mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
markjensen (10800) skrev:Colapusheren: Det nemmeste er vist at sige 1 - P(ingen sekser)
Det fik jeg ikke lige fat i?
Leder efter en brøk eller procentandel, gerne inklusiv udregningen.
P(mindst 1 sekser) = 1 - P(ingen sekser) = 1 - 5/6^{antal terninger}
Jo flere terninger du har, jo mindre bliver 5/6^blah, og jo større bliver dit resultat. Dvs. jo flere terninger du har, jo større er sandsynligheden for at få mindst 1 sekser.
Edit: Det sidste lighedstegn gælder fordi de er uafhængige (dvs. terningerne har ikke indflydelse på hinanden)
Jo flere terninger du har, jo mindre bliver 5/6^blah, og jo større bliver dit resultat. Dvs. jo flere terninger du har, jo større er sandsynligheden for at få mindst 1 sekser.
Edit: Det sidste lighedstegn gælder fordi de er uafhængige (dvs. terningerne har ikke indflydelse på hinanden)
markjensen (10802) skrev:P(mindst 1 sekser) = 1 - P(ingen sekser) = 1 - 5/6^{antal terninger}
Det lyder realistisk. Har dog svært ved lige at gennemskue om det er korrekt. Spank you ^^
Nu fjerner jeg bare min "relevant"-rating, når du nu skal være sådan! Så kan du nøjes med Bllets' "relevant"-rating! Desuden er sandsynlighed (lad det være afhængig eller uafhængig) vildt kedeligt.
Colapusheren (10803) skrev:Det lyder realistisk. Har dog svært ved lige at gennemskue om det er korrekt. Spank you ^^
Jeg gætter op at Mark Jensen er korrekt i det her spørgsmål, jeg kan nemlig heller ikek gennemskue det.
Men en google søgning gav mig dette på DRs HP. Om det giver mening for dit spørgsmål er jeg måske ikke helt sikker på heller ;)
Argumentet for (5/6)^n skal vist findes vha binomialfordelingen med sandsynlighedsparamenter 0.5 (<< se DD, dumme fysik1 har ødelagt mine kommaer) og antalsparameter n hvor n er antal terninger. Heraf kræves der at forsøgene (kastene) er uafhængige (hvilket de er her, ligesom DR skriver på deres side: terningerne kan ikke huske).
Endnu en tilføjelse: Jeg har glemt paranteser i mit forrige indlæg. Altså paranteser om 5/6.
Endnu en tilføjelse: Jeg har glemt paranteser i mit forrige indlæg. Altså paranteser om 5/6.
Nej, det er fra Nightwish - She is my sin, men jeg har altid undret mig over den del.
Jeg ville nok skrive "She can't touch neither me nor you", men er ikke 100% sikker.
Jeg ville nok skrive "She can't touch neither me nor you", men er ikke 100% sikker.
She can touch neither me nor you.
Da "Neither" implicere at noget er "ikke"
Ved at sige "Can" frem for "Can't" omgår man redundansen.
Selvom det er forståeligt med "Can't".
Er dog i tvivl om der ikke skal puttes et pause komma ind et sted.
She can touch neither me, nor you
Lyder federe ^^
Pinligt, hvis mine Engelsk skills overgår mine danske :P
Da "Neither" implicere at noget er "ikke"
Ved at sige "Can" frem for "Can't" omgår man redundansen.
Selvom det er forståeligt med "Can't".
Er dog i tvivl om der ikke skal puttes et pause komma ind et sted.
She can touch neither me, nor you
Lyder federe ^^
Pinligt, hvis mine Engelsk skills overgår mine danske :P
Amerikanere er helt vilde med dobbelte negativer, så jeg tror at det skal være can't og ikke can, men jeg kan dog tage fejl.
Amerikanere er helt vilde med dobbelte negativer, så jeg tror at det skal være can't og ikke can, men jeg kan dog tage fejl.
Men! kan man sige nor to gange? Jeg tænker at det måske er en "gammeldags" og/eller poetisk måde at skrive det på eller sådan noget. Selvom det er lidt langt ude. Har ikke kunnet finde noget på gågle.
Eller også var (er?) han bare dårlig til engelsk dengang
Eller også var (er?) han bare dårlig til engelsk dengang
Man kan godt anvende nor to eller flere gange i streg, såfremt de er blevet introduceret af et negativt ord som f.eks. neither, not, never etc...
Et eksempel kunne være, "Mark Jensen never cleaned his shoes, nor his hands, nor his feet.
Så med mindre "Once apart" er negativt, er sætningen i dit indlæg forkert :-)
Bonus info:
Nor kan også anvendes som et litterært udtryk for neither, og en sætning kunne startes således. "Nor Mark jensen, nor Peter Griffin can undo this mess"
Et eksempel kunne være, "Mark Jensen never cleaned his shoes, nor his hands, nor his feet.
Så med mindre "Once apart" er negativt, er sætningen i dit indlæg forkert :-)
Bonus info:
Nor kan også anvendes som et litterært udtryk for neither, og en sætning kunne startes således. "Nor Mark jensen, nor Peter Griffin can undo this mess"
I min morgenkådhed trykkede jeg lidt forkert rundt i Chrome, hvilket resulterede i at mine "Most visited" sider nu er nederst i stedet for der er de 8 thumbnails som normalt.
Hvordan fixer jeg det?
Screenshot of fuck.
Hvordan fixer jeg det?
Screenshot of fuck.
Det var sgu nemt. Tak for det.
Endnu et spørgsmål når nu i er så hurtige.
Før i tiden åbnede www.google.com altid min iGoogle, men nu skal jeg skrive www.google.com/ig.
Kan det fixes?
Endnu et spørgsmål når nu i er så hurtige.
Før i tiden åbnede www.google.com altid min iGoogle, men nu skal jeg skrive www.google.com/ig.
Kan det fixes?
Prøv denne her så:
http://www.google.dk/url?sa=p&pref=ig&pval...
Men hvordan ser din google starteside så ud? :)
http://www.google.dk/url?sa=p&pref=ig&pval...
Men hvordan ser din google starteside så ud? :)
markjensen (10810) skrev:markjensen:
Er denne sætning grammatisk korrekt?
She can touch nor me nor you
Nej det er ikke korrekt engelsk, tag det som kunstnerisk frihed :p Det er bestemt ikke eneste gang der er lidt gramatisk hovsa på pladerne, selvom den du har fundet frem nok er den groveste af de fejl jeg har set. Men de gør præcis det samme i Dead Boys poem, så tror det er noget finsk/engelsk problematik, men stadig lidt pinligt at der ikke er nogen fra pladeselskaberne eller lignende der lige har spurgt om de nu var helt sikker på lyrikken skulle være sådan.
the fuck... Nogle som har været ude for noget lignende: Har lige sendt en sms til en ven, skriver så en til og trykker send... Og så kan min mobil ikke sende!!! Og lige siden har jeg ikke kunne sende smser. Sådan har det været de sidste 20min og jeg kan ikke sende smser til nogle. Wtf og imellem den sendte sms og den ikke-sendte var der måske 10 sek...
Har iPhone, så troll mig bare :D
Er der nogle som har oplevet noget lignende? Hvad kan der være sket i de 10sek...
Jeg har fri sms hos telmore :)
Har iPhone, så troll mig bare :D
Er der nogle som har oplevet noget lignende? Hvad kan der være sket i de 10sek...
Jeg har fri sms hos telmore :)
fjols (10836) skrev:Telmore.dk er også nede. Det kunne måske have noget med det at gøre.
Telmore bruger TDCs net, da Telmore er ejet af TDC.
MarkJensen har brug for sangtimer
findes der en version af [url= (en nyindspillet Ronson edition kan også bruges)
findes der en version af [url= (en nyindspillet Ronson edition kan også bruges)
markjensen
Jeg sidder med en harddisk, som er blevet pillet ud af en bærbar, fordi den er "gået i stykker". Nu har jeg selv kun en bærbar, men den har eSata, så kan jeg sætte den i der (og hvor finder man et kabel til det?)? Jeg skal bare forsøge at trække så meget ud som muligt.
Jeg sidder med en harddisk, som er blevet pillet ud af en bærbar, fordi den er "gået i stykker". Nu har jeg selv kun en bærbar, men den har eSata, så kan jeg sætte den i der (og hvor finder man et kabel til det?)? Jeg skal bare forsøge at trække så meget ud som muligt.
Daniel-Dane (10841) skrev:markjensen
http://www.av-cables.dk/esata_kabel_487_da/
Jeg har kigget der. Ifl. http://forum.notebookreview.com/hp-compaq/287700-s... skal der en dock eller converter til.
Eller hvad? Mon den her er nok?
Ja, det ser faktisk ud til at være nok. Yay.
Daniel-Dane (10843) skrev:Jeg har kigget der. Ifl. http://forum.notebookreview.com/hp-compaq/287700-s... skal der en dock eller converter til.
Skulle nok mene der er hvad du har brug for på det link ^^
Betaling fejledehttp://www.dailyhaha.com/_pics/at_first_but_then.jpg
Du kan forsøge igen ved at klikke på "Prøv igen" knappen.
Systran (10846) skrev:Hypotetisk spørgsmål:
Hvis regeringen udskriver valg og lægger valgdagen oveni Roskilde Festival, vil rød blok så ikke potentielt kunne miste ~70.000 stemmer?
Oveni det kunne de placere et topmøde af en art samme tid og lave nogle præventive anholdelser.
Så ville de runde 100.000 inkl. dem der har for travlt med at smide med brosten til at komme ned og stemme.
Fjolle (10847) skrev:Systran (10846) skrev:Hvis regeringen udskriver valg og lægger valgdagen oveni Roskilde Festival, vil rød blok så ikke potentielt kunne miste ~70.000 stemmer?
Og blå blok vil miste 500.000 stemmer der er på vej til frankrig på campingferie.
Ja-ja, men de har jo lært at brevstemme. Unge mennesker kender ikke til kuvertens kraft.
Systran (10849) skrev:Fjolle (10847) skrev:Systran (10846) skrev:Hvis regeringen udskriver valg og lægger valgdagen oveni Roskilde Festival, vil rød blok så ikke potentielt kunne miste ~70.000 stemmer?
Og blå blok vil miste 500.000 stemmer der er på vej til frankrig på campingferie.
Ja-ja, men de har jo lært at brevstemme. Unge mennesker kender ikke til kuvertens kraft.
Men de har jo lært brostenens kraft, så mon de ikke bare stemmer med sådan en.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.