mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #9851 - Kris
2. dec. 2010 16:13
OxxY (9850) skrev:
because markjensen never gets old
Hvad skal jeg give damen i julegave? Havde lidt regnet med at invitere hende på ballonflyvning, men jeg havde sku ikke lige tænkt mig om mhs til hvad det koster :P Så gode ideer modtages gladeligt da jeg er elendig til at finde på sådan noget.

Wauw, synes da bestemt sådan en tur virker som en rigtig fed gave. :) - men hvis du skal have noget lidt billigere så kommer det jo an på hvad hun er for en pige. Mange piger synes parfume, smykker og lyserøde trøjer er gode gaver, hvorimod jeg selv hellere vil have ps3 spil, ting til bassen eller lignende halvnørdede ting.
Gravatar #9852 - OxxY
2. dec. 2010 16:18
Kris (9851 skrev:

Wauw, synes da bestemt sådan en tur virker som en rigtig fed gave. :)

Jep, men fandt lige ud af en tur for os begge to ville løbe op i 4k+ og det var det ikke liiige plads til i julegavebudgettet.

Kris (9851 skrev:

men hvis du skal have noget lidt billigere så kommer det jo an på hvad hun er for en pige. Mange piger synes parfume, smykker og lyserøde trøjer er gode gaver, hvorimod jeg selv hellere vil have ps3 spil, ting til bassen eller lignende halvnørdede ting.

Du har jo helt ret, men jeg ville måske også gerne ud over parfumen eller ps3 spillet
Så det var måske mest en opfordning til lidt alternative ideer, kunne jo være der var nogen der havde givet eller fået en lidt anderledes gave som havde været fedt og havde lyst til at dele opfindsomheden :)
Gravatar #9853 - markjensen
2. dec. 2010 16:18
OxxY (9850) skrev:

fedt! Det bliver min kæreste glad for at høre.... :(
Gravatar #9854 - OxxY
2. dec. 2010 16:22
markjensen (9853) skrev:
fedt! Det bliver min kæreste glad for at høre.... :(

Så han vil blive ked af at hans kæreste for evig tid vil være ung smuk og spændstig? wow :P
Gravatar #9855 - Kris
2. dec. 2010 16:26
OxxY (9852) skrev:
Så det var måske mest en opfordning til lidt alternative ideer, kunne jo være der var nogen der havde givet eller fået en lidt anderledes gave som havde været fedt og havde lyst til at dele opfindsomheden :)

Der er de lidt mere klassiske oplevelser som en tur på 5 stjernet hotel, mange steder findes der romantiske steder hvor man kan få en intim weekend, og så er der spabade og den slags. Ellers er det jo den helt nye dille at bruge Smartbox eller Oplevelsesgaver.dk.
Gravatar #9856 - vandfarve
2. dec. 2010 16:42
OxxY (9850) skrev:
Hvad skal jeg give damen i julegave? Havde lidt regnet med at invitere hende på ballonflyvning, men jeg havde sku ikke lige tænkt mig om mhs til hvad det koster :P Så gode ideer modtages gladeligt da jeg er elendig til at finde på sådan noget.

Oplevelser er altid gode!

En ballonflyvning kan være virkelig romantisk, men du kan også give hende et gavekort til (efter hvor intimt det skal være, og hvor mange andre der vil se, at hun åbner gaven):

- En hel dags forkælelse af dig.
- En hel aftens RIGTIG "forkælelse" ;)
- 8 timers sko-shopping i nærmeste større by, hvor du bærer skoene, betaler for frokosten, bærer varerne og giver hende skulder- og rygmassage bagefter
- Tur til London, Paris eller Rom (gerne hen på foråret, når det stadig er pissekoldt i Danmark, men varmt syd på)
- Osv.

Du kan dog med fordel være ekstra opmærksom på, hvad hun brokker sig over i disse tider. Mangler hun nye sko? Er hendes cykel kaput? Savner hun god chokolade?

Mulighederne er uendelige, hvis man blot noterer, hvad hun ønsker sig, klager over eller godt kunne tænke sig. Gør det på regulær basis, så du altid har et kartotek over gode ideer, som du kan overraske hende med.
Gravatar #9857 - vandfarve
2. dec. 2010 16:43
Kris (9851) skrev:
Wauw, synes da bestemt sådan en tur virker som en rigtig fed gave. :) - men hvis du skal have noget lidt billigere så kommer det jo an på hvad hun er for en pige. Mange piger synes parfume, smykker og lyserøde trøjer er gode gaver, hvorimod jeg selv hellere vil have ps3 spil, ting til bassen eller lignende halvnørdede ting.

Hvad siger du så til en tur i en F16-simulator?
Gravatar #9858 - MiniatureZeus
2. dec. 2010 16:44
Bare giv hende hvad du ønsker dig, men er for dyrt til, at det er OK at købe det til dig selv i julen.. Det gør jeg og hun bliver lige glad hver gang!
Gravatar #9859 - Kris
2. dec. 2010 16:49
vandfarve (9857) skrev:
Hvad siger du så til en tur i en F16-simulator?

Bring it ! :)
Gravatar #9860 - markjensen
2. dec. 2010 16:52
OxxY (9854) skrev:
Så han vil blive ked af at hans kæreste for evig tid vil være ung smuk og spændstig? wow :P

Han bliver glad hvis jeg var ung for evigt, men jeg bliver ked af det fordi jeg jo ikke altid vil være det. Medmindre profetien på newz er sand! Wupwupwup
Gravatar #9861 - vandfarve
2. dec. 2010 16:52
Kris (9859) skrev:
Bring it ! :)

Nu er vi hverken gift eller noget, men... Erhm... Din kæreste vil sikkert blive jaloux.
Gravatar #9862 - OxxY
2. dec. 2010 16:53
@Vandfarve: Alt sammen fine ideer. Pengepungen er bare ikke liiige til de mest oplagte valg, det er sku dyrt at være fattig :D

Men jeg kan vel altid invitere på lidt luksushygge hvis jeg ikke kommer med bedre ideer inden jul. Er bare ikke så længe siden hun fik noget lignende :P Hrm man burde sku skifte kærste en gang imellem så man kan genbruge lidt oftere :D:D
Gravatar #9863 - Kris
2. dec. 2010 16:57
vandfarve (9861) skrev:
Nu er vi hverken gift eller noget, men... Erhm... Din kæreste vil sikkert blive jaloux.

Tror da de fleste fyre ville blive jaloux over at de ikke selv fik lov til at få den oplevelse. Men med mindre jeg skal "afprøve simulatoren" og ikke bare afprøve den, så kan jeg ikke helt se hvad han skulle blive jaloux over? Jeg får da for hulan gaver af andre end min kæreste. :)
Gravatar #9864 - vandfarve
2. dec. 2010 16:58
OxxY (9862) skrev:
@Vandfarve: Alt sammen fine ideer. Pengepungen er bare ikke liiige til de mest oplagte valg, det er sku dyrt at være fattig :D

Men jeg kan vel altid invitere på lidt luksushygge hvis jeg ikke kommer med bedre ideer inden jul. Er bare ikke så længe siden hun fik noget lignende :P Hrm man burde sku skifte kærste en gang imellem så man kan genbruge lidt oftere :D:D

Et billigt trick:

Køb en iPod og fyld den op med de mest kvalmende kærlighedssange, som hun (forhåbentligt) lytter til. Lav derefter et rigtig fint kort til hende. Det er vigtigt, at det er lavet af dig og ikke købt. Det kan gøres meget nemt med hvid og rød karton, som du klipper ud i to forskellige størrelser, men hvor du limer det lille på det store.

3... 2... 1... Oxxy kommer til at hygge sig resten af julen.

Ellers er det klassiske frækt undertøj (Husk at notere den 100 % rigtige størrelse. Hvis du ikke har det, så tag hellere nogle for små end for store trusser.), eller indendørs picnic hos dig eller et eller andet interessant sted, gavekort til skøjtetur og middag eller lignende.
Gravatar #9865 - OxxY
2. dec. 2010 17:00
vandfarve (9864) skrev:

Ellers er det klassiske frækt undertøj (Husk at notere den 100 % rigtige størrelse. Hvis du ikke har det, så tag hellere nogle for små end for store trusser.), eller indendørs picnic hos dig eller et eller andet interessant sted, gavekort til skøjtetur og middag eller lignende.

Ender nok også med noget i den stil. Jeg havde bare håbet der var nogen her på newz der lige kom med de gyldneste guldkorn ever der fik lamperne til at blinke inde i mit lille hovede :P

edit: fordi inspiration er jo altid en god ting når man er gået lidt i stå.
Gravatar #9866 - Fjolle
2. dec. 2010 17:08
Hvad er dit budget? En tur for to på Substans på en tirsdag/onsdag løber op i 888 kr og skal nok blive en success.
Gravatar #9867 - ignuz
2. dec. 2010 18:07
Skal jeg oplade mit bærbar batteri på en bestemt måde når det er første gang ? Mindes engang at have hørt at man skulle lade det helt op første gang eller bruge det helt før man begyndte at oplade for at få maksimum kapacitet i fremtiden.
Gravatar #9868 - OxxY
2. dec. 2010 18:08
Metalbatterier skal oplades MAX første gang, Li-Ion er bedøvende ligeglade selvom det ikke skader :)
Gravatar #9869 - OxxY
2. dec. 2010 18:12
Fjolle (9866) skrev:
Hvad er dit budget? En tur for to på Substans på en tirsdag/onsdag løber op i 888 kr og skal nok blive en success.

Nice, det må huskes til en dag damen rent faktisk er i århus på en tirsdag/onsdag :)
Gravatar #9870 - Emil Melgaard
2. dec. 2010 18:37
#9867: Batteriet er ligeglad (så længe det ikke NiMH som OxxY siger), men dit operativsystem vil muligvis ikke (korrekt) kunne sige hvor meget energi der er tilbage før du har ladet det helt op.
Gravatar #9871 - Ronson ⅍
2. dec. 2010 18:47
markjensen
er markjensen i virkeligheden en parodi på sig selv?
Gravatar #9872 - markjensen
2. dec. 2010 18:58
yo dawg
Gravatar #9873 - vandfarve
2. dec. 2010 22:49
Ronson (9871) skrev:
markjensen
er markjensen i virkeligheden en parodi på sig selv?

Nej, han er tydeligvis en parodi på Vandfarve, hvem end han så er.
Gravatar #9874 - Dreadnought
3. dec. 2010 06:13
markjensen uden sneskovl:
Hvem helvede er den idiot der har bestemt at fortovet skal være ryddet inden kl. 7 OM MORGENEN?
Gravatar #9875 - Slettet Bruger [3237728890]
3. dec. 2010 06:59
Dreadnought (9874) skrev:
Hvem helvede er den idiot der har bestemt at fortovet skal være ryddet inden kl. 7 OM MORGENEN?

Hvad er der galt i det?

kl 7 er det tidspunkt jeg skal gå hvis jeg skal gå på arbejde.

De fleste normale mennesker står op inden 7 :S
Gravatar #9876 - Bllets
3. dec. 2010 07:05
SlettetBruger (9875) skrev:
Hvad er der galt i det?

kl 7 er det tidspunkt jeg skal gå hvis jeg skal gå på arbejde.

De fleste normale mennesker står op inden 7 :S

Lige præcis... Mit ur viste i hvert fald 6.58 da jeg stod op i morges... =)
Gravatar #9877 - Dreadnought
3. dec. 2010 07:29
Jeg kommer først hjem fra arbejde kl. 22:30 og jeg gider fandme ikke fare i seng med det samme, for jeg kan alligevel ikke falde i søvn med det samme. Så først efter en time er jeg gearet nok ned til at jeg kan falde i søvn. Og hvis jeg skal stå op 6:30 for at skrabe sne, så jeg kan fraskrive mig ansvaret for inhabile fodgængere, så får jeg ikke mere end 7 timers søvn til hverdag. Rend mig et vis sted, siger jeg bare. Jeg skraber fremover sne, når det passer mig.
Gravatar #9878 - Slettet Bruger [3237728890]
3. dec. 2010 08:00
Hvor gammel er du?

Fra 18 til slutningen af 20'erne kræver et menneske ikke mere end 8 timers søvn. Så at skulle snitte en time af den konto er da ikke så slemt :D

Anede ikke at det var dig der sku skrabe sne ^^ troede du var træt af at blive vækket af sneskrabemaskinerne
Gravatar #9879 - Dreadnought
3. dec. 2010 08:48
Jeg er 31 og er ved at være en gammel mand. Vi ældre kræver mere hvile end jer unge. Så vis lige lidt respekt. ;) Jeg skal helst have 8½-9 timer, før jeg er udhvilet. Hvis jeg skal nøjes med 7 timer til hverdag, så render jeg rundt som en zombie sidst på ugen, med et konstant gab i fjæset hele dagen.
Vores vej bliver desuden ikke ryddet af kommunen, da den er meget lavt prioriteret. Så det er sgu ikke dem, der vækker mig om morgenen. Det er psykopatnaboen med hans motoriserede roterende kost der vækker mig.
Gravatar #9880 - Smoug
3. dec. 2010 08:53
OxxY (9850) skrev:

Tjek ryanair og køb en tur til London.

Gav damen en retur billet sidste år, 128kr (256kr for os begge)

Gravatar #9881 - OxxY
3. dec. 2010 09:03
Dreadnought (9879) skrev:
Jeg er 31 og er ved at være en gammel mand. Vi ældre kræver mere hvile end jer unge. Så vis lige lidt respekt. ;) Jeg skal helst have 8½-9 timer, før jeg er udhvilet. Hvis jeg skal nøjes med 7 timer til hverdag, så render jeg rundt som en zombie sidst på ugen, med et konstant gab i fjæset hele dagen.
Vores vej bliver desuden ikke ryddet af kommunen, da den er meget lavt prioriteret. Så det er sgu ikke dem, der vækker mig om morgenen. Det er psykopatnaboen med hans motoriserede roterende kost der vækker mig.

Jammen så lav da en aftale med ham, som kompensation for han vækker dig skal han også feje dit fortov! Voila!.

@Smoug: jorjorh, men så skal der jo liiiige hoteller og mad oveni. Man giver sku da ikke en gave der indebærer en masse udgifter. (ikke i min verden i hvertfald). :) Men duly noted!
Gravatar #9882 - Slettet Bruger [3237728890]
3. dec. 2010 09:09
Dreadnought (9879) skrev:
Jeg er 31 og er ved at være en gammel mand. Vi ældre kræver mere hvile end jer unge

Det er faktisk forkert. unge kræver mere søvn end ældre da deres kroppe er i udviklen +30 kræver mindst 6 timers søvn. men det variere så også fra person til person.
og det kan også føles forkert hvis man ikke er vant til det.
Gravatar #9883 - fjols
3. dec. 2010 09:10
OxxY: Du kan vel få en overnatning på et hotel værelse for under 1000 kr. så det er da ikke så galt :)
Gravatar #9884 - Smoug
3. dec. 2010 09:56
Kommer an på hvad du har af krav til hotellet. Vi tog en tur fra torsdag til lørdag.
Fandt et rigtig billigt hotel, som faktisk var okay.
Vi skulle kun bruge det til at overnatte, da alt andet foregik rundt omkring i byen.

Kan foreslå at give hende en tur ind og se en musical (lion king kan anbefales)
Gravatar #9885 - OxxY
3. dec. 2010 10:34
fjols og smoug: Jeg kan sagtens finde nogle billige hoteller etc. Mener vi gav 3-400 per nat sidst vi var i London uden det var totalt usselt. Men alt i alt løber det op, og så vil jeg hellere vælge min origniale plan med en turn i ballon, det var såmend det eneste jeg mente :)
Gravatar #9886 - DiZaster
3. dec. 2010 10:37
Hvis man blot skal til London for en weekend kan jeg anbefale at booke sig ind hos Sheraton Skyline i Heathrow. (Hvis man flyver med Ryan Air vil det dog være en dum idé de ikke flyver til Heathrow)

Hotellet er som de fleste hoteller billgere i weekenden, men kvaliteten er suveræn. Især er deres sweet sleeper beds fænomenale.

Ellers er der jo altid Premier Inn. Udemærkede senge til prisen som går fra £29 og op.
Gravatar #9887 - Smoug
3. dec. 2010 11:15
OxxY:
Ja det løber jo nok op.

En ballon tur ville også være lækker, den vil da bare være bedst at bruge om sommeren?

Gravatar #9888 - OxxY
3. dec. 2010 11:56
Smoug (9887) skrev:
OxxY:
Ja det løber jo nok op.

En ballon tur ville også være lækker, den vil da bare være bedst at bruge om sommeren?

Det vil en tur til london da også =D Arj begge dele er jo fine i foråret, og tror egentlig en ballontur over sneklædte danmark ville være sjovere end london med knæhøj sne og sjap :D
Gravatar #9889 - Smoug
3. dec. 2010 12:00
Nej det er da hyggeligt i sneen, og med januar udsalget er det perfekt.
Gravatar #9890 - OxxY
3. dec. 2010 13:55
Jingle Bombs Jingle Bombs
Er der nogle steder i Århus udover Løvbjerg og Voldby Købmandsgård hvor man kan opdrive ordenlig øl? Savner virkelig at have adgang til et varierende udvalg.
Gravatar #9891 - Smoug
3. dec. 2010 14:02

Aldi's krudtugler og Netto's Harboe ren pils.

Best bang for the bucks
Gravatar #9892 - OxxY
3. dec. 2010 14:08
Smoug (9891) skrev:

Aldi's krudtugler og Netto's Harboe ren pils.

Best bang for the bucks

Det fanme løgn. Harboes guldbamser er sku bedre bang for the buck :P

Men ok nu er det jo newz, så man kan ikke forevente så meget. Nogen der kender et sted i århus hvor man kan opdrive ordenlige amerikanske bajer? :)
Gravatar #9893 - DiZaster
3. dec. 2010 15:06
OxxY (9892) skrev:
Nogen der kender et sted i århus hvor man kan opdrive ordenlige amerikanske bajer?

Hvis det blot er almindelige amerikanske øl som budweiser ol., har f.eks. Metro et pænt udvalg.

Er det lidt mere specielle øl, så har de fleste supermarkeders vinafdelinger som regel et mindre sortiment. Ellers kan du besøge en dedikeret vinhandel, da de ofte også lagerfører kvalitetsøl.
Gravatar #9894 - Zombie Steve Jobs
3. dec. 2010 15:07
OxxY (9890) skrev:
Jingle Bombs Jingle Bombs
Er der nogle steder i Århus udover Løvbjerg og Voldby Købmandsgård hvor man kan opdrive ordenlig øl? Savner virkelig at have adgang til et varierende udvalg.

Mindes at Føtex ved guldsmedegade havde et ret godt udvalg på et tidspunkt.

-- edit: Det skal så sige, at det er mindst seks år siden, jeg har boet i nærheden af århus.
Gravatar #9895 - OxxY
3. dec. 2010 15:16
DiZaster (9893) skrev:
Hvis det blot er almindelige amerikanske øl som budweiser ol., har f.eks. Metro et pænt udvalg.

Er det lidt mere specielle øl, så har de fleste supermarkeders vinafdelinger som regel et mindre sortiment. Ellers kan du besøge en dedikeret vinhandel, da de ofte også lagerfører kvalitetsøl.

heh spørger da ikke om hvor jeg ka finde en bud :p

Skjold burne på store torv havde en gang et ordenligt udvalg, men efter de er blevet halt isbutik er det godt nok gået ned ad bakke. Holte vinlager har slet ikke nogen special øl :(

Jeg syntes bare ikke det kan passe at danmarks næststørste by er SÅ langt bagud i forhold til kbh når det kommer til øludvalg. *suk*
Gravatar #9896 - DiZaster
3. dec. 2010 15:25
OxxY

Hvis du ikke allerede har set det, så har de Danske Ølentusiaster listet en række indkøbsmuligheder på deres side.
Gravatar #9897 - Fjolle
3. dec. 2010 15:29
Det ligger godtnok ikke lige i århus c, men http://www.vin-og-gaver.dk/kategorier/Udenlandske+... Har 700 forskellige :)
Gravatar #9898 - OxxY
3. dec. 2010 16:01
Fjolle (9897) skrev:
Det ligger godtnok ikke lige i århus c, men http://www.vin-og-gaver.dk/kategorier/Udenlandske+... Har 700 forskellige :)

Tak for forsøget, men det er Voldby købmandsgår som allerede er nævnt. Det er desværre for langt for cyklen, så kommer ikke rigtig derud, men så er det jo godtde leverer til døren modt lidt vederlag :)

DiZaster (9896) skrev:
OxxY

Hvis du ikke allerede har set det, så har de Danske Ølentusiaster listet en række indkøbsmuligheder på deres side.

Og takker, jeg må prøve århus vinhandel. OG jeg mindes ikke at superbedst havde så godt et øludvalg sidst jeg var der. Må lige prøve at vende cyklen den vej en dag også.

Tror desværre at århus er kortlagt sådan rent ølmæssigt nu, og det altså et trist syn når man har været vandt til ølbutikken, khiosk et al :P
Gravatar #9899 - Fjolle
3. dec. 2010 16:15
Damnit :)
Du kan jo også prøve metro eller LIC og se om de har noget..

Har ikke været forbi dem endnu, men metro har da ihvertfald et kæmpe udvalg af alt muligt andet, så mon ikke de også har et par øl...
Gravatar #9900 - OxxY
3. dec. 2010 16:25
Fjolle (9899) skrev:
Damnit :)
Du kan jo også prøve metro eller LIC og se om de har noget..

Har ikke været forbi dem endnu, men metro har da ihvertfald et kæmpe udvalg af alt muligt andet, så mon ikke de også har et par øl...

Problemet med LIC er de forventer man er lærer og måske enda har et kort, og der er sku aldrig nogen der har sagt til mig at jeg ligner en lærer :D
Metros øludvalg er de senere par år gået fra at være rigtig godt til decideret middelmådigt :( Tror ikke længere de har noget som jeg ikke kan finde i Løvbjerg.
Oh well, tror bare jeg er alt for kræsen og forvent med ølbutikken et.al. :)

Men nu vil jeg prøve at tage en smut forbi aarhus vinhandel og se om de tilfældigvis kan blive en ny pusher :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login