 minutter med det offentligt og 25 minutter i bil (kan reduceres hvis jeg kører lidt for stærkt).

Kollektiv trafik = skrammel.


Enig... for mig er det ca. 1½ time for selve køretiden, men jeg skal så lige gå 30 min ekstra for at komme fra nærmeste busstoppested til arbejdet og fra hjem til busstoppestedet. Samlet tid for mig ville så være 4 timer pr dag, hvis jeg skulle bruge offentlig transport. 40 min ialt hvis jeg skal køre selv

crunchy (13) skrev:
Jeg tænker over alle de taxa bus chaufør lastbil chaufør som bliver arbejdsløs, er jeg den eneste som tænker sådan.


Og tænk på alle dem der lavede hestevogn da bilen kom til, de blev også arbejdsløse
Det er da surt at miste sit arbejde, men alt i alt vil det hjælpe samfundet meget
Gravatar #20 - Vandborg
23. maj 2012 09:51
Jeg kommer egentlig til at tænke på, hvad den gør med vigepligt?

Kan den se skilte, eller har man registret hvordan det er de forskellige steder, så den ved det? Hvad hvis det bliver ændret, f.eks. ligesom en GPS måske ikke kender en rundkørelse...

Hvis den kan se det på linjer på vejen, eller skilte, hvad nu hvis nogen har stjålet skiltet, eller linjerne på vej er slidt.

Hvad gør den i den situation.

Det skal siges jeg ikke har undersøgt det selv, men er der nogen som ved dette?

Men jeg er meget glad, hvis selvkørende biler kommer. Kunne være virkelig awesome.

Man kunne forestiller sig at forunden bliver en skærm, som kan blive gennemsigt så man kan se film eller lign.
Gravatar #21 - sissy
23. maj 2012 10:04
#20
Hvad gør du selv hvis skiltet er blevet stjålet og striberne på vejen er slidte?

Men mener den har en radar på taget der holder øje med om der kommer biler.
Gravatar #22 - Vandborg
23. maj 2012 10:13
#21

Det jeg mener er, at slidte streger kan jeg nok godt se, men kan godt være deres sensor ikke kan. Det er det jeg tænker. Hvor tolerant er den.
Gravatar #23 - myplacedk
23. maj 2012 10:17
Vandborg (20) skrev:
hvad den gør med vigepligt?

Som den skal.

Vandborg (20) skrev:
Kan den se skilte

Ja, så vidt jeg har forstået. Pointen med bilerne er at indsamle data, ikke bruge date. :)

Vandborg (20) skrev:
Hvis den kan se det på linjer på vejen, eller skilte, hvad nu hvis nogen har stjålet skiltet, eller linjerne på vej er slidt.

Så reagerer den nogenlunde som mennesker gør. Selv når der ER striber, er den jo nødt til at reagere på hvad der er af ting som ikke overholder systemet. Fumlegængere, vejarbejde, umarkerede containere, tabt gods osv.

Den er så snedig at den kan enda klare de svære kryds som man umuligt kan komme igennem mens man overholder loven. I den stat de tester i er der nogle store kryds hvor trafikken skifter retning når folk er trætte af at holde stille. Man kører forsigt ud, stopper, venter, og så kan man komme over. Det klarere den også fint.
Gravatar #24 - myplacedk
23. maj 2012 10:23
Vandborg (22) skrev:
Det jeg mener er, at slidte streger kan jeg nok godt se, men kan godt være deres sensor ikke kan. Det er det jeg tænker. Hvor tolerant er den.

Her er en præsentation af hvordan bilen ser verden:
[url=][/url]

Der er mange fine visualiseringer af dens data. Her er et direkte link til hvordan den gør ved et besværligt kryds hvor den holder øje med både fodgængere og trafik, og er nødt til at presse sig ud i krydset ligesom alle andre: (der er to eksempler i træk)
Gravatar #25 - tentakkelmonster
23. maj 2012 10:54
vulpus (9) skrev:
Bliver spændende hvilke konsekvenser det får når den første google bil bliver hacket, får virus eller andre eksternaliteter påvirker systemet uhensigtsmæssigt og følgende kører en tilfældigt forbipasserende ned.

Jeg gætter på det sædvanlige: Ramaskrig og forbud!
Gravatar #26 - Nothinunik
23. maj 2012 11:12
Så vidt jeg har forstået skal føreren til et hvert tidspunkt være i stand til at overtage kørslen.

Dvs. ikke noget med at blive kørt hjem efter julefrokosten.

og desværre ikke noget med at kunne vende de forreste sæder om så man kunne sidde i en "kúpe" sammen med de andre passagere.

Tror ikke der er mange der bliver arbejdsløse i første omgang.. Tror det bliver en strækt forbedret "cruise control" men der kommer til at gå mange år før en bil får lov til at køre 100% autonomt.. Det er i hvert fald mit bud.
Gravatar #27 - Pwncopter
23. maj 2012 11:30
Det er da rimelig nice, at man snart kan sætte bilen til at følge efter en bus, og sidde til Diablo 3 lan mens man leecher på det gratis Wifi signal fra bussen:)
Gravatar #28 - reliefs
23. maj 2012 11:39
Vandborg (22) skrev:
#21

Det jeg mener er, at slidte streger kan jeg nok godt se, men kan godt være deres sensor ikke kan. Det er det jeg tænker. Hvor tolerant er den.


Det skal du ikke bekymrer dig over, der er nightvision, inferrød og hele molevitten. Vi har dog også samme "superkræft" dog tror jeg ikke du har evnerne til at aktiver dem, men man skal jo ikke skue hunden på hårene.
Gravatar #29 - Adagio
23. maj 2012 11:51
Pwncopter (27) skrev:
Det er da rimelig nice, at man snart kan sætte bilen til at følge efter en bus, og sidde til Diablo 3 lan mens man leecher på det gratis Wifi signal fra bussen:)


Med de 2 kb/s hastigheden lå på sidste gang jeg prøvede tror jeg ikke det kan betale sig :)
Gravatar #30 - bodhiBit
23. maj 2012 12:18
crunchy (13) skrev:
Jeg tænker over alle de taxa bus chaufør lastbil chaufør som bliver arbejdsløs, er jeg den eneste som tænker sådan.
Nå ja, så kan de jo uddanne sig videre, jamen til hvad, efterhånden så bliver mange ting overtaget af maskiner.

Jeg er selv It-udvikler så det er ikke fordi jeg er imod udvikling af teknologier, men det gavn kommer ikke det almene befolking til gode, vi går ikke ned i arbejdstid fordi noget af vores manual arbejde bliver overtaget af maskiner eller fatigere lande, nej, vi skal arbejde hurtigere og mere effektivt.

Ikke fordi jeg har et alternative til hvordan samfundet er bygget, men det følles ikke trykt længere.

Crunchy

Se The Venus Project
Gravatar #31 - fe950
23. maj 2012 14:39
#13: crunchy

Udover taxa og bus chauffør er der andre faggrupper som på sigt er i risiko for ledighed:
1) færdselspoliti (med mindre KMD overtager denne funktion, da det kræver IT viden for at afgøre evt. færdselsuheld !)
2) Kørelærer, jubiii

Spørgsmå: Kan sådan et system sættes på barnevognen, så lille Holger selv tager til vuggestuen/børnehaven(mens youtube skærmen underholder hele vejen til rød stue)
Gravatar #32 - kasperd
23. maj 2012 17:26
ykok (10) skrev:
programmet kender af gode grunde ikke forskel på små og store fejl
Men udviklerne gør, og de kan tage passende forholdsregler.

Sådan et system opbygges bedst i lag startende fra det mest basale niveau der blot sørger for at undgå kollisioner og ellers tage input fra det højere lag så længe det ikke fører til en kollision.

Næste lag kunne have som sin eneste opgave at køre bilen ind til siden og parkere, såfremt det øvre lag ikke kan håndtere en given situation. Så længe det øvre lag ikke gør ting som det nedre lag ikke vil være med til.

Så kunne der være et lag som er ansvarlig for at overholde færdselsloven, og endeligt et lag som er ansvarligt for at nå frem til destinationen så hurtigt som muligt.

Ethvert lag opererer indenfor de rammer der er sat op af lagene længere nede i stakken. Såfremt et af de øverste og komplekse lag bryder sammen tager laget nedenunder over.

Og på den måde får man også taget højde for forskellen mellem store og små fejl. Hvis bilen under motorvejskørsel trækker ud i nødsporet og parkerer er der tale om en lille fejl. At køre frontalt sammen med en anden bil ville være en stor fejl.

De nederste lag i sådan en stak skelner ikke mellem motorvej og landevej, de fokuserer på hvor der er vej og hvor det ser medkørende/modkørende trafik.
Gravatar #33 - BurningShadow
23. maj 2012 19:01
Der er da godtnok nogle triste kommentarer i den her tråd, er jeg virkelig den eneste der elsker at køre SELV!?
Gravatar #34 - fe950
23. maj 2012 19:07
#33... Ja,
Jeg vil for eksempel heller se porn end selv at.....
Nej, Vent lidt, der er noget galt med det jeg siger!
Gravatar #35 - Vandborg
23. maj 2012 19:15
#33

Jeg kan godt lide at kører jo. Derfor vil jeg gerne beholde muligheden. Men kan sagtens se de vil være dejligt nogen gange at kunne lade være.

F.eks. jeg er på vej til italien på ferie, vil måske godt kører noget af vejen selv. Men om natten bliver jeg måske for træt, også sætter jeg bilen til at kører istedet f.eks.

Samt så er min indre nørd imponeret. :)
Gravatar #36 - kasperd
23. maj 2012 20:41
BurningShadow (33) skrev:
er jeg virkelig den eneste der elsker at køre SELV
Nogen kan lide det, andre kan ikke. Vi kan sagtens have en saglig diskussion uden at vi behøver få slået fast hvem af os der kan lide at køre bil, og hvem der kun gør det for at komme frem.

Lad os først lige huske det faktum at der dagligt er personer som dør pga. andres dårlige kørsel. Der vil komme en dag hvor selvkørende biler kører langt mere sikkert end den gennemsnitlige person, og de er udbredte nok til at statistisk materiale kan påvise at biler med manuel styring er overrepræsenteret i ulykkerne. Den dag bliver man nødt til at spørge hvor mange uskyldige menneskers liv man vil ofre for at bevare retten til at føre manuelle biler.

Der er personer som kan lide at snakke i mobiltelefon imens de fører en bil. Det var engang lovligt, det er det ikke mere. Jeg kan ikke se hvorfor manuel styring af biler ikke skulle gå samme vej.

Offentlige veje er ikke lavet for de personer som anser bilkørsel som en form for underholdning. De er lavet for at person kan blive transporteret rundt i landet. Til gengæld er der lukkede baner som er lavet for at man kan køre for underholdningens skyld. På de baner gælder der andre regler. Baner hvor man kan køre manuelle biler bliver sandsynligvis ved med at eksistere. Og der vist heller intet som forhindrer at man kan arrangere løb på sådan en bane hvor man skal snakke i mobiltelefon under hele løbet.

Der kan ikke være tvivl om at personer som ikke ser det som nogen nydelse at selv styre en bil vil være de første som køber biler med automatisk styring. Og der vil være andre personer som holder sig til biler der kun kan styres manuelt lige så længe som de er lovlige.

Men der går nok mindst 20 år før forbud mod manuel styring af biler kan komme på tale.
Gravatar #37 - Magten
23. maj 2012 21:18
Nu har jeg ikke lige set hele videoen myplacedk linkede til, men hvad med udrykningskøretøjer?

Det er en af de situationer hvor mange folk handler fuldstændig uforudsigeligt og ofte komplet tåbeligt, så jeg kunne nemt se en computer blive forvirret også.
Gravatar #38 - RMJ
23. maj 2012 22:00
Det bliver skide komisk om 30år, når vi gamle, kan snakke om dengang hvor man alså selv skulle kører sin bil :P alligevel lidt utroligt.

Men også sejt.
Gravatar #39 - mbw2001
24. maj 2012 07:57
#37
Det er netop dér en computer er fantastisk. Der er jo egentlig ikke noget at bliver forvirret over. Fuck væk fra kørebanen så udrykningskøretøjet kan komme frem. Hold ind til siden, kør ud i rabatten do something. En computer kan rimelig hurtigt finde første sted man sikkert kan komme ud til siden og flytte sig hvorimod kvinder... øh... mennesker hurtigt går i panik og ender med at fryse og holde i vejen.
Gravatar #40 - Vandborg
24. maj 2012 09:25
Formel 1 bliver også awesome af det her.

Team Google
Team Microsoft
Team Oracle
Team Apple
etc..

:P
Gravatar #41 - myplacedk
24. maj 2012 10:15
Vandborg (40) skrev:
Formel 1 bliver også awesome af det her.

Well, i betragtning af at den er designet til at køre pænt og ikke hurtigt, så er den da okay til at køre hurtigt:



Ruten er tegnet på Google Maps, bilen kan selv se keglerne og regne resten ud.
Gravatar #42 - Makey
25. maj 2012 02:54
Den store umiddelbare fordel, og et emne som nogle også er inde på: Sikkerhed. Hvis en idiot ikke overholder loven eller opfører sig uhensigtsmæssigt i trafikken, så får han en bøde og så har han lært det. Hvis en af de her biler laver en lignende fejl kan det rettes med en softwareopdatering (eventuelt hardware afhængig af hvad fejlen er), og så har alle bilerne lært det, og ingen af bilerne skulle (i teorien) kunne lave lige præcis den fejl igen, fordi en bil har gjort netop dette.
Det synes jeg er smart!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login