mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Norrah (13893) skrev:Tilgengæld får jeg endelig lov til at lege med en AP controller..
Uhada,, hvilken?
pewbe (13905) skrev:...der har været møje tæt på at få en stor, lilla, klam fugleklat i hovedet !
Det bringer held :)
...Der er gået igang med at læse "Born to run" første 2 kapitler er overstået, og på trods af det seriøse emne er den utrolig underholdene og sjov
Bogen handler om hvordan vi er skabt til at løbe. og kommer med interessante spørgsmål, som hvordan det kan være der er en skadesprocent på 80% blandt løbere. når man sjældent hører om antiloper og geparder der lige får en fibersprængning.
På trods af at man i de 30 år hvor løbesko har eksisteret - har udviklet dem. så er skadesprocenten den samme. Faktisk er steget på nogen områder, og faldet svagt på andre.
...der lige indser jeg skriver om løb og motion på et geek forum. splendid :P
gnarfsan (13907) skrev:...der troede at vi var skabt til at klatre, men var i en overgang til at blive løbere, da vores evolution stoppede, pga vores forbedre evner til at bruge jagtredskaber?
Dengang vi klatrede var vi planteædere.
Jagtredkaber kom MEGET senere end tiden hvor vores hjerner voksede sig store og dejlige ^^
Og for at den kunne gøre det skulle der protein til. kød man fangede ved at løbe efter dyr indtil de drattede om fordi 4-benede ikke kan køle ned medmindre de står stille. og det er der nogen der gør aktivt idag også. også som en sport. 3-4 timers løb for at udmatte en antilope :)
Persistence hunting
SlettetBruger (13909) skrev:Dengang vi klatrede var vi planteædere.
Nej, vi har aldrig været planteædere. Kig på vores artstræ. Vi var altmuligtædende ligesom aber, bjørne, hunde etc.
SlettetBruger (13909) skrev:Jagtredkaber kom MEGET senere end tiden hvor vores hjerner voksede sig store og dejlige ^^
Det er meget tvivlsomt. Aber bruger også jagtredskaber, og adskillige fuglearter gør også. Og allerede for 6 millioner år siden var vi faktisk ret intelligente i forhold til andre arter.
Sjovt, du siger det. Jeg læste ellers engang, at bækken stadig ikke er skabt til opadrettet gang. Desuden er løbesko ikke gode, da man løber forkert ( ).
gnarfsan (13910) skrev:Nej, vi har aldrig været planteædere. Kig på vores artstræ. Vi var altmuligtædende ligesom aber, bjørne, hunde etc.
True dat. men størstedelen af maden var plantebaseret. ligesom chimpanser idag :)
gnarfsan (13910) skrev:Det er meget tvivlsomt. Aber bruger også jagtredskaber, og adskillige fuglearter gør også. Og allerede for 6 millioner år siden var vi faktisk ret intelligente i forhold til andre arter.
Tror der er god forskel på en skarp sten og et kastespyd. :P har ikke set aber gå på jagt med kastespyde ihvertfald heh.
Men anywho, der er jo levene beviser på hvordan det foregik for der er folkefærd der gør det endnu. som Raramuri og Kalahari "bush'ies"
terracide (13912) skrev:#13910:
Omnivore rules....
survival of the fittest, fuck det hvis alle dyr forsvinder.. vi æder bare græs med udflåd-dressing
Hvad skal man med kastespyd, når byttet gemmer sig i huler?
SlettetBruger (13917) skrev:True dat. men størstedelen af maden var plantebaseret. ligesom chimpanser idag :)
Det er stadig forkert at kalde mennesket planteædere, da selv vore fjerne forfædre kunne æde kød, derfor hjørnetænderne.
SlettetBruger (13917) skrev:Men anywho, der er jo levene beviser på hvordan det foregik for der er folkefærd der gør det endnu. som Raramuri og Kalahari "bush'ies"
De har ikke meget til fælles med de forfædre, der begyndte at løbe, men de har nok en del til fælles med de første homo sapiens, som de sandsynligvis også ligner.
SlettetBruger (13917) skrev:Tror der er god forskel på en skarp sten og et kastespyd. :P
Det er netop det, jeg mener. Mennesket udviklede sig, og slap for at løbe, som f.eks. kattedyr, når de skulle på jagt. Så det var ikke så nødvendigt at udvikle os med løb som det primære formål.
gnarfsan (13919) skrev:Det er stadig forkert at kalde mennesket planteædere, da selv vore fjerne forfædre kunne æde kød, derfor hjørnetænderne.
Yes ok. den tager jeg på mig ^^
gnarfsan (13919) skrev:Det er netop det, jeg mener. Mennesket udviklede sig, og slap for at løbe, som f.eks. kattedyr, når de skulle på jagt. Så det var ikke så nødvendigt at udvikle os med løb som det primære formål.
True dat, Men derfor er det vel ikke umuligt at der er biomekaniske levn i vores benkonstruktion der gør vi egner os til langdistanceløb. - og det er det jeg mener der er levene beviser for ^^
Desuden det at vi sveder, og har relativt lidt pels ( taler ikke for lingu ) er også levn fra da vi jagtede dyr ved at løbe dem ihjel
Nu kigger jeg lige efter beviser. McDougal nævner at der i menneskets ben er flere "fjedre" punkter end i en kængurus. hvilket også er et levn. for RIGTIG løb er ikke den tunge jasken som 99% af løbere derude gør. løb er holde sig i luften. læne sig forover og "hoppe" :)
continued.
Du kan tage den bedste marathonløber på jorden. sende ham ud på en 300km løbetur med 1 times forspring og stadig få tæv af en Tarahumara bandit på 80 år. Og det var egentlig derfor jeg nævnte det for at prædike om at 99% af løberne derude bliver taget ved
næsen med alt det bras de får at vide de skal købe.
Da McDougal udgav bogen, fik han et brev fra CEO'en af verdens mest anerkendte løbemagasin "Runners world" og fra den dyreste officielle marathon fysioterapeut. begge skrev næsten det samme "de fleste der følger rådene i din bog, vil blive skadet - de er ikke biomekanisk klare til det bla bla"
En masse ting der gik imod det. fordi hvad gør man når man føler sig truet? man går i forsvar. Tænk hvis ingen købte løbesko? tænk hvis ingen kom til skade. shit! 95% af dem der begyndte at læbe i bare tær ville ende hos fysioterapeuten siger terapeuten :P Fordi de ikke er "biomechanicly efficient"
For så at bruge McDougals egen analogi;
"så hvis jeg tager mit barn, kaster det ud i en svømmepøl og kigger på hvordan boblerne langsomt kommer op så skal jeg bare tænke; nå det var da synd, du var ikke biomekanisk effektiv nok til at svømme"
Niksen. træning træning. man kan ikke forvente at smide skoene for så at starte en helt ny måde at løbe på hvor man belaster muskler istedet for knogler.
Admitted, jeg har selv brugt beløb tæt på 5 cifre på løbesko, men alt der skal til er lidt enlightment - og jeg skal nok stoppe nu :P for antallet af løbere på newz er nok begrænset.
Men alligevel så kan jeg varmt anbefale den bog. den er meget interessant :) ikke blot til løb. Der er alt mulig med om forskellige folkefærd, deres levemåder. ret god underholdning
en 1 timers forsmag på bogen;
næsen med alt det bras de får at vide de skal købe.
Da McDougal udgav bogen, fik han et brev fra CEO'en af verdens mest anerkendte løbemagasin "Runners world" og fra den dyreste officielle marathon fysioterapeut. begge skrev næsten det samme "de fleste der følger rådene i din bog, vil blive skadet - de er ikke biomekanisk klare til det bla bla"
En masse ting der gik imod det. fordi hvad gør man når man føler sig truet? man går i forsvar. Tænk hvis ingen købte løbesko? tænk hvis ingen kom til skade. shit! 95% af dem der begyndte at læbe i bare tær ville ende hos fysioterapeuten siger terapeuten :P Fordi de ikke er "biomechanicly efficient"
For så at bruge McDougals egen analogi;
"så hvis jeg tager mit barn, kaster det ud i en svømmepøl og kigger på hvordan boblerne langsomt kommer op så skal jeg bare tænke; nå det var da synd, du var ikke biomekanisk effektiv nok til at svømme"
Niksen. træning træning. man kan ikke forvente at smide skoene for så at starte en helt ny måde at løbe på hvor man belaster muskler istedet for knogler.
Admitted, jeg har selv brugt beløb tæt på 5 cifre på løbesko, men alt der skal til er lidt enlightment - og jeg skal nok stoppe nu :P for antallet af løbere på newz er nok begrænset.
Men alligevel så kan jeg varmt anbefale den bog. den er meget interessant :) ikke blot til løb. Der er alt mulig med om forskellige folkefærd, deres levemåder. ret god underholdning
en 1 timers forsmag på bogen;
Daniel-Dane (13894) skrev:... som ikke vinder en Xbox 360 Slim! ):
Vinder? hvor henne?
..der overvejer at købe en iPhone 3Gs, evt brugt!
Anyone?
Jonasdonbaek (13924) skrev:..der overvejer at købe en iPhone 3Gs, evt brugt!
Anyone?
Herpes er billigere. og samtidig nemmere at komme af med! :)
SlettetBruger (13922) skrev:Desuden det at vi sveder, og har relativt lidt pels ( taler ikke for lingu ) er også levn fra da vi jagtede dyr ved at løbe dem ihjel
Ligesom løver, geparder, tigre og ulve?
Jeg kan ikke komme på et eneste løbende jagtdyr uden pels, så mon ikke forklaringen ligger et andet sted, nemlig i vores evne til at klæde os på og bygge hytter...
...hvis venstre hånd sover..
jeg prøver lige at skrive noget hurtigt ^^
Der var en sgan en lille dreng ved nqage per. han havde tre ben og 4 hænder fordelt på 17 arme. han havde ekstremt svært ed at købe handsker. hvilketr sofåafspejlede sig i hans w2NKING. XRAKKELS LILLE MAN. GRUNDET DETE HAVD HAN EN Fs udgift til en smi billig luder der måte gøre rbvejedt for ham.
kæft der her er sjovt. men det er begyndt srt gøre ondt i mine fingre ^^ stikkende brændene fornemmelse better srtop
Der var en sgan en lille dreng ved nqage per. han havde tre ben og 4 hænder fordelt på 17 arme. han havde ekstremt svært ed at købe handsker. hvilketr sofåafspejlede sig i hans w2NKING. XRAKKELS LILLE MAN. GRUNDET DETE HAVD HAN EN Fs udgift til en smi billig luder der måte gøre rbvejedt for ham.
kæft der her er sjovt. men det er begyndt srt gøre ondt i mine fingre ^^ stikkende brændene fornemmelse better srtop
SlettetBruger (13931) skrev:...hvis venstre hånd sover..
Skæv?
Nej jeg stoppede for at udnytte situationen.
Nogen vil måske ikke engang kunne se forskel på stavefejlende nu og når jeg skriver normalt ^^
Nogen vil måske ikke engang kunne se forskel på stavefejlende nu og når jeg skriver normalt ^^
SlettetBruger (13933) skrev:Nej jeg stoppede for at udnytte situationen.
ha ha ha..
...der overvejer om han snart skal i seng.
...der dog lige skal se om der var nogen af de 318 billeder han lige har taget, der er blevet gode.
...der dog lige skal se om der var nogen af de 318 billeder han lige har taget, der er blevet gode.
NioBe (13939) skrev:Rasmus064 (13938) skrev:Så er der er mini-NioBe på vej.
...der skal på arbejde igen om 6½ time.
...der går i seng nu.
...der ikke har mere mini-NioBe i sig.
..så du har været ude at skide nu? :D
..der spørger om Apple's pressekonference bliver transmitteret på newz, ligesom de plejer? :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.