mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg


Gå til bund
Gravatar #24801 - CBM
2. jan. 2017 15:36
Qw_freak (24800) skrev:
IT-ekspert Yvossen (24783) skrev:
Bilkas udvalg og sorteringsmuligheder for Routere og netværksudstyr

https://www.bilka.dk/elektronik/computere-og-gamin...

Hvad mener du, vælger du ikke router ud fra processor og spil typer?

Altså jeg skal bare kunne spille Pacman på min router... Og måske crysis....via en dedikeret server App direkte på routeren

Gravatar #24802 - fjols
2. jan. 2017 16:43
Netgear Nighthawk X10 routeren har indbygget Plex, så CPU delen giver lidt mening.
Gravatar #24803 - Ronson ⅍
3. jan. 2017 06:10
"We only got to wear it for about a half hour"
"too bad the version we played with didn't actually turn on"
Øhm...
Gravatar #24804 - CBM
4. jan. 2017 15:35
At vivus mfl ikke er ulovlige og at det er lovligt for dem at reklamere?

Gravatar #24805 - CBM
4. jan. 2017 16:13
Gravatar #24806 - _tweak
4. jan. 2017 18:33
CBM (24804) skrev:
At vivus mfl ikke er ulovlige og at det er lovligt for dem at reklamere?

Der er sket lidt på området - så vidt jeg husker 48 timers tænke-pause før man kan få et kviklån, gældende fra d. 1 januar.
Gravatar #24808 - fjols
5. jan. 2017 13:54
#24807: You can't make that stuff up: "det var fyre der sage hej banan til mig"
Gravatar #24809 - CBM
6. jan. 2017 05:46
fjols (24808) skrev:
#24807: You can't make that stuff up: "det var fyre der sage hej banan til mig"

Omg omg omg.. Mon de virkelig sagde hej banan????!!111one
Gravatar #24811 - Ronson ⅍
8. jan. 2017 03:06
Gravatar #24812 - Slettet Bruger [1760462138]
14. jan. 2017 17:46
macOS...
Gravatar #24813 - markjensen
16. jan. 2017 09:39
Windows 10 ...
Gravatar #24814 - Hånter
16. jan. 2017 10:40
Android ...
Gravatar #24815 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jan. 2017 11:14
Windows 10 og Android
Gravatar #24816 - CBM
16. jan. 2017 11:23
Alle operativ systemer...

Og citronmåner...
Gravatar #24817 - Slettet Bruger [1760462138]
16. jan. 2017 14:22
IT-ekspert Yvossen (24812) skrev:
macOS...


For at uddybe lidt, så kom den kommentar efter længere tid hvor jeg har prøvet at fikse kærestens søsters MacBook Air som blev opgraderet fra Yosemite til Sierra.

#13, #14 og #15 (Mac-nørderne) svarede jo aldrig og kom aldrig med en løsning på dette:

https://newz.dk/forum/tagwall/traaden-til-dumme-sp...

Det var blevet så træls for hende at vi var blevet enige om at geninstallere OSX på hendes MacBook Air. Det skulle jeg jo så gøre, for jeg havde hørt at det var så nemt på en Mac.

Jeg startede med at lave en komplet Time Machine backup, bare for at være sikker på at vi kunne returnere fra en mulig komplet defekt tilstand til en kun semi defekt tilstand. Det virkede rigtigt fint, ingen problemer der. Thumbs up til Apple for den feature.

Så skulle jeg geninstallere. Åbenbart fordi hun havde brugt 105 ud af 110 GB på SSD'en i maskinen så blev det sværere end forventet.

Jeg fandt denne side fra Apple: https://support.apple.com/en-us/HT204904

Læste første metode med overskriften: "If you're selling or giving away your Mac" og tænkte, det er ikke den, for hun skal beholde den.

Så fandt jeg følgende: "If you're reinstalling for other reasons" og tænkte, OK, det må være det.

Jeg startede maskinen i "Internet Recovery" og tog den derfra. Jeg valgte ikke at slette partitionen fordi det kunne jo være jeg var fri for at gendanne filer fra Time Machine backup'en så.

Jeg valgte "Reinstall macOS", maskinen havde Sierra som kørte af lort. Den ville installere Mavericks som maskinen kom med - jeg studsede lidt over det var "Internet Recovery" og den ville installere Mavericks. Nå, men jeg gik videre og modtog fejlbeskeden om at jeg ikke kunne installere Mavericks fordi drevet indeholdte en nyere version af macOS.

Jeg tænkte underligt og så kiggede jeg videre i guiden. Der fandt jeg så, "Or reinstall from the Mac App Store." og tænkte fint! Det gør vi.

Jeg startede maskinen igen, gik ind i App Store, fandt Sierra og påbegyndte download af Sierra. Det tog kun et par timer fordi alt vores østeuropæiske 20 Mbps internet sikkert skal igennem en KGB skanner først.

Efter download kunne jeg så få lov til at køre installationen, i hvert fald til jeg kom til en skærm hvor jeg fik at vide at der ikke var nok plads på disken og at jeg skulle genstarte. Den genstartede, fra installationsområdet åbnede jeg så Disk Utility - for jeg tænkte, så kunne jeg vel bare slette partitionen og så tage filerne fra Time Machine. Men nej, "partitionen er i brug, du kan ikke slette den" - nå, så unmounter jeg den da bare. Nej... FOR DEN VAR I BRUG!!!

Jeg genstartede og ville logge ind. Jeg kom til log ind skærmen .. og blev smidt tilbage ind i installationsmiljøet. Igen, og igen, og igen ... og igen.

Nå, så gik jeg tilbage til "Internet Recovery" miljøet og slettede partitionen derfra og gik i gang med Mavericks installationen.

Så starter den sgu med at skulle HENTE Mavericks fra internettet... Hvorfor FA'EN kunne den så ikke bare have hentet Sierra tidligere I STEDET for at klage?!

Nå, jeg ventede 2 timer mere på KGB og tænkte at jeg så kunne opgradere fra Mavericks til Yosemite igen... Fordi, det kørte jo fint og jeg ville ikke installere Sierra for at finde ud af at det var et stykke ustabilt lort igen og så bagefter tilbage til Yosemite.

Da den var færdig med download, så gik den igang med at installere. Der fandt jeg så ud af hvorfor Apple fjernede batteri estimater. 6 Apple minutter er åbenbart 20 normale minutter. "Estimated 6 minutes remaining" betød i hvert fald 20+ minutter. Deres hardware udvalg er meget begrænset, det kan ikke være SÅ svært for dem at få et rigtigt estimat, eller i hvert fald mere korrekt en 333,333...% forkert.

Nå, installationen blev færdig og den startede i Mavericks, fint! Dejligt! Det var KUN 5-6 timer senere!

Så kunne jeg da få installeret Yosemite igen. OSX opgradere man jo i App Store, tænkte jeg, så kan jeg vel bare tage at hente Yosemite derinde fra. Jeg søgte efter Yosemite. Men, nej. Ingen Yosemite blandt søge resultaterne, kun Sierra.

Hm, tænkte jeg. Det vil jeg da Google. Jeg fandt så nogle der havde et link direkte til Yosemite i App Store og jeg kunne åbne linket og den smed mig til Yosemite i App Store. Fedt tænkte jeg! Så trykkede jeg download og jeg fik beskeden om at det ikke var understøttet på computeren. WTF?

Jeg kunne så læse at man KUN kunne hente Yosemite hvis computeren ikke understøttede El Capitan eller Sierra. Well, fuck...

Jeg Googlede og læste videre og fandt svaret! Det var jo en selvfølge! Intitivt og logisk! Man skal jo bare ind under "Purchased Apps" i App Store og så ligger dine tidligere opgraderinger der!

Så, fordi maskinen havde haft Yosemite og ikke El Capitan, så kunne jeg finde Yosemite, men ikke El Capitan til installation på maskinen. Yosemite var dog også hvad jeg ville have, så det var fint.

Så kunne jeg ellers vente 2 KGB timer mere og påbegynde en opgradering fra Mavericks til Yosemite og installere! Succes! 8 timer senere og hun havde Yosemite igen som kørte stabilt!

Nu er hun igen glad for hendes MacBook Air selvom hun var ved at fortrække min non-Pro Intel Atom x7-baserede Surface 3 med 2 GB RAM over hendes i5-baserede MacBook Air fordi MacBook Air'en så mere spinning beachball end Copacobana i Rio på en varm sommer dag. Den kørte jo så også kun med en hastighed tilsvarende en 8 år gammel Vista installation på 56K modem.

Gjorde jeg noget forkert? Helt sikkert. Men, jeg fulgte jo også bare Apples vejledning på deres hjemmeside.
Gravatar #24818 - Hånter
16. jan. 2017 15:11
Så det du siger er, at fordi du ikke bare slettede partitionen i første omgang, så skulle du igennem alt det andet lort?

... jeg havde nok bare valgt at slette den i første omgang for derefter at hive de data jeg skal bruge retur fra TimeMachine. Mest af alt fordi på alle styresystemer, så funker det aldrig bare at installere nyt ovenpå gammelt. Det giver altid bøvl et eller andet sted.
Gravatar #24819 - Slettet Bruger [1760462138]
16. jan. 2017 15:21
Hånter (24818) skrev:
Så det du siger er, at fordi du ikke bare slettede partitionen i første omgang, så skulle du igennem alt det andet lort?

... jeg havde nok bare valgt at slette den i første omgang for derefter at hive de data jeg skal bruge retur fra TimeMachine. Mest af alt fordi på alle styresystemer, så funker det aldrig bare at installere nyt ovenpå gammelt. Det giver altid bøvl et eller andet sted.


Og fordi Apple skrev følgende:

Erasing the disk isn't necessary unless you're transferring your Mac to a new owner, partitioning your disk for use with Boot Camp, or attempting to resolve an issue that Disk Utility can't repair.


Som I Mac-folk skriver, så er macOS/OSX/Apple/Mac jo meget bedre til alt end Windows. Reset af Windows 10 uden fjernelse af partition og filer fungerer også ganske fremragende i dag, så hvorfor ikke macOS/OSX?

Apple folk har jo også påpeget hvor god macOS/OSX har været til opgraderinger mens man hver gang skulle geninstallere Windows - så hvorfor ikke dette?

Udover det. Hvorfor kræver det lige en Time Machine backup at revert en OS opgradering? Og hvorfor skal det være så besværligt at få en ældre stabil version af deres OS?
Gravatar #24820 - Ronson ⅍
16. jan. 2017 16:20
IT-ekspert Yvossen (24817) skrev:
kærestens søster
pics?
Nvm, det første man møder når man går ind på hendes FB-profil er dit fjæs. Total turn off.
Gravatar #24821 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jan. 2017 17:30
Kære Voss.

Slå kold vand i blodet, m'kay?
Ja, du "lavede en fejl", og fred være med det. Du er ikke vant til OSX.

Jeg har samme problem med Windows 10. Den bliver VED med at fucke rundt i tablet mode - selvom jeg slår det fra. Fem minutter senere "neeeej du skal i tablet mode!"
FUCK NU AF! Efter en meget irriteret formiddag slukkede jeg for den. Mit blodtryk var ved at eksplodere.

Ditto Android. Skulle give en kollega en delt kalender (altså, sådan en helt almindelig *.ics kalender)
Det nægtede telefonen fordi at "something something download" var slået fra i indstillinger. Den linker endda til indstillinger - men, der var INTET der lød som det der "download something something", ikke engang tæt på.

- har googlet lidt, fandt aldrig løsningen på den Android telefon. En Samsung Galaxy 6-7-8 stykker.
Windows fik jeg løst tagen efter, det tog kun knap to timer. Fuck noget skrammel!

Win10 er umiddelbart bedre end Win8.1, men når man ikke har arbejdet fast med noget nyere end 7, så er det kraftedme også noget fucking lort >_<

..... men i det mindste lyder jeg ikke som en sur misundelig tøs o_O eller noget

- edit -

PS, det er bare for sjov, ikk?
Gravatar #24822 - CBM
17. jan. 2017 02:51
https://www.version2.dk/artikel/tdc-sylter-fiberbr...

7 år senere..der er stadig intet sket.. Tdc/yousee malker stadig kunderne

Og sylter fortsat fiber

Hvor er konkurrencestyrelsen?
Hvor er politikerne i dette?
Hvor længe skal Danmark være et IT Uland fordi tdc vil tjene penge/malke de kvæg som deres stakkels "kunder" er?

Gravatar #24824 - Hånter
17. jan. 2017 12:24
Ronson ⅍ (24823) skrev:
http://www.dba.dk/slik-og-snacks-chokolader/id-1030608856/


WTF?!
Gravatar #24825 - Ronson ⅍
17. jan. 2017 13:13
Hvorfor har DBA en fødevarekategori?
Hvorfor køber folk fødevarer af andre private mennesker gennem DBA?
Hvorfor har en bruger sat chokolade til salg?
Hvorfor lige de slags chokolader?
Hvorfor så mange/få?
Havde vedkommende gang i et projekt der blev aflyst?
Gravatar #24826 - CBM
17. jan. 2017 13:39
Er vedkommende en anderkendt choko pusher?
Er prisen på vedkommendes chokolade rimelig?
Afspejler prisen at der er tale om et eksklusivt produkt med ekstra krydderi?

Find selv på flere spørgsmål og følg med i næste uge.
Gravatar #24827 - Slettet Bruger [1760462138]
17. jan. 2017 15:42
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

Slå kold vand i blodet, m'kay?
Ja, du "lavede en fejl", og fred være med det. Du er ikke vant til OSX.


Ved ikke om jeg vil kalde det en fejl når Apple selv, explicit, skriver at man kan gøre det.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

Jeg har samme problem med Windows 10. Den bliver VED med at fucke rundt i tablet mode - selvom jeg slår det fra. Fem minutter senere "neeeej du skal i tablet mode!"
FUCK NU AF! Efter en meget irriteret formiddag slukkede jeg for den. Mit blodtryk var ved at eksplodere.


Min mor har en Surface Pro 4 og lige præcist det automatiske skift mellem tablet-mode og desktop-mode er noget af det der nok forvirrer hende mest. Nogle gange skifter den, nogle gange gør den ikke.

Jeg har udledt fra scenarierne at på hendes Surface at det f.eks. sker hvis den har været i desktop-mode og gået i dvale, du så har samlet den op, slået coveret om på bagsiden og tændt den - wupti - så har MS ikke noget event triggered som skifter.

Jeg fatter ikke at de virkeligt ikke kan lave dette rigtigt. SÅ svært burde det sgu ikke være. Jeg har selv taget konsekvensen på min Surface 3 og slået den på permanent tablet-mode.

En værre ting i Windows 10 kan være deres UWP system. Min Surface 3 har 3 brugere, min, kærestens and kærestens søster. Hun fik en konto på min tablet da hendes MacBook basalt var ubruglig. Hun skulle bruge den til at gennemgå nogle fotos fra et SD-kort.

Fotos app'en nægtede at starte, mindes den siger den ikke findes - ikonet er der?! Fordi det er en Windows 10 system app (why?!) så kan man ikke fjerne den eller geninstallere den. Jeg har endnu ikke fundet en løsning og hun blev nød til at bruge min konto for at udføre opgaven.

Jeg kunne prøve at fjerne og tilføje hendes konto, men damn - det lyder som en idiotisk løsning.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

bla bla .. Google, Android, Samsung


Grundet Androids bloat har jeg overvejet at skifte. Min N5X er tæt på ubrugelig fordi 2 GB(!!!!!) RAM åbenbart ikke er nok til Android mere. Åbner jeg Feedly, går ind i en artikel og trykker tilbage til Feedly, så kan den finde på at reload Feedly af den årsag at den løb tør for RAM og blev nød til at lukke Feedly?!?!?!

Basis systemet bruger lige godt 1,3 GB RAM på min telefon. Det er da komplet forrygt - det er mere end hvad en iPhone havde til for få generationer siden hvis jeg ikke husker forkert.

Prøvede en Microsoft Lumia 650 med Windows 10 Mobile, men det var bare for håbløst buggy og manglede apps - som altid.

Da jeg var i Brasilien var jeg da tæt på det bedste - en Alcatel dumbphone. Ingen problemer der.

------ EDIT -------

Samsung, really? Det er da også bare at tage Apple af Android enheder.

------ /EDIT ------

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

Windows fik jeg løst tagen efter, det tog kun knap to timer. Fuck noget skrammel!

Win10 er umiddelbart bedre end Win8.1, men når man ikke har arbejdet fast med noget nyere end 7, så er det kraftedme også noget fucking lort >_<


Der er vist aldrig nogen der har påstået at Windows var perfekt, hvis der er - så er det sgu ofte blevet skudt ned. Tilgengæld får Apple Mac macOS X 10 ofte ros for at være åh så brugervenlig, stabilt og intuitivt - my a..

Forresten, når man er vandt til Windows 10 - så virker Windows 7 sgu bare håbløst forældet. Bruger det stadig på arbejdspladsen og lad mig bare sige én ting. COPY PASTE MED SHORTCUTS I CMD?!

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

..... men i det mindste lyder jeg ikke som en sur misundelig tøs o_O eller noget


Jeg har en Mac.*

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24821) skrev:

PS, det er bare for sjov, ikk?


Jo jo og nu har jeg vist fået ranted omkring både OSX, Windows 10, Windows 7, Windows 10 Mobile, Samsung og Android. Tak.

* Regner faktisk med at installere Windows Server 2016 på den mens jeg skal opgradere min server fra Windows Server 2012 R2 til Windows Server 2016.

Den burde lige kunne tage de vigtigste VM'er i mellemtiden.
Gravatar #24828 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jan. 2017 16:22
#27

Er fandme glad for at netop DU siger de ting om W10 og Android. Så er jeg da ikke komplet rataderet.
Also, jeg havde kraftedme heller ikke selv valgt en Samsung, men det var som sagt (tror jeg) en kollegas.

Det sjove var dog, at den SGS der var en generation ældre godtog det webcal:// link uden det mindste problem.

WHY?!

Aner dog ikke hvilken SGS det er, kan ikke kende forskel på dem, men vil skyde på at det var en S4 og S5 Edge

- edit -

Nu skrev jeg jo også fejl i "" - der havde måske været en anden måde at gøre det "rigtigt" på fra starten. Personligt var jeg nok gået ind i AppStore under "purchased" med det samme, men omvendt, jeg kender også systemet.

Faktisk en fed ting. Apps der er slettet fra iOS' AppStore er STADIG tilgængelige under "purchased", og det samme gælder dem til OSX.

Har f.eks. et iOS spil fra ~2010 jeg stadig ku' hente. Og da Apple slettede Aperture (stoppede med at opdatere det/"forbedrede" Photos) hentede jeg det bare under purchased.

tl;dr

Man lærer at kende sit OS' finurligheder.
Gravatar #24829 - CBM
17. jan. 2017 16:39
@TB og yvossen:

Nu skal i huske at have med at det først er fra de nye Samsung modeller (note 5 + s6 og frem) at Samsung stinker... Ellers er det ikke fear.

Jeg håper at Samsung skifter kurs... Ellers skal de .....
Gravatar #24830 - Ronson ⅍
17. jan. 2017 19:50
At pizzeriaer ikke bare slicer alle pizzaer som udgangspunkt. Hvad fanden er det for en verden vi lever i? "Jamen, hvad nu hvis vi er et ulige antal der skal dele en pizza i 8 slices?". Åh nej da, sikke en katastrofe!? Så er det bedre at jeg skal stå og vaske en pizzaskærer op i hånden fordi jeg ikke har haft gang i opvaskemaskinen endnu, hva'? Fordi pizzamænd ikke kan tænke så langt at os ensomme mennesker er pænt ligeglade med om en pizza er sliced i 8 eller 5 perfekte, ens slices? Er det virkelig det vi kalder velfærdssamfund?

Anyway, det var fra et nyt stenovnspizzeria fra ejby, var egentlig en god pizza.
Gravatar #24831 - CBM
18. jan. 2017 04:45
@ronson: enig...og det er alle pizzariaerne ... Nogle endda selv om man eksplicit beder dem om at skære pizzaen ud.


Gravatar #24832 - markjensen
18. jan. 2017 08:39
At CBM står op kl. 5:45 :|
Gravatar #24833 - gramps2
18. jan. 2017 10:24
#24832
0545 er sent når man, som jeg, skal fange et tog fem minutter senere. Står normalt op 0420.
Gravatar #24834 - CBM
18. jan. 2017 10:26
...at jeg var oppe kl 5:45 :-)

He he, nej... som gramps siger, så er vi nogle der desværre skal tidligt op.

Jeg tvinger mig selv op kl 5:30 selv om jeg egentligt er et B menneske der elsker at være sent oppe og at stå sent op.

Jeg kan så nøjes med at skulle fange et tog omkring kl 7 i stedet for kl 6.

1,5 time er ikke megen tid med alt det der skal nås en typisk stresset hverdags morgen :-/

#familylife
Gravatar #24835 - gramps2
18. jan. 2017 10:26
#24830
Det er forrykt at nogle pizzeriaer slet ikke tilbyder at skære pizzaen ud. Som i:
M: "Hej, jeg vil gerne have #15 som familiepizza til udbringning"
P: "Ja, ingen problem, det tager 30 minutter"
M: "Kan jeg få den slicet?"
P: "Nej, det gør vi ikke"
.oO(M: "Nå, så skal jeg ikke have noget alligevel")
Gravatar #24836 - CBM
18. jan. 2017 10:36
@gramps2:

Tjah, sålænge der er andre pizzariaer der vil skære ud og der ikke liiige blev taget ting op til aftensmad, så kan man blive nød til at bestille fra dem alligevel.

Det er lidt ligesom hvis man bor i en bolig der holdes som gidsel af YouSee, så er der heller ikke ret mange andre realistiske muligheder for internet end at lade sig malke af YouSee og blive spist af med deres antikke kobber pis.
Gravatar #24837 - Qw_freak
18. jan. 2017 10:46
Stjæler websider informationer om besøgende via cookies?


ca. 1 time efter jeg har besøgt telmores HP og kigget lidt ringer de og tilbyder mig nyt mobil abonnoment..

Kan det passe at de har suget FB cookies eller lign for at målrette deres tlf salg eller er det bare et tilfælde?
Gravatar #24838 - CBM
18. jan. 2017 10:50
Qw_freak (24837) skrev:
Stjæler websider informationer om besøgende via cookies?


ca. 1 time efter jeg har besøgt telmores HP og kigget lidt ringer de og tilbyder mig nyt mobil abonnoment..

Kan det passe at de har suget FB cookies eller lign for at målrette deres tlf salg eller er det bare et tilfælde?


Ja, velkommen til big data!
Gravatar #24839 - Qw_freak
18. jan. 2017 11:24
CBM (24838) skrev:

Ja, velkommen til big data!


Jeg er egentlig heller ikke overrasket...

Men det gider jeg ikke, så hvad kan jeg gøre?
Jeg bruger Add-on Disconnect, skulle den ikke kunne gøre det?
Gravatar #24840 - Ronson ⅍
18. jan. 2017 13:04
De kan vel næppe suge cookies fra et andet domæne. Tilmeldt til robinsonlisten som alle os andre til at starte med.
Gravatar #24841 - Qw_freak
18. jan. 2017 14:16
"Entreprenørerne brugte 1515 m3 beton til opførelsen. I omfang svarer det til 1.500.000 liter mælk"
fra: http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguid...

Mælk?

Gravatar #24842 - CBM
18. jan. 2017 16:42
Qw_freak (24841) skrev:

Mælk?


Den universale måleenhed :-)

Gravatar #24843 - Manofsciencemanoffaith
18. jan. 2017 16:52
Qw_freak (24841) skrev:
Mælk?


Kender du ikke journalistenheder.dk?
Gravatar #24844 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jan. 2017 17:46
Qw_freak (24841) skrev:
"Entreprenørerne brugte 1515 m3 beton til opførelsen. I omfang svarer det til 1.500.000 liter mælk"
fra: http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguid...

Mælk?

Det mest skræmmende er faktisk at det er fra naturstyrelsen og ikke en journalist på EB.

Also, det svarer faktisk til 1.515.000 liter cola.
Gravatar #24845 - Slettet Bruger [1760462138]
18. jan. 2017 21:34
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24828) skrev:

Er fandme glad for at netop DU siger de ting om W10 og Android. Så er jeg da ikke komplet rataderet.
Also, jeg havde kraftedme heller ikke selv valgt en Samsung, men det var som sagt (tror jeg) en kollegas.


Nej, du er ikke komplet rataderet. Windows 10 og Android er langt fra perfekte - eller bare tæt på at være det.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24828) skrev:

Det sjove var dog, at den SGS der var en generation ældre godtog det webcal:// link uden det mindste problem.

WHY?!


Som vi fandt ud af, så kan men N5X slet ikke godtage webcal:// links. Jeg ved ikke om det er fordi jeg bruger Hangouts til SMS, eller om det er Google Androids skyld. Jeg TROR dog med Google Android er det meningen at man bruger Google Calendar og indsætter den online. Jeg fandt slet ikke et sted at smide linket ind.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24828) skrev:

Aner dog ikke hvilken SGS det er, kan ikke kende forskel på dem, men vil skyde på at det var en S4 og S5 Edge


#29 er ratarderet. Samsung har altid været lort. TouchWiz var bare værre den gang han henviser til.

Android lider ikke bare under versionsfragmentering, men også udbyder fragmentering. Jeg kan nok lige så vel finde rundt i indstillingerne på en iPhone som på en Galaxy.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24828) skrev:

Nu skrev jeg jo også fejl i "" - der havde måske været en anden måde at gøre det "rigtigt" på fra starten. Personligt var jeg nok gået ind i AppStore under "purchased" med det samme, men omvendt, jeg kender også systemet.


Fair nok, men proklameringen om at macOS er "åh så" intuitivt og brugervenligt burde jo lige præcist være årsagen til at jeg ikke skulle kunne gøre det forkert og det skulle give mening at jeg skulle finde en ældre version af styresystemet på stedet hvor det blev fundet - uden forhåndskendskab eller instruktion.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24828) skrev:
Man lærer at kende sit OS' finurligheder.


Hvis man skal lære systemet at kende først, så er det jo lige præcist ikke brugervenligt og intuitivt. Ellers var WordPerfect nok også brugervenligt og intuitivt ... for dem der kendte det. Så er VIM jo også brugervenligt og intuitivt ... for dem der kender det.

Min mor er Windows og Android bruger. Hun kan finde ud af Windows 10 og Android. Hun har tilgengæld kæmpe kvaler med iOS (iPad fra arbejde) og macOS (jeg har en Mac Mini!). Men, selvfølgelig er Windows og Android mere brugervenligt for hende .. for hun kender Windows og Android. Det var de første systemer hun blev introduceret til. macOS og iOS er anderledes end Windows og Android.

Både Windows, macOS, iOS og Android har deres finurligheder. Ingen af dem er reelt set specielt brugervenlige. De er næsten lige "brugervenlige" og "intuitive" til de gængse ting for de fleste - altså web surfing o.lig. Små, basale opgaver.

Jeg er bare træt af at den gængse hipster show-off mode pretty boy Mac bruger skal opløfte deres ikke så specielle operativ system til noget helt specielt med en masse marketing buzzwords de får spyttet i ørerene af Apple og så lige kan præstere at gentage dem uden at komme med et eneste argument for deres meninger ud over "det synes jeg bare!"-BS - også selvom de har brugt Windows i alle år før de lige fik deres nye MacBook Air som de har haft i nogle dage.

En Mac bruger har sågar fortalt mig at det var urimelig at jeg sammenlignede Windows og macOS ... fordi jeg brugte begge systemer.

Og hvad fanden sker der lige for Cmd+ArrowDown for at åbne den valgte fil i Finder?!

Jeg siger ikke at folk skal bruge Windows. macOS er fint og godt (man kan diskutere de senere versioner og Apples nuværende retning). For de fleste er det sgu i sidste ende ligemeget om man bruger iOS, Android, Windows, macOS eller Ubuntu for at surfe Facebook, Instagram og hvad tingene ellers hedder. Men bare de nu kan holde deres ligegyldige og ubegrundede påstande om operativ systemer baseret på marketing buzz for dem selv.

Ja, jeg lyder sur og jeg ved det!
Gravatar #24846 - CBM
19. jan. 2017 04:29
#45: hov hov det er ikke fear.
Ja touchwiz har alle dage været skidt. Men skiftede man launcher så var samsung telefonerne rigtig gode (før note 5 og s6).

Her tænker jeg primært på hardware.
Jeg er ikke imponeret over en eneste af de stock android launchers jeg har set, derfor indgår de ikke i lin bedømmelse af en telefon da de jo kan skiftes ud med nogle der er langt bedre.


#43: jeg kender ikke den side, det gør jeg så nu :-)


Gravatar #24847 - mvoigt27
19. jan. 2017 06:34
Nu har jeg så fået en huawei telefon, og det er faktisk en ret sjov blanding af Ios og android med deres emui skin på android..

Havde før en motorola med nogenlunde clean android, men må sige at huaweis udgave faktisk er ret imponerende...
Gravatar #24848 - Slettet Bruger [1760462138]
19. jan. 2017 11:25
CBM (24846) skrev:
#45: hov hov det er ikke fear.
Ja touchwiz har alle dage været skidt. Men skiftede man launcher så var samsung telefonerne rigtig gode (før note 5 og s6).

Her tænker jeg primært på hardware.
Jeg er ikke imponeret over en eneste af de stock android launchers jeg har set, derfor indgår de ikke i lin bedømmelse af en telefon da de jo kan skiftes ud med nogle der er langt bedre.


Problemet er bare at TouchWiz ikke bare er en launcher. Der er stadig al TouchWiz bloat i baggrunden og bloat apps - personligt synes jeg deres settings er meget rodet.

Jeg kører også selv Nova launcher, delvist fordi så kan jeg helt skjule alle de app ikoner som åbenbart skal være der - men jeg aldrig bruger.

Med Galaxy S, S2, S3, S4 synes jeg at man fik utroligt dårligt performance for en ellers premium pris.

mvoigt27 (24847) skrev:
Nu har jeg så fået en huawei telefon, og det er faktisk en ret sjov blanding af Ios og android med deres emui skin på android..

Havde før en motorola med nogenlunde clean android, men må sige at huaweis udgave faktisk er ret imponerende...


Huawei er blevet ganske udbredt i familien her. Kæresten og min bror har en P9 lite, kærestens mor har en P9 og min far køber nok også en P9 lite snart - selvom der nu nok snart kommer noget nyt.

Jeg er personligt ikke fan af EMUI, kæresten kører med Google Now Launcher - fordi den var hun vandt til og hun bruger ganske meget hendes Google Now feed. Jeg installerede også en stock icon pack for hende da vi begge var ved at få eye-cancer af ikonerne.

Men sheit der var mange ligegylde spil og andre bloat apps på den fra start. De fleste kunne heldigvis fjernes. Bloaten fik sgu næsten en billig Bilka Windows PC til at ligne en clean install.

Tilgengæld, til prisen er P9 lite (~2100 kr.) sgu en solid telefon med god performance. Den yder betydeligt bedre end min N5X som var betydeligt dyrere. Den holder fantastisk på strøm, ofte når jeg har 10% strøm tilbage, så har hun 60-70% - selvom jeg bruger telefonen mindre.
For nogle ville 16 GB nok være en begrænsning og jovist, du kan smide SD-kort i. Men det er sgu bare aldrig blevet godt på Android. Det er for besværligt at administere og hvis man ikke er meget præcis med kort er det øv performance man får.
Gravatar #24849 - mvoigt27
19. jan. 2017 12:39
IT-ekspert Yvossen (24848) skrev:
CBM (24846) skrev:
#45: hov hov det er ikke fear.
Ja touchwiz har alle dage været skidt. Men skiftede man launcher så var samsung telefonerne rigtig gode (før note 5 og s6).

Her tænker jeg primært på hardware.
Jeg er ikke imponeret over en eneste af de stock android launchers jeg har set, derfor indgår de ikke i lin bedømmelse af en telefon da de jo kan skiftes ud med nogle der er langt bedre.


Problemet er bare at TouchWiz ikke bare er en launcher. Der er stadig al TouchWiz bloat i baggrunden og bloat apps - personligt synes jeg deres settings er meget rodet.

Jeg kører også selv Nova launcher, delvist fordi så kan jeg helt skjule alle de app ikoner som åbenbart skal være der - men jeg aldrig bruger.

Med Galaxy S, S2, S3, S4 synes jeg at man fik utroligt dårligt performance for en ellers premium pris.

mvoigt27 (24847) skrev:
Nu har jeg så fået en huawei telefon, og det er faktisk en ret sjov blanding af Ios og android med deres emui skin på android..

Havde før en motorola med nogenlunde clean android, men må sige at huaweis udgave faktisk er ret imponerende...


Huawei er blevet ganske udbredt i familien her. Kæresten og min bror har en P9 lite, kærestens mor har en P9 og min far køber nok også en P9 lite snart - selvom der nu nok snart kommer noget nyt.

Jeg er personligt ikke fan af EMUI, kæresten kører med Google Now Launcher - fordi den var hun vandt til og hun bruger ganske meget hendes Google Now feed. Jeg installerede også en stock icon pack for hende da vi begge var ved at få eye-cancer af ikonerne.

Men sheit der var mange ligegylde spil og andre bloat apps på den fra start. De fleste kunne heldigvis fjernes. Bloaten fik sgu næsten en billig Bilka Windows PC til at ligne en clean install.

Tilgengæld, til prisen er P9 lite (~2100 kr.) sgu en solid telefon med god performance. Den yder betydeligt bedre end min N5X som var betydeligt dyrere. Den holder fantastisk på strøm, ofte når jeg har 10% strøm tilbage, så har hun 60-70% - selvom jeg bruger telefonen mindre.
For nogle ville 16 GB nok være en begrænsning og jovist, du kan smide SD-kort i. Men det er sgu bare aldrig blevet godt på Android. Det er for besværligt at administere og hvis man ikke er meget præcis med kort er det øv performance man får.


Ja fik selv en p9 lite uden binding eller noget hos cbb i december til den fyrstlige sum af 999kr.... til den pris er den for vild.... købte 2.... og har installeret deres 7.0 android beta med den nye emui 5.0.

Den kommer officielt i februar... og den er super den opdatering.
Gravatar #24850 - mvoigt27
19. jan. 2017 12:43
På p9 lite'en kan du desuden trække dine fingre fra hinanden ude ved iconerne så kommer skjulte iconer frem der kan du gemme de apps du ikke bruger tit...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login