mboost-dp1

Google

Googles brand er nu $100 milliarder værd

- Via TechCrunch - , redigeret af Emil

På den årlige top-100 over verdens mest værdifulde brands, BrandZ Top 100, ligger Google igen som nr. 1, denne gang med en værdi på over 100 milliarder dollars.

Det store beløb kommer efter, at Googles brand sidste år “kun” var 86 milliarder dollars værd, hvilket betyder, at værdien i år er steget med 16 %. Microsoft kan også konstatere, at deres brand er steget med 8 %, hvilket giver det en værdi på 76,2 milliarder dollars samt en andenplads på listen.

På tredjepladsen med en værdi på 67,6 milliarder dollars finder man Coca-Cola. Af andre teknologivirksomheder finder man IBM med en værdi på $66,6 milliarder, tæt efterfulgt af Apple med en værdi på $63,1 milliarder.

Se hele listen her (pdf).





Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
6. aug. 2009 11:31
WHAT ? Hvor er newz.dk henne på listen, har de ikke glemt os ?
Gravatar #2 - photonatic
6. aug. 2009 11:33
Det lyder som at brandværdien i dollars ikke korrelerer med virksomhedens værdi i NASDAQ; i økonomiske krisetider kan de sågar springe med hele 16%! Hvordan vil det så være i gode tider?
Gravatar #3 - TuxDK
6. aug. 2009 11:36
#2

Tjah, et gratis produkt som google, vil jo netop stige enormt i brand værdig midt i en økonomisk krise.
Gravatar #4 - noise
6. aug. 2009 11:59
Kan godt være deres brand er mere værd end Microsoft's men deres markedsværdi er meget lavere
Gravatar #5 - Mr.destroyer
6. aug. 2009 12:00
hehe.. jeg læste lige overskriften som om at google havde haft en brand (som i ildebrand) og ikke brand som i varemærke hehe...

tror jeg trænger til kaffe
Gravatar #6 - webwarp
6. aug. 2009 12:06
Oracle på en 25. plads .. Det er så lidt mystisk fx, hvor mange kender lige til Oracle's brand.. hvis jeg går en tur i gågaden tror jeg da ikke mange kender Oralce :)
Gravatar #7 - webwarp
6. aug. 2009 12:20
#vil foreslå at droppe kaffen og snuppe en morfar i stedet :)
Gravatar #8 - Daniel-Dane
6. aug. 2009 12:28
#6
Alle kender da moderen af Matrix.
Gravatar #9 - PaNiX
6. aug. 2009 12:29
#6
Ja, Oracle er måske ikke så kendt blandt privatpersoner som sådan, men der er rigtigt-rigtigt mange firmaer, der bruger Oracle, og det tæller jo også...
Der var engang, jeg troede, at den eneste rigtige database var den fra Oracle... Den holdning fik ikke lov til at overleve helt, da jeg blev ansat ved IBM :-)
Gravatar #10 - Spand
6. aug. 2009 12:29
#6

Det er ret simpelt. Hvis dine kunder ikke giver særligt mange penge.. ja så skal du bare have mange af dem. I Oracles tilfælde har de knapt så mange, men de betaler også gerne kassen.
Gravatar #11 - nielsbuus
6. aug. 2009 12:34
Jeg har aldrig set nummer 8 på listen og China Mobile kender jeg kun af navn - har ikk set deres logo. Det viser sig dog at de har over 400 millioner abonnenter, så det er måske egenetligt et ret godt brand.

Men det er også ret nemt at opnå så mange mobilkunder, når China Mobile er den eneste udbyder i Kina.
Gravatar #12 - RKJ
6. aug. 2009 12:38
Det der Internet.. Det er ikke kommet for at blive.
Gravatar #13 - XorpiZ
6. aug. 2009 12:45
MadiZone (11) skrev:
Jeg har aldrig set nummer 8 på listen og China Mobile kender jeg kun af navn - har ikk set deres logo. Det viser sig dog at de har over 400 millioner abonnenter, så det er måske egenetligt et ret godt brand.

Men det er også ret nemt at opnå så mange mobilkunder, når China Mobile er den eneste udbyder i Kina.


Nr. 8 er GE eller General Electric om du vil. De er RET store i USA :)

http://www.ge.com/products_services/directory/by_p...
Gravatar #14 - smiley
6. aug. 2009 12:49
#13

Og en masse andre vegne, de laver umådelig mange produkter... Vi køber bl.a. deres lyspærer til nogle af vores specielle lamper på færgerne.
Gravatar #15 - Qualon
6. aug. 2009 13:21
#13

GE's produkter findes envidere også på næsten alle hospitaler i Danmark. De er meget meget store!




Gravatar #16 - avlanden
6. aug. 2009 13:31
Brandværdi bliver sgu da opgivet i joule.. De har ikke engang styr på enhederne; trist.
Gravatar #17 - moldut
6. aug. 2009 13:43
"...at Googles brand sidste år "kun" var 86 milliarder dollars værd, hvilket betyder, at værdien i år er steget med 16 %."

Er det min matematik der er blevet en smule rusten, eller betyder en stigning på 16% ikke at der tages 16% af værdien, som Google havde sidste år, og lægges oven i? På denne måde vil stigningen i værdien af Google's brand være steget med (100-84)/84*100%=19%? Eller er jeg helt galt på den?
Gravatar #18 - nielsbuus
6. aug. 2009 13:47
#17, jeg ved ikke helt hvad dit regnestykke viser....... men hvis du tager 86 og ganger med 1,16 - så får du 99,76 - eller 100 milliarder lige ud. Så nyheden fejler ikke noget...
Gravatar #19 - Daniel-Dane
6. aug. 2009 14:15
#17
Det er det fede ved matematik. En stigning er ikke det samme som et forhold. F.eks. skal man som tommelfingerregel tage 20 % fra en pris, hvis man vil fjerne varens moms.
Gravatar #20 - Thinq
6. aug. 2009 14:23
#17 du har fået klemt 84 ind i regnestykket i stedet for 86, ellers er din udregning skam rigtig nok.

XorpiZ (13) skrev:
Nr. 8 er GE eller General Electric om du vil. De er RET store i USA :)

Det er vist en subtil underdrivelse :-) Vi snakker om Verdens største firma (i følge Forbes).
Gravatar #21 - luuuuu
6. aug. 2009 14:28
Google er da vist også det eneste firma jeg kender der kan prale med det har fået sit navn tilføjet i en ordbog.

De andre firmaer hvis navne er i ordbogen har jo tyvstjålet deres navne derfra. Apple, Oracle, Ups, Amazon, Visa, og så videre.

Gravatar #22 - Strauss
6. aug. 2009 15:40
#21:

Google er da opkaldt efter tallet googol, eller tager jeg fejl der ?
Gravatar #23 - Cuco2
6. aug. 2009 19:34
#22
Jo, men de staver det anderledes og det er den nye stavemåde og ikke mindst den nye betydning der så er blevet optaget i ordbogen.
Gravatar #24 - Strauss
6. aug. 2009 20:53
#23: Cuco2

Ok :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login