mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...der kan anbefale at man holder sig fra den Indiske restaurant Little Chennai i Næstved.
Vi, fem personer, havde reserveret bord i går aftes.
Ankommer til tiden til en restaurant hvor der var omkring 5 kunder ud af måske 50 pladser.
Efter 5 minutter bliver vi selv nødt til at henvende os til en tjener for at få tildelt et bord.
Derefter går der omkring kvarter før vi får menukort.
Endnu et kvarter senere, får tjeneren endelig tid, han har meget travlt med at stå og glo i den tomme bar, til at tage i mod vores bestilling.
Efter et par minutter kommer han så tilbage og forklarer at da der er travlt i køkkenet, vil det tage mindst en time, før vi kan få vores mad.
Dette kunne han måske have fortalt os inden vi havde ventet 40 minutter på bare at bestille.
Vi valgte selvfølgelig at rejse os og vælge en anden restaurant i stedet.
Vi, fem personer, havde reserveret bord i går aftes.
Ankommer til tiden til en restaurant hvor der var omkring 5 kunder ud af måske 50 pladser.
Efter 5 minutter bliver vi selv nødt til at henvende os til en tjener for at få tildelt et bord.
Derefter går der omkring kvarter før vi får menukort.
Endnu et kvarter senere, får tjeneren endelig tid, han har meget travlt med at stå og glo i den tomme bar, til at tage i mod vores bestilling.
Efter et par minutter kommer han så tilbage og forklarer at da der er travlt i køkkenet, vil det tage mindst en time, før vi kan få vores mad.
Dette kunne han måske have fortalt os inden vi havde ventet 40 minutter på bare at bestille.
Vi valgte selvfølgelig at rejse os og vælge en anden restaurant i stedet.
Jakob Jakobsen (40458) skrev:...der synes at dette er skræmmende.
Jeg tvivler på det er andet end billige komponenter. Hvis du køber en printer til 300 kr, kan du heller ikke forvente at der er brugt gode dele til at lave den. Køber du derimod en, der lavet til mange prints, vil den holde næsten uendeligt. Min brors printer er f.eks. over 15 år gammel og har printet over 120.000 sider.
Samme gælder biler. Det er ikke uset at en Mercedes kører 1.5 millioner Km inden den dør. Det vil jeg ikke forvente af en Kia.
Nu bliver der jo netop vist en printer der sad en eeprom, hvis eneste funktion var at registrere antallet af udskrifter og nægte at udskrive efter X udskrifter.
Og producenterne af glødepærer der blev tvunget til at designe pærer der kun holdt 1.000 timer, på trods af at de havde pærer på markedet der holdt over 2.500 timer.
Nu bliver der jo netop vist en printer der sad en eeprom, hvis eneste funktion var at registrere antallet af udskrifter og nægte at udskrive efter X udskrifter.
Og producenterne af glødepærer der blev tvunget til at designe pærer der kun holdt 1.000 timer, på trods af at de havde pærer på markedet der holdt over 2.500 timer.
Jakob Jakobsen (40460) skrev:nægte at udskrive efter X udskrifter.
Ja, hvis det er rigtigt, og hvis de har fattet pointen med dens funktion.
Jakob Jakobsen (40460) skrev:Og producenterne af glødepærer der blev tvunget til at designe pærer der kun holdt 1.000 timer, på trods af at de havde pærer på markedet der holdt over 2.500 timer.
Og det gør dem billigere.
Vi betaler mindre og mindre for vores produkter. Jeg kan huske da en almindelig arbejds-PC kostede over 100.000 kr, og dengang var kursen oven i købet højere, ligesom renten lå på 15%. Vi køber efter pris og ikke holdbarhed.
Brugernavn (40461) skrev:Ja, hvis det er rigtigt, og hvis de har fattet pointen med dens funktion.
De viste jo tydeligt at man kunne nulstillen tælleren med 3. parts software, hvorefter printeren fungerede fint igen.
Brugernavn (40461) skrev:Og det gør dem billigere.
Så samtlige producenter skulle have bøder hvis de producerede pærer der holdt for længe?
Jakob Jakobsen (40462) skrev:De viste jo tydeligt at man kunne nulstillen tælleren med 3. parts software, hvorefter printeren fungerede fint igen.
Men har de forstået pointen med den? Har din bil ikke en tæller, der fortæller dig, hvornår den skal til service? Det kunne jo være at printeren har en del, der skal skiftes en gang imellem, f.eks. fremføringen, og det var forhandleren og ikke producenten, der forsøgte at tage røven på kunden.
Jakob Jakobsen (40462) skrev:Så samtlige producenter skulle have bøder hvis de producerede pærer der holdt for længe?
Det får de jo i form af mindre konkurrenceevne og mindre salg fordi pærerne bliver dyrere og holder længere.
52 minutters sensationspropaganda? Ellers tak. Jeg stoler ikke et sekund på at producenten af den udsendelse er neutral.
Skræmmenyheder sælger.
Skræmmenyheder sælger.
Så du mener at du kan udtale dig som ekspert, om noget du ikke engang gider bruge tid på at undersøge?
For en gangs skyld er der tale om en rimelig dokumentar, hvor der netop bliver dokumenteret mange af deres påstande.
Så du mener at du kan udtale dig som ekspert, om noget du ikke engang gider bruge tid på at undersøge?
For en gangs skyld er der tale om en rimelig dokumentar, hvor der netop bliver dokumenteret mange af deres påstande.
Brugernavn (40465) skrev:52 minutters sensationspropaganda? Ellers tak. Jeg stoler ikke et sekund på at producenten af den udsendelse er neutral.
Skræmmenyheder sælger.
Pjat. Alle ved da at tilfældige dokumentarer på nettet fortæller sandheden, hele sandheden og intet andet end sandheden. Jeg er f.eks. overbevist om, at USA aldrig har været på månen.
Nu er det jo tilladt at aktivere hjernen når man ser sådanne udsendelser.
Nu ved jeg godt at den gennemsnitlige person har svært ved dette, men jeg regnede med/håbede på at gennemsnittet var lidt højere herinde.
Nu er det jo tilladt at aktivere hjernen når man ser sådanne udsendelser.
Nu ved jeg godt at den gennemsnitlige person har svært ved dette, men jeg regnede med/håbede på at gennemsnittet var lidt højere herinde.
Jakob Jakobsen (40470) skrev:Nu er det jo tilladt at aktivere hjernen når man ser sådanne udsendelser.
Der bruger alle midler kendt af sensationsjournalistikken til at rive dig med? Det virkede på dig. Havde du aktiveret hjernen? Tjekkede du kilderne?
Jeg tænker tilbage på denne sag, hvor der var en lang mail korrespondance mellem TDC og Danmarks Radio. TDC ville ikke medvirke, hvis ikke de kunne blive enige om at lave et uklippet interview. I udsendelsen blev det kun nævnt at TDC nægtede at udtale sig om sagen.
http://om.tdc.dk/publish.php?id=7176
Én kilde, specielt en kommerciel kilde er ret ligegyldig, IMO.
Da du nægter at se dokumentaren, kan du naturligvis ikke udtale dig om den, så simpelt er det.
Men hvem er værst, dem der mener at alle dokumentarer er løgn, eller dem der ser dem med et kritisk øje?
Da du nægter at se dokumentaren, kan du naturligvis ikke udtale dig om den, så simpelt er det.
Men hvem er værst, dem der mener at alle dokumentarer er løgn, eller dem der ser dem med et kritisk øje?
Jakob Jakobsen (40473) skrev:Da du nægter at se dokumentaren, kan du naturligvis ikke udtale dig om den, så simpelt er det.
Jeg har bedre ting at bruge min tid på og allerede introen virkede ret søgt.
Jakob Jakobsen (40473) skrev:Men hvem er værst, dem der mener at alle dokumentarer er løgn, eller dem der ser dem med et kritisk øje?
Don't know/don't care. Jeg holder mig generelt bare fra konspirationsteorier, med mindre de er usædvanligt underholdende.
Fjolle (40475) skrev:Hvor i filmen beskriver de hvorfor printeren ikke virker efter x udskrifter?
Har ikke lige tid til at finde det nu, men producentens forklaring var at det var fordi at printerens rensebeholder, den beholder der lagrer overskydende blæk efter dyserens osv. var fuld efter det antal udskrifter.
Det ville jo ikke være dyrere at lave en løsning hvor man kunne udskifte/rense den beholder, eller måle hvornår den reelt er fyldt, men det vil producenten jo ikke tjene på.
Og der er vist ikke mange der vil købe en pære i dag hvis det er en 4W, selvom den skulle kunne holde i 100 år.
Nu snakker vi ikke kun om 4W pærer, men generelt at levetiden er blevet meget dårligere.
Edisons første kommercielt fremstillede pærer, holdt gennemsnitligt 1.400 timer. I 1924 blev der fremstillet pærer der holdt i 2.500 timer.
I 1925 begyndte producenterne at få bøder fra "kartellet" hvis de producerede pærer der holdt mere end 1000 timer.
En moderne 60/100W glødepære holder mærkeligt nok også kun 1000 timer.
Jakob Jakobsen (40476) skrev:Det ville jo ikke være dyrere at lave en løsning hvor man kunne udskifte/rense den beholder, eller måle hvornår den reelt er fyldt, men det vil producenten jo ikke tjene på.
Men sådan som de har designet den er det bedre for dem at designe den så den stopper med at virke i stedet for at eksplodere i en sky af blæk.
Jakob Jakobsen (40476) skrev:En moderne 60/100W glødepære holder mærkeligt nok også kun 1000 timer.
Sjovt nok kan man ikke købe dem længere. En elsparepære holder svjv meget længere.
Producenterne skal lave en kompromis i forhold til om de kan producere et produkt der kan levere nok lys til en pris forbrugerne vil betale og som kan holde i et tidsrum så forbrugerne ikke laver revolution.
Der er syg forskel i at skulle lave en pære der kan holde i lang tid ved 4W og 100W.
Hvi du har symptomerne idag fik virusen i weekenden.
Det gir uheld at modtage gaver inden ens fødselsdag.. og der kan du jo bare se: hvis du ikke havde fået virusen som gave var du ikke blevet syg.
Det gir uheld at modtage gaver inden ens fødselsdag.. og der kan du jo bare se: hvis du ikke havde fået virusen som gave var du ikke blevet syg.
Kris (40478) skrev:...der har fødselsdag i dag og allerede har fået sin første gave i form af forkølelse og halsbetændelse.
.. der læste det som "...der har forkølelse i dag og allerede har fået sin første gave i form af forkølelse og halsbetændelse." og var forvirret
Restskat 7.100 og med kærestens restskat på 3.500 rundede vi således de 10.000.
'Der var så heller ikke taget hensyn til lavere rente på F1 og ej heller topskat af bonus, så det var forventet!
...der synes Microsoft har fundet på den fede kryptering..
"Vi krypterer den del af harddisken du ikke bruger!"
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh831412.aspx skrev:BitLocker now offers two encryption methods, Used Disk Space Only and Full volume encryption. Used Disk Space Only allows for a much quicker encryption experience by only encrypting unused blocks on the targeted volume.
Hurtig som min nye pc er så semi-fryser den hver 28. minut når jeg spiller på den.
I Kingdoms of amalur stopper spillet, det kan minimeres og man har så en lille chance for at bruge pc'en i nogen sekunder får alt fryser (her tjekkede jeg fx at temperaturen på cpu aldrig var højere end 50c i den tid jeg gamede, og GPU'ens køler er slet ikke i nærheden af at larme som var den varm.
...derhader at samle selv når noget går galt - så er der kun én man kan brokke sig over >_<.
I Kingdoms of amalur stopper spillet, det kan minimeres og man har så en lille chance for at bruge pc'en i nogen sekunder får alt fryser (her tjekkede jeg fx at temperaturen på cpu aldrig var højere end 50c i den tid jeg gamede, og GPU'ens køler er slet ikke i nærheden af at larme som var den varm.
...derhader at samle selv når noget går galt - så er der kun én man kan brokke sig over >_<.
Magten (40491) skrev:...der synes Microsoft har fundet på den fede kryptering..
Episk trollingpotentiale. Tænk hvis du bliver slæbt i retten fordi AP... Rettighedsalliancen er overbevist om, at du har fyldt de sidste 40 GB af din disk med musik, film og spil.
Efter en lang udtrukken retssag, hvor du hårdnakket påstår ikke at kunne huske dit password finder du på en historie om, at du fandt en gammel post-it under sengen. Du låser herefter din disk op, live i retten naturligvis, og fremviser 40 GB ledig plads, mens du laver trollface til deres advokater.
...Der har hentet memtest og Hirens Boot cd så jeg kan teste svinet derhjemme.
I morges frøs den efter ca 30 minutters browsing >_<
I morges frøs den efter ca 30 minutters browsing >_<
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.