mboost-dp1
Your take?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Wow. Bare ... Wow.
Og så tager vi lige den her:
Kilde:
Jeg vil gerne snakke lidt med de 1018 mennesker. De skal tilsyneladende undervises lidt i det gamle slang: "Behandl andre, som du selv vil behandles."
Og så tager vi lige den her:
Kilde:
Politiets håndtering af aktionen mod de afviste asylansøgere i Brorsons Kirke var helt i orden, mener 54 procent af de danskere, Capacent har spurgt på vegne af DR Nyheder. Kun 27 procent synes, at politiets indsats var for voldsom. 1018 danskere er blevet spurgt i dag.
Jeg vil gerne snakke lidt med de 1018 mennesker. De skal tilsyneladende undervises lidt i det gamle slang: "Behandl andre, som du selv vil behandles."
#3 Mener der blev sagt i nyhederne, at demonstranterne havde kastet med et eller andet, samtidig med at de ikke ville flytte sig for politiet.
..
Umiddelbart synes jeg at folk skal lade politiet gøre deres arbejde, og hvis man er uenig med hvordan de gør deres arbejde, så klag til eller snak med rigspolitichefen omkring det. Det nytter ikke noget at gøre modstand over for de politifolk som er sat på gaden, da de bare udfører et job, ligesom flaske drengen i irma også udfører et job som han er sat til.
Når det er sagt, så er det danske politi vidst snart lige så berygtet som det engelske politi med hensyn til anholdelser etc. og umiddelbart er det jo også en forkert vej at gå, da man som udgangspunkt skal være trygge ved politiet, også selvom man har lavet noget lort.
I forhold til undersøgelsen, så er jeg også enig med flertallet, idet jeg ikke tror at selve irakerne har "lidt overbelastning" i følge hvad jeg har kunne læse, var det nemlig kun demonstranterne som led overlast, hvilket jeg er rimelig neutral omkring, jvf. ovenstående.
Med hensyn til irakerne, så har jeg absolut ingen forståelse eller medlidenhed med dem som helt reelt sagtens kan komme tilbage til Irak (hvilket umiddelbart kun er 1/3 af dem e.lign.) ikke allerede er flyttet derned.
..
Umiddelbart synes jeg at folk skal lade politiet gøre deres arbejde, og hvis man er uenig med hvordan de gør deres arbejde, så klag til eller snak med rigspolitichefen omkring det. Det nytter ikke noget at gøre modstand over for de politifolk som er sat på gaden, da de bare udfører et job, ligesom flaske drengen i irma også udfører et job som han er sat til.
Når det er sagt, så er det danske politi vidst snart lige så berygtet som det engelske politi med hensyn til anholdelser etc. og umiddelbart er det jo også en forkert vej at gå, da man som udgangspunkt skal være trygge ved politiet, også selvom man har lavet noget lort.
I forhold til undersøgelsen, så er jeg også enig med flertallet, idet jeg ikke tror at selve irakerne har "lidt overbelastning" i følge hvad jeg har kunne læse, var det nemlig kun demonstranterne som led overlast, hvilket jeg er rimelig neutral omkring, jvf. ovenstående.
Med hensyn til irakerne, så har jeg absolut ingen forståelse eller medlidenhed med dem som helt reelt sagtens kan komme tilbage til Irak (hvilket umiddelbart kun er 1/3 af dem e.lign.) ikke allerede er flyttet derned.
Som udgangspunkt giver jeg ikke ret meget for civil ulydighed, men kønt ser det sku' ikke ud. Synes dog det er ret svært at vurdere hvad der faktisk foregår. Hvor meget er skuespil for demostranternes vedkommende (autonome er nok landets største selviscenesættere), og hvor meget er egentlig politivold? Det er ikke rigtig til at sige uden at have følt de slag selv (f.eks. synes jeg ikke den der sekvens hvor en går i 'chok' ser helt fin ud i kanten). Hvis ikke de havde ageret så barnligt og uærligt i så mange andre sammenhænge ville jeg have haft lettere ved at have sympati for dem.
Nu har jeg ikke fulgt ret meget med i sagen, men hvorfor er det at de har fået afvist asyl?
MiniatureZeus (4) skrev:Med hensyn til irakerne, så har jeg absolut ingen forståelse eller medlidenhed med dem som helt reelt sagtens kan komme tilbage til Irak (hvilket umiddelbart kun er 1/3 af dem e.lign.) ikke allerede er flyttet derned.
Nu har jeg ikke fulgt ret meget med i sagen, men hvorfor er det at de har fået afvist asyl?
Jeg tillader mig at kopiere mit indlæg, der er skrevet andetsteds:
Et eller andet sted fryder det mig at læse om den ene unge efter den anden, der piver og hyler over politivold og unødvendig magtanvendelse, når man så samtidig ser dem kaste sig ind under og ud foran en bus.
De skal være glade for at buschaufføren reagerede så hurtigt som han gjorde. Hvordan ville de have spinnet den, hvis der var en, der var blevet kørt over? Det havde vel været politiets eller samfundets skyld?
Ang. det klip med betjenten, der slår 8 gange, så er det måske lidt over grænsen. Men for fanden altså.. hun har jo nok fået en advarsel eller 10, inden det gik så vidt.
Og så undrer jeg mig over, at det altid er i København, der er uroligheder. Er de autonome bange for at komme til Jylland og gøre det samme? Politiet ville slet ikke have grund til at dukke op - det skulle de lokale nok klare for dem. Og så ville vi være ude i noget ála det her:
http://i.pol.dk/indland/article767191.ece
Det er sket før. I nyere tid er den mest berømte sag slagsmålet ved Hjardemål Kirke i Thy i 1970, hvor hippier fra det, der i dag kendes som Frøstruplejren, besatte kirketårnet i protest mod det borgerlige Danmark.
Det tog de lokale dem ilde op og satte sig for at kaste de langhårede hippier på porten. Det fik politiet til at gribe ind for at hindre et bråvallaslag ved den lille landsbykirke, hvor betjentene reddede kirkebesætterne fra at få klø.
Et eller andet sted fryder det mig at læse om den ene unge efter den anden, der piver og hyler over politivold og unødvendig magtanvendelse, når man så samtidig ser dem kaste sig ind under og ud foran en bus.
De skal være glade for at buschaufføren reagerede så hurtigt som han gjorde. Hvordan ville de have spinnet den, hvis der var en, der var blevet kørt over? Det havde vel været politiets eller samfundets skyld?
Ang. det klip med betjenten, der slår 8 gange, så er det måske lidt over grænsen. Men for fanden altså.. hun har jo nok fået en advarsel eller 10, inden det gik så vidt.
Og så undrer jeg mig over, at det altid er i København, der er uroligheder. Er de autonome bange for at komme til Jylland og gøre det samme? Politiet ville slet ikke have grund til at dukke op - det skulle de lokale nok klare for dem. Og så ville vi være ude i noget ála det her:
http://i.pol.dk/indland/article767191.ece
Det er sket før. I nyere tid er den mest berømte sag slagsmålet ved Hjardemål Kirke i Thy i 1970, hvor hippier fra det, der i dag kendes som Frøstruplejren, besatte kirketårnet i protest mod det borgerlige Danmark.
Det tog de lokale dem ilde op og satte sig for at kaste de langhårede hippier på porten. Det fik politiet til at gribe ind for at hindre et bråvallaslag ved den lille landsbykirke, hvor betjentene reddede kirkebesætterne fra at få klø.
#3 #4 #5
Enig.
Jeg har svært ved at tage folk (specielt autonome) seriøst når de råber "POLITIVOLD" men altid glemmer hvorfor Politiet er nød til at ty til vold.
Lad Politiet gøre deres arbejde, og hvis de vil demonstrere så gør det på en ordentlig måde istedet for at kaste sten og pis efter Politiet.
Når det er sagt, så er selvfølgelig situationer hvor Politiet går for vidt, men jeg har stadig svært ved at føle med folkene det går udover.
Enig.
Jeg har svært ved at tage folk (specielt autonome) seriøst når de råber "POLITIVOLD" men altid glemmer hvorfor Politiet er nød til at ty til vold.
Lad Politiet gøre deres arbejde, og hvis de vil demonstrere så gør det på en ordentlig måde istedet for at kaste sten og pis efter Politiet.
Når det er sagt, så er selvfølgelig situationer hvor Politiet går for vidt, men jeg har stadig svært ved at føle med folkene det går udover.
Jeg vil våge at bestå at det er politivold når tre politibetjente står og tømmer deres pepper spray ned over en gruppe siddende mennesker. Ligesom når politiet tæsker en demonstrant der er på vej væk i ryggen.
Det er totalt uacceptabelt det der er foregået og det virker ærlig talt som om det danske politi er blevet rablende sindssyge.
Efter min mening skal de betjente der tæskede de siddende demonstranter i fængsel for vold. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at de burde få dobbelt op på straf, da det er dem der skal håndhæve lovende, ikke bryde dem.
Jeg brækker mig indeni over det højreorienterede Danmark.
Det er totalt uacceptabelt det der er foregået og det virker ærlig talt som om det danske politi er blevet rablende sindssyge.
Efter min mening skal de betjente der tæskede de siddende demonstranter i fængsel for vold. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at de burde få dobbelt op på straf, da det er dem der skal håndhæve lovende, ikke bryde dem.
Jeg brækker mig indeni over det højreorienterede Danmark.
XorpiZ (6) skrev:Det er sket før. I nyere tid er den mest berømte sag slagsmålet ved Hjardemål Kirke i Thy i 1970, hvor hippier fra det, der i dag kendes som Frøstruplejren, besatte kirketårnet i protest mod det borgerlige Danmark.
Det manglede da også bare. Loven ophæves ikke bare fordi man er en bonderøv.
Magten (7) skrev:Jeg har svært ved at tage folk (specielt autonome) seriøst når de råber "POLITIVOLD" men altid glemmer hvorfor Politiet er nød til at ty til vold.
Det handler nok også mest for dem om at komme i fjernsynet, og det er jo så lykkedes dem. Hjælper det irakernes sag? Jeg tvivler.
BananTukan (8) skrev:Jeg vil våge at bestå at det er politivold når tre politibetjente står og tømmer deres pepper spray ned over en gruppe siddende mennesker. Ligesom når politiet tæsker en demonstrant der er på vej væk i ryggen.
Kan du udfra det videoklip se hvor lang tid den gruppe mennesker har siddet der? Kan du se hvilke provokationer de udsat politiet for mens de har siddet der? Kan du se hvor ondt det slag demonstranten får i ryggen gør? Så vil jeg meget gerne se dig underbygge din analyse.
#8-9
Jeg er helt enig med BananTukan på dette punkt, selvom jeg normalt har den præcis samme indstilling som mange andre. Folk, der råber op om politivold, er ofte autonome og andet godtfolk, som grundlæggende obstruere arbejde og "tvinger" betjentene til at bruge den form for magt. Jeg giver heller ikke en skid for de autonome, og så er det ude,
MEN - og dette er sgu et stort men - når man slår en person i ryggen, samtidigt med at denne person er på vej væk, så er der noget galt. Hun følger jo netop ordren fra betjentene, men de slår hende alligevel.
Der er masser af eksempler omkring de uroligheder, som er frygtelige. Der vises også klip af betjente, der tilsyneladende umotiveret slår på forskellige demonstranter, eller som ikke hjælper en person, der er gået i chok pga. astma. Det kan man dø af, men det tænker betjentene ikke på.
Umiddelbart er jeg sikker på, at irakerne er blevet behandlet godt (men det er ikke pointen), så mine tanker går kun på betjentene behandling af de fredelige demonstranter, som blot sad ned. Omvendt finder jeg det dog forståeligt og faktisk acceptabelt, at betjentene bruger peberspray, da det er et udmærket effektivt værktøj til at fjerne folk. Når de trækker stavene, så bliver jeg mere skeptisk.
Jeg er helt enig med BananTukan på dette punkt, selvom jeg normalt har den præcis samme indstilling som mange andre. Folk, der råber op om politivold, er ofte autonome og andet godtfolk, som grundlæggende obstruere arbejde og "tvinger" betjentene til at bruge den form for magt. Jeg giver heller ikke en skid for de autonome, og så er det ude,
MEN - og dette er sgu et stort men - når man slår en person i ryggen, samtidigt med at denne person er på vej væk, så er der noget galt. Hun følger jo netop ordren fra betjentene, men de slår hende alligevel.
Der er masser af eksempler omkring de uroligheder, som er frygtelige. Der vises også klip af betjente, der tilsyneladende umotiveret slår på forskellige demonstranter, eller som ikke hjælper en person, der er gået i chok pga. astma. Det kan man dø af, men det tænker betjentene ikke på.
Umiddelbart er jeg sikker på, at irakerne er blevet behandlet godt (men det er ikke pointen), så mine tanker går kun på betjentene behandling af de fredelige demonstranter, som blot sad ned. Omvendt finder jeg det dog forståeligt og faktisk acceptabelt, at betjentene bruger peberspray, da det er et udmærket effektivt værktøj til at fjerne folk. Når de trækker stavene, så bliver jeg mere skeptisk.
vandfarve (11) skrev:MEN - og dette er sgu et stort men - når man slår en person i ryggen, samtidigt med at denne person er på vej væk, så er der noget galt. Hun følger jo netop ordren fra betjentene, men de slår hende alligevel.
Er du overbevist om at det er et slag, og ikke bare et "og bliv væk!"-dask (med efterfølgende emo-reaktion)?
vandfarve (11) skrev:Der er masser af eksempler omkring de uroligheder, som er frygtelige. Der vises også klip af betjente, der tilsyneladende umotiveret slår på forskellige demonstranter, eller som ikke hjælper en person, der er gået i chok pga. astma. Det kan man dø af, men det tænker betjentene ikke på.
Jeg har så ikke set de andre klip, så jeg har ikke noget grundlag for at udtale mig, men umiddelbart ville jeg synes at man burde holde sig væk fra sådan demonstration hvis man lider af en sygdom som astma. Synes det kan være svært at forlange af betjentene at agere sundhedsplejersker i sådan en situation når personen selv er så skødesløs med sit eventuelle helbred.
vandfarve (11) skrev:Umiddelbart er jeg sikker på, at irakerne er blevet behandlet godt (men det er ikke pointen), så mine tanker går kun på betjentene behandling af de fredelige demonstranter, som blot sad ned. Omvendt finder jeg det dog forståeligt og faktisk acceptabelt, at betjentene bruger peberspray, da det er et udmærket effektivt værktøj til at fjerne folk. Når de trækker stavene, så bliver jeg mere skeptisk.
Det er jeg så til gengæld enig i. En af mine første tanker var også at det må da kunne angribes mere elegant end at begynde at tæve løs på folk. Og det skulle desværre ikke undre mig om det er noget de har fået fra højere sted, det med at gå hårdhændet til værks.
BananTukan (8) skrev:Jeg vil våge at bestå at det er politivold når tre politibetjente står og tømmer deres pepper spray ned over en gruppe siddende mennesker.
Kan jeg slet ikke se logikken i. De har helt sikkert fået besked på at flytte sig adskillige gange, fået et par advarsler, og så får de peberspray. Kan ikke se, hvordan de ellers kunne have håndteret den situation.
At slå folk i ryggen går jeg nu ikke ind for, men synes ikke man kan beklage sig over, at der bliver brugt peberspray, når nu man nægter at gøre som man får besked på.
Folk er nødt til at lære at når man laver en ulovlig demonstration så skal man være forberedt på at flytte sig når politiet siger det. Hvis ikke man vil flytte sig så politiet kan gøre deres arbejde, så må man lære at tage konsekvenserne.
I klippet på politiken omkr. 01:19 er der en pige der rejser sig op, og direkte op i ansigtet af en betjent, med fingeren helt oppe i hovedet af ham råber: "Du er sindsyg du er", fordi hun har fået noget peberspray i hovedet. Han skubber hende væk hvorefter hun skriger "HAN SLOG MIG", nu må hun sq lige. Der var nok en grund til at du fik peberspray lille ven.
Så vidt jeg kunne se i klippet så var han praktisk talt igang med slaget da demonstranten endelig flytter sig, og som en anden sagde, så kan du ikke se hvor hårdt han slår.
Det har ikke noget med politivold at gøre at bruge peberspray på en gruppe mennesker som ikke har flyttet sig når de er blevet bedt om det af ordensmagten. Så er der altså ikke andet at gøre.
I klippet på politiken omkr. 01:19 er der en pige der rejser sig op, og direkte op i ansigtet af en betjent, med fingeren helt oppe i hovedet af ham råber: "Du er sindsyg du er", fordi hun har fået noget peberspray i hovedet. Han skubber hende væk hvorefter hun skriger "HAN SLOG MIG", nu må hun sq lige. Der var nok en grund til at du fik peberspray lille ven.
BananTukan (8) skrev:Jeg vil våge at bestå at det er politivold når tre politibetjente står og tømmer deres pepper spray ned over en gruppe siddende mennesker. Ligesom når politiet tæsker en demonstrant der er på vej væk i ryggen.
Så vidt jeg kunne se i klippet så var han praktisk talt igang med slaget da demonstranten endelig flytter sig, og som en anden sagde, så kan du ikke se hvor hårdt han slår.
Det har ikke noget med politivold at gøre at bruge peberspray på en gruppe mennesker som ikke har flyttet sig når de er blevet bedt om det af ordensmagten. Så er der altså ikke andet at gøre.
Netop nu på TV2 news, interview med Christina Søndergaard, som ikke kunnne klare slag:
J (Journalist)
C (Christina)
J: Men havde i ikke fået besked på at flytte jer?
C: Jo
J: Men hvorfor gjorde i det så ikke?
C: Øhm, jeg syntes at det er helt urimeligt [...] Jeg vidste godt det var ulovligt men [...] Jeg troede bare de ville flytte os [...]
J (Journalist)
C (Christina)
J: Men havde i ikke fået besked på at flytte jer?
C: Jo
J: Men hvorfor gjorde i det så ikke?
C: Øhm, jeg syntes at det er helt urimeligt [...] Jeg vidste godt det var ulovligt men [...] Jeg troede bare de ville flytte os [...]
Jeg kan ikke se et problem her. Demonstranterne havde fået besked på at flytte sig og gør de det ikke, så er det deres eget ansvar.
Min mening er at politiet skal give en advarsel om at området skal rømmes inden for 10 minutter. Sker dette ikke, så er det frem med gummikugler og tåregas.
Min mening er at politiet skal give en advarsel om at området skal rømmes inden for 10 minutter. Sker dette ikke, så er det frem med gummikugler og tåregas.
#Topic
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1206019....
Ogsaa lidt video :)
Saa hvis man naegter at flytte sig er det OK at politiet goer en permanent blind, giver en permanente skader i ryg, hovedet og ben o.lign?
Jeg er ikke helt enig, maa jeg indroemme.
...."et bliv vaek dask".
Undskyld mig meget, men WHAT THE FUCK snakker du om?
Saa naar politiet siger "Gaa din vej!" og du goer det, saa skal de lige have lov til at "daske" dig i ansigtet ogsaa, eller hvad?
Peberspray kan potentielt goere dig permanent blind.
Det kan taaregas ogsaa, forresten - specielt naar politiet skyder daasen ind i dit ansigt paa lige under 1 meters afstand.
De skal have boeder / anholdes - ikke taeskes.
Det er politiet, ikke et taeskehold.
Der er intet belaeg for at taeske loes paa passive demonstranter.
Intet.
Jeg fryder mig normalt ogsaa, problemet er bare, at der idag bruges alt for meget voldt, gas og peberspray - paa passive demonstranter.
Saa kan det vaere at politiet bare er uheldige og man aldrig ser de "passive" vaere psykopater, men hey - jeg regner med at politiet godt kan finde ud af at hyre en kameramand.
Saa hvorfor goer de ikke bare det?
Og lige netop den skal du underbygge.
Hvem kastede sig hvorhen?
Jeg saetter mig ned 100 meter laengere fremme paa gaden hvor politibussen koerer.
Er det lovligt? - Maaske ikke naar politiet har bedt mig skride.
Har jeg kastet mig ud foran nogen? Nej.
Har jeg kastet mig under en bus? Nej.
Saa hvis man naegter at flytte sig er det OK at politiet goer en permanent blind, giver en permanente skader i ryg, hovedet og ben o.lign?
Jeg er ikke helt enig, maa jeg indroemme.
...."et bliv vaek dask".
Saa naar politiet siger "Gaa din vej!" og du goer det, saa skal de lige have lov til at "daske" dig i ansigtet ogsaa, eller hvad?
Det kan taaregas ogsaa, forresten - specielt naar politiet skyder daasen ind i dit ansigt paa lige under 1 meters afstand.
Intet.
Et eller andet sted fryder det mig at læse om den ene unge efter den anden, der piver og hyler over politivold og unødvendig
Jeg fryder mig normalt ogsaa, problemet er bare, at der idag bruges alt for meget voldt, gas og peberspray - paa passive demonstranter.
Saa kan det vaere at politiet bare er uheldige og man aldrig ser de "passive" vaere psykopater, men hey - jeg regner med at politiet godt kan finde ud af at hyre en kameramand.
magtanvendelse, når man så samtidig ser dem kaste sig ind under og ud foran en bus.
Og lige netop den skal du underbygge.
Jeg saetter mig ned 100 meter laengere fremme paa gaden hvor politibussen koerer.
T-Hawk (15) skrev:"Jeg troede bare de ville flytte os"
Det gjorde de jo også. Hvad skulle de have gjort? En kæde omkring demonstranterne og så trække dem væk med en trakor, som en træ-rod?
Måske er det derfor det foregår i København - der har de ikke den slags ved hånden.
fidomuh (17) skrev:...."et bliv vaek dask".
Linker du lige til et billede hvor de dasker hende i ansigtet? (Hvis ikke, hvorfor skriver du så sådan noget sensationalistisk vrøvl?)
fidomuh (17) skrev:
Ja potentielt, men realistisk, nej.
Chancen er nok lige så stor som chancen for at jeg bliver ramt af en meteor i dag.
myplacedk (20) skrev:Et billede af en hypotetisk situation?
Hvad ævler du dog om? Hvis situationen er hypotetisk hvorfor henviser #17 så til den?
#19 det sker tit, at de lige får sådan en under-hagen dasker, når panserne rejser dem op - har set det før, men vist ikke i den her forbindelse.
Nu er det er ikke sygo-autonome, det er forholdsvis anmindelige mennesker, der er til stede.
Synes bestemt at ham otte-slags betjenten går ret meget over stregen, hun ligger på jorden og krøller sig sammen, ville jeg også gøre, i stedet for at gå min vej, hvis slagenen haglede ned over mig. Stik hende en eller to på låret og giv et skud peberspray, altså, wtf, det er jo ikke Kina eller Iran.
Den her gang synes jeg, at der er noget at protestere over, det er ikke bare et symbol på uvaskede unge, der stjæler mercedes-stjerner, der er forsvundet.
#21 http://newz.dk/tysk-dreng-ramt-af-meteorit#new øh, hallo?
Nu er det er ikke sygo-autonome, det er forholdsvis anmindelige mennesker, der er til stede.
Synes bestemt at ham otte-slags betjenten går ret meget over stregen, hun ligger på jorden og krøller sig sammen, ville jeg også gøre, i stedet for at gå min vej, hvis slagenen haglede ned over mig. Stik hende en eller to på låret og giv et skud peberspray, altså, wtf, det er jo ikke Kina eller Iran.
Den her gang synes jeg, at der er noget at protestere over, det er ikke bare et symbol på uvaskede unge, der stjæler mercedes-stjerner, der er forsvundet.
#21 http://newz.dk/tysk-dreng-ramt-af-meteorit#new øh, hallo?
fidomuh (17) skrev:#Topic
Har du ikke set nogle videoer fra demonstrationen?! Du linker endda selv til en!
Men hvad skal man gøre, hvis man ikke må bruge vold for at fjerne "passive demonstranter"? Lade dem sidde til de fryser og går hjem!?
fidomuh (17) skrev:Jeg saetter mig ned 100 meter laengere fremme paa gaden hvor politibussen koerer.
Der var altså flere folk, der hoppede ind under bussen og ud foran den. Godt nok trillede den kun, men de hoppede stadig ind under den. Det er dokumenteret på flere af de videoer, der kan findes på nettet - blandt andet på ekstrabladet. Var det uddybende nok?
Jeg kan se at du fejler til at laese, samt matematik.
Det er en soergelig dag :)
Du mener maaske ogsaa at risikoen for hjertefejl ved brug af stunguns er "som at blive ramt af en meteorit" ? :)
Du har ikke set videoen?
Ganske vist ikke i ansigtet, men paa "kinden" / halsen, faa hun da et godt slag :)
MEn det var nu hypotetisk, du ved, et eksempel.
#Topic
Som en videretaenkning saa spoerger jeg mig selv, "hvor gaar vi hen herfra".
Jeg kigger paa Frankrig, Tyskland, England, USA - ja stort set alle lande i verden, hvor "ordensmagten" har benyttet sig af vold i en stigende grad.
Politimandskabet er tyndstrakt som det er idag, hvad ville de reelt goere hvis "indsatsstyrken" en dag bliver moedt af "modstandsstyrken", som ligeledes er kampklaedte, med hjelme, pistoler og knipler?
Kan vi gaette os til hvordan "Christina" ser paa politiet efter sit lag taesk?
Kan vi gaette os til om "Christina" vil have lettere ved at eskalere fra passiv demonstration naeste gang?
- Eller skal vi bare se dette som en god grund til slet ikke at demonstrere i Danmark? :)
Hvad sker der, naar demonstranterne reelt faar nok af denne brutale politiindsats?
Hvis demonstranternes kerne saa ligeledes bestaar af folk som "Christina" eller dem der sidder og passivt demonstrerer, som bliver pebersprayet.
At sige "De autonome er syge i bolden" er letkoebt og generelt en fejlslutning.
De autonome er et produkt af vores land. :)
Jeg kan se at du fejler til at laese, samt matematik.
Det er en soergelig dag :)
Du mener maaske ogsaa at risikoen for hjertefejl ved brug af stunguns er "som at blive ramt af en meteorit" ? :)
Linker du lige til et billede hvor de dasker hende i ansigtet?
Du har ikke set videoen?
Ganske vist ikke i ansigtet, men paa "kinden" / halsen, faa hun da et godt slag :)
#Topic
Som en videretaenkning saa spoerger jeg mig selv, "hvor gaar vi hen herfra".
Jeg kigger paa Frankrig, Tyskland, England, USA - ja stort set alle lande i verden, hvor "ordensmagten" har benyttet sig af vold i en stigende grad.
Politimandskabet er tyndstrakt som det er idag, hvad ville de reelt goere hvis "indsatsstyrken" en dag bliver moedt af "modstandsstyrken", som ligeledes er kampklaedte, med hjelme, pistoler og knipler?
Kan vi gaette os til hvordan "Christina" ser paa politiet efter sit lag taesk?
Kan vi gaette os til om "Christina" vil have lettere ved at eskalere fra passiv demonstration naeste gang?
- Eller skal vi bare se dette som en god grund til slet ikke at demonstrere i Danmark? :)
Hvad sker der, naar demonstranterne reelt faar nok af denne brutale politiindsats?
Hvis demonstranternes kerne saa ligeledes bestaar af folk som "Christina" eller dem der sidder og passivt demonstrerer, som bliver pebersprayet.
#25 fidomuh
Der er ingen demonstranter, der får tæv, hvis de kan opfylde følgende krav:
1. Demonstrationen skal være lovlig - altså, den skal anmeldes.
2. Man skal følge politiets anvisninger.
3. Man skal ikke begå hærværk.
4. Man skal generelt opføre sig som et nogenlunde fornuftigt menneske.
1'eren er ikke 100% sikker, da politiet indimellem vurderer, at det er bedre at lade demonstranterne gå deres tur end at splitte dem op, selvom de ikke har anmeldt den.
De ville formentlig trække sig tilbage, da ingen har interesse i en skudkamp i Københavns gader. Men tror du selv helt seriøst på, at de autonome ville iklæde sig den slags udstyr? De lever og ånder jo for at få folks medfølelse og sympati. Det ville de tabe på gulvet, hvis de bare én gang medbringer våben af den art.
Det er en generalisering ja. Men det er dit "de er et produkt af vores land" også. Der er INGEN, der tvinger dem udi den slags pjat, de har gang i. Det er et spørgsmål om at tage ansvar for sit eget liv.
1'eren er ikke 100% sikker, da politiet indimellem vurderer, at det er bedre at lade demonstranterne gå deres tur end at splitte dem op, selvom de ikke har anmeldt den.
De ville formentlig trække sig tilbage, da ingen har interesse i en skudkamp i Københavns gader. Men tror du selv helt seriøst på, at de autonome ville iklæde sig den slags udstyr? De lever og ånder jo for at få folks medfølelse og sympati. Det ville de tabe på gulvet, hvis de bare én gang medbringer våben af den art.
Det er en generalisering ja. Men det er dit "de er et produkt af vores land" også. Der er INGEN, der tvinger dem udi den slags pjat, de har gang i. Det er et spørgsmål om at tage ansvar for sit eget liv.
Magten (9) skrev:#8
Hvad så med de demonstranter der ikke følger Politiets ordre? Eller dem der kaster sten og andre ting på dem? Skal de bare have lov til det?
har du bevis for at de kastede "sten og ting" på dem ?
De kunne så også nøjes med at klappe dem en gang i fjæset, man smækker sgu ikke til en person der er ved at gå, eller smasker folk der sidder ned til med Pspray
Hrandersen (28) skrev:De kunne så også nøjes med at klappe dem en gang i fjæset, man smækker sgu ikke til en person der er ved at gå, eller smasker folk der sidder ned til med Pspray
Man (De) må ikke slå folk i fjæset med en knippel - det er vanvid.
Men hvad er din løsning? Hvordan skal man fjerne folk, hvis man ikke må bruge peberspray eller knipler?
XorpiZ (29) skrev:Men hvad er din løsning? Hvordan skal man fjerne folk, hvis man ikke må bruge peberspray eller knipler?
myplacedk (18) skrev:Det gjorde de jo også. Hvad skulle de have gjort? En kæde omkring demonstranterne og så trække dem væk med en trakor, som en træ-rod?
Måske er det derfor det foregår i København - der har de ikke den slags ved hånden.
Et ganske udmærket forslag
Joda, men viser den hele politiaktionen?
Nej.
Hvis man havde en mere fyldestgoerende dokumentar, saa kunne man reelt kommentere paa sagen, fremfor nu, hvor man kun kan "haabe" at politiet har moedt haard modstand for at gaa til vaerks som de goer.
FAktum er dog: vi ved det ikke.
De maa ikke bruge vold, overhovedet.
Det hedder "passende magtanvendelse", vold er noget voldsmaend bruger, som er strafbart.
Derfor har de haandteret situationen forkert.
De skal tage hver enkelt person og smide dem i laenker, ind i busser og saa en tur paa en hurtigt opsat faengsels-lejr.
Det er rimeligt nemt at taenke sig til, at folk enten identificerer sig ( saa de kan faa boede / tiltale ) eller skrider hjem.
Jeg ved godt at det nogen gange kan vaere svaert ikke at se folk som kvaeg, men faktum er dog at politiet ret nemt kunne faa dem smidt ( samlet endda ) i en bus. De kunne ogsaa nemt have laenket folk, fx.
Som noget helt tredje ville jeg fint have accepteret at folk bare blev hevet ind til siden, selvom folk saa blev slaebt henover jorden.
Nej, det var det ikke.
Jeg saa godt hvor "hurtigt" bilen "koerte".
Der var ingen umiddelbar fare imo.
Folk kastede sig ud foran en bil der triller. Den stopper paa under 0.5 meter, uden problemer.
Har du ikke set nogle videoer fra demonstrationen?! Du linker endda selv til en!
Nej.
Hvis man havde en mere fyldestgoerende dokumentar, saa kunne man reelt kommentere paa sagen, fremfor nu, hvor man kun kan "haabe" at politiet har moedt haard modstand for at gaa til vaerks som de goer.
Men hvad skal man gøre, hvis man ikke må bruge vold for at fjerne "passive demonstranter"?
Det hedder "passende magtanvendelse", vold er noget voldsmaend bruger, som er strafbart.
De skal tage hver enkelt person og smide dem i laenker, ind i busser og saa en tur paa en hurtigt opsat faengsels-lejr.
Det er rimeligt nemt at taenke sig til, at folk enten identificerer sig ( saa de kan faa boede / tiltale ) eller skrider hjem.
Lade dem sidde til de fryser og går hjem!?
Jeg ved godt at det nogen gange kan vaere svaert ikke at se folk som kvaeg, men faktum er dog at politiet ret nemt kunne faa dem smidt ( samlet endda ) i en bus. De kunne ogsaa nemt have laenket folk, fx.
Som noget helt tredje ville jeg fint have accepteret at folk bare blev hevet ind til siden, selvom folk saa blev slaebt henover jorden.
Der var altså flere folk, der hoppede ind under bussen og ud foran den. Godt nok trillede den kun, men de hoppede stadig ind under den. Det er dokumenteret på flere af de videoer, der kan findes på nettet - blandt andet på ekstrabladet. Var det uddybende nok?
Nej, det var det ikke.
Folk kastede sig ud foran en bil der triller. Den stopper paa under 0.5 meter, uden problemer.
Lies, men lad gaa.
Korrekt, men naar politiet foretager aktioner uden at melde det ud, saa maa de ogsaa forvente at folk med staerk utilfredshed, demonstrerer paa stedet.
Jojo, hvis politiet siger "hop i havet", saa skal du goere det, men ethvert menneske med bare lidt fornuft lytter til sin moral og logiske sans, og lader vaere.
At sidde ned for at vise en passiv demonstrationsteknik, er en og fredfyldt loesning, imo.
- indtil politiet gaar amok, selvfoelgelig.
Har ikke noget med den verserende debat at goere.
Som politiet jo er et glimrende eksempel paa, saa skal de altsaa bare slaa og sparke tilbage.
Yessir.
:)
Hvilket man i 99% af alle tilfaelde hvor 2,3 og 4 ikke er opfyldt, burde goere.
Om en demo er anmeldt eller ej, burde vaere ufatteligt ligegyldigt, saalaenge det er fredfyldt.
Tjoh, jeg tvivler, maa jeg indroemme.
Jeg tror aerlig talt at politiet ville saette haardt mod haardt, og evt. hive haeren i gang.
Jeg snakker ikke om autonome.
Jeg snakker om mig, dig og resten af Danmark som faar nok af at politiet smadrer 17 aarige piger.
Sagt paa den meget paene maade, saa havde jeg ikke haandteret politiets "magt" paa en "paen" maade, hvis jeg havde vaeret der.
De lever og aander for sagen, ikke for sympati eller noget som helst andet.
Sandt, men kender du til ordet "eskalering"?
Kender du samtidig til de meste simple principper bag "kold krig", "oprustning" og lignende? :)
Forskellen er, at min udtalelse er fakta.
De er et produkt af vores land, uanset hvordan du drejer den.
Ligesom kriminelle er det, poltiifolk og alt andet.
Joda, staten goer det.
Hvordan skulle de ellers have baaret sig ad?
Og hvad skulle de have gjort for at vise utilfredshed med det samme, uden at faa taev af politiet?
Det er et spoergsmaal om at tage ansvar for de mord staten nu har taenkt sig at tage del i.
Ved at udvise folk til et land der har en meget diskutabel "fred", saa har vi doedsdoemt dem, eller i bedste fald, overladt dem til egen overlevelse i et fjendtligt land.
- Et land som ioevrigt er ret fjendtligt pga os.
Lies, men lad gaa.
Korrekt, men naar politiet foretager aktioner uden at melde det ud, saa maa de ogsaa forvente at folk med staerk utilfredshed, demonstrerer paa stedet.
Jojo, hvis politiet siger "hop i havet", saa skal du goere det, men ethvert menneske med bare lidt fornuft lytter til sin moral og logiske sans, og lader vaere.
At sidde ned for at vise en passiv demonstrationsteknik, er en og fredfyldt loesning, imo.
Som politiet jo er et glimrende eksempel paa, saa skal de altsaa bare slaa og sparke tilbage.
Yessir.
:)
Om en demo er anmeldt eller ej, burde vaere ufatteligt ligegyldigt, saalaenge det er fredfyldt.
De ville formentlig trække sig tilbage, da ingen har interesse i en skudkamp i Københavns gader.
Jeg tror aerlig talt at politiet ville saette haardt mod haardt, og evt. hive haeren i gang.
Men tror du selv helt seriøst på, at de autonome ville iklæde sig den slags udstyr?
Jeg snakker om mig, dig og resten af Danmark som faar nok af at politiet smadrer 17 aarige piger.
Sagt paa den meget paene maade, saa havde jeg ikke haandteret politiets "magt" paa en "paen" maade, hvis jeg havde vaeret der.
De lever og ånder jo for at få folks medfølelse og sympati.
De lever og aander for sagen, ikke for sympati eller noget som helst andet.
Det ville de tabe på gulvet, hvis de bare én gang medbringer våben af den art.
Kender du samtidig til de meste simple principper bag "kold krig", "oprustning" og lignende? :)
Det er en generalisering ja. Men det er dit "de er et produkt af vores land" også.
Forskellen er, at min udtalelse er fakta.
De er et produkt af vores land, uanset hvordan du drejer den.
Ligesom kriminelle er det, poltiifolk og alt andet.
Der er INGEN, der tvinger dem udi den slags pjat, de har gang i.
Joda, staten goer det.
Og hvad skulle de have gjort for at vise utilfredshed med det samme, uden at faa taev af politiet?
Det er et spørgsmål om at tage ansvar for sit eget liv.
Det er et spoergsmaal om at tage ansvar for de mord staten nu har taenkt sig at tage del i.
Ved at udvise folk til et land der har en meget diskutabel "fred", saa har vi doedsdoemt dem, eller i bedste fald, overladt dem til egen overlevelse i et fjendtligt land.
Hov, det var en misquote fra min side. "Har du ikke set nogle videoer?!" var ment til, at folk hoppede ud under bussen :)
Men jeg er forøvrigt ret sikker på, at politiet har kamerafolk med ude og optage, så de senere kan identificere hvem der kastede med sten. Optagelserne bliver ikke offentligjort, hvilket jeg har det fint med. Det er der sikkert en lov mod.
Ordkløveri.. politiet har voldsmonopol i Danmark. Om du vil kalde det passende magtanvendelse eller vold er mig ligemeget egentlig. Men problemet er jo, at selvom de "bare" hiver folk væk, så bliver der jo stadig råbt og skreget om politivold. Ellers er jeg helt enig i, at de burde spærre dem inde natten over, selvom det ville afføde nye tuderier fra de autonome over, at de ikke måtte komme på WC i flere timer, ikke fik mad, ikke fik vegetarmad osv. osv. osv. Uanset hvad politiet foretager sig, så er de jo utilfredse, de kære små.
Det er muligt - men du bad mig jo bare om at uddybe min påstand om at folk kastede sig ud foran og ind under bussen. Og det gjorde de jo.
Nej.
Hov, det var en misquote fra min side. "Har du ikke set nogle videoer?!" var ment til, at folk hoppede ud under bussen :)
Men jeg er forøvrigt ret sikker på, at politiet har kamerafolk med ude og optage, så de senere kan identificere hvem der kastede med sten. Optagelserne bliver ikke offentligjort, hvilket jeg har det fint med. Det er der sikkert en lov mod.
Ordkløveri.. politiet har voldsmonopol i Danmark. Om du vil kalde det passende magtanvendelse eller vold er mig ligemeget egentlig. Men problemet er jo, at selvom de "bare" hiver folk væk, så bliver der jo stadig råbt og skreget om politivold. Ellers er jeg helt enig i, at de burde spærre dem inde natten over, selvom det ville afføde nye tuderier fra de autonome over, at de ikke måtte komme på WC i flere timer, ikke fik mad, ikke fik vegetarmad osv. osv. osv. Uanset hvad politiet foretager sig, så er de jo utilfredse, de kære små.
Nej, det var det ikke.
Det er muligt - men du bad mig jo bare om at uddybe min påstand om at folk kastede sig ud foran og ind under bussen. Og det gjorde de jo.
fidomuh (25) skrev:Du har ikke set videoen?
Da ikke mens hun er på vej væk? Kan du ikke bare lade være med at fordreje sandheden og forholde dig til det der faktisk sker i klippet?
Et eksempel på hvad? Et eksempel på hvor onde politet er i din fantasiverden? Hvilken relevans har det for diskussionen?
Hvornår har du sidst set nogen få tæv, efter de har opfyldt samtlige krav, der er opstillet nedenunder?
Lad nu være.. politiet kan jo ikke melde ud at "I morgen kl. 23.00 kommer vi og anholder irakerne i kirken". Det ville jo nok ikke hjælpe på demonstranternes utilfredshed.
Helt enig, det er en god måde at gøre det på - men på et eller andet tidspunkt må man også indse, at man ikke har en grundlovssikret ret til at sidde midt på gaden og forhindre politiet i at udføre det arbejde, de har fået besked på af regeringen.
Desuden, så blev de advaret igen og igen, som man kan se på videoerne. Derudover gik politiet ikke amok. Der var en enkelt uheldig episode - men har du set, hvad de skal finde sig i? Jeg forstår sgu godt, at filmen kan knække engang imellem.
...............
Enig. Men fredfyldt kan man vel næppe kalde det. Der var langt til urolighederne omkring Ungdomshuset, men det tilskriver jeg mere det faktum, at der "kun" var 300 mennesker til stede, end at demonstranterne ikke var klar til at slås.
Svært at sige, og ret hypotetisk. Det kommer an på hvad der er sket. Nu snakker du om, at Danmark får nok af at politiet "smadrer 17-årige piger". Det er noget af en overdrivelse. For det første, så støtter omkring 60% af danskerne aktionen og for det andet, så blev hun ikke smadret. HVIS betjenten var ude på at smadre hende, så havde hun IKKE rejst sig med det samme og hun havde IKKE været frisk nok til at være i tv næste morgen.
Jeps. Men der er ikke sket en eskalering - snarere tværtimod. Da der var uroligheder omkring EF-afstemningen (mener jeg det var?) blev der skudt med skarpt fra polities side. Det gør de ikke mere.
Mener du at det er staten, der har tvunget de autonome til at smadre hele bydele?
Lies, men lad gaa.
Hvornår har du sidst set nogen få tæv, efter de har opfyldt samtlige krav, der er opstillet nedenunder?
Lad nu være.. politiet kan jo ikke melde ud at "I morgen kl. 23.00 kommer vi og anholder irakerne i kirken". Det ville jo nok ikke hjælpe på demonstranternes utilfredshed.
Helt enig, det er en god måde at gøre det på - men på et eller andet tidspunkt må man også indse, at man ikke har en grundlovssikret ret til at sidde midt på gaden og forhindre politiet i at udføre det arbejde, de har fået besked på af regeringen.
Desuden, så blev de advaret igen og igen, som man kan se på videoerne. Derudover gik politiet ikke amok. Der var en enkelt uheldig episode - men har du set, hvad de skal finde sig i? Jeg forstår sgu godt, at filmen kan knække engang imellem.
Yessir.
...............
Enig. Men fredfyldt kan man vel næppe kalde det. Der var langt til urolighederne omkring Ungdomshuset, men det tilskriver jeg mere det faktum, at der "kun" var 300 mennesker til stede, end at demonstranterne ikke var klar til at slås.
Svært at sige, og ret hypotetisk. Det kommer an på hvad der er sket. Nu snakker du om, at Danmark får nok af at politiet "smadrer 17-årige piger". Det er noget af en overdrivelse. For det første, så støtter omkring 60% af danskerne aktionen og for det andet, så blev hun ikke smadret. HVIS betjenten var ude på at smadre hende, så havde hun IKKE rejst sig med det samme og hun havde IKKE været frisk nok til at være i tv næste morgen.
Jeps. Men der er ikke sket en eskalering - snarere tværtimod. Da der var uroligheder omkring EF-afstemningen (mener jeg det var?) blev der skudt med skarpt fra polities side. Det gør de ikke mere.
Joda, staten goer det.
Mener du at det er staten, der har tvunget de autonome til at smadre hele bydele?
Skal vi ikke prøve at holde diskussionen på det plan som hele den her demonstration har foregået på? Istedet for dine sædvanlige overdrivelser, så prøv at holde dig til hvad der rent faktisk er sket.
Ja, det er for meget at slå 8 gange på en person i den her situation. Men folk skal fanme ikke tro de kan opføre sig som en flok abekatte og gøre hvad de vil, og så råbe Politivold lige så snart Politiet må tage hårdere metoder i brug (efter de har fået advarsler)..
Tåregas har intet med det her at gøre.. Så lad være med at snakke om det.
Men hvad så når de modsætter sig anholdelse og kaster med ting og sager efter Politiet? Skal Politiet så bare stå og sige "klokken er mange du taget til fange" uden at måtte gøre andet?
Skal vi ikke prøve at holde diskussionen på det plan som hele den her demonstration har foregået på? Istedet for dine sædvanlige overdrivelser, så prøv at holde dig til hvad der rent faktisk er sket.
Nu har ingen af Politiets midler jo til hensigt at gøre dette, så rolig nu.fidomuh (17) skrev:Saa hvis man naegter at flytte sig er det OK at politiet goer en permanent blind, giver en permanente skader i ryg, hovedet og ben o.lign?
Ja, det er for meget at slå 8 gange på en person i den her situation. Men folk skal fanme ikke tro de kan opføre sig som en flok abekatte og gøre hvad de vil, og så råbe Politivold lige så snart Politiet må tage hårdere metoder i brug (efter de har fået advarsler)..
De gik jo netop ikke væk, så hvad fuck snakker du om?fidomuh (17) skrev:
...."et bliv vaek dask".
Peberspray er blevet godkendt som et redskab Politiet kan benytte, så hvorfor skulle de ikke benytte det? Klag hvis du er utilfreds med det, men regn med at det ER blevet undersøgt til bunds og overvejet meget grundigt før det blev taget i brug.fidomuh (17) skrev:Peberspray kan potentielt goere dig permanent blind.
Det var 1 demonstrant. 1. Ikke flertal. Og den ene demonstrant kan vi godt blive enige om fik for meget.fidomuh (17) skrev:
Intet.
Men hvad så når de modsætter sig anholdelse og kaster med ting og sager efter Politiet? Skal Politiet så bare stå og sige "klokken er mange du taget til fange" uden at måtte gøre andet?
Du har tydeligvis ikke set billeder derfra. Flere demonstranter lagde sig ind under bussen, de satte sig ikke bare 100m derfra.fidomuh (17) skrev:Og lige netop den skal du underbygge.
Så kan Christina jo lære at opføre sig som en lovlydig borger istedet for at opføre sig som en stædig møgunge der ikke må få en slikkepind.fidomuh (25) skrev:Kan vi gaette os til hvordan "Christina" ser paa politiet efter sit lag taesk?
Nej, så længe du demonstrerer inden for lovens rammer så skal det hel nok glide perfekt. Men begynder du at modsætte dig Politiets ordre og kaste ting efter dem så må du forvente et modsvar der er værre end "du har fået en bøde på 510kr"..fidomuh (25) skrev:Eller skal vi bare se dette som en god grund til slet ikke at demonstrere i Danmark? :)
De autonome er (som de viser sig offentligt ihvertfald) en flok snottede unger der ikke vil følge loven og indordne sig i samfundet.fidomuh (25) skrev:At sige "De autonome er syge i bolden" er letkoebt og generelt en fejlslutning.
XorpiZ (33) skrev:Men jeg er forøvrigt ret sikker på, at politiet har kamerafolk med ude og optage, så de senere kan identificere hvem der kastede med sten. Optagelserne bliver ikke offentligjort, hvilket jeg har det fint med. Det er der sikkert en lov mod.
Politiet er på det seneste begyndt aktivt at videooptage alle deres aktioner. Til de store events som kommer i år (klimatopmøde bl.a.) vil 1/6 (tror jeg nok) af alle politifolk have monteret kamera på deres udrustning, samtidig med at det danske politi har lånt flere helikoptere fra Sverige og fra den danske hær. Dem fra den danske hær har (umiddelbart) kun til opgave at optage og dokumentere de aktioner og demonstrationer som politiet deltager i.
fidomuh (32) skrev:#27
Lies, men lad gaa.
Dokumentation tak...
fidomuh (32) skrev:1. Demonstrationen skal være lovlig - altså, den skal anmeldes.
Nej, hvis man er utilfreds med politiets opgave må man klage på de relevante steder ikke blokere politiet arbejde. Nogle steder ville man blive dømt for at hindre politiets arbejde.
fidomuh (32) skrev:2. Man skal følge politiets anvisninger.
I forbindelse med demonstrationer skal man følge politiets anvisninger, nej man skal ikke hoppe i havet, men man skal forlade området når demonstrationen er opløst. At de sidder ned har intet at gøre med om de skal forlade området, det er meget muligt at de er "passive" men de tvinger igennem denne "passitivitet" politiet til at reagere.
fidomuh (32) skrev:3. Man skal ikke begå hærværk.
Enig, ingen hærværk her, dog stadig en relevant regel for andre demonstrationer.
fidomuh (32) skrev:4. Man skal generelt opføre sig som et nogenlunde fornuftigt menneske.
Yessir.
Hvor så du politiet slå og sparke til folk?
fidomuh (32) skrev:Om en demo er anmeldt eller ej, burde vaere ufatteligt ligegyldigt, saalaenge det er fredfyldt.
Men det er ikke ligegyldigt, loven siger at en demonstration skal anmeldes, i langt de fleste tilfælde vil man få tilladelse, kun i situationer hvor det er til fare for befolkningens eller demonstranternes sikkerhed bliver de nægtet. Hvis man har tænkt sig at demonstrere imod noget hvor man har risiko for at få slag så beskytter politiet tværtimod demonstranterne.
fidomuh (32) skrev:De ville formentlig trække sig tilbage, da ingen har interesse i en skudkamp i Københavns gader.
Den må du længere ind i byen med. Politiledelsen er ikke psykopater, som de kunne ses i Voldsmose i nat så trak politiet sig tilbage da der blev affyret TI skud mod dem.
fidomuh (32) skrev:
Du må gerne lade være med at inkludere os andre i din borgerkrigsfantase
fidomuh (32) skrev:
Og så var du fortjent blevet fjernet, hvis nødvendigt ved brug af magt.
fidomuh (32) skrev:Der er INGEN, der tvinger dem udi den slags pjat, de har gang i.
Joda, staten goer det.
De skulle have taget det til relevante instanser
fidomuh (32) skrev:
Det skal de ikke?
fidomuh (32) skrev:Det er et spørgsmål om at tage ansvar for sit eget liv.
Det er rent propaganda det der, der er ingen dokumentation for at de skulle være i fare hjemme i Irak. Også de irakkiske myndigheder står fuldstændig uforstående overfor det.
Det er jo ikke fordi deres ansøgninger ikke er blevet undersøgt, de er blevet afvist fordi der ikke var grundlag for asyl.
Det goer jeg skam ogsaa.
Newsflash at eleven: Det er ikke foerste, anden eller tiende gang det her sker.
De har heller ikke til hensigt at slaa taender ud, derfor kan det stadig godt ske.
Og netop peberspray er et ret diskuteret emne.
Vidste du, at man kan risikere at faa en allergisk reaktion og rent faktisk have akut brug for hospitalshjaelp?
Ja, det er sjaeldent, men fx er min kaereste multi-allergiker.
Hvis hun faar peberspray, er der ret stor sandsynlighed for at hun ville doe i saadan en demonstration.
( Jeg forventer aerlig talt ikke at politiet opdager noget som helst eller tager hendes kramper serioest. )
"en person"?
Har du set videoerne?
eb.dk har et 10 minutters voldsorgie.
Ikke et eneste sted ser man folk slaa eller kaste noget mod politiet.
Jeg snakker om at hun fik slag da hun proever at gaa vaek.
At andre faar slag naar de proever at traekke deres venner / bekendte vaek, etc.
Det er skam ikke unormalt til demo'er der udvikler sig til "haardere midler" fra politiets side.
Det har jeg skam gjort.
Lol, regn med det.
LOL.
Det har noget med politiets vaeremaade at goere, derfor naevnte jeg det.
Og andre satte sig 100 meter foran.
Jeg har skam set billeder af det hele :)
OK, jeg ved godt at du bruger briller, men come the fuck on.
Se videoen, saa proever vi igen.
Paastaar du herefter at kun 1 person fik taesk, saa er der noget helt galt :)
Nej.
Hvad skal de goere naar de staar i en haabloes situation?
Smadre alt og alle?
- Nej.
At de ikke har et vaerktoej til at goere det uden at smadre folk, giver dem ikke ret til at smadre folk :)
Saa, hun "kan laere det"?
Laere hvad?
At hun faar taesk hvis hun ikke foelger politiets anvisninger?
Taeskehold.
Riiiiiiiight.
Du mener vel, saalaenge alle andre ogsaa opfoerer sig inden for lovens rammer, saa skal det nok glide.
Saa er der en fin beskrivelse i loven af hvad politiet skal goere.
Hvilket ikke har noget med denne sag at goere, vel?
Jojo, en boede paa 1000kr, en tiltale, en tur i faengsel - taesk er aldrig en loesning.
Jojo, de er sikkert ogsaa negere, boesser eller alt muligt andet - det aendrer bare ikke paa at de er et naturligt produkt af vores samfund.
Det goer jeg skam ogsaa.
Newsflash at eleven: Det er ikke foerste, anden eller tiende gang det her sker.
Nu har ingen af Politiets midler jo til hensigt at gøre dette, så rolig nu.
De har heller ikke til hensigt at slaa taender ud, derfor kan det stadig godt ske.
Og netop peberspray er et ret diskuteret emne.
Vidste du, at man kan risikere at faa en allergisk reaktion og rent faktisk have akut brug for hospitalshjaelp?
Hvis hun faar peberspray, er der ret stor sandsynlighed for at hun ville doe i saadan en demonstration.
( Jeg forventer aerlig talt ikke at politiet opdager noget som helst eller tager hendes kramper serioest. )
"en person"?
Har du set videoerne?
eb.dk har et 10 minutters voldsorgie.
Ikke et eneste sted ser man folk slaa eller kaste noget mod politiet.
De gik jo netop ikke væk, så hvad fuck snakker du om?
Jeg snakker om at hun fik slag da hun proever at gaa vaek.
At andre faar slag naar de proever at traekke deres venner / bekendte vaek, etc.
Det er skam ikke unormalt til demo'er der udvikler sig til "haardere midler" fra politiets side.
Peberspray er blevet godkendt som et redskab Politiet kan benytte, så hvorfor skulle de ikke benytte det? Klag hvis du er utilfreds med det
Det har jeg skam gjort.
men regn med at det ER blevet undersøgt til bunds og overvejet meget grundigt før det blev taget i brug.
Lol, regn med det.
LOL.
Det har noget med politiets vaeremaade at goere, derfor naevnte jeg det.
Du har tydeligvis ikke set billeder derfra. Flere demonstranter lagde sig ind under bussen, de satte sig ikke bare 100m derfra.
Og andre satte sig 100 meter foran.
Jeg har skam set billeder af det hele :)
Det var 1 demonstrant. 1. Ikke flertal. Og den ene demonstrant kan vi godt blive enige om fik for meget.
OK, jeg ved godt at du bruger briller, men come the fuck on.
Se videoen, saa proever vi igen.
Paastaar du herefter at kun 1 person fik taesk, saa er der noget helt galt :)
Nej.
Hvad skal de goere naar de staar i en haabloes situation?
Smadre alt og alle?
- Nej.
At de ikke har et vaerktoej til at goere det uden at smadre folk, giver dem ikke ret til at smadre folk :)
Så kan Christina jo lære at opføre sig som en lovlydig borger istedet for at opføre sig som en stædig møgunge der ikke må få en slikkepind.
Saa, hun "kan laere det"?
Laere hvad?
At hun faar taesk hvis hun ikke foelger politiets anvisninger?
Taeskehold.
Nej, så længe du demonstrerer inden for lovens rammer så skal det hel nok glide perfekt.
Riiiiiiiight.
Du mener vel, saalaenge alle andre ogsaa opfoerer sig inden for lovens rammer, saa skal det nok glide.
Men begynder du at modsætte dig Politiets ordre
Saa er der en fin beskrivelse i loven af hvad politiet skal goere.
og kaste ting efter dem
Hvilket ikke har noget med denne sag at goere, vel?
så må du forvente et modsvar der er værre end "du har fået en bøde på 510kr"..
Jojo, en boede paa 1000kr, en tiltale, en tur i faengsel - taesk er aldrig en loesning.
De autonome er (som de viser sig offentligt ihvertfald) en flok snottede unger der ikke vil følge loven og indordne sig i samfundet.
Jojo, de er sikkert ogsaa negere, boesser eller alt muligt andet - det aendrer bare ikke paa at de er et naturligt produkt af vores samfund.
It's called "Internet" please use it.
EXACTLY MY FUCKING POINT!?
I Danmark bliver man ikke doemt, tiltalt eller lignende, man faar taesk.
- og ellers faar man taesk.
Yes.
Jeg har aldrig sagt at det demonstranterne gjorde, var lovligt.
Jeg har endda direkte sagt at de skulle have boeder, tiltales eller i faengsel.
Nejda.
Ikke mere end staten tvinger de autonome til at reagere.
Saa igen, same shit.
Uanset hvad, saa skal politiets reaktion ikke taesk til alle.
Paa videoerne?
Korrekt, men kan vi hurtigt blive enige om at det socialt og moralsk set er ligegyldigt om en fredelig demo er "anmeldt" ?
Joda, hvor mange politifolk var der der?
Hvordan er forventningen til Vollsmose?
Fantasi, men anyway.
Det er et spoergsmaal om tid, hvis det fortsaetter som det er nu.
Som jeg skrev, kig omkring i verden.
Ja, jeg har aldrig sagt at det ikke var fortjent.
Men saa snart du siger taesk er fortjent, saa har du aerlig talt misforstaaet politiets formaal og rettigheder.
Korrekt.
I see.
Ih nej, Irak er jo saa fredeligt et sted.
*HOST*
De myndigheder som ikke vil have folkene tilbage, yes.
Korrekt.
Men hvad er det reelt der sker nu?
De ryger til sandholmlejren og naar Irak naegter at tage imod dem, hvad saa?
Jeg har paa intet tidspunkt sagt at de ikke skal udvises, eller at demonstranterne skal have lov til at forstyrre politiets arbejde.
Jeg siger bare at politiet ikek skal have lov til at agere taeskehold, uanset forholdene.
Dokumentation tak...
It's called "Internet" please use it.
Nej, hvis man er utilfreds med politiets opgave må man klage på de relevante steder ikke blokere politiet arbejde. Nogle steder ville man blive dømt for at hindre politiets arbejde.
EXACTLY MY FUCKING POINT!?
I Danmark bliver man ikke doemt, tiltalt eller lignende, man faar taesk.
I forbindelse med demonstrationer skal man følge politiets anvisninger, nej man skal ikke hoppe i havet, men man skal forlade området når demonstrationen er opløst.
- og ellers faar man taesk.
Yes.
Jeg har aldrig sagt at det demonstranterne gjorde, var lovligt.
Jeg har endda direkte sagt at de skulle have boeder, tiltales eller i faengsel.
At de sidder ned har intet at gøre med om de skal forlade området, det er meget muligt at de er "passive" men de tvinger igennem denne "passitivitet" politiet til at reagere.
Nejda.
Ikke mere end staten tvinger de autonome til at reagere.
Saa igen, same shit.
Uanset hvad, saa skal politiets reaktion ikke taesk til alle.
Hvor så du politiet slå og sparke til folk?
Paa videoerne?
Men det er ikke ligegyldigt, loven siger at en demonstration skal anmeldes, i langt de fleste tilfælde vil man få tilladelse, kun i situationer hvor det er til fare for befolkningens eller demonstranternes sikkerhed bliver de nægtet. Hvis man har tænkt sig at demonstrere imod noget hvor man har risiko for at få slag så beskytter politiet tværtimod demonstranterne.
Korrekt, men kan vi hurtigt blive enige om at det socialt og moralsk set er ligegyldigt om en fredelig demo er "anmeldt" ?
Den må du længere ind i byen med. Politiledelsen er ikke psykopater, som de kunne ses i Voldsmose i nat så trak politiet sig tilbage da der blev affyret TI skud mod dem.
Joda, hvor mange politifolk var der der?
Hvordan er forventningen til Vollsmose?
Du må gerne lade være med at inkludere os andre i din borgerkrigsfantase
Fantasi, men anyway.
Det er et spoergsmaal om tid, hvis det fortsaetter som det er nu.
Som jeg skrev, kig omkring i verden.
Og så var du fortjent blevet fjernet, hvis nødvendigt ved brug af magt.
Ja, jeg har aldrig sagt at det ikke var fortjent.
Men saa snart du siger taesk er fortjent, saa har du aerlig talt misforstaaet politiets formaal og rettigheder.
De skulle have taget det til relevante instanser
Korrekt.
Det skal de ikke?
I see.
Det er rent propaganda det der, der er ingen dokumentation for at de skulle være i fare hjemme i Irak.
Ih nej, Irak er jo saa fredeligt et sted.
*HOST*
Også de irakkiske myndigheder står fuldstændig uforstående overfor det.
De myndigheder som ikke vil have folkene tilbage, yes.
Det er jo ikke fordi deres ansøgninger ikke er blevet undersøgt, de er blevet afvist fordi der ikke var grundlag for asyl.
Korrekt.
Men hvad er det reelt der sker nu?
De ryger til sandholmlejren og naar Irak naegter at tage imod dem, hvad saa?
Jeg har paa intet tidspunkt sagt at de ikke skal udvises, eller at demonstranterne skal have lov til at forstyrre politiets arbejde.
Jeg siger bare at politiet ikek skal have lov til at agere taeskehold, uanset forholdene.
fidomuh (39) skrev:#36
Hvis din kæreste ved, at hun er multiallergiker, men alligevel vælger at deltage i en sådan aktion, hvor hun med 100 % sikkerhed kan sige sig selv, at det danske politi har lov og ret til at bruge peberspray i en sådan situation, så er hun også for dum, og det er da foldkommen utopi at regne med, at politiet vil tage hensyn og lad være med at sprøjte hende med peberspray, når det er fuldt ud offentlig kendt at politiet bruger peberspray, i store mængder...
Har absolut ingen medlidenhed med folk som er så dumme og idiotiske, at de regner med at politiet tager hensyn til dem i sådan en situation, når de selv har et handikap.
#42 Du er ikke den eneste, og jeg er ikke engang med i den store diskussion..
Synes ikke spørgsmålet er om hvorvidt politiet udfører deres arbejde, eller om demonstranterne gjorde noget, de fortjente at få "tæv" for, men spørgsmålet er hvordan politiet udfører deres arbejde.
her synes jeg fanneme, at de går over stregen.
her synes jeg fanneme, at de går over stregen.
Tanghaar (46) skrev:Synes ikke spørgsmålet er om hvorvidt politiet udfører deres arbejde, eller om demonstranterne gjorde noget, de fortjente at få "tæv" for, men spørgsmålet er hvordan politiet udfører deres arbejde.
De udfører det fremragende. Ikke perfekt, da dette er umuligt, men de gør det glimrende.
Du mener det er iscenesat at politiet slaar til hoejre og venstre?
Tror du koellen er bloed? :)
Jeg synes ikke det er fremragende at de taever en 17 aarig pige, men OK, her er vi forskellige :)
Sagt ud fra personlig erfaring, saa var jeg paa arbejde dagen efter at der blev hoppet paa mit ansigt og jeg vaagnede paa hospitalet.
At du ikke braender nok for en sag til at stille op selvom du har smerter, er vel ikke hendes problem?
Du mener det er iscenesat at politiet slaar til hoejre og venstre?
Tror du koellen er bloed? :)
Jeg synes ikke det er fremragende at de taever en 17 aarig pige, men OK, her er vi forskellige :)
Sagt ud fra personlig erfaring, saa var jeg paa arbejde dagen efter at der blev hoppet paa mit ansigt og jeg vaagnede paa hospitalet.
At du ikke braender nok for en sag til at stille op selvom du har smerter, er vel ikke hendes problem?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.