mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
drbravo (15201) skrev:Mark Jensen er det nye sort
Hvad er det for en 'thing' google har med sorte menuer i øjeblikket?
Først var topbaren i Gmail /iGoogle sort, nu er menuen i youtube blevet sort..
Android er også blevet mere sort, både Gingerbread og Honneycomb.
De mener vil bare at sort er det nye sort :-P
Zhadow (15200) skrev:Derfor argumenterer jeg imod tyksålede sko... Hvordan?
Ved at komme med informationer om at løb på hælen er unaturligt. ^^
Det er nemlig lidt svært at tro, at en race der er bygget til løb, kun kan løbe hvis de er "Biomechanically gifted" <- Som Produceren af Runners World Magazine sagde, da forfodsløb begyndte at at blive populært.
Zhadow (15200) skrev:Tror du virkeligt helt seriøst at OL løbere vælger deres sko udfra skotøjsfirmaernes fortjeneste?
Nej.
Men nu du siger det så løber OL løbere sjældent i traditionelle sko. I løb omkring og under 5Km bruger de typisk sko som Nike Flywire, der er en minimalist sko, uden stødabsorbering og underlig støtte.
Bikila viste iøvrigt fint hvordan man kunne vinde OL i marathon barfodet, i 60'erne. :-)
SlettetBruger (15203) skrev:Ved at komme med informationer om at løb på hælen er unaturligt. ^^
Løb er unaturligt og ikke mange har perfkte fødder. Derfor skal vi bruge støtte. Desuden har vores forfædre løbet på et rimeligt blødt underlag mens vi løber på asfalt.
Anden del af dit indlæg: Interessant.
Edit: Er det ikke møgbesværligt at løbe forfods?
Zhadow (15204) skrev:Løb er unaturligt og
I beg to differ.
Sædemuskelen er designet til at holde os i balance når vi løber...det er kroppens største muskel...
Den første jagtform Homo Sapiens brugte i Afrika...var at løbe dyret ned.
2 ben er mere økonomiske over lange distancer end 4 ben.
Vi kan svede og dermede komme bedre af med varmen end dyr der skal varmeveksle ud af munden...og derfor er vi faktisk designet til at løbe langt.
Metoden bruges stadig i dag:
TL;DR
Du tager fejl, er vi netop bygget til at løbe...
terracide (15205) skrev:Du tager fejl, er vi netop bygget til at løbe...
Det er rigtigt at vi er bygget til det oprindeligt. Men det er mange tusinde år siden at det har været nødvendigt for overlevelse i den vestlige verden.
Zhadow (15206) skrev:Det er rigtigt at vi er bygget til det oprindeligt. Men det er mange tusinde år siden at det har været nødvendigt for overlevelse i den vestlige verden.
Vores krop er ikke anatomisk anderledes nu end for 10.000 år siden...før den vestlige verden, så igen...du er forkert på den.
terracide (15207) skrev:res krop er ikke anatomisk anderledes nu end for 10.000 år siden...før den vestlige verden, så igen...du er forkert på den.
Så er vi ikke nået langt nok. Hvis vi var nået langt nok, så havde det ikke gjort en kæmpe forskel på lange distancer, om man valgte den ene frem for den anden løbesko. Vi er ikke bygget til at løbe på hårdt underlag.
Zhadow (15209) skrev:Vi er ikke bygget til at løbe på hårdt underlag.
Faktisk er vores fod bygget til at dæmpe anslaget...når du lader naturligt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Foot
The five irregular bones of the midfoot, the cuboid, navicular, and three cuneiform bones, form the arches of the foot which serves as a shock absorber. The midfoot is connected to the hind- and fore-foot by muscles and the plantar fascia.
Igen, din pointe er ren fantasi.
terracide (15210) skrev:Faktisk er vores fod bygget til at dæmpe anslaget...når du lader naturligt:
Og hvilket hårdt underlag har foden så haft at udvikle sig efter? Hvor mange steder på jorden har mennesket haft behov for at løbe på et underlag, der ikke er fjedrende?
Zhadow (15211) skrev:terracide (15210) skrev:Faktisk er vores fod bygget til at dæmpe anslaget...når du lader naturligt:
Og hvilket hårdt underlag har foden så haft at udvikle sig efter? Hvor mange steder på jorden har mennesket haft behov for at løbe på et underlag, der ikke er fjedrende?
grus, hårdt ler og selvfølgelig forstenet dinosaurlort.
MiniatureZeus (15212) skrev:grus, hårdt ler og selvfølgelig forstenet dinosaurlort.
Det er næppe noget man har løbet lange distancer i ;)
#15212 Ja, stabilgrus havde de meget af, dengang, for 10.000 år siden.
Men hva' med æ grækere, alt deres nøgne gymnos-gaymes?
Men hva' med æ grækere, alt deres nøgne gymnos-gaymes?
Zhadow (15213) skrev:Det er næppe noget man har løbet lange distancer i ;)
Man kan da sagtens forestille sig at have løbet lange distancer på meget tør jord, ex i afrika...?
MiniatureZeus (15215) skrev:Man kan da sagtens forestille sig at have løbet lange distancer på meget tør jord, ex i afrika...?
Det er stadig en del mere fjedrende end asfalt og beton. Og heller ikke nødvendigvis sundt. Mennesker dernede og mennesker her for 10.000 blev ikke ret gamle, så det gjorde ikke så meget at de var opslidt ved 35-40 års alderen.
Zhadow (15216) skrev:Det er stadig en del mere fjedrende end asfalt og beton. Og heller ikke nødvendigvis sundt. Mennesker dernede og mennesker her for 10.000 blev ikke ret gamle, så det gjorde ikke så meget at de var opslidt ved 35-40 års alderen.
Jeg holder stadigvæk med min gode ven og gamle kammerat, Terra.. You loose!
MiniatureZeus (15218) skrev:Jeg holder stadigvæk med min gode ven og gamle kammerat, Terra.. You loose!
Du er mere end velkommen til at løbe barfodet rundt på asfalt mens jeg holder mig til løbesko.
Zhadow (15219) skrev:Du er mere end velkommen til at løbe barfodet rundt på asfalt mens jeg holder mig til løbesko.
Det var ikke det som diskussionen mellem dig og terra handlede om, men hvorvidt vi var byggede til at løbe barfodet.. Hvilket vi er.. stadigvæk..
SlettetBruger (15192) skrev:TL;DR
Jeg tænkte på, er det bare din personlige holdning og har læst usandsynlig meget eller arbejder du i en skobutik med din salgstale?
overvejer sku barfodsløb din (min?) hippie, men hvad fanden.
Jeg har da løbet over 600km i mine løbesko og de ser slet ikke slidt ud.
apkat (15221) skrev:Jeg tænkte på, er det bare din personlige holdning og har læst usandsynlig meget eller arbejder du i en skobutik med din salgstale?
overvejer sku barfodsløb din (min?) hippie, men hvad fanden.
Jeg har da løbet over 600km i mine løbesko og de ser slet ikke slidt ud.
Jeg løber ikke selv (ergo, nevermind; du behøver ikke at læse resten, for nu lukker jeg bare lort ud som altid...), men jeg har også altid hørt, at du skal skifte dine løbesko ud, inden du har løbet 1.000 km med dem. Om det så er 600 km, 800 km eller 999 km skal jeg ikke vurdere.
Det handler ikke om, hvordan skoene ser ud, men hvordan de er og opfører sig. Prøv eventuelt en løbetest i din lokale løbepusher med det samme par som dine, men bare helt nye. Du burde gerne kunne mærke forskel.
Zhadow (15206) skrev:Det er rigtigt at vi er bygget til det oprindeligt. Men det er mange tusinde år siden at det har været nødvendigt for overlevelse i den vestlige verden.
En skam evolutionen er så langsom...
pewbe (15223) skrev:En skam evolutionen er så langsom...
Er den det da? VI har ikke samme kropsbygning som en kenyaner.
Zhadow (15224) skrev:Er den det da? VI har ikke samme kropsbygning som en kenyaner.
Jeg har heller ikke samme kropsbygning som dig, hvad er din pointe?
terracide (15225) skrev:Hvor er det lige du mener vi er anatomisk anderledes?
Kenyanere er typisk højere, slankere of lettere fordi de i mange år har levet i et varmere klima. Det modsatte gælder for eskimoer.
terracide (15229) skrev:Jeg gentager, hvor er det lige vi er anatomisk anderledes?
Du forveksler vist udseende med anatomi.
Læs og forstå:
http://www.jonentine.com/reviews/AOL_Why_Race_Matt...
Edit:
Nu er det på fremmedsprog, så lad mig hjælpe dig lidt igang:
""Kenyans are born with a high number of slow twitch fibers," states Bengt Saltin, director of the Institute of Sports Science in Copenhagen."
"
For example, whites of Eurasian ancestry, who have, on average, more natural upper-body strength, predictably dominate weightlifting, field events such as the shot-put and hammer (whites hold 47 of the top 50 throws), and the offensive line in football."
"Where flexibility is key, East Asians shine, such as in diving and some skating and gymnastic events (hence the term "Chinese splits")."
XorpiZ (15230) skrev:terracide (15229) skrev:Jeg gentager, hvor er det lige vi er anatomisk anderledes?
Du forveksler vist udseende med anatomi.
Læs og forstå:
http://www.jonentine.com/reviews/AOL_Why_Race_Matt...
Edit:
Nu er det på fremmedsprog, så lad mig hjælpe dig lidt igang:
""Kenyans are born with a high number of slow twitch fibers," states Bengt Saltin, director of the Institute of Sports Science in Copenhagen."
"
For example, whites of Eurasian ancestry, who have, on average, more natural upper-body strength, predictably dominate weightlifting, field events such as the shot-put and hammer (whites hold 47 of the top 50 throws), and the offensive line in football."
"Where flexibility is key, East Asians shine, such as in diving and some skating and gymnastic events (hence the term "Chinese splits")."
Det handler om forlignen af "hvide" og "sorte" muskler...ikke anatomi igen, igen...
Skal jeg oversætte for dig?!
terracide (15229) skrev:Jeg gentager, hvor er det lige vi er anatomisk anderledes?
Anatomi = kropsbygning. Jeg snakker om hele kroppen og ikke kun ansigtet.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=anatomi skrev:1. læren om kroppens opbygning og de enkelte dele af kroppen hos mennesker og dyr
terracide (15231) skrev:Det handler om forlignen af "hvide" og "sorte" muskler...ikke anatomi igen, igen...
Skal jeg oversætte for dig?!
Meget gerne. Jeg har ingen ide om hvad "om forlignen af" betyder.
Hvis du fortsat er i tvivl om, at du er forkert på den, så kan du læse denne:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC146792...
Men ok - kender jeg dig ret, så er du, foruden klimatolog, teoretisk fysiker, netværksekspert og teolog, vel også ekspert i anatomi og forskellen mellem hvide og sorte, ikke sandt?
pewbe (15223) skrev:En skam evolutionen er så langsom...
Pludselige ændringer i miljøet giver pludselige ændringer i evolutionen, og vores miljø har ændret sig temmeligt meget. "Reglerne" for hvem der "vinder" evolutionen i dag minder meget lidt om hvordan det var for ganske kort tid siden.
vandfarve (15222) skrev:apkat (15221) skrev:...
Jeg løber ikke selv (ergo, nevermind; du behøver ikke at læse resten, for nu lukker jeg bare lort ud som altid...), men jeg har også altid hørt, at du skal skifte dine løbesko ud, inden du har løbet 1.000 km med dem. Om det så er 600 km, 800 km eller 999 km skal jeg ikke vurdere.
Det handler ikke om, hvordan skoene ser ud, men hvordan de er og opfører sig. Prøv eventuelt en løbetest i din lokale løbepusher med det samme par som dine, men bare helt nye. Du burde gerne kunne mærke forskel.
Ja, går ud fra du har ret. Mere hvad man bør kigge efter. men det er da et besværligt projekt at se. Men tak.
Kan stort set ikke se mine sko er slidt, lidt ærgeligt at smide dem ud når de ingengang ser slidte ud.
terracide (15207) skrev:Vores krop er ikke anatomisk anderledes nu end for 10.000 år siden...før den vestlige verden, så igen...du er forkert på den.
terracide (15225) skrev:Hvor er det lige du mener vi er anatomisk anderledes?
Hvis du kigger på en kenyaner, så har han, udover en anden muskelsammensætning ens os, også længere underben. Det gør, at han kan løbe bedre end vi kan (lidt i stil med vægtstangsprincippet).
Steve Jobs (15217) skrev:#15215: Lol, som om negere gider løbe!
De løber da ofte og meget - men kun hvis polisen er lige bag dem!
vandfarve (15237) skrev:Derfor, hvad læser du?
Newz!!!!1!!!1
Engadget
Boing Boing
TechCrunch
Gizmodo
CNet
Altså artikler, der fanger min interesse.
vandfarve (15239) skrev:Hurtigt spørgsmål: Hvor stor er newz.dk ift. de konkurrerende it-medier (som faktisk udfører journalistik)?
Er newz ikke basically Reddit?
Ikke at jeg nogensinde har brugt Reddit, men tror at jeg engang hørte noget om hvordan det måske virkede.
vandfarve (15242) skrev:Well, this is awkward.
Undskyld, ingen så.
Men jeg har ingen sukkermadder til dig :-(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.