mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Overraskende at de kan være ubemærkede i så mange år.
Men selvfølgelig, hvorfor ikke også outsourcing på spilmarkedet. Det er jo alligevel ret almindeligt indenfor så mange andre industrier.
Så som elektronik produkter der bliver købt stort ind i østen for derefter at få et nyt navn af et af de større firmaer (de fleste af den slags, finder vej til tilbuds siden i bilka, føtex osv.).
Kunne dog være sjovt at finde ud af hvilke spil de rent faktisk har produceret. Selvom det nok bliver svært når de, som de selv siger i interviewet, er Ninja :P
Men selvfølgelig, hvorfor ikke også outsourcing på spilmarkedet. Det er jo alligevel ret almindeligt indenfor så mange andre industrier.
Så som elektronik produkter der bliver købt stort ind i østen for derefter at få et nyt navn af et af de større firmaer (de fleste af den slags, finder vej til tilbuds siden i bilka, føtex osv.).
Kunne dog være sjovt at finde ud af hvilke spil de rent faktisk har produceret. Selvom det nok bliver svært når de, som de selv siger i interviewet, er Ninja :P
Umiddelbart kan jeg heller ikke lige se det smarte i hvad pointen i ikke at markedsføre sig skulle være.
Det lader til at det er et firma der modtager arbejde fra andre firmaer; så selvom de ikke er så kendte blandt forbrugerne, kan de godt være kendt hos udgiverne. Det gør det garanteret også mere effektivt at de primært skal kode, og ikke tænke så meget på designrammerne eller PR.
Før jeg læste artiklen forleden tror jeg heller aldrig jeg havde hørt om dem. De lyder dog til at have helt styr på hvad de laver, og i øvrigt ganske tilfredse med at se deres arbejde som et helt almindeligt job. Sjovt, når man tænker på hvordan alle andre i branchen gør alt for at komme frem.
Efter at have tænkt lidt mere over hvorfor at de ønsker at have en mere anonym status, giver det faktisk mening.
De har ingen problemer med PR, de mister ikke arbejde eller penge ved manglene salgstal, og i de fleste tilfælde, behøver de heller ikke at udvikle den kreative del i spiludviklingen.
Rent ud sagt så alt hvad de skal bekymre sig om er at kode spil inden for de afsatte rammer.
Så selvom et af "deres" spil flopper, er der altid arbejde at finde hos de andre softwarehuse. Selvom at alt for mange dårlige titler, sikkert ikke er godt, selvom man er Ninja.
De har ingen problemer med PR, de mister ikke arbejde eller penge ved manglene salgstal, og i de fleste tilfælde, behøver de heller ikke at udvikle den kreative del i spiludviklingen.
Rent ud sagt så alt hvad de skal bekymre sig om er at kode spil inden for de afsatte rammer.
Så selvom et af "deres" spil flopper, er der altid arbejde at finde hos de andre softwarehuse. Selvom at alt for mange dårlige titler, sikkert ikke er godt, selvom man er Ninja.
En pointe mere kunne være at æren - så at sige - også har en økonomisk værdi og kan sælges for penge, således at der faktisk er flere penge at hente ved at sælge æren med istedet for at forsøge at beholde den.
Fidusen er vel at de ikke skal forholde sig til salgstal, anmeldelser osv. men kun om koden virker som den skal...
De skal ikke være nervøse for hvilken platform der sejrer i konsolkrigen eller ligge søvnløse over markedet svinger i retning af platform/FPS/MMORPG - de skal bare sørge for at skidtet virker når de afleverer det, så skal der nok være arbejde til dem...
De skal ikke være nervøse for hvilken platform der sejrer i konsolkrigen eller ligge søvnløse over markedet svinger i retning af platform/FPS/MMORPG - de skal bare sørge for at skidtet virker når de afleverer det, så skal der nok være arbejde til dem...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.