mboost-dp1

Værste sprogspasserfejl...?

Gå til bund
Gravatar #51 - slemmebirk
2. apr. 2008 12:42
#50 folk som skriver "1" istedet for "et" bør også dø ved kølle :)
Gravatar #52 - BurningShadow
2. apr. 2008 20:00

iGår, iMorgen, iStedetFor.
Gravatar #53 - myplacedk
2. apr. 2008 20:10
pwn, grtz, thx...

Nej, det er ikke akronymer. Det er seriøst misdannede ord. Held og lykke med at udtale dem.

Okay, "thx" er lidt et særtilfælde her. Det betyder "thanks", og er egentlig nem nok at udtale. Men hvor taknemmelig er man lige, hvis man ikke engang gider stave sig gennem "thanks".

"Det er ikke meget jeg forlanger, et simpelt 'tak' kan gøre det." - "Du kan få et 't'!"
Gravatar #54 - tazimn
2. apr. 2008 20:26
Min kæreste siger altid "askfalt" i stedet for astfalt.. uanfægtet det at jeg gentagene gange HAR rettet hende..

Ud over det siger hun selvfølgelig "himbær" og hun kan "boklere" sit baghjul på cyklen..

Hun kan generelt meget.. Både spænde læderhatten selv og lukke døren efter sig når hun går ind i gummicellen.. :D

En dag var hun simpelthen så stolt og fortalte glad at hun havde set på et verdenskort at Afrika ligger neden under Danmark og ikke ude til højre..

Det troede hun ellers da der jo er varmt til højre og koldt til venstre.. (?!?!)
Gravatar #55 - hgul
2. apr. 2008 21:18
#54 Det hedder asfalt ;-)

Så det ser ud til, at I alligevel passer ret godt sammen :-P
Gravatar #56 - Ju9or
3. apr. 2008 07:17
"Skræm" er en forkert måde at stave "skærm" på...
Gravatar #57 - tazimn
3. apr. 2008 07:23
55 skrev:
#54 Det hedder asfalt ;-)

Så det ser ud til, at I alligevel passer ret godt sammen :-P

Det ved jeg da godt! :S...

Hah! Hvor er jeg keglet! :D

Nå, men tak for rettelsen..!

Min mor bare SÅ stolt sit fuck-up af en søn!
Gravatar #58 - NioBe
3. apr. 2008 07:59
Jeg har en X der når han skrev ordet "hende" til mig skrev han "hin", og en masse andet. Han viste det godt... men ville bare ikke rettes på.. fair nok. Det er der jo ingen grund til at forlade en mand på...
Gravatar #59 - tazimn
3. apr. 2008 08:13

Han var sikkert ordblind.. lige præcis den stavemåde af ordet er meget brugt af ordblinde.

Han vil sikkert ikke rettes på fordi han er flov..

Men der er sgu ingenting at være flov over, og slet ikke en god grund til at forlade ham på.. Det har du helt ret i..
Gravatar #60 - slemmebirk
3. apr. 2008 08:21
Buisness - Business..
Gravatar #61 - Norrah
3. apr. 2008 12:47
Mojito.
Det udtales: "en Gay drink, tak!"
Gravatar #62 - NioBe
3. apr. 2008 12:56
Han er ikke ordblind. Han flyttede til danmark fra Thailand da han var 12... og kan udemærket godt det danske sprog.. Men han havde bare en stolthed der gjorte at man ikke kunne rette ham.

Sådan var det også med computere og netværk... han var selvlært amatør og jeg prof med uddannelse og det hele.
Det resulterede i at han en dag mente at grunden til at hans internet laggede var pga hans netværks kabels længde (10 m. WTF!?). Og alt det jeg sagde til ham, sagde han ikke passede... Skal siges at jeg sad og spillede Guild Wars samtidig med at jeg downloadede, da han loggede på nettet... Det var først da mine to venner måtte sige til ham at det var rigtigt det jeg sagde at han gav sig...
Gravatar #63 - Mandalae
3. apr. 2008 13:52
28 skrev:
Gamle New.dk læsere vil savne Hector (Hektor?) i denne tråd...

Og så er der folk der skriver Newz.dk i stedet for newz.dk som det rigtigt hedder ;)
Gravatar #64 - cazotaro
3. apr. 2008 14:27
gjordt...

Den som staver 'd' i gjort, den skal ha' sin numse smurt

kom selv til det én gang, kan bare ikke li' den 'læresætning' xD
Gravatar #65 - Ju9or
3. apr. 2008 15:16
63 skrev:
Og så er der folk der skriver Newz.dk i stedet for newz.dk som det rigtigt hedder ;)

Og nogle opdager at jeg glemte et Z - andre gjorde ikke...

Læs hvad jeg mener og ikke hvad jeg skriver...hehe :o)
Gravatar #66 - Mandalae
3. apr. 2008 15:23

Heh, jeg så godt du også manglede et Z, jeg ville bare ikke gå for meget i detajler. Det var heller ikke så meget møntet på dig, som på alle de andre medier der ikke forstår det, f.x. computerworld og comon :)
Gravatar #67 - Ronson ⅍
7. apr. 2008 19:04
Jeg hader folk der siger "fræksempel".

Jeg hader folk der skriver "hvad for en" i stedet for "hvilken".
Gravatar #68 - Bornslippy
7. apr. 2008 19:49
Fik fornylig en sms fra en tilsyneladende sprogspastiker ved en fejl.
Den så sådan her ud:
hra duh fung ud mo Du ve kom
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login