mboost-dp1

Tråden for skøre citater.


Gå til bund
Gravatar #951 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:16
#950

Jeg nævnte da ikke muslimer et eneste sted. Jeg tager alle teister over en kam, specielt når de mener at andre skal indpasse efter deres vrangforestillinger.
Gravatar #952 - Hængerøven
16. jul. 2013 20:18
Jakob Jakobsen (951) skrev:
#950

Jeg nævnte da ikke muslimer et eneste sted. Jeg tager alle teister over en kam, specielt når de mener at andre skal indpasse efter deres vrangforestillinger.


At du ikke snakkede om muslimer specifikt, og snakker om alle teister, har jo ikke noget at gøre med om du snakkede pænt? :)
Gravatar #953 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:25
Når det gælder religion, så snakker jeg rent ud af posen efterhånden.
Er blevet så træt af at man skal positivt særbehandle folk på grund af deres religion og den generelle holdning at man ikke må diskutere folks religion, bare fordi.

Har du en religion, så er det fint nok for mig. Du skal bare ikke begynde at prædike over for mig, eller kræve at jeg tilpasser mig.

Er absolut ikke racist, men vil godt kalde mig antiteist, når det gælder ovenstående teister.
Gravatar #954 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jul. 2013 20:34
Jeg synes folk der har, eller har haft cancer skal holde deres kæft, og stoppe med at brokke sig. De skal bare tage sig sammen og få sig et arbejde - det er jo deres egen skyld de fik de ... Man skal jo holde sig fra alt der ikke er animalsk og økologisk

--

Kan du se hvor dumt det lyder JJ?
Og ja, det ER det samme ..
Gravatar #955 - Chewy
16. jul. 2013 20:35
@ #948
Men svinekød er billigt!

Men ikke nær så billigt som kylling..

@ #949
Som barn kunne jeg ikke tåle mælkeprodukter. Alligevel ville jeg da aldrig forlange at der ikke blev serveret mælkeprodukter i skolen


Men hvis 70% af eleverne var allergiske overfor mælk, og der kun var råd til at købe en slags mælk. Så vil det da være direkte åndsvagt ikke at købe soyamælk...

Det er da at pisse på de børn som foreksempel har glutenallergi og altid skal have speciel mad, når et par idioter med vrangforestillinger kan kræve specialbehandling uden reel grund.


For det første, hvordan er det et pisse på nogen som helst, at følge majoriteten? Og hvor læser du at der er nogen der har krævet noget som helst.
Der er tale om at en række institutioner der har træffet en administrativ beslutning, på baggrund af hvad der er billigst, og mest praktisk...
Gravatar #956 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:39
#54

Ja det lyder utroligt dumt, men hvad har det med denne diskussion at gøre?

Og nej, det er det absolut ikke.

Hvornår har jeg krævet at alle andre skal indrette sig efter mig, fordi jeg har haft kræft?
Eller har andre kræftpatienter krævet det overfor dig?

Desuden, hvordan undgår jeg lige at få en genetisk betinget kræftform? Skal jeg rejse tilbage i tiden og slå mine forældre ihjel?
Gravatar #957 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:42
Chewy (955) skrev:
Der er tale om at en række institutioner der har træffet en administrativ beslutning, på baggrund af hvad der er billigst, og mest praktisk...


Havde de valgt at undgå svinekød i de fleste retter, så ville jeg nok ikke have det store problem. Men når de direkte forbyder det, så mener jeg at der er noget galt.
Gravatar #958 - Hængerøven
16. jul. 2013 20:46
Jakob Jakobsen (957) skrev:
Men når de direkte forbyder det, så mener jeg at der er noget galt.


Udelukke =! forbyde.

Gravatar #959 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:53
Hængerøven (958) skrev:
Jakob Jakobsen (957) skrev:
Men når de direkte forbyder det, så mener jeg at der er noget galt.


Udelukke =! forbyde.


Det er jo så ikke det medierne skriver.

Fra bare en EB-artikel

"...institution indfører forbud mod svinekød"

"I Ishøj er forbuddet tilmed blevet totalt"

"Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene"

Og de bruger også "forbud" flittigt i de andre online aviser.
Gravatar #960 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jul. 2013 20:56
#956
Jeg er eksryger, og grunden til at jeg stoppede var på grund at kræftens bekæmpelse og alt deres lort. Man må ikke ryge, man må knap nok KØBE smøger.

Men derfor kan jeg stadig snakke pænt.

Jeg hev kræft ind i det, fordi du pludselig snakker om muslimer.

Glem det, du er ofte lige så håbløs at diskutere med som Terracide -_-
Gravatar #961 - Hængerøven
16. jul. 2013 20:58
Jakob Jakobsen (959) skrev:
Og de bruger også "forbud" flittigt i de andre online aviser.


Ja gad vide hvilken indgangsvinkel der giver flest besøgende på sådan en online avis...


Men hvis man kigger i dagtilsbudsloven giver der ikke mening at kalde det et forbud, med mindre det er kommunalt ud-stukket, hvilket det ikke er.
Flertallet kan indføre svinekød på menuen når som helst.

Man har valgt at undlade at bruge svinekød, hvordan det kan tolkes som et forbud, må du snakke med EB om.
Gravatar #962 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jul. 2013 20:58
Jakob Jakobsen (959) skrev:


Fra bare en EB-artikel


Well, there's your problem >_<

http://www.road-reality.com/wp-content/uploads/201...
Gravatar #963 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 20:59
Thoroughbreed (962) skrev:
Well, there's your problem >_<


Igen med de kirsebær :)
Gravatar #964 - Chewy
16. jul. 2013 21:03
@ #959
Fra bare en EB-artikel


Siger alt.
Det er en klassisk EB-sag, med klassisk EB-retorik..

Når det er sagt, så giver et "forbud" meget god mening.
Hvis 90% af børnene er allergiske overfor mælk. Så giver det som nævnt udemærket mening at indføre et "forbud" imod at indkøbe soyamælk istedet for normal mælk. Da man så undgår at man ved en fejl giver normal mælk til et af de børn der ikke må få det...
Og når man så samtidig har en lang række muligheder for at indkøbe mad der dækker kriterierne. Så kan jeg ærligt talt ikke se problemet...
Gravatar #965 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 21:05
Chewy (964) skrev:
Siger alt.
Det er en klassisk EB-sag, med klassisk EB-retorik..


Prøv at droppe kirsebærrene og læs de nederste par linjer. :)

Chewy (964) skrev:
Hvis 90% af børnene er allergiske overfor mælk. Så giver det som nævnt udemærket mening at indføre et "forbud" imod at indkøbe soyamælk istedet for normal mælk.


Det er jo så en mere reel grund til det, når man fysisk ikke kan tåle det, end fordi man er kræsen.

Der står mærkeligt nok også i bibelen at man ikke må spise svin. Hvor mange kristne er fortaler for et forbud?
Gravatar #966 - Chewy
16. jul. 2013 21:07
Det har jeg gjort.
Det er typisk EB at lægge vægten på brugen af ordet forbud.
Hvad ville du ellers kalde det?
Gravatar #967 - Hængerøven
16. jul. 2013 21:07
Jeg er lost... hvad er der i vejen med kirsebær?
Gravatar #968 - Chewy
16. jul. 2013 21:13
Cherrypicking...
Gravatar #969 - Elskov
16. jul. 2013 21:14
Jeg ser ikke fidusen i at have et svinekødsbord til frokost, som de muslimske børn ikke må røre ved. Eller hvad man nu ellers kan finde på som anden løsning. Det ville være ret upædagogisk overfor de muslimske børn. Og skal vi vædde med, at de ikke-muslimske børn overhovedet ikke tænker over, om de får svinekød til frokost eller ej.
Til jul kan der måske komme mindre problemer ud af det, hvis de da vil servere julemad i løbet af december, men ellers...?
Som jeg ser det har børnehaverne fjernet problemet i stedet for at nøjes med at gøre det mindre. De ikke-muslimske børn ser garanteret kun problemet, hvis de voksne gør dem opmærksomme på det, fordi de selv har ondt i røven.
Jeg kan godt se idéen i, hvad I siger. Den danske kultur skal ikke trække sig lige så stille til fordel for en anden. Men i dette tilfælde handler det altså om børnene. Og desuden er det meste af verden snart så multikulturel, at alle må give og tage lidt, for at vi alle kan leve sammen.
Gravatar #970 - Hængerøven
16. jul. 2013 21:16
Chewy (968) skrev:
Cherrypicking...


Ahhh... Nu er jeg med..

Må indrømme jeg var inde og søge på http://www.knowyournewz.dk/ , fordi jeg var helt lost..

Må også lige tilføje at artiklen om Jakob Jakobsen fik mig til at grine lidt
Gravatar #971 - Thalion
16. jul. 2013 21:37
Danmark er et multikulturelt samfund, og derved er det naturligt at tage hensyn til forskellige kulturer.

For mig er det kulturelt, da religion ofte er en del af en kultur. Den danske kultur er netop dybt indsmurt i kristne højtider og traditioner. Så vi som dansk samfund skal passe på med at råbe for højt.

Jeg er ateist, men jeg er moderat. Der er alt for mange fundamentaliske ateister, som ingen respekt har for andre mennesker.

Så hvis jeg får børn på et tidspunkt, og min barn ikke må få gris i børnehaven så overlever jeg og mit barn forhåbenligt. Hvis ikke andet kan det give anledning til spørgsmål omkring hvorfor barnet ikke får leverpostej, og så kan man lære barnet tolerance og forskellige kulturer. Noget som de fleste danskere godt kunne bruge at lære noget om.
Gravatar #972 - Magten
16. jul. 2013 21:43
Chewy (964) skrev:
Når det er sagt, så giver et "forbud" meget god mening.
Hvis 90% af børnene er allergiske overfor mælk. Så giver det som nævnt udemærket mening at indføre et "forbud" imod at indkøbe soyamælk istedet for normal mælk. Da man så undgår at man ved en fejl giver normal mælk til et af de børn der ikke må få det...
Og når man så samtidig har en lang række muligheder for at indkøbe mad der dækker kriterierne. Så kan jeg ærligt talt ikke se problemet...
Der er simpelthen ikke forskel på:

1. Ikke at kunne tåle visse madvarer
2. Ikke at ville spise visse madvarer

Eller hvad?

Thalion (971) skrev:
Den danske kultur er netop dybt indsmurt i kristne højtider og traditioner. Så vi som dansk samfund skal passe på med at råbe for højt.
Vi er dog nogen der mener at alt det kristne pjat også burde være valgfrit. Inkl. alle de åndssvage helligdage.

At Danmark er multikulturelt er fint for mig. Men jeg kan absolut ikke se nogen mening i at tage specielle hensyn pga folks religion. Det er dem der tror på det, ikke mig, hvorfor skal jeg så påvirkes af det?
Gravatar #973 - Elskov
16. jul. 2013 21:56
Magten (972) skrev:
At Danmark er multikulturelt er fint for mig. Men jeg kan absolut ikke se nogen mening i at tage specielle hensyn pga folks religion. Det er dem der tror på det, ikke mig, hvorfor skal jeg så påvirkes af det?


Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.

Jeg synes, det bidrager til den der "Dem og os"-mentalitet, hvis man ikke vil tage hensyn til andre.

Og mht at de kristne aspekter skulle være valgfrie... vores love er bygget op om, hvad der i gamle dage blev anset for at være gode kristne værdier. Bare som eksempel.
Vores samfund er bygget op omkring kirken, som så efterhånden er ved at glide ud af sammenhængen igen, men derfor står konstruktionen stadig, hvis du forstår. Det er begrænset, hvor meget valgfrihed du reelt har, selv hvis du kunne arbejde på de åndssvage helligdage.
Som Thalion også er inde på, er religion en del af kulturen. Vi har valgt, at vi vil give plads til folk fra en anden kultur, og så må vi, i mine øjne, også tage konsekvensen. Selvfølgelig skal vi ikke lade os "overrende", men det er vi da bestemt heller ikke kendt for ude i verden.

I er velkomne til at rette mig, hvis det jeg siger er langt ude. Jeg er bare selv blevet lært, at det danske samfund og kristendommen er meget sammentømret stadigvæk.
Gravatar #974 - Nåkja
16. jul. 2013 22:02
Hængerøven (947) skrev:
Alle måltider skal ikke indeholde kød, og af alle kødtyper er svinekød slet ikke så interessant et stykke kød af lave middag/eftermiddags mad ud af. :)

Det kommer da så sandeligt an på hvad det er for mad. F.eks. hvis det er rugbrødsmadder, hvilket var hvad jeg fik i børnehaven. Jeg har aldrig købt kyllingepålæg, fordi jeg synes det er noget af det mest røvkedelige der findes. Af oksekødspålæg kan jeg kun lide roastbeef, så det ville efterlade mig med en pænt kedelig frokost.

Jeg kan derimod godt lide leverpostej, skinke, hamburgerryg, rullepølse osv. Det vil jeg sgu ikke give afkald på, selvom der er andre med til frokosten. Og i det hele taget tror jeg det er ret forfejlet. Muslimer har da i hvert fald ikke noget imod at servere svinekød for mig. Det er ikke et problem med deres religion, fordi det er mig, der æder det, og dermed er det mit problem.
Gravatar #975 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2013 22:12
Elskov (973) skrev:
Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.


Jeg personligt har ikke noget mod at indordne mig, så længe grunden er logisk baseret.
Så som at det ikke er ret godt for samfundet, hvis jeg render rundt og stjæler andres ting, eller dræber folk jeg ikke kan lide :)


Et andet eksempel med hensyn til skole og mad.

På en af mine tøsers skole har de forbudt børnene at tage visse mastyper med i skole. Ting så som slik, chokoladepålæg og lyst brød.

En af hendes veninder kan så ikke tåle mange brødtyper, så hun har altid haft sigtebrød med til middag.

Da de så indførte forbuddet, blev hun taget til siden og fik at vide at hun enten kunne smide det ud, eller sidde inde på lærerværelset og spise det alene, da hun ikke måtte gøre det foran de andre børn.

Synes det er lidt voldsomt at skolerne kan stille sådanne krav.

[edit]
Meget apropos, så kom denne lige op på min FB-nyhedsvæg.
Gravatar #976 - Nåkja
16. jul. 2013 22:25
Elskov (973) skrev:
Magten (972) skrev:
At Danmark er multikulturelt er fint for mig. Men jeg kan absolut ikke se nogen mening i at tage specielle hensyn pga folks religion. Det er dem der tror på det, ikke mig, hvorfor skal jeg så påvirkes af det?


Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.
http://3.bp.blogspot.com/-poe3HKyFI5g/UIpbIiDLN6I/AAAAAAAAB_c/AoU-fJm90cE/s640/Jackie-Chan-WTF-meme-face-70958233396.jpeg

Vil påvirkes? Der er tale om tvang her. Børnene får ikke valget.
Elskov (973) skrev:
Jeg synes, det bidrager til den der "Dem og os"-mentalitet, hvis man ikke vil tage hensyn til andre.

Det gælder så rimeligt meget begge veje, ikke?
Vi har ædt vores svinekød siden før Muhammed blev født, her i landet. Endda helt tilbage til før vi blev aser.
Gravatar #977 - Magten
16. jul. 2013 22:36
Elskov (973) skrev:
Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.
Jeg har ikke noget imod at blive påvirket af andres valg, det kan alt andet lige ikke undgåes.
Hvad jeg ikke gider er at tage specielle hensyn til folk fordi de tror på et eller andet der forbyder dem at gøre det.

Elskov (973) skrev:
Jeg synes, det bidrager til den der "Dem og os"-mentalitet, hvis man ikke vil tage hensyn til andre.
Jeg vil godt tage hensyn til folk. Men jeg vil også kunne tegne hvad jeg vil, spise hvad jeg vil, og tro på hvad jeg vil. Ganske ligesom jeg vil lade dem gøre det.
Mht. "dem og os"-mentaliteten så behandler jeg alle ordenligt, uanset hvad de måtte tro på og så længe de behandler mig ordenligt.

Elskov (973) skrev:
I er velkomne til at rette mig, hvis det jeg siger er langt ude. Jeg er bare selv blevet lært, at det danske samfund og kristendommen er meget sammentømret stadigvæk.
Det er vel rigtigt nok, men jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at Danmark ikke skulle kunne fungere hvis kristendommen blev adskilt fra staten og kom på niveau med andre religioner.
De massevis af tomme kirker er vel et meget godt tegn på hvor mange der er fuldstændig ligeglade.
Gravatar #978 - Elskov
17. jul. 2013 06:35
Jeg gad nu godt vide, hvorfor mit indlæg er blevet ratet flamebait. Jeg mente ikke noget ondt med noget af det, så er jeg da ked af, hvis folk føler sig trådt over tæerne. Oh well...
Gravatar #979 - BurningShadow
17. jul. 2013 06:42
#971

Jeg er ateist, men jeg er moderat. Der er alt for mange fundamentaliske ateister, som ingen respekt har for andre mennesker.

Ja klart, det er ateisterne der er problemet, ikke alle de religiøse galninge, der ikke kan finde ud af, at holde deres vanvittige vrangforestillinger for sig selv.
Og problemet er helt sikkert heller ikke alle de vattede halv-ateister, der render frådende rundt, og har travlt med at respektere galningenes vrangforestillinger, og deres ret til at presse dem ned over hovedet på andre.
Gravatar #980 - Elskov
17. jul. 2013 06:45
Jeg tror, man selv skal overveje, om man lider af vrangforestillinger, hvis man tror alle religiøse er ekstreme fundamentalister.


Jeg melder mig ud. Denne her diskussion er bare latterlig, så længe religiøse bliver omtalt som sindssyge.
Gravatar #981 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jul. 2013 06:47
#978
Tja, var det Rainmeter? Jeg blev irrelevant .. Nå pyt ..

--

Stop nu denne åndsvage diskussion >_< vi bliver aldrig enige, og det er total irrelevant for tråden ...
Gravatar #982 - BurningShadow
17. jul. 2013 06:53
At det meste svinekød så ikke er værd at æde, er det åbenbart ingen der har lagt mærke til.

At de "forbyder" svinekød, er i sig selv ikke et problem. Begrundelsen er et problem. At "forbyde" det, pga. at kristne/jøder/muslimer (herefter kaldet galninge) ikke må spise det, er problematisk.

I øvrigt, mener jeg at have hørt, at grunden til at galninge ikke må spise svinekød, er fordi grisen er et urent dyr, pga. dets levevis. Det kan vel næppe siges at væretilfældet, med alm. danske industrisvin. Altså burde det forbud være ophævet.
Der ud over, mener jeg også at have hørt, at galningene (eller i hvert fald de muslimske af dem), godt må spise svinekød, hvis det er almindeligt, der hvor de befinder sig, og så længe det ikke er for at provokere. Svinekød må siges at være almindeligt i Danmark, hvilket de kristne tydeligvis også indså, da de kom hertil, for omtrent et årtusinde siden. Og at et barn spiser lidt svinekød, i en børnehave, er da næppe at provokere en eller anden fantasiven. Hele problemet kunne vel løses, med lidt halal-svinekød. Så må der være taget tilstrækkeligt hensyn.
Gravatar #983 - Nåkja
17. jul. 2013 06:57
Elskov (978) skrev:
Jeg gad nu godt vide, hvorfor mit indlæg er blevet ratet flamebait. Jeg mente ikke noget ondt med noget af det, så er jeg da ked af, hvis folk føler sig trådt over tæerne. Oh well...

Derfor:
Elskov (973) skrev:
Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.

Jeg synes det er provokerende, at du antyder at han ikke vil tilpasse sig, fordi han ikke accepterer, at han ikke får noget valg.

Jeg synes du antyder at han er indskrænket.

Det er forkert at presse kulturer ned over folk på denne måde, og det er helt i orden at være imod det.
Gravatar #984 - Elskov
17. jul. 2013 07:02
478907111414718754684 (983) skrev:
Derfor:
Elskov (973) skrev:
Hvis du overhovedet ikke vil påvirkes af andres valg, så må du hellere blive hjemme og låse døren.

Jeg synes det er provokerende, at du antyder at han ikke vil tilpasse sig, fordi han ikke accepterer, at han ikke får noget valg.

Jeg synes du antyder at han er indskrænket.


Der skal godt nok ikke meget til for at få dig op i det røde felt :p Jeg satte det på spidsen for at komme frem med en pointe. Måske skulle jeg have brugt smileys for at vise, at det ikke var ment aggressivt ;)

Og nu er der nogle stykker efterhånden, der har sagt, at man ikke har noget valg. Vi snakker jo langt fra om alle børnehaver. Nu har jeg ingen børn, men jeg går da ud fra, at man kan flytte sine børn over i en anden børnehave. Eller er det måske meget svært? Jeg ved det ikke.

Jeg sagde vist jeg var ude. NU er jeg ude.
Gravatar #985 - Nåkja
17. jul. 2013 07:05
Elskov (984) skrev:
Der skal godt nok ikke meget til for at få dig op i det røde felt :p


Jeg synes det er stærkt provokerende at kalde folk snævertsynede fordi, de ikke vil have tvunget en kultur ned over sig. Det er folk gået i krig for at undgå. Så hvis du synes det ikke er meget, så ville jeg gerne vide hvad "meget" er.
Gravatar #986 - Elskov
17. jul. 2013 07:08
478907111414718754684 (985) skrev:
Jeg synes det er stærkt provokerende at kalde folk snævertsynede fordi, de ikke vil have tvunget en kultur ned over sig. Det er folk gået i krig for at undgå. Så hvis du synes det ikke er meget, så ville jeg gerne vide hvad "meget" er.


Okay, rolig. Jeg har for det første aldrig kaldt ham for snævertsynet, og jeg har sagt, at jeg netop godt ved, at jeg satte det på spidsen. Jeg har også sagt, at vi skal tage hensyn med måde, for der er ingen, der vil have en anden kultur trukket ned over hovedet på sig. Det vil jeg heller ikke, og det troede jeg faktisk, at jeg havde gjort klart.
Gravatar #987 - Nåkja
17. jul. 2013 07:13
Elskov (986) skrev:
Jeg har for det første aldrig kaldt ham for snævertsynet,

Nej, du har antydet at han var snævertsynet.
Gravatar #988 - Elskov
17. jul. 2013 07:14
478907111414718754684 (987) skrev:
Nej, du har antydet at han var snævertsynet.


Det var ikke min mening. Det vil jeg da gerne undskylde.

Jeg føler mig godt nok misforstået. Det skulle virkelig ikke opfattes som et angreb.
Gravatar #989 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jul. 2013 08:45
... må en muslim/jøde overhovedet spise noget der indeholder husblas/gelatine? I vores del af verden er halvdelen af alle gelantineprodukter baseret på svin o_O
Gravatar #990 - Jakob Jakobsen
17. jul. 2013 09:00
#89

Nej det må de netop ikke, men der er dog mange der ser igennem fingre med det, da det findes i utallige produkter.

En af mine kammerater som er muslim, spiser ikke svindekød.
Ikke primært fordi det står i koranen, men fordi han igennem livet er blevet fortalt hvor ulækkert og urent et dy det er.

Han siger at han direkte væmmes ved tanken om det og at det svarer til at vi, ikke muslimer, skulle tænke på at spise kloakrotter.
Gravatar #991 - Nåkja
17. jul. 2013 09:02
Thoroughbreed (989) skrev:
I vores del af verden er halvdelen af alle gelantineprodukter baseret på svin o_O

Well, så må de ikke. Jeg tror ikke der er nogen acceptabel behandling af svin, der gør dem spiselige. Men der er muslimer, der spiser svin, og der er jo også en del muslimer, der ikke er meget mere troende end en dansk semi-kristen. Jeg har dog ikke hørt om jøder, der gør det.
Jeg har i øvrigt også selv drukket en pæn slat bajere med en muslimsk gut, jeg kendte. Så det er ikke så sort-hvidt, det hele.
Gravatar #992 - Daniel-Dane
17. jul. 2013 09:06
Jakob Jakobsen (990) skrev:
Han siger at han direkte væmmes ved tanken om det og at det svarer til at vi, ikke muslimer, skulle tænke på at spise kloakrotter.


Stallone har sagt god for kloakrotter, og de er da ikke så ulækre.
Gravatar #993 - Jakob Jakobsen
17. jul. 2013 09:10
#92

Jeg ville ikke have problemer med at spise en opdrættet rotte, men tror ikke jeg ville sætte tænderne i en der er taget op fra kloakken :)
Gravatar #994 - Nåkja
17. jul. 2013 09:20
Folk æder også duer. Det er jo ikke meget bedre end at æde rotter.
Gravatar #996 - Clauzii
17. jul. 2013 09:39
#992
"Do You see any cows here?"
Gravatar #997 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jul. 2013 10:51
#993

Hold da op - en kloakrotte fejler da ikke noget hvis den er gennemstegt ...

Du har tydeligvis ikke prøvet at være sulten nok ^_^
Gravatar #998 - gramps
17. jul. 2013 12:37
Jakob Jakobsen (953) skrev:
Har du en religion, så er det fint nok for mig.


... men du kalder dem stadig for "idioter med vrangforestillinger". Det er tydeligvis ikke fint nok for dig, siden du udtaler dig på den måde.
Gravatar #999 - Nåkja
17. jul. 2013 12:44
gramps (998) skrev:
... men du kalder dem stadig for "idioter med vrangforestillinger". Det er tydeligvis ikke fint nok for dig, siden du udtaler dig på den måde.

Jakob skriver:
Jakob Jakobsen (951) skrev:
Jeg nævnte da ikke muslimer et eneste sted. Jeg tager alle teister over en kam, specielt når de mener at andre skal indpasse efter deres vrangforestillinger.

At folk har vrangforestillinger, betyder ikke nødvendigvis at de er idioter, og man skal have noget imod dem. Men der findes en masse atheistiske og religiøse idioter. Det behøver ikke at gå ud over de andre. Der hvor idiotien her indfinder sig i forhold til de religiøse mennesker, er, når folk, der ikke tror på deres religion, skal have presset et sæt regler ned over sig, der udelukkende er religiøst funderede.
Gravatar #1000 - gramps
17. jul. 2013 13:11
#999
Jacob skriver også:

Jakob Jakobsen (949) skrev:
Det er da at pisse på de børn som foreksempel har glutenallergi og altid skal have speciel mad, når et par idioter med vrangforestillinger kan kræve specialbehandling uden reel grund.


At han så bagefter siger at han skærer alle troende over én kam gør kun, at han åbenbart mener, at alle troende er "idioter med vrangforestillinger".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login