mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Arh, ja det må du jo vide Ronson.
Er det for at minde folk om at de ser noget i super duper kvalitet? :S
Er det for at minde folk om at de ser noget i super duper kvalitet? :S
Om en lille halv time får 3.g'ere landet over at vide hvilke mundtlige eksaminer de skal op i. Det samme gælder 2.g'ere. Er der nogen der ved om Undervisningsministeriet opgiver dette på en offentligt tilgængelig hjemmeside, eller om man skal have det at vide direkte fra skolen?
Jeg mener, at skolen skriver det på Fronter (intra, sort of) hvad 3.g'erne skal op i, hvilket også er grunden til at jeg tvivler på at man skal have det at vide igennem en kuvert.
Og nej, skolen gider ikke skrive hvad 2.g'erne skal op i, derfor jeg spørger efter andetsteds at få fat i informationen :)
Og nej, skolen gider ikke skrive hvad 2.g'erne skal op i, derfor jeg spørger efter andetsteds at få fat i informationen :)
Mark Tube-sen
Hvad hedder sådan et screenshot:
http://i16.lulzimg.com/i/6b9a8f45.jpg
og hvordan laver man det?
Jeg var pisseglad, da jeg kom op i de fag, jeg ønskede, og ikke op i de, jeg ønskede ikke at komme op i.Elskov (13659) skrev:same here..
Og så kan jeg huske at mange begyndte at stortude over, hvad de skulle op i xD
MiniatureZeus (13661) skrev:Mark Tube-sen
Auto movie thumbnailer?
Fjolle (13664) skrev:MiniatureZeus (13661) skrev:Mark Tube-sen
Auto movie thumbnailer?
Tak, fandt Movie Thumbnails til mac, som gjorde jobbet til ug-..
Bachy (13663) skrev:Mark Jensen undrer sig:
Kan man med tankens kraft, få sit hjerte til at stoppe med at slå/banke/dunke/vibrere/kalddethvaduvil ?
Næh. Det autonome nervesystem er ikke afhængig af, hvad du går og mener. Sådan lidt simpelt sagt.
Kan man med tankens kraft, få sit hjerte til at stoppe med at slå/banke/dunke/vibrere/kalddethvaduvil ?
Jeg kan hæve og sænke min puls med +-5% ved at trække vejret. Hjertet pumper hurtigere når jeg trækker vejret ind (når der er frisk luft i lungerne) og langsommere når jeg ånder ud (gammel luft i lungerne). Men det foregår stadig autonomt.
Nej, pulsen bliver styret af det autonome nervesystem (som Onkel Ignota siger). For at stoppe pulsen skal du groft sagt stande det hele. Puls, vejrtrækning osv. (I de nyere førstehjælpskurser osv. siger de at man ikke længere skal tjekke for puls. Vejrtrækning og puls følges ad.)
Men du kan påvirke hastigheden.
Den åbenlyse mulighed er at holde vejret eller foretage sig noget fysisk (fx. løb), for at hæve pulsen. Eller stoppe med det, for at sænke pulsen.
Men du kan også hæve pulsen en anelse ved at tænkte på fx. at løbe. Altså ikke overveje at gøre det, men forestille sig at man gør det. Visse funktioner i hjernen har svært ved forskellen på fantasi og virkelighed.
Men du kan stresse dig selv op i så højt et niveau (på grund af angst), så din hjerne ikke kan "finde ud af", at styre vejrtrækning og du besvimer på grund af ilt-mangel.
Det er noget med, at hjernen lukker luftvejen, mens den forsøger at trække hjernen.
Min kæreste har prøvet det for nogle år siden.
Det er noget med, at hjernen lukker luftvejen, mens den forsøger at trække hjernen.
Min kæreste har prøvet det for nogle år siden.
MiniatureZeus (13661) skrev:Mark Tube-sen
bare FYI så kan Media Player Classic det, til dem der er interreserede i en nem løsning.
OxxY (13671) skrev:MiniatureZeus (13661) skrev:Mark Tube-sen
bare FYI så kan Media Player Classic det, til dem der er interreserede i en nem løsning.
Ja, men skulle bruge det til mac.. Vidste ikke hvad funktionen hed :)
gnarfsan (13677) skrev:Ja, tak, jeg kan godt regne ud at jeg kan købe en CD og rippe den, men det vil jeg helst undgå. Jeg vil gerne kunne downloade filerne direkte.
Gå i Fona og stjæl en CD. Derefter rip den.
Tilfreds?
gnarfsan (13674) skrev:Hvor køber man dansk, DRM-frit musik henne, hvis det ikke skal være iTunes eller TDC?
Jeg har købt musik fra 7digital. De siger at man ikke kan købe fra Danmark, men det gik ufatteligt nemt gennem deres Android-app. Jeg har ikke prøvet hjemmesiden.
Det musik jeg købte var ikke dansk, men jeg har set dansk musik i deres katalog.
MiniatureZeus (13678) skrev:Gå i Fona og stjæl en CD. Derefter rip den.
Tilfreds?
Så foreslår jeg også mit forslag igen!
Alrekr (13681) skrev:Jeg foreslår cdon.com igen.
Jeg ignorerede dit første indlæg fordi du begyndte at snakke om at rippe CD'er.
gnarfsan (13683) skrev:Jeg ignorerede dit første indlæg fordi du begyndte at snakke om at rippe CD'er.
Ganz OK. Mit første indlæg var også møntet på at rippe en købt cd, mens mit andet indlæg var møntet på at købe musik online (de siger det er mp3 - men hvor stort udvalg er der så?).
Alrekr (13687) skrev:Ganz OK. Mit første indlæg var også møntet på at rippe en købt cd, mens mit andet indlæg var møntet på at købe musik online (de siger det er mp3 - men hvor stort udvalg er der så?).
Tjah, tilsyneladende ikke så stort som ved TDC, og prisen er højere. Jeg må have fat i TDC og få dem til at fikse den certifikat fejl.
Elskov (13689) skrev:Mark Jensen i et køleskab
Når man skruer op for et køleskab, skruer man så op for varmen eller op for kulden? Mit køleskab fryser det bageste mad til is :( den stod på 6, så jeg skruede ned på 3... skulle jeg have skruet endnu højere op i stedet?
Vil gætte på at standard er at (også mine erfaringer) jo mere du skruer op jo mere "arbejder" køleskabet. Så vil mene du har gjort det rigtige med at skrue ned hvis du gerne vil have mindre kulde.
Elskov (13689) skrev:Når man skruer op for et køleskab, skruer man så op for varmen eller op for kulden?
Du skruer op for køleskabet, og et køleskab køler. Dvs. du skruer op for kulden.
Mit køleskab har en skala der går op til 6, så det er fristende at tro at det er grader. Det burde det vel egentlig være, så man er fri for at sætte et termometer ind, og skrue op og ned indtil det passer.
Foresten... Mit køleskab er på 4 grader, men ting som rører "bagvæggen" på de nederste par hylder fryser også.
Placer et termometer nogenlunde midt på anden-øverste hylde, og tjek at det står på 4 grader. Men husk at den kan stige ret hurtigt efter lågen er åbnet.
Hvis du så er problemer med mad der fryser, så må du enten undgå det område af køleskabet, eller skifte køleskabet ud.
Placer et termometer nogenlunde midt på anden-øverste hylde, og tjek at det står på 4 grader. Men husk at den kan stige ret hurtigt efter lågen er åbnet.
Hvis du så er problemer med mad der fryser, så må du enten undgå det område af køleskabet, eller skifte køleskabet ud.
Mark Jensen vil have billeder samlet til en PDF
Findes der et (helst gratis) program der kan samle billeder (A4-papirer scannet ind som JPEG), til en PDF fil?
Findes der et (helst gratis) program der kan samle billeder (A4-papirer scannet ind som JPEG), til en PDF fil?
* Start et tekstbehandlingsprogram med respekt for sig selv
* Sæt papir margin til minimum
* Importer billeder
* Eksporter til PDF
* ...
* Profit
* Sæt papir margin til minimum
* Importer billeder
* Eksporter til PDF
* ...
* Profit
Vores køleskabe står også på 4-5 stykker, men jeg regner med, at det er grader, da vores frysere (samme producent) står på -18. Hvis det er en eller anden anden skala, så må -18 i så fald være skod. Jeg tør slet ikke vide, hvad -27 så betød (det stod det ene køleskab på efter en smutter).
Gimme.gnarfsan (13685) skrev:Fjolle (13684) skrev:Køb CD'en.
Torrent musikken.
Hele ideen med det er at jeg ikke gider at have flere CD'er til at fylde. Det er en forældet teknologi, der fortjener at dø.
Slab Bulkhead, Fridge Largemeat, Punt Speedchunk, Butch Deadlift,
Bolt Bigplank Splint Chesthair, Flint Ironstag, Bolt Vanderhuge, Thick McRunfast, Blast Hardcheese, Buff Drinklots, Trunk Slamchest, Fist Rockbone, Stump Beefgnaw, Smash Lampjaw, Punch Rockgroin, Buck Plankchest, Stump Chunkman, Dirk Hardpeck, Rip Steakface, Slate Slabrock, Crud Bonemeal, Brick Hardmeat, Rip Sidecheek, Punch Sideiron, Gristle McThornBody, Slake Fistcrunch, Buff Hardback, Bob Johnson, Blast Thickneck, Crunch Buttsteak, Slab Squatthrust, Lump Beefrock, Touch Rustrod, Reef Blastbody, Big McLargeHuge, Smoke Manmuscle, Beat Punchbeef, Pack Blowfist, Roll Fizzlebeef.
I morges kørte jeg i S-tog. I kupeen sad en pige og hørte musik på en iPod. Ret højt, så det var ikke svært at genkende Rhianna med hvad jeg senere har identificeret som [url= Det undrer mig, da der imo er meget bedre musik derude.
Bolt Bigplank Splint Chesthair, Flint Ironstag, Bolt Vanderhuge, Thick McRunfast, Blast Hardcheese, Buff Drinklots, Trunk Slamchest, Fist Rockbone, Stump Beefgnaw, Smash Lampjaw, Punch Rockgroin, Buck Plankchest, Stump Chunkman, Dirk Hardpeck, Rip Steakface, Slate Slabrock, Crud Bonemeal, Brick Hardmeat, Rip Sidecheek, Punch Sideiron, Gristle McThornBody, Slake Fistcrunch, Buff Hardback, Bob Johnson, Blast Thickneck, Crunch Buttsteak, Slab Squatthrust, Lump Beefrock, Touch Rustrod, Reef Blastbody, Big McLargeHuge, Smoke Manmuscle, Beat Punchbeef, Pack Blowfist, Roll Fizzlebeef.
I morges kørte jeg i S-tog. I kupeen sad en pige og hørte musik på en iPod. Ret højt, så det var ikke svært at genkende Rhianna med hvad jeg senere har identificeret som [url= Det undrer mig, da der imo er meget bedre musik derude.
#13699 "Whooooowoooonly geeeerrrrl in teh woooorrl" :S Men i det mindste er det ikke så slemt som Lady Gaga.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.