mboost-dp1

Nu skal I høre om ejerforeningen, hvor jeg boede :P


Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
29. maj 2008 21:16
Det er jo ren idioti. Ganske komplet galskab. Proletarbureaukrati og magtsygdom. Men når man nu sidder på den side af bordet, hvor man har ret, så er det jo ganske sjovt at se de ærgerlige mennesker hoppe og danse for at få lov at lege med mig :)

Her er historien om en ejerforenings bestyrelse, der ikke vil komme til fornuft:

I ca. 8 år har jeg boet i en lejlighed i Gentofte. I samme 8 år har jeg måttet himle med øjnene over bestyrelsens evige nidkærhed omkring opretholdelse og fremstilling af regler, som kommer ingen til gode.

"Jeg keder mig... Lad os lave en regel!" syntes at være eneste oplæg til ethvert bestyrelsesmøde, hvis da ikke de fandt på at håndhæve en hjerneblødning, de havde fået på et tidligere tidspunkt.

"Der må ikke stilles private effekter på fællesarealer", fik de formuleret i en husorden. Det er jo en OK regel, for det ville da være irriterende at gå og snuble over folks tilfældige ting rundt omkring. Det kan jeg godt gå ind for.

Efter et stykke tid kommer jeg dog til at bryde reglen selv. Jeg skal have lavet ny indretning, og får brug for at stille nogle private effekter i cykelkælderen over en weekend. Straks ligger der 3 breve med replik, duplik og reprimande.

"WTF?!?", tænker jeg altimens jeg betragter de 8 store nye og på alle leder og kanter private vinduespartier, som bestyrelsesformanden og kassereren havde stående i tørrerummeti nu snart et halvt år, med henblik på senere installation.

Nå.. Det var blot indledningen. Der er så mange flere ting, de gør. Nu til seneste latterkrampe:

Jeg har lejet min lejlighed ud. Jeg kan ikke p.t. overskue at sælge den, så der er flyttet en hyggelig og rar familie ind. Det er jo godt nok - især, fordi jeg selv er flyttet ud :)

Familien spørger, om de må installere en parabolantenne. Jeg fortæller dem, at det er MEGET TVIVLSOMT, men at de for en god ordens skyld kan gå op og spørge bestyrelsesformanden.

Bestyrelsesformanden siger "For min skyld er det i orden", og mine lykkelige lejere påbegynder nu indkøb og installation af apparatet. Og jeg er jo som nævnt ligeglad - bare de selv styrer det show.

Nu, efter 2-3 måneder, modtager jeg 1 brev fra administrationen / bestyrelsen. De skriver i meget strenge vendinger, at jeg må påtage mig at få fjernet omtalte parabol, og at jeg ifølge §4 i vedtægterne skal indlevere lejekontrakten til bestyrelsen, idet alle lejemål skal godkendes af bestyrelsen.

"WTFWTFWTFWTF?????????"

Here's some facts for you, you morons!!!

1. Bestyrelsesformanden har SELV FUCKED UP i parabolsagen. Hvis de har skiftet mening - må de SELV RYDDE OP EFTER DET!

2. Jeg skal da ved den søde jordbærgrød ikke have udleje af min egen købte og betalte lejlighed "GODKENDT" af en tåbelig bestyrelse? Læs evt. §48 i denne lov - hvis lejligheden står ubeboet hen, kan kommunalbestyrelsen anvise en lejer, som ejer er pligtig at huse!

Det er IKKE MIT VALG, om lejligheden skal udlejes eller ej. Og jeg tror ikke, at bestyrelsen kan ændre loven ved at sige "Nej, det må du altså ikke. Det kan vi ikke lide!"


Summa sumarum: Jeg skal ikke foretage mig noget, andet end atter en gang at grine højlydt over disse inkompetente undskyldninger for menneskeracens evolution.

EOD :P Og tak for luft :)
Gravatar #2 - jeldtoft
29. maj 2008 21:38
Hold da op.. Der kommer virkelig meget brok ud af dig for tiden. Jeg må dog erkende, at jeg er enig i det hele... Skal du ikke have en blog eller sådan noget?
Gravatar #3 - CasperDGS
29. maj 2008 21:47
Sådan en bestyrelse har vi ogse... :) "ingen larm efter klokken 21:00.!" - selv har bestyrelsesformanden en udviklingsstudent boende, som øver sig i violin kl. 23:56... *suk*
Gravatar #4 - vandfarve
30. maj 2008 05:43
2 skrev:
Hold da op.. Der kommer virkelig meget brok ud af dig for tiden. Jeg må dog erkende, at jeg er enig i det hele... Skal du ikke have en blog eller sådan noget?


Yeah, prøv at forhøre dig hos HMN om du kan få rackbox.newz.dk, så vi slipper for at se din spam her i forummet :)
Gravatar #5 - rumagenten
30. maj 2008 06:11
Hvis man ikke klager tilbage får man jo nok heller ikke noget ud af det.
Gravatar #6 - rackbox
30. maj 2008 07:13
Jeg har desværre en del at brokke mig over p.t. - sorry :P

Jeg skal nok love, at der inden alt for lang tid kommer nogle solskinshistorier også :)
Gravatar #7 - vandfarve
30. maj 2008 08:30
#6 Noget i retningen af:

Kære dagbog,

I dag har det været en rigtig god dag. Jeg har været ude i haven hele dagen, hvor jeg både fik tid til at slå græsset, plukke...


For så skal jeg nok være den første til at boykotte din blog! :)
Gravatar #8 - rackbox
30. maj 2008 10:41
Gad vide, om der egentlig var interesse for en blog... Når jeg ser tilbage, så har jeg åbenbart startet en del tråde om diverse forunderligheder af ubeskrivelig karakter...

Hohumm...

Men så ville newz-folket jo blive nødt til at tjekke 2 sider, for at sikre sig ikke at gå glip af nogle af mine fantastiske udbrud :P
Gravatar #9 - Spiderboy
30. maj 2008 11:04
8 skrev:
Men så ville newz-folket jo blive nødt til at tjekke 2 sider, for at sikre sig ikke at gå glip af nogle af mine fantastiske udbrud :P

Intet problem, vi har RSS. :-)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
30. maj 2008 14:16
Har også en meget underlig bestyrelse hos os.

Jeg bor hjemme hos min mor, sammen med hendes kæreste (og min lillebror hvilket er lige meget i denne sammenhæng).

Min mor har en bil, en lille Opel Corsa, som står i en carport. Min mors kæreste har to biler, en stor Volvo S60 og en stor Firmabil, en Opel Vivaro lang. Jeg har så i foregårs fået firmabil, en lille Ford Connect.
Altså i alt optager vi fire parkeringspladser, hvor af én af dem, er en carport vi betaler 149kr for om måneden. Ialt optager vi reelt set kun 3 parkeringspladser.
Som sagt er to af dem firmabiler, hvilket vil sige at begge biler forlader p-pladsen omkring kl 6-7 om morgenen, og kommer igen mellem kl. 13-15 om eftermiddagen, alle hverdage. Den sidste bil, Volvoen, holder der faktisk hele dagen, og er kun væk i weekenden og nogle enkelte aftener.

Nu har vi så, igår, fået et brev fra bestyrelsen om, at vi ikke må have så mange biler tilknyttet lejligheden, som optager det begrænset antal parkeringspladser. Og så står der faktisk ikke mere i brevet, og der bliver heller ikke henvist til nogle regler omkring det.
Jeg ringer straks derned for at høre hvad de mener, og hvor det står henne, at vi ikke må have så mange biler i husstanden, for jeg kan ikke se det nogle steder.
Damen jeg snakker med siger så, at det ikke står skrevet konkret nogle steder, men at det er normal kutyme at hver bolig ikke bruger mere end maks. 3 p-pladser. Hvilket vi jo reelt også gør, da min mors bil, Corsaen, står i en carport som vi selv betaler.
Jeg siger så til hende, at vi jo ikke kan efterleve en regel, som ikke står skrevet nogle steder, da vi jo så heller ikke bryder den?!

Til det svarer hun så, at hvis vi ikke fjerner én af bilerne, vil de få Falck til at fjerne den. Derefter lægger hun på, fordi hun har pause...

Nu er vi så igang med at skrive et brev til bestyrelsen, og hører hvad der sker. Og skal også have kontakt til bolignævnet omkring "almindelig kutyme"-aspektet.
Gravatar #11 - vandfarve
30. maj 2008 15:45
10 skrev:
Har også en meget underlig bestyrelse hos os.

Jeg bor hjemme hos min mor, sammen med hendes kæreste (og min lillebror hvilket er lige meget i denne sammenhæng).

Min mor har en bil, en lille Opel Corsa, som står i en carport. Min mors kæreste har to biler, en stor Volvo S60 og en stor Firmabil, en Opel Vivaro lang. Jeg har så i foregårs fået firmabil, en lille Ford Connect.

[Bla bla bla]


WTF? Har du fået en firmabil?! Enten laver Newz.dk lidt for mange penge på de reklamer, siden crew-medlemmerne kan få firmabiler, ellers må Statoil virkelig værdsætte de 10 timer, som du lægger hos dem hver uge!
Gravatar #12 - MiniatureZeus
30. maj 2008 15:50
#11, er ikke fra hverken newz.dk eller Statoil... Men fra Carlsberg... : )

Min newz.dk, som er en Lamborghini, står hos min far jo... ? ;D
Gravatar #13 - rackbox
30. maj 2008 17:28
#10 ja, det er jo en god bestyrelseshistorie. Jeg er sikker på, at der findes mange flere. Jeg har f.eks. en opfølgning til #1:

Jeg bestemte mig for trods alt at kontakte bestyrelsen i dag telefonisk. Jeg sagde, at det var "vedr. det brev, jeg havde modtaget", men blev afbrudt:

"Hvilket et af brevene?"

WTF? Har jeg modtaget flere breve? Jeg har åbenbart over weekenden modtaget endnu et brev - på min firmaadresse, hvor de fortæller, at de har opsagt parkeringspladsen med 1 måneds varsel = 1. juli. Da jeg spurgte om, hvorfor, fik jeg ikke rigtigt noget svar.

"Det er fordi bestyrelsen har besluttet at indrage området til andre formål."

Da jeg spørger hvilke formål, svarer damen, at det var noget med barnevognsparkering eller noget.

"Og området er jo asfalteret, er det ikke?"

Det er de så ikke. Det er grusbelagt. Og der bor ikke en sjæl i ejendommen, der har eller endsige ser ud til at skulle få børn indenfor en overskuelig fremtid. Det sidste (og eneste)par med børn flyttede i marts.

Jeg forestiller mig, at det er en fortsat hetz imod mig som person... Omtalte parkeringsplads ligger oven i købet udenfor de soveværelsesvinduer, som er knyttet til den lejlighed, jeg i øjeblikket lejer ud, og muligvis tilbageflytter.

Jeg skal sq nok få flyttet eventuelle barnevogne andetsteds hen.
Gravatar #14 - JensOle
30. maj 2008 17:51
@rackbox

Var der der hvor taget styrtede sammen ?

Har boet lige ved overfor, i en anden kvalmende ejerforening.
Gravatar #15 - rackbox
30. maj 2008 17:55
Nej, det var 83-89... Taget styrtede sammen i 90'erne... Altså.. for et par år siden, men i blokken, der har nummer 91 eller noget i den dur...

[EDIT] Jeg ændrede lige 92 til 91, da de lige husnumre er på den anden side af vejen...
Gravatar #16 - MiniatureZeus
30. maj 2008 18:47
13 skrev:
'
'Omtalte parkeringsplads ligger oven i købet udenfor de soveværelsesvinduer, som er knyttet til den lejlighed, jeg i øjeblikket lejer ud, og muligvis tilbageflytter.

Troede du var flyttet i noget hus?
Gravatar #17 - rackbox
30. maj 2008 19:09
#16 er jeg også... Men fremtiden er ikke 100% sikker, og afhænger en del af boligprisernes udvikling...
Gravatar #19 - Norrah
31. maj 2008 11:18
Havde også engang en træls ejerforening.

Jeg måtte ikke bruge alle faciliteterne.
Jeg var åbenbart ikke stor nok? Det var mega træls, hvem fanden er de siden de ved hvad jeg kan og ikke kan?
Og jeg skulle fandeme gå i seng kl 20.
Gravatar #20 - rackbox
31. maj 2008 12:19
#18 eksperter er tidligere kendt for at tage fejl... Hvis danskerne tager sig selv i r*ven og kommer i sving - og holder igen med panik og desparation, så skal priserne nok stige igen.

Men jeg frygter desværre også, at 90% af danskerne intelligensmæssigt kan sammenlignes med vådt bølgepap.

(De sidste 10% er jo brugere på newz.dk :P)
Gravatar #21 - photonatic
31. maj 2008 17:25
Jeg skal sq nok få flyttet eventuelle barnevogne andetsteds hen.


Puha, selvtægt har aldrig været velset i dette ganske land. :-)

Mht parabolantennen er det en skam, at du ikke havde bestyrelsesformandens ord på papir.

Det er en fin paragraf du har hevet frem, men det eneste jeg kan få ud af den er, at du har pligt til at leje den ud såfremt den står ledig. Der står ikke noget om, hvad bestyrelsens bestemmelsesområde er begrænset til.

Jeg håber du alligevel får tingene udredt.
Gravatar #22 - rackbox
31. maj 2008 19:41
#21 jeg har bestyrelsesformandens ord på papir :)

Og paragraffen understreger blot det faktum, at bestyrelsen ikke kan afvise en lejeaftale.
Gravatar #23 - Emmoss65
31. maj 2008 20:09
hold kæft mand... jeg håber ikke jeg kommer til at opleve sådan en forening.. jeg flytter på kollegie her til august.. de er forhåbentlig ikke ligesådan. .
Gravatar #24 - holmen
31. maj 2008 20:37
Selvtægt er veltægt.
Gravatar #25 - Ju9or
1. jun. 2008 06:02
#23:
Aaaah... Kollegie.
For ca 1½ år siden købte jeg mit hus i noget der ligner et impulskøb og jeg har ikke fortrudt. Der er en dejlig stor have til, masser af plads, værksted osv...

Men jeg mangler alligevel kollegielivet. Mangler fredagsbaren hvor man trillede ned og mødte nye sjove mennesker og sad og drak nogle billige øl til en 10'er...

Men på kollegiet er der jo også nogle regler der skal overholdes. Det er noget med ikke at smide sit skrald rundt omkring, larme i eksamensperioderne og ikke gøre skade på andres ting. Men i bund og grund syntes jeg det er nogle helt iorden ordensregler der er på en kollegie. Det handler jo om at der bor en masse unge mennesker tæt sammen og der skal tages hensyn til dem som læser lektier osv...

Men... Aaaah... Kollegie... :o)
Gravatar #26 - buch
1. jun. 2008 10:14
#25
Billigt 10,- ?

Nej du hvor jeg bor der er det billigt, 6,- pr genstand uanset om det er øl eller spiritus ;)

Hos os kan man larme rimelig meget går jeg ud fra, da jeg ikke har fået nogen klager udover en tirsdag aften, tja vi burde nok ikke have rykket festen ud på gangen :D
Gravatar #27 - Ju9or
1. jun. 2008 16:55
#26:
Om det så koster 6,- eller 10,- er ligemeget. Det er billigt ... en brandert kan hives hjem for under 100,-
Det samme kan ikke siges om at drikke en bajer i de store byer. En lille fad koster 50,-
DET er dyrt :o)
Og så er det lige før man kan køre hjem når man har brugt de 100,-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login