mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson (14150) skrev:Føtex i Middelfart havde puttet en masse blå band-færdigretter i en "Rest 5 kr"-kasse. Det skulle de aldrig have gjort, jeg købte hele lortet.
Elsker de der 5-kr.s markeder... Har også købt for 100 kr. marcipan i føtex for et par måneder siden.. også til 5 kr. pr. 250 gr.. Og så var det endda økologisk!
Men det koster jo 17-20 kr normalt. Havde de sat det til 10 kr, ja endda 15 kr, havde jeg også taget en masse og så havde de tjent en million mere.Mnc_ (14154) skrev:Ej, stakkels Føtex. De undgik at smide det ud.
How will they ever mentally survive this non-loss?!
HOOOOOOW!??
Alt på newz.dk gør (inb4 vov-vov) lige pt.XorpiZ (14155) skrev:Mark Jensens newz.dk er sløv;
Er det kun mig, der har problemer med, at de store tråde (denne, jeg er ham og hmm) loader sløvt i dag?
Er der nogen der kan oversætte hans svar på "Til hvilke formål bruger du internettet?"?
Ronson (14161) skrev:Når nu Storebæltsbroen er tilbagebetalt om 12 år, vil det så blive markant billigere at køre over den?
Altså lige nu betaler vi jo både et lån og vedligeholdelse. Måske er den så rådden og forfalden at det bliver dyrere.
Det skal du ikke regne med. Jeg mener faktisk at Storebæltsbroen er betalt tilbage - men at den hjælper Øresundsbroen med at blive betalt. Du skal nok se, at Øresundsbroen og Storebæltsbroen skal hjælpe med at betale Femern-forbindelse...
Alrekr (14163) skrev:Ronson (14161) skrev:Når nu Storebæltsbroen er tilbagebetalt om 12 år, vil det så blive markant billigere at køre over den?
Altså lige nu betaler vi jo både et lån og vedligeholdelse. Måske er den så rådden og forfalden at det bliver dyrere.
Det skal du ikke regne med. Jeg mener faktisk at Storebæltsbroen er betalt tilbage - men at den hjælper Øresundsbroen med at blive betalt. Du skal nok se, at Øresundsbroen og Storebæltsbroen skal hjælpe med at betale Femern-forbindelse...
Jeg mener bestemt at planen var at det skulle være tæt på gratis når broen var betalt, hvilket man løb fra da der ikke var nok der gad Øresundsforbindelsen. Så selvom det blev lovet bliver det nok aldrig gratis.
Det har aldrig været planen at den skulle være "næsten gratis", men at prisen skulle dække den løbende vedligeholdelse og de faste udgifter, der er på sådan en bro.
Prisen er da også næsten blevet halveret i forhold til da broen blev åbnet.
Det har aldrig været planen at den skulle være "næsten gratis", men at prisen skulle dække den løbende vedligeholdelse og de faste udgifter, der er på sådan en bro.
Prisen er da også næsten blevet halveret i forhold til da broen blev åbnet.
Mine gamle bookmarks er væk, så nu skal jeg bruge et link til en af de virksomheder, som modtager pakker internt i USA og videresender dem til Danmark. Det må I gerne lige finde frem, for jeg står og vil have en taske, som ingen sender udenfor USA/Canada. :(
Also, hvad koster sådan en service - slag på tasken?
LinguaIgnota (14167) skrev:Mine gamle bookmarks er væk, så nu skal jeg bruge et link til en af de virksomheder, som modtager pakker internt i USA og videresender dem til Danmark. Det må I gerne lige finde frem, for jeg står og vil have en taske, som ingen sender udenfor USA/Canada. :(
Borderlinx er de største.. Du skal dog være opmærksom på at de aktivt tilmelder dig told/moms og hele baduljen. Før i tiden (et par år siden) da jeg brugte dem, havde de en aftale med PostDK, så man slap for Post DKs fortoldingsgebyr (du betalte stadigvæk gebyret til SKAT), men kan ikke finde noget omkring det nu..
De er ret hurtige til at levere pakkerne...
Er der nogle, som kan give mig et lynkursus i kompleks funktionsanalyse? Orker ikke at læse ti kursusgange op på 4 dage ...
Shipito ser ud til at være den billigste (det der med told og moms er åbenbart ikke noget, de interesserer sig for - deres calculator medregner det i hvertfald ikke).
De skulle gerne levere i morgen, men ikke i dag, da det jo er helligdag.
De skulle gerne levere i morgen, men ikke i dag, da det jo er helligdag.
snesman (14164) skrev:
Jeg mener bestemt at planen var at det skulle være tæt på gratis når broen var betalt, hvilket man løb fra da der ikke var nok der gad Øresundsforbindelsen. Så selvom det blev lovet bliver det nok aldrig gratis.
Jeg bliver lige nødt til at deltage. Man kan jo simpelthen ikke rejse ud af landet i mere end par dage, uden at det sejler helt.
Der kører langt flere biler på Øresundsbron (ikke en stavefejl) end oprindeligt beregnet, og min antagelse er derfor, at vi også er forud i afbetalingerne.
Prisen på benyttelse af broen bestemmes af andet end faste og løbende omkostninger, da konsortiet er tvunget ved lov til at tage hensyn til færgeoverfarte ved Helsingør-Helsingborg.
vandfarve (14176) skrev:snesman (14164) skrev:
Jeg bliver lige nødt til at deltage. Man kan jo simpelthen ikke rejse ud af landet i mere end par dage, uden at det sejler helt.
Der kører langt flere biler på Øresundsbron (ikke en stavefejl) end oprindeligt beregnet, og min antagelse er derfor, at vi også er forud i afbetalingerne.
Prisen på benyttelse af broen bestemmes af andet end faste og løbende omkostninger, da konsortiet er tvunget ved lov til at tage hensyn til færgeoverfarte ved Helsingør-Helsingborg.
I det at det er sund og bælt der ejer (i samarbejde med de tilsvarende styrelser/firmaer i sverige og tyskland) de danske betalingsbroer, så går overskudet fra de andre broer til at finansiere de broer som ikke er betalt tilbage.. Med danskerne [url= så vil vi næppe opleve at vi aldrig har en bro som ikke er betalt..
Emil (14178) skrev:Folk kan sgu også bare tage toget :)
.. over broen..
Det er faktisk bedre at tage bilen over broen, ifht. at betale den af hurtigst, i det at du kun betaler omkring 30 kr. for at køre over storebælt i et tog, men højst 44 kr. pr. person hvis du kører over i bil (220 kr. v. 5 personer i bilen)
Selve kyst-til-kyst forbindelsen er et dansk ejet anlæg, mens Danmark og Tyskland hver især står for at finansiere og udbygge de respektive trafikanlæg på land.
Fra: http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Forretningsomr&a...
Så Danmark ejer Femernforbindelsen. In your face, Tyskland.
Fra: http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Forretningsomr&a...
Så Danmark ejer Femernforbindelsen. In your face, Tyskland.
Det er da helt sikkert der kommer overskud på femernfobindelsen.. Den har endda en rimelig kort tilbagebetalingstid, omkring 23 år for broen og 26 år for land-anlæg, hvilket vidst nok endda er ret konservativt sat.
Mark Jensens Jordskælv
For nogle år siden læste jeg vidst en artikel eller noget (muligvis på newz..?) om at nogle forskerer have udviklet et system, så at ens bærbares harddisk-sensor kunne opdage jordskælv mere hurtigere og mere præcist (qua de mange bærbare der findes) end de officielle instanser kunne.. Det krævede ikke noget specielt hardware, da sensorne i dag allerede var så sensitive at de kunne opdage små rystelser.
Hvad blev der af dét system?
For nogle år siden læste jeg vidst en artikel eller noget (muligvis på newz..?) om at nogle forskerer have udviklet et system, så at ens bærbares harddisk-sensor kunne opdage jordskælv mere hurtigere og mere præcist (qua de mange bærbare der findes) end de officielle instanser kunne.. Det krævede ikke noget specielt hardware, da sensorne i dag allerede var så sensitive at de kunne opdage små rystelser.
Hvad blev der af dét system?
Desire efter lyd?
Har fået mig et par nearfield monitorer, som jeg hører musik og lydbøger på fra min Desire via bluetooth.
Problemet er bare at lyden er mildest talt elendig. Mellemtone er næsten ikke eksisterende og resten af lyden er lettere forvrænget.
Det er lige meget om jeg sætter telefonen direkte til, eller kører via bluetooth.
Sætter jeg højttalerne til min computer, lyder de nøjagtigt som de skal, så jeg er rimelig sikker på at det er min Desire der laver problemet.
Er der andre der har samme problem og måske en løsning til det?
Har fået mig et par nearfield monitorer, som jeg hører musik og lydbøger på fra min Desire via bluetooth.
Problemet er bare at lyden er mildest talt elendig. Mellemtone er næsten ikke eksisterende og resten af lyden er lettere forvrænget.
Det er lige meget om jeg sætter telefonen direkte til, eller kører via bluetooth.
Sætter jeg højttalerne til min computer, lyder de nøjagtigt som de skal, så jeg er rimelig sikker på at det er min Desire der laver problemet.
Er der andre der har samme problem og måske en løsning til det?
Det er det samme, ligemeget hvilken afspiller jeg har brugt.
Når jeg bruger almindelige høretelefoner, lyder det nogenlunde.
Og det er generelt for telefonen, da jeg har prøvet med 2 andre HTC Desire, med samme resultat.
Jeg tror de bare generelt har sat equalizeren til at lyde godt med små høretelefoner.
Det er det samme, ligemeget hvilken afspiller jeg har brugt.
Når jeg bruger almindelige høretelefoner, lyder det nogenlunde.
Og det er generelt for telefonen, da jeg har prøvet med 2 andre HTC Desire, med samme resultat.
Jeg tror de bare generelt har sat equalizeren til at lyde godt med små høretelefoner.
[Mark Jensen]:[/Mark Jensen]
Hvorfor går vores hund amok, når man laver pruttelyde med munden?
Hvorfor går vores hund amok, når man laver pruttelyde med munden?
Dreadnought (14194) skrev:Hvorfor går vores hund amok, når man laver pruttelyde med munden?
Fordi i syntes det var sjovt da den reagerede på lyden de første par gange. Det kan hunden nemt mærke og så bliver den selvfølgelig ved med det.
Det er af samme grund mange hunde får problemer når de bliver store. Få hvad der er "åhh så sødt" som hvalp, er det ikke mere når de er voksne, men så er skaden sket.
Ikke fordi at dette skulle være et direkte problem.
markjensen
Er der kendte problemer med Vista 32 bit og harddiske med meget hukommelse (2 TB)? Jeg har søgt lidt på nettet, og jeg er vist ikke den eneste, men jeg kan ikke helt gennemskue om det er samme problem. Jeg har tænkt mig at installere Windows 7 (hvor problemet er løst?), men det var derfor jeg skulle bruge harddisken. Altså til backup af mine ting.
Er der kendte problemer med Vista 32 bit og harddiske med meget hukommelse (2 TB)? Jeg har søgt lidt på nettet, og jeg er vist ikke den eneste, men jeg kan ikke helt gennemskue om det er samme problem. Jeg har tænkt mig at installere Windows 7 (hvor problemet er løst?), men det var derfor jeg skulle bruge harddisken. Altså til backup af mine ting.
RETREAT!!!!
Fandt lige et hvepsebo i en brændedynge. Er en halv time nok til at de kræ falder til ro, så jeg kan trampe på det?
Fandt lige et hvepsebo i en brændedynge. Er en halv time nok til at de kræ falder til ro, så jeg kan trampe på det?
Dreadnought (14198) skrev:Fandt lige et hvepsebo i en brændedynge. Er en halv time nok til at de kræ falder til ro, så jeg kan trampe på det?
Nope.
Hvis muligt, så brug en spand med 10cm meget varmt vand og et låg. Klip boet frit, så det falder ned i spanden og smid låget på.
Ellers kan du fugte en klud i terpentin eller benzin og lad den ligge ved boets munding, så går der et par timer og alle hvepse burde være døde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.