mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #15851 - Mamad (moveax1ret)
3. aug. 2011 10:52
Jeg venter lige og ser om jeg begynder at game mere nu når damen skal flytte til københavn for at studere.
Det er ikke utænkeligt- men hvis ikke smider jeg den op her.
Gravatar #15852 - Slettet Bruger [3237728890]
3. aug. 2011 11:08
Oh oh... Lader du hende flytte til KBH, Byen fuld a douchebags og Vandfarver?

Anyhow... Når du er singe og jeg har købt en PS3 kan vi da lige nuppe noget KillZone
Gravatar #15853 - Mamad (moveax1ret)
3. aug. 2011 11:44
Idunno, der er faktisk et job som hospitals udstyr interface driver developer derovre jeg godt kunne finde på at forhøre mig om.

Så måske jeg følger med.
Gravatar #15854 - snesman
3. aug. 2011 11:56
Fed jobtitel
Gravatar #15855 - vandfarve
3. aug. 2011 12:15
Mamad (moveax1ret) (15851) skrev:
Jeg venter lige og ser om jeg begynder at game mere nu når damen skal flytte til københavn for at studere.
Det er ikke utænkeligt- men hvis ikke smider jeg den op her.

Ser hun godt ud (aka. hvor store er hans moobs)?
Gravatar #15856 - Mamad (moveax1ret)
3. aug. 2011 12:17
Jeg klager ikke :)

C-skål
Gravatar #15857 - Alrekr
3. aug. 2011 12:19
vandfarve (15855) skrev:
hvor store er hans moobs

Mamad (moveax1ret) (15856) skrev:
C-skål

o.O
Gravatar #15858 - Mamad (moveax1ret)
3. aug. 2011 12:21
Jesus...det er ikke en fyr, det er en sød dansk blondine. Så stereotyp er jeg.....jeg kommer og nakker jeres blondiner fra jer.

BWAHAHAHAHAHAHHA
Gravatar #15859 - Slettet Bruger [3237728890]
3. aug. 2011 12:28
Det er også de eneste kvinder nok der er dumme nok til at falde for jer.

"Blondiner har det sjovest" gælder ikke.
Gravatar #15860 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 12:28
Mamad (moveax1ret) (15858) skrev:
Jesus...det er ikke en fyr, det er en sød dansk blondine. Så stereotyp er jeg.....jeg kommer og nakker jeres blondiner fra jer.

BWAHAHAHAHAHAHHA

Nu er det sgu nok! Jeg stemmer fandeme DF næste gang! I skal fandeme ikke tage de dumme blondiner! Det er jo de eneste vi andre kan få fat i!
Gravatar #15861 - terracide
3. aug. 2011 12:33
MiniatureZeus (15860) skrev:
Mamad (moveax1ret) (15858) skrev:

BWAHAHAHAHAHAHHA

Nu er det sgu nok! Jeg stemmer fandeme DF næste gang! I skal fandeme ikke tage de dumme blondiner! Det er jo de eneste vi andre kan få fat i!

Undtagen failfarve...han kan ikke få noget som helst...
Gravatar #15862 - vandfarve
3. aug. 2011 13:55
terracide (15861) skrev:
Undtagen failfarve...han kan ikke få noget som helst...

Vi kan jo ikke alle gøre en god gerning og gifte os med en retard...
Gravatar #15863 - terracide
3. aug. 2011 13:57
vandfarve (15862) skrev:
Vi kan jo ikke alle gøre en god gerning og gifte os med en retard...

Vi er ikke gift og bliver det aldrig....Mr. Right-hand-is-all-I-get...

Skal duy ikke snart ud og faile med endnu en tøs? :)
Gravatar #15864 - vandfarve
3. aug. 2011 14:10
My work here is DUNN
Gravatar #15865 - XorpiZ
3. aug. 2011 15:50
Mark Jensen har pc-problemer

Case:

PC tænder ikke. Ingen fans kører, heller ikke på PSU. Der er dog strøm i bundkortet (LED er tændt).

Anden PSU er forsøgt, men så vidt jeg er informeret, så tændte pc'en og lukkede ned lige efter igen.

Jeg hælder umiddelbart til enten bundkort, psu eller en kortslutning et sted.

Hvad siger i?
Gravatar #15866 - Slettet Bruger [3237728890]
3. aug. 2011 16:00
Det kan være alt...

PSU få ikke lov til at sætte gang i noget før den har fået GO fra CPU'en
Gravatar #15867 - Alrekr
3. aug. 2011 17:11
Mark 'Anti-kok' Jensen

Hvordan steger man kyllingebryster uden at de bliver brændt på ydersiden?
Gravatar #15868 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 17:27
En 20 min før du går i gang tager du kyllingebrysterne ud og dupper dem tørre med køkkenrulle.
Salt dem meget let (ca. 1/4 tsk salt pr. side) og lad dem trække.

Tag en stor nok pande og lad den blive godt varm. ikke fuld blus men 8 ud af 10 på induktion eks.

Når den er varm smider du det der flydende amo så panden er dækket med 10 mm ca. Lad det bruse af og skru så ned på middelvarme, 6 1/2 ud af 10 på induktion.

Krydr kyllingen med peber (ikke salt) og andre krydderier.

Læg den på panden og lad den så stege i 6 minutter på den ene side, vend den og 6 minutter på den ande. Afh. hvor tyk brystet er, så vender du den om og giver den 3 minutter på hver side. Derefter er den færdig.
Nogle kan godt lide dem lidt tørrer, så skal de bare have 2 min på hver side.

Et lille tip. Efter de første 2x6 min, så hæld et godt skvat æbleeddike eller ligene på panden. Det smager fantastisk, og ydersiden bliver godt klistret!

Du kan også brase nogle fint skårne rødløg sammen med kødet, giver også en god sødme.

Du kan også brune kødet af på 9/10 på banden med en smule olie, og så smide kødet ind i en 210 grader varm ovn (varmluft) og lad den stå i 15 min cirka. Kødet får ikke en lige så lækker stegeskorpe, men den er lidt nemmere.

Edit:
Lad være med at bruge Lurpak, da proteinet fra smørret og det fra kyllingen giver en lidt hvid skorpe, der smager let bittert.
Gravatar #15869 - vandfarve
3. aug. 2011 17:40
MiniatureZeus (15868) skrev:
Når den er varm smider du det der flydende amo så panden er dækket med 10 mm ca.

ÉN CENTIMETER OLIE?

Jeg er overrasket over, at du stadig lever, min gode herre.
Gravatar #15870 - Alrekr
3. aug. 2011 17:43
vandfarve (15869) skrev:
ÉN CENTIMETER OLIE?

Ikke olie, fedtstof. Also,

et godt skvat æbleeddike eller ligene
Gravatar #15871 - vandfarve
3. aug. 2011 17:50
Alrekr (15870) skrev:
Ikke olie, fedtstof.

Hvis ikke flydende Amo består (mestendelens) af olie, så må du kalde mig Johnny Margrehte.

Nå, sig mig, unge Mand, hvor kan man finde en ingrediensliste på det der flydende, numodens sprøjt?
Gravatar #15872 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 17:52
vandfarve (15869) skrev:
ÉN CENTIMETER OLIE?

Kylling suger stort set intet fedt.
men når det er sagt så var det vidst en slåfejl, mente 1 mm :)

Panden skal bare lige dækkes.

vandfarve (15871) skrev:
Hvis ikke flydende Amo består (mestendelens) af olie, så må du kalde mig Johnny Margrehte.

Nå, sig mig, unge Mand, hvor kan man finde en ingrediensliste på det der flydende, numodens sprøjt?

Korrekt at det består af ca. 70 % olie (rapsolie, som er den sunde)
Gravatar #15873 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 17:53
Men som sagt, hvis ud undlader at panere kødet, så optager et regulært stykke kylling stort set ikke noget fedt.
Det gælder sådan set for alle stykker kød.

EDIT: Her taler jeg om kød der _ikke_ er pumpet/neutralmarineret, selvom jeg dog ikke ved om det gør en forskel i forhold til om kødet optager fedt..
Gravatar #15874 - Alrekr
3. aug. 2011 17:59
vandfarve (15871) skrev:

Men hvis 70 % er olie, så er der også kun 7 mm olie i 10 mm flydende amo? Det kan derfor bedst beskrives som fedtstof..
Gravatar #15875 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 18:01
Alrekr (15874) skrev:
Men hvis 70 % er olie, så er der også kun 7 mm olie i 10 mm flydende amo? Det kan derfor bedst beskrives som fedtstof..

Ja, resten er vidst vand og salt, og nogle dejlige emulgeringsstoffer
Gravatar #15876 - vandfarve
3. aug. 2011 18:03
Jebus...
Gravatar #15877 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 18:06
hvad 'jebuser' du til? hvor klamt flydende margarine er eller alrekr's forklaring?

Desuden, på den dåse vi har her, står der "STORFORBRUGER" under vægtangivelsen på 700g.. kinda sad :(
Gravatar #15878 - Dreadnought
3. aug. 2011 18:13
Flydende Becel:
Vegetabilsk olie 80% (solsikkeolie, rapsolie, hørfrøolie), vand, hærdet vegetabilsk olie, surhedsregulerende middel (kaliumklorid, E332, citronsyre), emulgator (lecithin fra bl.a soya), aroma, farvestof (betacaroten). Fedtindhold 82%.

(Det er konen der købet det stads. Nogle gange Flydende Marie eller Mette eller hvem de nu vrider det ud af. BTW: Rigtige mænd steger i smør!)
Gravatar #15879 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 18:15
Dreadnought (15878) skrev:
Flydende Becel:
Vegetabilsk olie 80% (solsikkeolie, rapsolie, hørfrøolie), vand, hærdet vegetabilsk olie, surhedsregulerende middel (kaliumklorid, E332, citronsyre), emulgator (lecithin fra bl.a soya), aroma, farvestof (betacaroten). Fedtindhold 82%.

(Det er konen der købet det stads. Nogle gange Flydende Marie eller Mette eller hvem de nu vrider det ud af. BTW: Rigtige mænd steger i smør!)

Må indrømme at jeg altid bruger alminde olie, enten koldpresset rasp eller olivenoile. Nogle gange er flydende Amo altså bare bedre og smartere.
Men ja, der findes vidst ikke noget bedre end smør! ;D
Gravatar #15880 - Jakob Jakobsen
3. aug. 2011 19:08
Skal det smage godt, så steg i rapsolie eller anden vegetabilsk olie, tilsat en lille teske rigtigt smør.
Alle de blandingsprodukter koster bare penge og smager sjældent godt.
Gravatar #15881 - Alrekr
3. aug. 2011 20:06
Dreadnought (15878) skrev:
BTW: Rigtige mænd steger i smør!

Min kone er åbenbart en rigtig mand....
Gravatar #15882 - Mamad (moveax1ret)
3. aug. 2011 20:13
Så skynd dig at sluk komfuret inden hun brænder på!
Gravatar #15883 - XorpiZ
3. aug. 2011 20:57
Et lille tip. Efter de første 2x6 min, så hæld et godt skvat æbleeddike eller ligene på panden

wat

Gravatar #15884 - Mort
3. aug. 2011 21:18
XorpiZ (15865) skrev:
Mark Jensen har pc-problemer

Case:

PC tænder ikke. Ingen fans kører, heller ikke på PSU. Der er dog strøm i bundkortet (LED er tændt).

Anden PSU er forsøgt, men så vidt jeg er informeret, så tændte pc'en og lukkede ned lige efter igen.

Jeg hælder umiddelbart til enten bundkort, psu eller en kortslutning et sted.

Hvad siger i?

Mit bud er CPU'en, men inden du prøver den, så pil BIOS batteriet ud og reset CMOS og prøv så at starte maskinen op igen uden nogen indstikskort. Hvis du har en PC speaker, så sæt den til.

PC speakeren kan ofte fortælle dig hvad der er galt og hvis den ikke siger noget, så pil indstikskort, RAM, harddiske og hvad du ellers har siddende i bundkortet ud (Lad CPU'en blive i) og prøv igen.

Jeg har selv været ude for lignende symptomer og løste det ved at pille CPU'en ud af soklen og montere den igen. Den eneste forklaring jeg kunne finde var en kortslutning fra et fremmedlegeme mellem CPU og CPU soklen.
Gravatar #15885 - csstener(^,^)
3. aug. 2011 21:22
hvorfor er newz.dk kendt for at være et godt sted at sælge WoW acc?? det er jo ikke lige frem fordi vi behandler sådan nogle sælgere godt
Gravatar #15886 - vandfarve
3. aug. 2011 21:25
mikk4237880 (15885) skrev:
hvorfor er newz.dk kendt for at være et godt sted at sælge WoW acc?? det er jo ikke lige frem fordi vi behandler sådan nogle sælgere godt

Skal jeg, eller vil I?
Gravatar #15887 - Mnc
3. aug. 2011 21:30
mikk4237880 (15885) skrev:
Fordi folk åbenbart kun ser antal posts, og ikke selve trådenes indhold.
PEOPLE ARE IDIOTS.

Olie: Det bedste skulle være kokosolie, da det skulle kunne tåle den højeste temperatur.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men når olien skifter over mod en mørkere farve, så skulle det fede helt ekstremt.

Not that I give a shit, men i var i gang. :P
Jeg bruger stegemargerine eller super ekstra mega kæmpe jomfru-olivenolie.

Og hvad angår stegning, høj temperatur, kort tid af gangen. Det gælder primært okse, men kan bruges med andre kødtyper også, det skal bare skæres til. :D
Hvis det er en af de der tykke kyllingepatter, så skærer jeg brystet i halve (halverer tykkelsen) og så får den ellers for fulde hammer.
Cirkus et halv minut på hver side, og så vender jeg dem flere gange end normalt. Så bliver de ekstra sprøde udenpå, og dejligt saftige inden i.
Salt, peber, lidt citronpeber (pres en citron hvis du ikke er et dovent svin, like me) & lidt (meget lidt) karry.
Gravatar #15888 - slemmebirk
3. aug. 2011 21:33
Hvorfor svier det i dilleren, hvis jeg flår mig i den efter jeg har drukket?

I'm dead serious btw.
Gravatar #15889 - csstener(^,^)
3. aug. 2011 21:36
Mnc (15887) skrev:
Olie: Det bedste skulle være kokosolie, da det skulle kunne tåle den højeste temperatur.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men når olien skifter over mod en mørkere farve, så skulle det fede helt ekstremt.

Og hvad angår stegning, høj temperatur, kort tid af gangen. Det gælder primært okse, men kan bruges med andre kødtyper også, det skal bare skæres til. :D
Hvis det er en af de der tykke kyllingepatter, så skærer jeg brystet i halve (halverer tykkelsen) og så får den ellers for fulde hammer.
Cirkus et halv minut på hver side, og så vender jeg dem flere gange end normalt. Så bliver de ekstra sprøde udenpå, og dejligt saftige inden i.
Salt, peber, lidt citronpeber (pres en citron hvis du ikke er et dovent svin, like me) & lidt (meget lidt) karry.
Min far er løbe træner og går meget op i at man får sund mad..så vil lige vise ham det du skrev(kan være han ikke viste det)
Gravatar #15890 - csstener(^,^)
3. aug. 2011 21:37
slemmebirk (15888) skrev:
Hvorfor svier det i dilleren, hvis jeg flår mig i den efter jeg har drukket?

I'm dead serious btw.

fordi du flår din diller giver det ikke sig selv??
Gravatar #15891 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 21:40
Hvis du skal opbygge en ordentlig stegeskorpe, så skal kødet ikke brankes ved hård varme..
Når jeg laver bøffer, så er giver jeg dem en 1 minut på hver side på en lidt over middelvarm støbejernspande der er varmet helt igennem med en god stor smørklat, der ikke må brankes heller!! og lidt oliven olie* til at hæve smørrets stegetemperatur.

Derefter ind i en 230 grader varm ovn i 8 minutter. Så bliver den perfekt.

Dette er til en 4 cm tyk bøf med en god fedtmarmorering. Jo tyndere bøffen er, jo kortere tid. Og så bliver den medium-rare, eller, mere rare end medium-rare sådan set..

*Altid Irma's økologiske Ekstra Jomfru..
Gravatar #15892 - Mnc
3. aug. 2011 21:53
Måske ikke skorpe-wise, men hvad angår 'overall' resultat, så hjælper høj varme.

Og jeg bruger ikke ovnen medmindre jeg skal bruge komfur-real-estate, og kødet står i vejen. Hvilket naturligvis tages med i regnestykket med temp og varighed når kødet tilberedes.
Gravatar #15893 - Mnc
3. aug. 2011 22:07
^ Pointen var primært, at du får et bedre stykke kød overall, hvis du kan stege det ved høj varme i kortere tid af gangen.
Hvis du har et godt tykt stykke bryst kan det ikke lade sig gøre på samme måde, og metoden vil nærme sig den du ville bruge til en steg. Også derfor jeg hellere deler stykket i to, så det er nemmere at stege ordenligt.
Gravatar #15894 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 22:07
Altså hvad er en god bøf, uden en god stegeskorpe? Og synes også at den bliver trevlet når den får for høj varme.. Den skal ikke ligge at koge, men kødet og smørret skal karamellisere.

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg skal lave en bøf til aftensmad, så er det sgu ikke fordi jeg har travlt! Det er spild af god mad...
Selvfølgelig, hvis det er sådan en bøf fra fakta til 20 kr. for 200 gr., så er jeg sgu ligeglad.. Den er alligevel ikke en skid værd..

Nu nyder jeg så også at lave mad, så går meget op i det og bruger den tid det kræver..

Gravatar #15895 - Ronson ⅍
3. aug. 2011 22:08
Min kat hjembragte denne i dag. Hvad er det? Er der nogle frække ornitologer på linjen? Er det en kanariefugl? I så fald er jeg stolt.
Gravatar #15896 - LinguaIgnota
3. aug. 2011 22:11
Det er en kanariefugl. Jeg har googlet og er slet ikke i tvivl. Case closed.
Gravatar #15897 - Ronson ⅍
3. aug. 2011 22:11
Mnc (15887) skrev:
Fordi folk åbenbart kun ser antal posts, og ikke selve trådenes indhold.
PEOPLE ARE IDIOTS.

MiniatureZeus (15891) skrev:
Hvis du skal opbygge en ordentlig stegeskorpe, så skal kødet ikke brankes ved hård varme..
Når jeg laver bøffer, så er giver jeg dem en 1 minut på hver side på en lidt over middelvarm støbejernspande der er varmet helt igennem med en god stor smørklat, der ikke må brankes heller!! og lidt oliven olie* til at hæve smørrets stegetemperatur.

Derefter ind i en 230 grader varm ovn i 8 minutter. Så bliver den perfekt.

Dette er til en 4 cm tyk bøf med en god fedtmarmorering. Jo tyndere bøffen er, jo kortere tid. Og så bliver den medium-rare, eller, mere rare end medium-rare sådan set..

*Altid Irma's økologiske Ekstra Jomfru..

Mnc (15892) skrev:
Måske ikke skorpe-wise, men hvad angår 'overall' resultat, så hjælper høj varme.

Og jeg bruger ikke ovnen medmindre jeg skal bruge komfur-real-estate, og kødet står i vejen. Hvilket naturligvis tages med i regnestykket med temp og varighed når kødet tilberedes.

Mnc (15893) skrev:
^ Pointen var primært, at du får et bedre stykke kød overall, hvis du kan stege det ved høj varme i kortere tid af gangen.
Hvis du har et godt tykt stykke bryst kan det ikke lade sig gøre på samme måde, og metoden vil nærme sig den du ville bruge til en steg. Også derfor jeg hellere deler stykket i to, så det er nemmere at stege ordenligt.

MiniatureZeus (15894) skrev:
Altså hvad er en god bøf, uden en god stegeskorpe? Og synes også at den bliver trevlet når den får for høj varme.. Den skal ikke ligge at koge, men kødet og smørret skal karamellisere.

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg skal lave en bøf til aftensmad, så er det sgu ikke fordi jeg har travlt! Det er spild af god mad...
Selvfølgelig, hvis det er sådan en bøf fra fakta til 20 kr. for 200 gr., så er jeg sgu ligeglad.. Den er alligevel ikke en skid værd..

Nu nyder jeg så også at lave mad, så går meget op i det og bruger den tid det kræver..

Jeg stegte 6 forårsruller den anden dag. Det var noget med en fryser og flydende kærgården.
Gravatar #15898 - Ronson ⅍
3. aug. 2011 22:12
LinguaIgnota (15896) skrev:
Det er en kanariefugl. Jeg har googlet og er slet ikke i tvivl. Case closed.
You work here is DUNN!
Gravatar #15899 - MiniatureZeus
3. aug. 2011 22:15
Mnc (15893) skrev:

Det er jeg så ikke enig i..

Derudover så udvikler alle olier og fedtstoffer, måske undtagen kokosolie (aner det ikke, har vidst kun brugt det et par gange), 'gift'-stoffer når de bliver for varme og begynder at ryge (en tommelfingerregel).

Det eneste tidspunkt jeg bruger en rygende varm pande, er når jeg bruger min støbejernsgrillpande, men der skal heller ikke fedtstof på, men også der smider jeg den i ovnen bagefter.. Det giver 100 pct. det bedste resultat, hvilket også er den metode man bruger i restauranter etc.
Gravatar #15900 - Mnc
3. aug. 2011 22:25
MiniatureZeus (15894) skrev:
så er det sgu ikke fordi jeg har travlt
Det er bestemt heller ikke fordi jeg har travlt, at jeg bruger en højere varme.
Hvor du vender kødet 2-4-6 gange, vender jeg det 10-14-18 gange. Om noget bruger jeg nok længere tid end dig. :P

Og jeg synes bestemt godt at man kan stege et stykke kød uden en solid skorpe, men som så meget andet kommer det naturligvis an på hvad du steger.
Hvis det er en bøf på en tommes penge, så vil jeg hellere stege den som tidligere beskrevet, men hvis du nærmer dig 2 tommer eller over, så bliver den for rød til min smag, hvis den steges sådan.

Hvis du er tålmodig nok, så er det lige før du kan stege en bøf hvor der er en god sjat stegeskorpe på hver side, og bogstaveligt talt resten er rosa bøf.
Så bliver den til gengæld også pokkers saftig og velsmagende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login