mboost-dp1

Sorte huller kan destruere jorden.

Gå til bund
Gravatar #1 - comparator
27. jun. 2008 17:45
En tysk professor, mener at jorden kan blive opslugt af sort hul, iløbet af 50 måneder.

http://www.notepad.ch/blogs/

Denne video er vist et ret godt eksempel.

Gravatar #2 - noramskull
27. jun. 2008 17:57
Nårh, det er bare CERN som vil udslette jorden, det ved vi godt.

Men 50 måneder? Jeg troede kun at det var 2 tilbage?
Gravatar #3 - comparator
27. jun. 2008 18:18
#2 Ja jeg skal heller ikke kunne sige, om der kun er 2mdr tilbage, men det er ret chokerende, at stifte bekendtskab med sådanne udtalelser fra en professor, der vistnok er meget klog og lærd(har vist gjort nogle berømte opdagelser,wikipedia),
så jeg har samlet lidt links.
http://clauslinks.wikispaces.com/Cern
Gravatar #4 - BurningShadow
27. jun. 2008 18:20
Vorherre på lokum, folk troede det samme da de sprang den første A-bombe. Der er faktisk også stadig folk der tror at jorden er flad, og en masse andet ævl.
Gravatar #5 - comparator
27. jun. 2008 18:27
Ja, hvad var det nu videnskaben sagde, da de sprang den første? Nu har videnskaben fejlet.
Og ja, jorden er skam flad, det er bare fordi universet er krum, at det ser ud til at den er rund.
Gravatar #6 - noramskull
27. jun. 2008 18:30

Det var da også en milepæl for videnskaben, aldrig har vi været i stand til at dræbe så mange med så få midler.

Men man bør virkelig overveje den slags eksperimenter efter hvor store skaderne vil være i tilfælde af at det går galt, fremfor hvor lille sandsynligheden er for at det går galt.
Gravatar #7 - comparator
27. jun. 2008 18:31
#6 Lige mine ord.
Gravatar #8 - engfeh
27. jun. 2008 18:33
Det sørgelige er at der ikke er nogen der ved det hvis han får ret - mens alle ved det hvis han tager fejl... Han kan kun tabe!
Gravatar #9 - comparator
27. jun. 2008 18:38
#8 Måske kan vi hjælpe ham til at vinde.
Hvis han vitterligt sidder med beviset på at det kan gå galt, så er det vel op til os at hjælpe med til at skabe opmærksomhed om det, så der forhåbentligt kan opnås så stor modstand mod det, at det ikke bliver startet op.
Gravatar #10 - kimx
27. jun. 2008 18:52
@comparator

Tror du på alt hvad du læser på nettet?
Gravatar #11 - comparator
27. jun. 2008 18:58
#10 Nej det gør jeg nu ikke, men noget af det er da sandt.
Gravatar #12 - comparator
27. jun. 2008 19:16
Ikke mange ved at Einstein var modstander af atomkraft, til kommerciel udnyttelse, idet han anså det for at være alt for farlig og alt for kompliceret, til denne form for udnyttelse.
Gravatar #13 - Norrah
27. jun. 2008 22:23
Nu opstår sortehuller jo somregl med lidt mere masse bag sig end det er tilfældet her, som en sol, f.eks... 2 sølle atomer burde ikke kunne suge ret meget mere til sig.

Tænk på at i atom størrelsen, så er der en afstand der svare til jorden mod solen* til den nærmeste artsfælde. Så hvis den skal til at suge enkelte atomer til sig, og starte en kædereaktion, så får den sgu travlt i lufttomt rum.

Jeg satser på at hvis vi skaber en "sort huls" reaktion, så går den i stå igen efter nano sekunder.

*Bare et bud.
Gravatar #14 - Magten
28. jun. 2008 01:47
Er det ikke denne artikel der handler om det samme?

Anyways, jeg holder svendegilde imorgen, så bare jeg når at få mine gaver kan i rende mig og ødelægge jorden så meget i vil! :P
Gravatar #15 - Dreadnought
28. jun. 2008 03:04
Mange sorte huller "fordamper", som det tit kan ses ved de partikkel-stråler der er ved dens poler. De små sorte huller som de kan lave med CERN forsvinder i løbet af få femtosekunder hvis ikke hurtigere.
Gravatar #16 - comparator
28. jun. 2008 07:30
#13 Nu er jeg ikke kvantefysiker, ej heller professor, men når en professor mener det er meget farligt, så synes jeg der bør lyttes til det. Det kunne jo være at han har ret.
Gravatar #17 - comparator
28. jun. 2008 07:33
#14 Jo lige netop. Men der er flere der er bekymrede.
En tysk professor mener at jorden kan opsluges på 50 mdr.
Gravatar #18 - comparator
28. jun. 2008 07:37
# 15 Det mener du og andre måske? Det mener den tyske professor ikke.

Prøv at se denne video, på 38 sekunder, den vil måske ændre dit syn.

Gravatar #19 - Fjolle
28. jun. 2008 07:38
I hvilken post på den der blog er det at du ser noget om en tysk forsker der mener at det går under?
Jeg har læst alle posts på første side, og der er ikke noget jeg lige kan forbinde med det du refererer.
Gravatar #20 - Fjolle
28. jun. 2008 07:50
Og prøv at læse cerns svar på de anklager du fremfører: http://ing.dk/artikel/89296

Jeg tror nu mere på forskerne hos cern end en eller anden forvirret journalist.

Desuden synes jeg ikke at du skal give cern skylden for et sinkhole ( http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11505857.ht... )
Gravatar #21 - comparator
28. jun. 2008 07:58
Gravatar #22 - Fjolle
28. jun. 2008 08:15
Hmm. Det er en meget dårlig oversat artikel, men det som jeg har kunne få ud af den er at HVIS der kommer et sort hul der ikke fordamper med det samme vil er gå 50 måneder før det bliver stort nok til at kunne gøre noget. Dvs at vi har 50 måneder til at sende bruce willis afsted.

Desuden er manden ikke kvante fysiker, men biokemiker. Han mener at have bevis for at hans dommedagsscenarie faktisk kan forekomme og at han er den eneste der er i stand til at bevise det, men vil ikke fremvise beviset.
Gravatar #23 - comparator
28. jun. 2008 09:11
#22 Risikoen for at jorden kan blive destrueret er meget lille.
Altså er den der . Så er det måske ikke kvantefysikere der burde afgøre om sådan et forsøg, bør forsøges, men måske netop en professor, der har gjort opdagelser, indenfor kaosteorien.
http://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6ssler_attracto...

Jeg har haft mange lærere, i dette mit jordiske liv, (hvem ved hvad der lå forud for , og kommer efter dette), en af dem fortalte mig engang, det er det sorte, der er bogstaverne.
Gravatar #24 - Fjolle
28. jun. 2008 09:38
Så du mener ikke at Steven Hawking (der ifølge dit link er med i sikkerhedsgruppen) er kvalificeret til det?
Gravatar #25 - comparator
28. jun. 2008 10:56
#24 Det vil sandsynligvis tage mig mange år, hvis jeg skulle komme med et kvalificeret bud på dit spørgsmål.
Men jeg kan fortælle dig, at jeg for mange år siden kørte ud foran en bil, og det kan man vel ikke sige andet om, end at det var dumt, idet det kostede mig 3 mdr. på hospitalet, med et brækket ben.
Det er muligt, sådan en oplevelse, ændrer ens opfattelse af tingene, henimod forsigtighedsprincippet.
Det vil vel således, altid være ens egen personlige mening, man giver udtryk for, vedrørende forskellige emner.
Gravatar #26 - Norrah
28. jun. 2008 15:31
#16 der findes mange mennesker med store uddannelser som man bare kan lade snakke.
men Self, der er noget om snakken, vi skaber et sort hul. Det er hele ideen. Og det er da også en ting at være nærvøs over.
Men man er nød til at se det i perspektiv, at hvis det var "så" nemt at skabe et sort hul. Så var vi allerede doomed. sansynligheden for at det ville ske ved en a-bombe, er også en mulighed. Og taget i betrækning af universets alder på godt 10-20 milliarder år. Og det faktum at vi ikke har kunne bevise at sorte huler stopper med at suge til sig, og blive størrere og størrere. Jamen så burde vi ikke være her.

Grunden til mange folk er så nervøse. Det er at ingen ved hvad der vil ske. Vi har ingen love der kan fortælle os det. Det er en af de tilfælde hvor vi som menneske må spørge os selv. Gad vide hvad der sker hvis jeg trykker på den her knap?

Og skulle alt gå galt. Og en sort hul skulle opstå, som ikke stopper igen. Jamen så vil jeg sige det som det er: "det er uden tvivl den måde jeg helst ville dø på".

-Click.
Gravatar #27 - comparator
28. jun. 2008 17:53
#26 Du har meget rigtigt fat i pointen i denne situation.
Og man kan kun frygte mennesket, en lille smule, hvis devisen er at uanset hvor dygtigt det bliver, og uanset hvilke resourcer det får stillet tilrådighed, og hvilke kræfter det derved kommer til at råde over, så skal det lige prøves. Mon man har tænkt på at den dag måske engang kommer, hvor man nok hellere må stoppe?
Det kunne vel også være rart, at nyde en soft ice til næste sommer.
http://www.lhcdefense.org:80/
Gravatar #28 - PRiNG
28. jun. 2008 18:30
Sort hul .. hmmm kalder man det nu det.... jeg kalder mit det brunne hul :)

Så nu tror su jeg vil se om jeg kan "score" en der vil fylde det i nat

Hygge drenge
Gravatar #29 - rackbox
28. jun. 2008 19:07
#28 et profilbillede, så er du næsten sikker på at en newz-bruger vil hjælpe dig :)
Gravatar #30 - Norrah
28. jun. 2008 19:29
#29 arh... godt være det er hun er en kvinde.
Men jeg tror hellere jeg vil satse på det andet hul.
Eller også så er det bare helt i orden. Så kan man bare gå videre..
Gravatar #31 - comparator
29. jun. 2008 19:15
Nyt link fundet. Professor Røssler.
http://www.20min.ch/news/wissen/story/24668213
Gravatar #32 - Fjolle
30. jun. 2008 08:30
Så må vi jo håbe at den videnskabsmand fra cern der skal snakke med ham kan tale ham til fornuft :)
Gravatar #33 - JensOle
30. jun. 2008 08:40
Jeg havde nu altid forestillet mig det ville gå meget hurtigere, meget hurtigere end på videoen.
Gravatar #34 - Mnc
5. jul. 2008 15:27
Jeg er helt vild med nedenstående
http://ing.dk/artikel/89296 skrev:
Og miniatureudgaver af sorte huller vil ikke kunne frembringes af LHC. Det strider imod Einsteins relativitetsteori, skriver rådet i sit resumé.

Det er sgu da go' humor. :D
"En teori foreskriver, at vi ikke kan destruere vores planet."

Jeg siger 'Go for it! Let's see what happens, and (maybe) go from there.'.
Gi' gas!
Gravatar #35 - Emmoss65
5. jul. 2008 20:06
The Quantum Time-Dilation Contraction Calibration Equations are being re-calculated for a 14 TeV Proton collision

HAHAHA!!! det lyder som noget startrek!!!

anyway, tror ikke lige frem at jorden vil gå under, men den behøver jo ikk at gå under bare fordi den ryger i et sort hul?

*store spekulationer*
Gravatar #36 - kapper_14
5. jul. 2008 21:43
Enten går jorden under pga. af et sort hul skabt af os selv eller også skal vi nok smadre jorden og vores eksistens på en anden måde.
Jeg tror at på et eller andet tidspunkt udrydder menneskeheden sig selv...

Men er spændt på at se hvad de finder ud af og om vi måske får svar på nogle af de helt store spørgsmål uden at skabe et sort hul.
Gravatar #37 - trylleklovn
6. jul. 2008 10:54
Gravatar #38 - chris
6. jul. 2008 11:15
jeg tror ikke på at vi får åbnet noget sort hul..

måske er der en chance men den er godtnok lille
jeg mener
ting smadrer sammen ude i rummet konstant !
Der er også en chance for at når jeg kaster en bold imod en væg at den så vil passere lige igennem.
men chancen er så lille at det er ikke noget jeg regner med når jeg spiller mur med min fætter til familiefesterne.

forresten
så plejer sorte huller - som er et bevist fænomen - at blive skabt af STORE stjerne som kollapser efter at have opbrugt al brinten i den kerne..
vores lille bitte stjerne er en lilleput i forhold til mange af de andre stjerner, bare i vores galakse.

og HVIS CERN starter et sort hul.
så har vi masser af tid til at finde ud af hvordan vi standser det igen :D
Gravatar #39 - Norrah
6. jul. 2008 11:23
#38 nej, hvis CERN starter et sort hul der ikke ophøre med at eksistere, så kan vi ikke standse det. Det eneste der efter teorien skulle kunne skille et sort hul ad, er et større sort hul. Eller en påvirkning der er så kraftig at atomerne ikke længere kan holde fast i hinanden. Det skal lige siges at skabes den påvirkning, så er vi for længst blevet revet fra hinanden.

Men CERN burde kunne skabe et sort hul i nano sekunder, som så vil kolapse i sig selv på grund at den laterlige lave mængde "matter". Det er ihvertfald teorien. :D
Gravatar #40 - vandfarve
6. jul. 2008 14:35
Jeg tror, at uintelligente mennesker er en større trussel mod menneskeheden end en flok Mensa-medlemmer i en tunnel i på grænsen mellem Frankrig og Schweiz, men det er selvfølgelig blot min mening...

Hånden på hjertet, til alle jer, der tror, at jorden går under, når CERN starter LHC: Tror i virkelig, at flere hundreder af verdens klogeste mennesker vil starte et forsøg, der har en potentiel og reel risiko (chance vil nogen nok sige) for at udrydde menneskeheden?
Det giver ingen mening, at LHC skulle udgøre denne trussel, da de netop selv forklare det med, at de blot genskaber en situationer, der har foregået siden universets begyndelse, og som sker konstant? Desuden kræver det en fuldstændig utænkelig enorm mændge energi og masse til at skabe sorte huller, hvilket CERN slet ikke er i nærheden af at have! Det kræver en legeme, der er mindst 10 gange større end solen for at skabe et sort hul. Den sølle mængde watt, som LHC vil forbruge er peanuts sammenlignet med den energi, der kræves for at skabe et stabilt sort hul. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

Den her diskussion er i mine øjne fuldstædigt ude af propositioner. En tiltrængt bilanalogi vil måske lyde, at man diskuterede, hvorvidt en flue vil kunne stoppe med bil, der har en fart på 110 km/t. Ja, selvfølgelig er der en teoretisk chance for, at det går galt, men den er aldrig nogensinde blevet påvist, da vi stadig er her i dag ca. 4,3 milliarder år efter, at Jorden er blevet skabt. OED.
Gravatar #41 - Barkane
7. jul. 2008 22:07
Bare lige et spørgsmål:
Hvad sker der med månen når jorden er væk? Søger månen en anden planet?
Gravatar #42 - Dreadnought
8. jul. 2008 04:33
#41 Jeg tror månen har et andet mere nærliggende problem, end bare finde en ny planet. Jorden er jo ikke forsvundet, den er bare blevet lidt mindre. ;D
Gravatar #43 - Norrah
8. jul. 2008 06:16
#42 Du er dog nød til at huske at den også er omstruktureret lidt.
Gravatar #44 - Dreadnought
8. jul. 2008 12:53
Ligesom den lagkagesnitte jeg spiser nu. Den kan man snart heller ikke se mere.
Gravatar #45 - Bundy
9. jul. 2008 09:18
AASGARAGHA

comparator:

DER ER FUNDET KÆMPER I INDIEN:

EVIG ENERGI MED MAGNETER:

KONTINENTER HAR IKKE VÆRET SAMLET ENGANG, DET ER JORDEN DER VOKSER:
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login