mboost-dp1

Vidste du at...

Gå til bund
Gravatar #51 - starn
31. dec. 2007 14:07
Vidste du at hvis man skider mere en 15 min(i et rap), så skulle maden nok havde været gennestegt...
Gravatar #52 - vandfarve
31. dec. 2007 14:17

Der tager du desværre fejl. Mythbusters har faktisk bevist, at en ands (uden apostrof) faktisk giver ekko. Det er bare en udbredt myte, at den ikke gør:

When examined by an audio-expert, it was found that the echo was "swallowed" by the original quack, due to the very similar acoustic structure between the quack and the echo. Because of this, it may be difficult to tell where the quack ends and the echo begins.

http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_(season_1...
Gravatar #53 - DiZaster
31. dec. 2007 16:04

Det er 16 mandlige orgasmer på en time... Ikke en dag :-)
Gravatar #54 - mras3
31. dec. 2007 19:19
* Hvis man prøver at undertrykke et nys, kan man ødelægge blodkar i hovedet og nakken og dø?
* Det meste kildevand i flasker er fyldt med bakterier
65% af alle ægteskaber i den vestlige verden ender med skilsmisse
* Der bliver mydet flest mennesker den 1. janaur
* Voksne fortælle flere løgnehistorier i sengen, end noget andet sted.
Gravatar #55 - Cloud02
1. jan. 2008 13:44
Det meste kildevand i flasker er fyldt med bakterier

Nu er det sådan at der er bakterier i alt.
jeg tror du mente at: kravet for kimtal i postevand i Danmark er strengere end kildevand på flaske.

At man godt kan nyse med åbne øjne, og ens øjne ikke flyver ud
Gravatar #56 - madeinrussia
1. jan. 2008 13:51
siden i absolut skal smuldre mine facts som ikke er rigtige osv :P får i et til, ketchup blev solgt som medicin da det blev opfundet :D
Gravatar #57 - hgul
1. jan. 2008 14:11
#50 Og de 15 orgasmer var den dag du fandt ud af, at TGG's mødre sluger, eller? :-P
Gravatar #58 - Norrah
1. jan. 2008 14:26
#55 hvis man fjerner bakterierne så smager vand ikke af noget.
Gravatar #59 - cazotaro
1. jan. 2008 14:49
siden hvornår tæller fx. nærrings salte og metaller som bakterier? de er vel også med til at afgive lidt smag..
- destilleret vand smager ikke af noget.
Gravatar #60 - ZOPTIKEREN
1. jan. 2008 14:58
Gå til sidste side for at skrive et indlæg
Gravatar #61 - ZOPTIKEREN
1. jan. 2008 14:59
Hvis man skriver indlægget på sidste side og går til side 1 igen og så submitter indsender den ikke ens egen tekst... Flot bug newz.
Gravatar #62 - ZOPTIKEREN
1. jan. 2008 15:00
19. Søg på RNA world hypothesis.
Gravatar #63 - Spiderboy
1. jan. 2008 15:20
Vidste du, at i en strømførende kobberledning med en strømstyrke på 10 A bevæger elektronerne sig med en fart på ca. 1,4 mm/s?
Gravatar #64 - vandfarve
1. jan. 2008 16:54
Vidste du, at tømmermænd er en lægmands betegnelse for flere forskellige reaktioner på voldsomt indtag af alkohol og især ethanol?

Udover vandmanglen og den deraf følgende hovedpine så vil du også opleve ubalance i saltmængden, samt du vil blive forgiftet af alkoholen, da din lever ikke kan forbrænde ligeså meget alkohol, som de hælder ned i svælget. Hvis du virkelig går til den, så vil ca. 10 % af den indtagede alkohol faktisk blive tilført din urin, så hvis du skal holde rusen ved lige, så kan du passende drikke din egen urin.
Gravatar #65 - madeinrussia
1. jan. 2008 17:26
Vidste du, at hende her er den dummeste pige jeg nogensinde har snakket med :)

xxxx siger:
jeg gider sku ikke og skrive forkert hehe.
[email protected] siger:
AT SKRIVE !
[email protected] siger:
kom nu, prøv
xxxx siger:
at at at at at at en dag sidder den der sku nok
xxxx siger:
nej overlever fint uden og prøve hehe
[email protected] siger:
.oO( er du virkelig så dum eller er det for sjov? )
Gravatar #66 - Spiderboy
1. jan. 2008 18:37
Vidste du, at Japan har 3 alfabeter: kanji 漢字, hiragana ひらがな og katakana カタカナ?
Gravatar #67 - mras3
1. jan. 2008 19:54
Vidste du at sex er sundt fordi:
* Det giver motion, hvilket forebygger blodpropper
** Det er god måde at trænse sit bækkenparti på, som hvis det er sundt, er medvirkende til at forbygge ufrivilig vandladning.
* Stress og sex er to ophævende faktorer.
* Sex får ifølge undersøgelser folk til at tænke mindre rationel - herimod hersker 'helhedsopfattelsen af sind og krop' bliver størrer (man bliver mere filosophisk).
Gravatar #68 - mras3
1. jan. 2008 19:58
og i forbindelse af det er den 1. januar, skal vi da lige registeret igennem med udtaelsen for at sige skål!
Mandarin (kinesisk):Kampay
Cantonesisk: Yumsing
Japansk: Kampai
Arabisk: FINDES IKKE! (sprut er 'banlyst' og derfor findes ordet skål heller ikke)
Spansk: Sahloud
Portugisisk: Sahoude
Italiensk: Sahloote
Fransk: Ah votre-sanh té
Tysk: Prosit
Russisk: Nazaroevaaeh

GODT NYTÅR!
Gravatar #69 - BurningShadow
1. jan. 2008 20:22

Russisk: Nazaroevaaeh

Nazaroevaaeh = Naza roev aaeh = Naza røv åeh

Eller hvad?
Gravatar #70 - vandfarve
1. jan. 2008 22:34
Vidste du, at en Lenovo 3000 V100 sagtens kan trække DotA i højeste opløsning, selvom den brokker sig lidt en gang imellem? Dog var jeg bange for, at den skulle stå af i svinget, siden Greenpeace var igang med at samle sig på græsplænen ved min ven pga. den varme, som computeren udviklede.
Gravatar #71 - rackbox
1. jan. 2008 23:19
Vidste du, at #68 i flere tilfælde selv har opfundet sine stavemåder for, hvordan man siger "skål" på andre sprog?

*russisk: за ваше здоровье
*tysk: prost
*spansk: salud
...etc

Tilføjelse:
Polsk: na zdrowie
Tjekkisk: na zdravi
Gravatar #72 - MiniatureZeus
1. jan. 2008 23:30
Vidste du, at jeg i går købte Band of Brothers boksen, med alle 10 afsnit, og jeg idag har set 7 af dem?
Jeg 'høves vel heller ikke sige, at BoB er verdens klart bedste serie, og at der kommer en efterfølger i 2009, som omhandler stillehavskrigen?
Gravatar #73 - Cloud02
1. jan. 2008 23:37
Arabisk: FINDES IKKE! (sprut er 'banlyst' og derfor findes ordet skål heller ikke)

Det var da engang volapyk at fyre af
Arabic: Fisehatak
Gravatar #74 - mras3
1. jan. 2008 23:52
Frit oversat betyder det ord jo så ikke 'skål', men:
"to your health"
Gravatar #75 - rackbox
1. jan. 2008 23:56
#73 Er du seriøs, eller er det en lettere omskrivning af "jeg vil ha' fisse, tak!" ?
Gravatar #76 - madeinrussia
2. jan. 2008 07:44
"for your health" er hvad den russiske skål betyder, og den udtales, na-sda-ro-ve-jo
Gravatar #77 - <3Thinkpads
2. jan. 2008 08:26
At #68 tager fejl både med stavemåde og at kampay betyder skål.

Det hedder Gan Bei, og betyder "bundet i vejret". Tro mig, jeg har ikke lavet andet end at sige det de sidste 4 måneder.
Gravatar #78 - Norrah
2. jan. 2008 09:07
Vidste i at det 78'ende indlæg ofte skrives af et geni.
Gravatar #79 - mras3
2. jan. 2008 09:09
at #68 er taget fra lokumsbogen, som er til salg i alle bog&ide foretninger :)

Desuden findes der en komplet liste herpå:
http://www.awa.dk/glosary/slainte.htm
Der også nævner at ordet skål ikke findes på arabisk og andre sprog.
og så lige for at gå i bedende på #76:

"No one says "Na zdorovje" as a Russian drinking cheer.
This is increadibly widespread myth. It does mean "To you health", but they only sayy it as a reply to "Spasibo"
i.e. "Thank you". "
Gravatar #80 - myplacedk
2. jan. 2008 09:11
Voksne fortælle flere løgnehistorier i sengen, end noget andet sted.

Passer nok fint nok med mig. Ifølge min kæreste er det meget normalt at jeg starter dagen med at sige noget i stil med "jaja, jeg er vågen" eller "jeg er på vej op", hvorefter jeg sover videre.

Eller var det "hvide løgne" før sovetid der blev ment?
Gravatar #81 - madeinrussia
2. jan. 2008 09:13
#79 Mærkeligt, nu føler jeg mig ikke russisk mere :P men hvad jeg har oplevet ved familie sammenkomster og andre diverse fester, blev der altså sagt na zdorovje O.o men okay, er jo også kun russer:P så hvad ved jeg om det ik? :)
Gravatar #82 - Norrah
2. jan. 2008 09:20
Vidste du at: Recorden for det mest stille rum i verden. Måler negativ lyd*

*helt præcist tror jeg det er -9,4db.
Gravatar #83 - Cyrack
2. jan. 2008 09:31
Norrah:

Kommer an på hvad reference niveauet er. Normalt bruger man dBA (hvor 0 dB = den mindste lyd et menneske kan høre) som skala for lyd. Men reelt set kunne man sætte lyden fra en jetturbine som reference punkt, og så ville man have et helt andet tal (omend lydtrykket i rummet er det samme).

Morale? Husk dine enheder, eller forklare under hvilke forhold dine forsøg er udført, og på hvilke præmisser.
Gravatar #84 - kinaholm
2. jan. 2008 09:40
#77 har ret :) men, måske kan kampay været noget wades-giles stavemåde eller noget ? Og ikke Pinyin ?
Gan Bei siger jeg bare, I Beijo, som regel :)
Gravatar #85 - Spiderboy
2. jan. 2008 09:50
Jeg synes ikke rigtigt, at der har været nogle truly disturbing oplysninger endnu? Så må jeg hellere komme med en:

Vidste du, at Melanesien (et ørige nordøst for Australien) havde man i gamle dage en "drengeinsemination"-ritual? Man mente, at sæd var symbolet på maskulinitet og frugtbarhed. Sæd var ikke noget, der kom af sig selv, så når ens søn nærmede sig puberteten, fandt forældrene en mentor (helst mindst 40-50 år gammel), hvis opgave var at inseminere hans sæd ind i drengen, så drengen også kunne producere sæd og blive frugtbar.
Gravatar #86 - cazotaro
2. jan. 2008 10:50
eww :p

hvad angår de forskellige variationer af skål kunne man let forestille sig at der er mere end en måde at sige skål på, på hvert sprog. - Rusland er stort og har sikkert mange dialegter?

fx. En sønderjyde udtaler nok ikke skål ligesom en købehavner, så det kunne have udviklet sig til to forskellige stavemåder måske endda to forskellige ord..
Gravatar #87 - <3Thinkpads
2. jan. 2008 10:56
Vidste du at: Børn i kina normalt ikke bruger ble, men blot har en åbening i buksen. Dermed kan far eller mor, blot holde barnet hvorefter barnet kan komme af med stort og små - normalt direkte på gaden
Gravatar #88 - Cloud02
2. jan. 2008 12:34
#79 mras3
Desuden findes der en komplet liste herpå:
http://www.awa.dk/glosary/slainte.htm
Der også nævner at ordet skål ikke findes på arabisk og andre sprog.
og så lige for at gå i bedende på #76:
"No one says "Na zdorovje" as a Russian drinking cheer.
This is increadibly widespread myth. It does mean "To you health", but they only sayy it as a reply to "Spasibo"
i.e. "Thank you".

Sig mig engang.. er du dum eller?
Har du overhovedet set på den liste selv?

awa.dk skrev:
Arabic Fisehatak (to your health) / Shucram (United Arab Emirates)

og så lige en kommentar til din #74.
A votre sainté m.fl. er hvad man siger i diverse lande i stedet for skål.
Gravatar #89 - Spiderboy
2. jan. 2008 14:08
Vidste du, at C++ jo skulle være en vittighed om at versionsnummeret af C øges med 1, men hvis det skulle være fuldstændigt semantisk korrekt, burde det hedder ++C i stedet for, da 1-tallet skal lægges til, inden værdien returneres?
Gravatar #90 - mras3
3. jan. 2008 05:21
http://kaneel.swellserver.com/news/top_stories/wor...

It's official, Kaneel is the new king of masturbation. In a stunning feat of endurance and determination, Kaneel achieved 36 orgasms in a 24 hour period!

I can do better..
Gravatar #91 - myplacedk
3. jan. 2008 11:46
Vidste du at i 60'erne indførte man en obligatorisk "kønstest" på kvindelige sportsudøvere i internationale konkurrencer. Testen var ganske enkelt at smide tøjet for en gruppe læger.

Den test blev dog ændret, da kvinderne mente det var for ydmygende. I stedet lavede man en ny test som bestod af psykologisk evaluering, genetik, hormon-målinger og en fysisk undersøgeæse, herunder en gynækologisk undersøgelse.

Oh ja, pointen er vist at man nu kun bliver testet, hvis der er mistanke om noget.

Testen er desværre blevet så kompliceret, at der ikke altid kommer et entydigt svar!

...lige noget fra en artikel jeg tilfældigvis faldt over:
http://people.howstuffworks.com/gender-test.htm
Gravatar #92 - Spiderboy
3. jan. 2008 19:49
Vidste du, at hvis du integralet over en vilkårlig volumen af divergensen af et vilkårligt vektorfelt er lig med fluxen af vektorfeltet gennem den lukkede flade, som omslutter det givne volumen (de matematikkyndige genkender dette som divergenssætningen)?
Gravatar #93 - mras3
4. jan. 2008 02:30
*Antallet af sandkorn i Sahara er beregnet til at være 1800 trilliarder.

*Det største isbjerg, der nogensinde er blevet observeret - var cirka lige så stor som Belgien.

*9% af den amerikanske befolkning tror, at der skjuler sig en ufo i kometen Hale-Bopps hale, viser en meningsmåling fra USA i 1996.

*En almindelig kuglepen kan ikke skrive i rummet, da den bruger jordens tyndekraft for at trykke blækket ned. Dette foresagede et stort forskningsprojekt fra usa's side, da de skulle med i rum kabløbet, om at udvikle en "pen" der kunne skrive i rummet". Russerne medbragte blot en blyant.

*Det er fysisk umuligt for grise at kigge lige op i luften

*Giraffen bruger tungen til at rense ører med

*Rotter og heste ikke kan kaste op.
Gravatar #94 - myplacedk
4. jan. 2008 08:10
...at den med amerikaners kuglepen er russernes blyant er en myte? Grafit-stumper fra blyanten ville ødelægge instrumenterne og i det hele tage være upraktisk at have i luften.

Læs den sande historie her:
http://www.thespacereview.com/article/613/1
Gravatar #95 - mbw2001
4. jan. 2008 08:46
#94 Det var godt nok en lang artikkel når man tænker på den handler om en kuglepen... Nice research dog,.
Gravatar #96 - vandfarve
4. jan. 2008 10:37
Vidste i, at Duke Nukem Forever højst sandsynligt er vaporware?
Gravatar #97 - Spiderboy
4. jan. 2008 10:49
Vidste du, at ifølge Det gamle Testamente man ikke blive klippet korthåret eller barbere sig?
Biblen, 3. Mosebog 19:27 skrev:
I må ikke runde Håret på Tindingerne; og du må ikke studse dit Skæg.
Gravatar #98 - Cyrack
4. jan. 2008 12:32
Vidste du at... Ikea katalogerne er den tryksag med det højeste oplag i verdenen? Biblen er det mest trykte skønlitterære værk i verdenen. På trods af at Johannes Gutenberg begyndte at trykke biblen i 1455, og dermed har et forspring på 488 år blev den popularitet overhalet på under 65 år.
Gravatar #99 - vandfarve
4. jan. 2008 13:03
Vidste du, at TV-serien The Simpsons rundt regnet har ligeså mange tilhængere eller regulære seere, som islam har tilbedere? Mens islam har brugt over tusind år på at samle så mange troende, har The Simpsons benyttet under to årtier på det at gøre det samme.

I kraft af denne sammenligning kan man først virkelig se, hvor stærk amerikansk populærkultur er.
Gravatar #100 - YoBilee
4. jan. 2008 16:10
Vejdirektoratet er en del af Transportministeriet
Ministeriet hed indtil november 2007
- "Transport- og Energiministeriet"
- og før februar 2005 "Trafikministeriet"
- og før 1987 "Ministeriet for offentlige Arbejder".

Gaab, spild af 100' post :[
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login