mboost-dp1

Hvad gør man ved naboens unge, der skriger?

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
5. jan. 2008 22:28
Afledt af "hvad gør man ved naboen, der spiller", blev jeg inspireret til, efter atter en søvnløs nat, at spørge jer kloge folk herinde:

HVAD GØR MAN når naboens nyfødte skrigeballon forpester min nattesøvn igen og igen? Det skal siges,

* at både naboen og vi bor i 2-værelses lejlighed med soveværelser kun adskilt af en væg.
* at selvsamme nabo tidligere har klaget over larm fra mine katte
* at ungen skriger 2-3 timer ad gangen. Hver gang kl. ca. 2 om natten

Gode dyr er rådne - kom med dem!
Gravatar #2 - MiniatureZeus
5. jan. 2008 22:35
Sparke til ungen indtil det fatter alvoren i, at du ikke har fået din "skønheds"søvn de sidste par nætter...

En mindre ulovlig og voldelig metode, kunne være at købe en flaske billig vin i Netto (dog ikke papvin) og så skrive et pænt kort, hvor du slår fast at vinen IKKE er til forældrene, men til at få drukket det barn omkuld, så det ikke larmer så fandens meget når du skal sove.

Det hjalp da vi havde samme slags naboer hos min far..
Gravatar #3 - Norrah
5. jan. 2008 22:38
køb ørepropper, og nyd at han aldrig nogensinde kan brokke sig over dine katte igen.
Gravatar #4 - arne_v
5. jan. 2008 22:40
1) Trøst dig med at det nok er endnu værre for forældrene.

2) Hvordan f..... kan katte larme ????
Gravatar #5 - rackbox
5. jan. 2008 22:40
#4 de løber rundt og leger...
Gravatar #6 - TullejR
5. jan. 2008 22:41
#4: "Den kan sige miav og spinde.."
Gravatar #7 - fidomuh
5. jan. 2008 23:53

Gaa ind til naboen og forklar dem at du tolererede deres tuden over dine katte, saa nu boer de lytte til din tuden over smaa-boern.

Forklar dem derefter, at boern der skriger hele natten, ofte doer en tidlig doed i sengen... Af "naturlige" aarsager, selvfoelgelig ... Fx, en del af taget der falder ned, en brosten der forvilder sig igennem ruden, en gasledning der fik vildledt sig ned i krybben... :)
Gravatar #8 - rackbox
5. jan. 2008 23:59
#7 de lytter ikke til mine henvendelser... Og mit spørgsmål om hjælp er seriøst. Jeg vil ikke gå til ulovligheder - og helst heller ikke hævn...
Gravatar #9 - fidomuh
6. jan. 2008 00:19

Der er nok ikke andet at goere end hoerevaern af en art.

Det er ikke rigtigt anset som "stoej" at en baby graeder.. Saaeh, udover at forklare naboen problemet eller forsoege at faa babyen fjernet, saa er der ikke saa meget at goere..

Du kan eventuelt supplere nattegraaden med musik, det kan ogsaa give naboen et hint om hvor irriterende det er.. :)
Gravatar #10 - TullejR
6. jan. 2008 00:29
I forlængelse af #9: Sæt cd'er på med barnegråd de nætter du er væk, og skru godt op :-)
Gravatar #11 - rackbox
6. jan. 2008 00:35
#10 heh - den er faktisk på kanten af OK :P
Gravatar #12 - themuss
6. jan. 2008 01:08
#10 Er faktisk ret genial, ja :)
Gravatar #13 - rumagenten
6. jan. 2008 09:31
Man kan da godt høre at der ikke er nogen af jer der har børn.

Man spørger dem pænt om de måske kunne flytte rundt i deres lejlighed, ihvertfald bare når de sover.

Hvis jeres soveværelser ligger lige op ad hinanden må det da kunne gøre noget ved problemet ihvertfald.

men på den anden side hvis han har klaget over dine katte før, synes jeg du skal køre had på ham for fuld smadder og gøre som #10 forslår.
Eller få fat i en KÆMPE GIGA legebold til dine katte, sådan med en klokken på størrelse med en hoved eller sådan noget, og så giver du den bare gas!!!
Gravatar #14 - helsinghof
6. jan. 2008 09:49
Altså at din nabo også selv er irriteret over støj bør alt andet lige gøre problemet mindre...
SOm #10 siger, kan du jo sætte en CD med børnegråd på (ved dog ikke lige hvor TullejR plejer at købe sine CD'er)
Men du kunne jo også bare begynde at larme meget, så du har noget at forhandle med.

Men du skal jo nok regne med at det er lige så svært for dem at få sine børn til at være stille, som det er for dig at få katten til at stoppe med at spinde etc.
Gravatar #15 - Benjamin Krogh
7. jan. 2008 15:49
Hvis han tidligere klagede over støj fra dine katte (antaget at det er støj fra deres leg, og ikke din leg med dem), tror jeg den stakkels mand er rimeligt desperat efter at få den unge til at holde kæft, og overvejer at droppe det der forældre pjat og stikke af.

Jeg ville tager en humoristisk tilgang, og sige noget i stil med: "Sku da en livlig unge du har fået dig kan jeg høre. Tillykke med det... yadayada"

1. Du er positiv.
2. Han er opmærksom på at du kan høre ungen.
3. Han er endnu mere desperat efter at få den til at holde kæft.

:)
Gravatar #16 - illishar
7. jan. 2008 16:25
Ja, selvom der er et par sjove kommentare i tråden, så vil jeg, efter 5 års erfaring med den slags, give #15 Benjamin ret.
Man kommer meget længere med en positiv og ikke-anklagende fremgangsmåde. (At nabo'en ikke har fulgt selv-samme råd, gør ingen forskel.)

Jeg har dog et tip: Med lidt træning kan man sagtens lære at sove med ørepropper (og at tage dem ud om natten, i søvne). Man kan dog stadigvæk høre lydene med dem på, men de tager det irriterende niveau og giver faktisk et ganske behageligt "lydbillede", da de fra-filtrerer alt det standard-noise, som man ellers er vant til, at falde i søvn til.
(Til gengæld er de dog ret dårlige til lavfrekvente lyde, som eksempelvis subs .... suk)

Mht. at tackle nabo'er på den grove måde, så er jeg igennem årene kommet frem til de to følgende planer:

- Fastspænding af en højtalerenhed på den pågældende væg. (I mit tilfælde er det oftest et loft.) Helst en stor en (lavfrekvent). Meget gerne en beton væg. Med en korrekt opsætning vil man teoretisk set, kunne få hele naboens væg til at agere højtaler, uden at det samme er gældende en selv. Dette er mest en ide, der er kommet af at skulle genere en overbo. (Ret svært at larme opad.) Men en direkte kontakt fra enhed til væg burde kunne tvinge selv den mest hårdføre nabo i knæ.

- Efterisolering af vægene med flamingokugler. Endnu en ide der kommer af, at det er svært at genere sin overbo. Gulv, lofter og nogen gange også vægge, kan indeholde steder uden isolering. De skal da fyldes op! Dette i sig selv er jo reducerende. Jeg kan dog bedst lide planen i kraft af, at jeg altid leger med tanken, om at bore for langt og så fylde naboen op med flamingokugler!!! LOL priceless! Tanken varmer stadigvæk.
Gravatar #17 - rackbox
13. jan. 2008 23:51
Så skriger den igen... Vi kører nu på 2. komplette måned med 2-3 timers hysterisk skrigeri hver nat og en ligeså hysterisk mor, der skriger tilbage til barnet.

Det burde være ulovligt at genere sine naboer i den grad...!
Gravatar #18 - franke1
14. jan. 2008 07:09
Har du overvejet hvorfor ungen skriger?

Måske et venligt opkald til ordensmagten med besked om at du tror at naboen er i gang med at mishandle sit barn og efterfølgende besøg fra politiet burde gøre naboen opmærksom på problemet.

Samtidig har du fordelen af god samvittighed såfremt de rent faktisk mishandler barnet om natten.
Gravatar #19 - helsinghof
14. jan. 2008 08:27
Det var faktisk en god ide.
Man skulle også tro at moderen havde en smule værdighed, og tog sig sammen når politiet gentagne gange kom fordi naboerne tror at barnet bliver mishandlet. Så kan det være hun prøver at gøre noget ved det.
Gravatar #20 - NioBe
14. jan. 2008 08:33
Stik en pude langt ned i halsen på ugen første omgang, og giv en sprøjte med sovemiddel!? :D
Gravatar #21 - Spiderboy
14. jan. 2008 11:56
...og en ligeså hysterisk mor, der skriger tilbage til barnet.

Helt enig med #18. Det er da overhovedet ikke en måde at behandle børn på. Det er bare med at gribe knoglen.
Gravatar #23 - Norrah
14. jan. 2008 13:07
Yes... Ehm, var nu ment til en anden debat. Men hey.. hun havde sikkert kunne gøre noget alligevel.
Gravatar #24 - MiniatureZeus
14. jan. 2008 14:37
#22 Sad også og tænkte wtf, hvilket spædbarn har lige en bil?! :P
Gravatar #25 - themuss
15. jan. 2008 08:12
Rackbox: det lyder da ikke godt.

Har du overvejet at råbe tilbage, slå på væggene eller lignende når "mor" er i gang?

Folk er fandme loonier. Jeg håber, de bliver drevet til vanvid og dumper deres kneppeaffald ud over altanen en dag (for din skyld) ;)
Gravatar #26 - rackbox
15. jan. 2008 16:04
#25 det er ikke ungen, jeg har noget imod.. Den kan jo ikke gøre for det. Det er i al sin vederstyggelighed moderen, der er en idiot. Selvsamme bruger al sin vågne tid på at klage over den (begrænsede) støj, jeg tilfører omgivelserne.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
15. jan. 2008 16:50
#26 Jeg ville, helt seriøst, indgive en anmeldelse til politiet som #18 foreslår. Eller indgive en klage til din beboerforening.
Gravatar #28 - rackbox
15. jan. 2008 17:02
#27 Heh! Det har hun allerede gjort over mig! Jeg har et langt brev fra administrationen foran mig med en stak ankepunkter, jeg slet kan nikke genkendende til...
Gravatar #29 - zin
15. jan. 2008 17:08
#26:
Vold. :-)
Når man ikke vil høre må man føle.
Gravatar #30 - MiniatureZeus
15. jan. 2008 17:12
Ja, kan godt se det er en svær sag så... ville dog stadig give en politi anmeldelse, evt. også til PET og FET om at du har set mystiske irakere gå der ind og komme ud igen med en AK47 og et bælte rundt om maven! :D
Gravatar #31 - rackbox
15. jan. 2008 17:20
#30 regner med at #8 siger det hele :)
Gravatar #32 - MiniatureZeus
15. jan. 2008 17:45
#31 Politi anmeldelse er vel ikke hævn eller en ulovlighed*? Det andet forslag var nu bare en joke :)

*Kan det selvfølgelig godt være i lige din sag, når det nu kan dokumenteres at i har ligget i "krig" så længe.. Hmm
Gravatar #33 - themuss
15. jan. 2008 18:45
Hallo man kan ikke politianmelde det der... De vil bare grine når du ringer.

Hvis du VIL stikke, så er det hos kommunen du skal banke på... I gamle dage hed afdelingen "familieafdelingen", men ved ikke om det stadig hedder det samme med sammenlægninger osv.

Og husk, snitches get stitches ;)
Gravatar #34 - Spiderboy
15. jan. 2008 21:22
God ide, prøv at henvende dig på socialforvaltningen rackbox. Uanset hvad dine motiver end måtte være, så er det helt reelt at henvende sig, hvis du har mistanke om vanrøgt af barnet.
Gravatar #35 - myplacedk
15. jan. 2008 21:37
Hallo man kan ikke politianmelde det der... De vil bare grine når du ringer.

En unge der måske bliver mishandlet? Der plejer ikke at gå mange minutter før de er der, hvis det er i en by der har politi. Det er i hvert fald min erfaring.

Hvis det er hver nat i to måneder, er det dog svært at argumentere for at det er et akut problem.
Gravatar #36 - Benjamin Krogh
17. jan. 2008 10:13
#26, #28, kan sku egentligt godt følge hende. Hun har en unge der holder hende vågen 20 timer i døgnet. Hvis naboen så larmer de sidste 4.... ;)
Gravatar #37 - Spiderboy
17. jan. 2008 10:17
Det kan jeg ikke. Det er i dén grad hykleri at klage over rackbox' katte, når hun selv har spædbarn, der larmer betydeligt mere.

Desuden er det ikke nogen hemmelighed, at folk ikke får søvn de første par år efter at de har fået børn, så hun vidste hvad hun gik ind til, da hun fik det.
Gravatar #38 - rackbox
17. jan. 2008 15:06
#36 jeg har rated dig "sjov" i håbet om at du ikke er seriøs. Som #37 siger: at få et barn er hendes valg - ikke mit. Hendes øgede intolerance er dermed ikke noget, der er rimeligt skal gå ud over mig.
Gravatar #39 - DiZaster
21. jan. 2008 05:05
I virkeligheden er der intet barn derinde. Det er bare en båndoptager. Det er fordi at rackbox's lejlighed er bedre beliggende, større, mere luksuriøs etc., end deres egen er? De prøver bare at "ryge" ham ud, så de selv kan flytte ind :-)

Ellers er der jo lidt a la det, som nogle herinde foreslår -> http://ekstrabladet.dk/112/article966298.ece
Nok ikke holdbart, hvis du gerne vil blive boende. Kan godt være jeres nabo forhold bliver en lille smule mere anstrengt :-/

Men for at være seriøs, så er det nok desværre lidt svært at gøre noget ved det, (Hvis barnet har kolik skriger de så ikke 24/7? Ikke at jeg aner noget som helst om det overhovedet.), udover at forsøge at sæmpe støjen på en måde.
Ved ikke hvordan din lejlighed er indrettet, men kan din seng flyttes? Kan du afspille musik fra støjvæggen mod dig i et forsøg på at drukne lyden? Ville mene at det er bedre at sove til musik, end til en eller anden random møgunges skrigen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login