mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
myplacedk (100) skrev:Men hvad gør man så med iOS? Der er da mange med gamle iPhones som installerer en ny iOS på, og oplever at tingene ikke kører helt så godt som man gerne ville. Begrænser de så til fx. iPhone 4? Eller lever de bare med problemet på iOS?
På iOS siden begrænser det dem til måske 2-3 forskellige opsætninger / versioner.
På Android... rigtig mange.
#102
App Store: Infinity Blade Requirements: Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), and iPad. Requires iOS 3.2 or later.
Epic udvikler altså 2 versioner som de kan stå inden for.
Kan man det på Android markedet? Altså kun sælge til specifikke telefoner (eller hardware krav) ?
App Store: Infinity Blade Requirements: Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), and iPad. Requires iOS 3.2 or later.
Epic udvikler altså 2 versioner som de kan stå inden for.
Kan man det på Android markedet? Altså kun sælge til specifikke telefoner (eller hardware krav) ?
nash (103) skrev:App Store: Infinity Blade Requirements: Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), and iPad. Requires iOS 3.2 or later.
Altå: Kan kun køre på de gode iDimser. Samme politik kan man bruge på Android. Det gør Google fx. med Google Earth, som slet ikke kan køre på min HTC Legend.
nash (103) skrev:Epic udvikler altså 2 versioner som de kan stå inden for.
Jeg kan ikke lige se hvordan du drager den konklusion, eller hvorfor det er specielt relevant, men det går nok. :)
nash (103) skrev:Kan man det på Android markedet? Altså kun sælge til specifikke telefoner (eller hardware krav) ?
Ja. Man kan opsætte nogle krav for hvad deviced skal have, for at programmet kan køre, og dermed anskaffes via Android Market. Fx. Android-version og skærmstørrelse. Jeg ved ikke lige hvor langt man kan gå og hvor finkornet det kan blive, men nogle muligheder er der, og Android-brugere er vant til det. (Selv om mange nok ikke har opdaget det.)
nash (103) skrev:Kan man det på Android markedet? Altså kun sælge til specifikke telefoner (eller hardware krav) ?
Jeg fandt lige lidt mere om det. I AndroidManifest.xml kan man angive en række features man skal bruge, for at app'en kan køre. Et lille udvalg (følg linket for komplet liste med beskrivelser):
android.hardware.camera
android.hardware.camera.autofocus
android.hardware.camera.flash
android.hardware.camera.front
android.hardware.location
android.hardware.location.network
android.hardware.location.gps
Med compatible-screens kan man angive hvilke typer skærme app'en kan køre på. Både ud fra størrelse og opløsning.
Med uses-sdk kan man angive en Android-version. Faktisk tre: Minimum, maksimum og foretrukket.
Der er nok flere muligheder i den XML-fil, men ideen skulle være tydelig efterhånden. :)
Desuden kan man begrænse til lande, og så vidt jeg har forstået kan jeg ikke finde Firefox på Android Market fordi min CPU ikke er understøttet. Jeg har dog ikke lige undersøgt hvordan. Pointen er - der er masser af muligheder.
nash (103) skrev:Kan man det på Android markedet? Altså kun sælge til specifikke telefoner (eller hardware krav) ?
Jeg har købt nogle Tegra2 apps. Jeg ved ikke om man stadig kan købe det, selvom man ikke har Tegra2, men det står tydeligt at det kræver en tegra2 mobil.
Tilføjelse: Ligeledes kan man selvfølgelig udvikle og sælge flere versioner af samme apps optimeret til flere platforme. Dem til Tegra2 koster lidt mere end den normale version. Og mon ikke vi får at se OMAP4 og Exynos apps når de kommer.
#108 Embedded Systems : )
Ikke at jeg umiddelbart tror det er nok (for spilfirmaer), men så kan man i hvert fald sørge for at det kun er nye devices som understøtter OpenGL ES 2.0.
Problemet er måske at der er rigtig mange forskellige cpu/gpu'er, på samme måde som til pc'er.
Epic udgivet vist også primært til konsoller (gør de ikke?).
Ikke at jeg umiddelbart tror det er nok (for spilfirmaer), men så kan man i hvert fald sørge for at det kun er nye devices som understøtter OpenGL ES 2.0.
Problemet er måske at der er rigtig mange forskellige cpu/gpu'er, på samme måde som til pc'er.
Epic udgivet vist også primært til konsoller (gør de ikke?).
Nu har Andy Rubin - Googles chef for Android kommet ud med en udtalelse for at gendrive alle de løgne og rygter (som denne her historie er baseret på)
Så vi må håbe Newz også bringer dette - for at forsøge at få lidt balance i dækningen:
http://www.ibtimes.com/articles/131656/20110407/go...
Så vi må håbe Newz også bringer dette - for at forsøge at få lidt balance i dækningen:
http://www.ibtimes.com/articles/131656/20110407/go...
nash (109) skrev:Problemet er måske at der er rigtig mange forskellige cpu/gpu'er,
Jeg aner ikke med GPU'er, men CPU'en er for langt de fleste Android apps ikke interessant. Android apps kodes normalt i Java (eller noget der ligner), som er CPU-uafhængigt. Det er først når man vælger at bruge native code at man skal compile til den enkelte CPU.
#111 Jeg tror Epic gerne vil lave spil i en høj kvalitet. Derfor har de behov for at kende hardwaren. Så de være sikker på at den grafiske spiloplevelsen bliver så perfekt som muligt. Derfor udgiver de også kun til konsollen og ikke pc'er, som har det samme "problem" som Android.
Taxwars (110) skrev:Nu har Andy Rubin - Googles chef for Android kommet ud med en udtalelse for at gendrive alle de løgne og rygter (som denne her historie er baseret på)
Hmm. Nøgleordet er vel "early access"...
Android "openness" gælder kun hvis du ikke ønsker:
- At brande din telefon som Android.
- At have "early access".
- At bruge Google services.
I de tilfælde skal du godkendes af Google ( = closed). Eller hvad?
nash (112) skrev:#111 Jeg tror Epic gerne vil lave spil i en høj kvalitet. Derfor har de behov for at kende hardwaren. Så de være sikker på at den grafiske spiloplevelsen bliver så perfekt som muligt. Derfor udgiver de også kun til konsollen og ikke pc'er, som har det samme "problem" som Android.
Epic har udgivet en del spil til PC'en også. Gears of War, UT3 og Bulletstorm f.eks.
Men de er dog primært engine-udviklere og ikke spil-udviklere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.