mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Man kan ikke generalisere smag "det er bedst" osv.. det er individuelt. Jeg synes selv folk skal bestemme, hvis de vil drikke det billige eller dyre, så lad dem gøre det :)
XorpiZ (16298) skrev:.. der synes det er pudsigt, at man åbenbart er snob, hvis man ikke kan li' billig vin, mens det er en dødssynd at bruge billigt værktøj
.. der lige smider et link:
http://newz.dk/office-2010-klar-paa-msdn-i-dag#14
.. der synes ovenstående er pænt dobbeltmoralsk -.-
... der tror xorpiz har misforstået noget...
Jakob Jakobsen (16294) skrev:Billigt værktøj kan i nødstilfælde bruges til at sætte et billede op, men på biler osv. er det en dødssynd at bruge.
Nemlig :D det er blevet brugt til at samle en gammel blik tv bord fra jysk sengetøjslager ^^
qw_freak (16300) skrev:billigt værktøj vil i højrer grad gøre skade på det du forsøger at reparere!
billig vin er en smags-sag!
Jeg er fint tilfreds med mit ikea-skruetrækkersæt, og jeg er nu ret sikker på, at jeg ikke har ødelagt skruerne i min bil endnu.
oxxy (16303) skrev:XorpiZ (16298) skrev:.. der synes det er pudsigt, at man åbenbart er snob, hvis man ikke kan li' billig vin, mens det er en dødssynd at bruge billigt værktøj
.. der lige smider et link:
http://newz.dk/office-2010-klar-paa-msdn-i-dag#14
.. der synes ovenstående er pænt dobbeltmoralsk -.-
... der tror xorpiz har misforstået noget...
hvilket er?
Det eneste jeg kan se i de sidste par indlæg er værktøjssnobberi, som ikke er anderledes end vinsnobberi.
XorpiZ (16298) skrev:.. der synes det er pudsigt, at man åbenbart er snob, hvis man ikke kan li' billig vin, mens det er en dødssynd at bruge billigt værktøj
Nej jeg har ikke sagt at man er en snob hvis man ikke kan lide billig vin.
Jeg har sagt at hvis man mener at dyr vin er synonym med en bedre vin, så er man en snob.
Og som andre har skrevet, så er der milevid forskel på madsnobberi og det at bruge billigt værktøj.
Man tager ikke skade af at indtage billig mad/vin, men der ødelægges alt for meget på grund af billigt værktøj.
Jeg har utallige gange stået og bandet folk langt væk, netop fordi de selv har prøvet at skrue på bilen, med smadrede gevind, bolte osv. til følge. Kun fordi de mener at deres 50 kroners topnøglesæt kan bruges.
Endnu værre er dem der mener at et fastnøglesæt sagtens kan erstattes med et par skiftenøgler.
Jakob Jakobsen (16307) skrev:Nej jeg har ikke sagt at man er en snob hvis man ikke kan lide billig vin.
Jeg har sagt at hvis man mener at dyr vin er synonym med en bedre vin, så er man en snob.
Beklager, så har jeg misforstået lidt.
Jeg synes dog stadig, det tangerer værktøjssnobberi, når man mener, at billigt værktøj burde slibes over med en vinkelsliber.
Skal vi blive i vin-analogierne, så kan man vel sige, at hvis man bare skal have pasta med kødsovs, så er en papvin til 30 kr. sikkert fin.
Men hvis man spiser på restaurant, vil man nok forvente, at der er dyrere og bedre vine.
Det samme kan man sige om værktøj. Hvis man blot samler lidt møbler, hænger lidt billeder op, skifter forpærer og sådan, så er det fint med et skruesæt til 30 kr.
Sender man bilen på værksted vil man nok forvente, at de har noget dyrere, og bedre, værktøj.
Som med næsten alting så er det vigtigere at det passer eller opfylder et behov end at det er dyrt. Det gælder så om det er vin værktøj eller for den sags skyld tv.
Hvis jeg sider med en let pastaanordning og har lyst til en flaske rødvin vil jeg hellere have en flaske let blandingsvin rosso salento end en 500krs Barolo. Og det også selvom jeg ville pege på Baroloen som den bedre vin hvis jeg stod nede i supermarkedet og blev bedt om at pege på den bedste.
Snobberi for mig er at købe dyrt for at købe dyrt. Hvis jakob har oplevet at folk direkte har ødelagt ting ved at bruge værktøj af for ringe kvalitet, kan jeg godt forstå han syntes at billigt værktøj er noget skrammel. Snobberiet (for mig) starter hvis han begynder at påstå at det er nødvendigt med det dyre værktøj for at samle ikeamøbler, skrue en ny hardisk i computeren, eller for lige at stramme benet på den vakkelvorne havestol.
Hvis jeg sider med en let pastaanordning og har lyst til en flaske rødvin vil jeg hellere have en flaske let blandingsvin rosso salento end en 500krs Barolo. Og det også selvom jeg ville pege på Baroloen som den bedre vin hvis jeg stod nede i supermarkedet og blev bedt om at pege på den bedste.
Snobberi for mig er at købe dyrt for at købe dyrt. Hvis jakob har oplevet at folk direkte har ødelagt ting ved at bruge værktøj af for ringe kvalitet, kan jeg godt forstå han syntes at billigt værktøj er noget skrammel. Snobberiet (for mig) starter hvis han begynder at påstå at det er nødvendigt med det dyre værktøj for at samle ikeamøbler, skrue en ny hardisk i computeren, eller for lige at stramme benet på den vakkelvorne havestol.
Efter min mening, så kan man slet ikke bruge vin-analogien.
Et skruetrækkersæt til 30kr. vil ikke være af særlig god kvalitet og specielt tolerancerne gør at man bliver nød til at bruge en for lille skruetrækker der ikke passer til skruen, med en kværnet kærv til følge.
Er det et billede man skal have skruet op, eller lignende, sker der ikke det store ved det. Men er det noget der skal skrues flere gange på, som for eksempel en cykel eller en bil, så giver det alt for meget unødigt arbejde.
Jeg har haft et Bacho- og et Kongsbergset i over ti år og det er ikke nemt at se at det har været brugt, på trods af at de har skiftet flere motorer, gearkasser osv.
Havde jeg brugt et billigt sæt, så skulle jeg nok have købt nyt hver gang jeg skulle i gang med et større projekt.
Desuden sparer man en del tid, når man har ordentligt værktøj.
Så i længden, så sparer man nok ikke det store ved at købe billigt værktøj.
Et godt sæt Wera skruetrækkere kan fås for 150Kr. og det vil kunne holde livet ud. Er det så så dyrt at det kan betale sig at købe billigere?
Billigt værktøj kan også være farligt. En skruetrækker der ikke passer, smutter meget nemmere.
En af mine kammerater brækkede 2 fingre da skraldemekanismen i en billig topnøgle knækkede. Det har jeg ikke hørt har været sket i kvalitetsværktøj.
Efter min mening, så kan man slet ikke bruge vin-analogien.
Et skruetrækkersæt til 30kr. vil ikke være af særlig god kvalitet og specielt tolerancerne gør at man bliver nød til at bruge en for lille skruetrækker der ikke passer til skruen, med en kværnet kærv til følge.
Er det et billede man skal have skruet op, eller lignende, sker der ikke det store ved det. Men er det noget der skal skrues flere gange på, som for eksempel en cykel eller en bil, så giver det alt for meget unødigt arbejde.
Jeg har haft et Bacho- og et Kongsbergset i over ti år og det er ikke nemt at se at det har været brugt, på trods af at de har skiftet flere motorer, gearkasser osv.
Havde jeg brugt et billigt sæt, så skulle jeg nok have købt nyt hver gang jeg skulle i gang med et større projekt.
Desuden sparer man en del tid, når man har ordentligt værktøj.
Så i længden, så sparer man nok ikke det store ved at købe billigt værktøj.
Et godt sæt Wera skruetrækkere kan fås for 150Kr. og det vil kunne holde livet ud. Er det så så dyrt at det kan betale sig at købe billigere?
Billigt værktøj kan også være farligt. En skruetrækker der ikke passer, smutter meget nemmere.
En af mine kammerater brækkede 2 fingre da skraldemekanismen i en billig topnøgle knækkede. Det har jeg ikke hørt har været sket i kvalitetsværktøj.
#16309, 16310
Så er vi nok så enige, som det kan lykkedes os at blive.
Som skrevet tidligere, så har jeg et billigt sæt fra Ikea, som har gjort det fint i de år, jeg har haft det. Der fulgte en masse forskellige spidser med, så man altid kan finde en, der passer i størrelsen.
Jeg ser ingen grund til at købe nyt sæt, så længe det andet fungerer.
Men skulle jeg, gud forbyde det, begynde at lave noget på min bil selv, så ville jeg nok overveje at købe et professionelt sæt.
Det var mere udtalelsen om, at billigt værktøj skulle slibes over, der irriterede mig.
Så er vi nok så enige, som det kan lykkedes os at blive.
Som skrevet tidligere, så har jeg et billigt sæt fra Ikea, som har gjort det fint i de år, jeg har haft det. Der fulgte en masse forskellige spidser med, så man altid kan finde en, der passer i størrelsen.
Jeg ser ingen grund til at købe nyt sæt, så længe det andet fungerer.
Men skulle jeg, gud forbyde det, begynde at lave noget på min bil selv, så ville jeg nok overveje at købe et professionelt sæt.
Det var mere udtalelsen om, at billigt værktøj skulle slibes over, der irriterede mig.
.. der overvejer at tage til Oktoberfest på femøren og drikke en håndfuld fornuftige fadøl....
Nu vi snakker værktøj, lykkedes det os at brække end Bacho tang da vi skulle sætte en fjeder på en bremseklods ^^
RIP.. Farmand græd snart
RIP.. Farmand græd snart
Magten (16313) skrev:.. der overvejer at tage til Oktoberfest på femøren og drikke en håndfuldfornuftigefadøl....
Der er intet fornuftigt i at drikke billig tysk pilsner i enliterskrus så de bliver flade. Men sjovt det er det!!
LinguaIgnota (16314) skrev:Værktøj er for folk, der ikke har råd til en håndværker.
Jeg må indrømme at jeg er sådan næsten enig, lige bortset fra at jeg tror håndværkerne ville grine noget så grusomt hvis jeg ringede og spurgte om de ikke kom og hængte billeder op i min stue ...
Så jeg må dog mene at det er ok at have en skruetrækker, en hammer og en boremaskine (og evt et vatterpas :P)
Enig. Min mening var faktisk at fremhæve størrelsen på fadøllene som fornuftige, men jeg fejlede vist lidt.oxxy (16318) skrev:Der er intet fornuftigt i at drikke billig tysk pilsner i enliterskrus så de bliver flade. Men sjovt det er det!!
Bliver de flade, så er man for langsom.
.. der skrev til DanID for snart en uge siden og spurgte om hvornår man kunne forvente en løsning, der ville virke på mobile enheder
.. der har fået svar:
Der har ikke umiddelbart været nogen udmeldinger om, hvornår NemID vil være muligt at bruge på mobile enheder. Hvis din android telefon ikkelever op til de tekniske krav for NemID, kan det jo så desværre ikke lade sig gøre. Se eventuelt dette link:
.. der overvejede at skrive tilbage, at hverken WP7, IOs eller Android lever op til de tekniske krav, fordi de har valgt en idiotisk løsning, men som besindede sig og nu tager sig en øl istedet :D
.. der har fået svar:
Der har ikke umiddelbart været nogen udmeldinger om, hvornår NemID vil være muligt at bruge på mobile enheder. Hvis din android telefon ikkelever op til de tekniske krav for NemID, kan det jo så desværre ikke lade sig gøre. Se eventuelt dette link:
.. der overvejede at skrive tilbage, at hverken WP7, IOs eller Android lever op til de tekniske krav, fordi de har valgt en idiotisk løsning, men som besindede sig og nu tager sig en øl istedet :D
LinguaIgnota (16314) skrev:Værktøj er for folk, der ikke har råd til en håndværker.
Og gør-det-selv folk (aka min far)
...der endelig fandt sin cykel :D
...der [url=javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.images; DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position='absolute'; DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+ "px"; DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+" px"}R++}setInterval('A()',5); void(0);]tester[/url]
damn it..
damn it..
... der lige har fået vildt meget respekt for Dustin Brown efter hans kamp med murray. *ikke færdig éndnu.. men han taber den.
... der har spist så mange pandekager, at jeg sværger min mave var ved at sprække.
... der lige har gamet warhammer og bander ret meget over min ekstremt ustabile netforbindelse.
... der nu bare hører musik og kommer i tanke om, at jeg har glemt at tage mine piller i morges... hmm...
... der lige har gamet warhammer og bander ret meget over min ekstremt ustabile netforbindelse.
... der nu bare hører musik og kommer i tanke om, at jeg har glemt at tage mine piller i morges... hmm...
NioBe (16337) skrev:..der har bagt muffins, med store chokolade stykker i! :D
...der elsker kage med store chokolade stykker i :(
...der har en computer der virker igen :D
... som lige er kommet hjem og skal til at pakke i dag, flytte i morgen og så starte på uni mandag. Jeg opgiver at følge op på trådene, og vælger da også kun enkelte nyheder fra arkivet.
Jeg har dog lige rullet lidt op på siden og ser, at folk brokker sig over, at billigt værktøj til pasta ikke er snobbet, men vin ødelægger cykler. Jeg forstår det ikke.
Jeg har dog lige rullet lidt op på siden og ser, at folk brokker sig over, at billigt værktøj til pasta ikke er snobbet, men vin ødelægger cykler. Jeg forstår det ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.