mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #71251 - Hånter
5. okt. 2018 17:55
... Der ikke forstår hvad fanden man skal bruge mere end én PC til. Og dog. Én til privaten og én til arbejdet.

... der understreger at en server ikke er en PC.
Gravatar #71252 - dub
5. okt. 2018 21:44
Hånter (71251) skrev:
... Der ikke forstår hvad fanden man skal bruge mere end én PC til. Og dog. Én til privaten og én til arbejdet.

... der understreger at en server ikke er en PC.

Det er en PS aka Personal Server
Gravatar #71253 - Hånter
6. okt. 2018 08:17
dub (71252) skrev:
Hånter (71251) skrev:
... Der ikke forstår hvad fanden man skal bruge mere end én PC til. Og dog. Én til privaten og én til arbejdet.

... der understreger at en server ikke er en PC.

Det er en PS aka Personal Server


Du bruger vel ikke din server til at spille på?
Gravatar #71254 - CBM
6. okt. 2018 14:16
@hånter: alt i en maskinen er også kontor pc og ofte også terminal hvis jeg arbejder hjemme da det er den eneste med adgang til 3 skærme
1:remote desktop
2:dokumentation
3:browser og kommunikation

Til krævende spil har jeg min stationære med gtx1080

Til server brug har jeg diverse laptops og pi's

Så min acer gamer laptop uden skærm agerer ofte server

Der er også en acer laptop uden skærm som er dedikeret til linux

Konen benytter min lenovo gamer laptop til studie pc og har faktisk fået den.

Så er der diverse ældre pc og amiga maskiner til retro brug

Alle maskinerne har et formål

Nogle få er ikke i brug så tit men de fleste bruges ofte

Min lenovo yoga er fx den maskine jeg skriver science fiction på da den er ret handy

Man kan ikke have for meget hardware

...der er begyndt at spille TTW

Gravatar #71255 - CBM
7. okt. 2018 17:28
... der overvejer et pi projekt...

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4664/

Pipipboyapp plus pi1 plus gammelt keyboard plus gammel mus plus grøn crt skærm plus netkabel = Fallout terminal version af pipboy til interaktion med en PC der spiller Fallout 4

...der har Fallout 1, Fallout 2, Fallout 3, Fallout Nv, Fallout ttw, Fallout tactics, Fallout shelter installeret på den gamle alt i en gamer PC

...der så en PC i et Fallout Spil der mindede meget om en c64
Gravatar #71256 - CBM
8. okt. 2018 06:02
...der ikke kan finde Fallout Brotherhood of Steel nogen steder?

så vidt jeg kan se er
fallout tactics
ikke det samme spil som
fallout brotherhood of steel ?

åhh findes vist ikke til pc?

https://www.gamespot.com/fallout-brotherhood-of-st...
Gravatar #71257 - brostenen
8. okt. 2018 22:51
...der var til barnedåb i familien. Det var i Middelfart. Min yngste bror og hans kone, skulle have deres førstefødte døbt, og det var godt nok en skodpræst. Han havde lovet at gøre det hurtigt, da der var mange børn, men i stedet trak han det ud. Han var også vild med at fortælle at det at tro, er langt vigtigere end alt andet i livet. Og han kunne enda berette at den dag han personligt vidste at han troede på jesus-manden, var den selv samme dag han selv blev døbt. Huh??? :-O Jeg var lige ved at rejse mig og spørge om han personligt kunne huske det, eller om han i virkeligheden bare stod og gjorde sig bedre og vigtigere end alle andre. "Den dag jeg blev døbt" Yeahhh... Riiight... Måske den fungere på lars tyndskids mark, hvor folk bor under en sten. Men sgu ikke i det moderne samfund. Fucking idiot. Ekstra stor idiot, da han efterfølgende kunne berette, at han aldrig selv havde haft en religiøs personlig oplevelse. Eller at han hverken havde set jesus-manden eller mødt helligånden i sit liv. Total selvmodsigende, selvophøjet mand i kjole.

Men jeg fik givet sutteflaske, og lullet den lille purk i søvn. Forgæves forsøgt at få en pige til at tro at chokoladekagen var giftig, da den måske var bagt med kærlighed og stryknin. Hehe. Som om. Hendes far er udlært læge. :-D

Jeg fik læst "Anker på fryseren" for min datter, to aftener i træk. Det er en Anders Morgentahler. Og en mega total i orden og sej lille en-aftens bog. Gjorde min datter glad, fordi det efter hendes udsagn, var den sejeste weekend, siden sommeren. Total far-datter kvalitets weekend tur.
Gravatar #71258 - CBM
9. okt. 2018 05:37
...der undrer sig over hvorfor der nogle gange lugter af brændt pertinaksprint når han kører bil (eller varm elektronik) :-)

...der spekulerer på om det kan komme udefra, da bil (og kobling) har det fint :-)

...der hader præster der ikke gør deres arbejde

...der havde et bryllup for en del år siden nu, hvor alt det der kunne gå galt, det gik galt, inkl. en præst der var upassende
Gravatar #71259 - Ronson ⅍
9. okt. 2018 12:58
...der lige vil informere om at JJ ville have haft fødselsdag i dag

Gravatar #71260 - CBM
9. okt. 2018 13:28
hvor gammel nåede jakob at blive og hvor gammel ville han have blevet i dag?
Gravatar #71261 - Ronson ⅍
9. okt. 2018 14:21
34 / 39
Gravatar #71262 - CBM
9. okt. 2018 15:02
Ronson ⅍ (71261) skrev:
34 / 39

Kræft er en forfærdelig sygdom :/

Men tænker om de der kendte ham godt ville dele nogle gode minder om ham en dag som i dag?
Gravatar #71263 - brostenen
9. okt. 2018 15:50
...der fandt dem her, hjemme ved de gamle. De er slidt, men ikke slidt op. Nu er det juniors tur til at slide dem op, hvor far stoppede i sin tid. Jojo.... Han skal nok blive glad for oprindelige transformers.











Gravatar #71264 - Ronson ⅍
9. okt. 2018 16:01
...der fandt noget godt i lidl

Gravatar #71265 - Claus Jørgensen
9. okt. 2018 16:42
... der drikker bourbon
... der sikker på gulvet
... der stadigvæk ikke ejer en stol eller et bord
Gravatar #71266 - CBM
9. okt. 2018 17:34
@brostenen: transformers .... more than meets the eye... :)
Gravatar #71267 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. okt. 2018 18:44
Er det allerede 5 år siden?... daaaaamn ...
Gravatar #71268 - Ronson ⅍
9. okt. 2018 22:28
...der læser dette
...der lige smider denne
Gravatar #71269 - Claus Jørgensen
9. okt. 2018 22:42
#68

Det er overraskende nemt at "forsvinde" i forhold til de Danske (og Svenske) myndigheder. Jeg har personligt en del erfaring med emnet.
Gravatar #71270 - brostenen
9. okt. 2018 22:47
#71268
Måske, måske ikke. Hende de leder efter, skulle også have haft et eller andet hesteopdræt, hvor hun opdrættede konkurrence heste. Mere ved jeg ikke.

Men det virker som om hun har haft noget intern viden, siden hun har haft tid til at flygte ud af landet. Måske en der ikke møder på arbejde i morgen? Og hvad med banken? Det virker meget underligt at hun ikke har synderligt på kontoen, og at banken har fejlet at se de store beløb der blev overført.

Jeg har på fornemmeren at de skal lede efter to personer mere. Specielt når de har meldt ud at de ikke kan afvise, at der er flere som er med i det.
Gravatar #71271 - Ronson ⅍
9. okt. 2018 22:51
#71: Jeg kan også linke til hendes stutteri og omtalen af hendes fortjentsmedalje, men det er unødvendigt :)
Gravatar #71272 - brostenen
9. okt. 2018 22:53
#71
Lyder som om du kender hende eller er bekendt med hvem hun er. :-O
Gravatar #71273 - brostenen
9. okt. 2018 23:05
Sjovt... Når jeg søger på stutteri, så får jeg en genbrugsbutik i hvidovre.,
Gravatar #71274 - Claus Jørgensen
9. okt. 2018 23:17
#68, #71

https://politiken.dk/indland/art6760461/Kvinde-mis...

Jeps!

111 mio. kr. er meget. Jeg kunne leve flere liv i Thailand for den mængde penge.

btw. hvilke lande har ikke extradition aftaler med Danmark? asking for science!
Gravatar #71275 - arne_v
9. okt. 2018 23:58
Claus Jørgensen (71274) skrev:

111 mio. kr. er meget. Jeg kunne leve flere liv i Thailand for den mængde penge.


Du kan da forhåbentligt leve flere liv i de fleste lande for så mange penge.

Claus Jørgensen (71274) skrev:

btw. hvilke lande har ikke extradition aftaler med Danmark? asking for science!


Jeg tror at det afhænger af sagen.

Danmark har en udleveringsaftale med nogle lande (Europarådeslandene, Israel, Sydafrika, Canada og USA), men for andre lande vil der skulle rejses en udleveringssag of udfaldet af den kan afhænge af typen af forbrydelse, strafferammen i Danmar, strafferammen i det pågældende land og personens tilknytning til landet.

Uvidenskabelig kilde:

https://ekstrabladet.dk/112/article4301991.ece

Et klassisk eksempler på problemerne er at Danmark havde problemer med at få udleveret Jan Bonde Nielsen fra Storbritannien først i 80'erne, fordi det han var anklaget for mandatsvig ikke havde en klar pendant i engelsk lovgivning.

Gravatar #71276 - Claus Jørgensen
10. okt. 2018 06:32
... der drikker gravøl i lufthavnen
Gravatar #71278 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2018 06:51
#71276

Gravøl?
Gravatar #71279 - Claus Jørgensen
13. okt. 2018 09:07
... der savner floppy diske
... der skal formattere 6 computere
... der ikke engang kan få den første til at boote fra et USB drev
Gravatar #71280 - brostenen
13. okt. 2018 11:55
...der undrer sig over at folk benytter sætninger med "på sigt", helt forkert.

F.eks. så læser jeg et eller andet indlæg om uddannelse, hvor der er en som siger: Jeg uddanner mig til læge, da jeg på sigt ønsker at arbejde med at helbrede...

Well...
Hvor jeg så tænker, om personen mener at han/hun ønsker at arbejde som læge på kort sigt eller lang sigt, og om personen i virkeligheden mener at han/hun vil gennemføre uddanelsen på rekord tid (kort sigt) eller ønsket at tage sabbath år og herved bruge flere år på uddannelsen (på lang sigt).

Sådan en sætning giver absolut ikke mening. På sigt benyttes forkert i dag.

Bare tænk på folk der laver dating profiler, og skriver at de ønsker at finde en partner for livet, på sigt. Eller noget. Giver ikke andet end forvirring. For hvad mener folk? Vil de uden at sætte krav, finde en stodder eller kost, som skal være deres partner resten af livet? Eller hvad? Nå ja... Fornufts ægteskab er vel også "på kort sigt". Da man hurtigt kan finde en partner.

Kald det gold digger.
Gravatar #71281 - Claus Jørgensen
13. okt. 2018 13:28
... der laver porchetta på grillen
Gravatar #71282 - brostenen
13. okt. 2018 20:16
...der var ved havneområdet i Aalborg i aften, for at checke streetfood hallen ud. Fornuftige priser og meget at vælge mellem. Jeg tror det er meget populært, så mange der var og spise.
Gravatar #71283 - CBM
14. okt. 2018 04:04
brostenen (71282) skrev:
...der var ved havneområdet i Aalborg i aften, for at checke streetfood hallen ud. Fornuftige priser og meget at vælge mellem. Jeg tror det er meget populært, så mange der var og spise.

Der er vist mange som er glade for konceptet, har jeg hørt
Gravatar #71284 - brostenen
14. okt. 2018 10:47
#71283
Sjovt at folk snakker om "koncept" i sådan noget her. Er koncept ikke det samme som ide? Det hele samlet er vel konceptet, men hver bod snakkede om deres menu i sig selv, som et koncept. På det eneste punkt, syntes jeg det var lidt smartass/yuppie-hipster agtigt. Det er eneste jeg har som klagepunkt. Lad være med at spørge dem om hvad de servere, og de svarer at deres koncept er thai-mad. :-D Der stod også på en tom bod, skrevet med en spritmarker, at der snart åbnede et nyt koncept.
Gravatar #71285 - CBM
14. okt. 2018 17:40
brostenen (71284) skrev:
#71283
Sjovt at folk snakker om "koncept" i sådan noget her. Er koncept ikke det samme som ide? Det hele samlet er vel konceptet, men hver bod snakkede om deres menu i sig selv, som et koncept. På det eneste punkt, syntes jeg det var lidt smartass/yuppie-hipster agtigt. Det er eneste jeg har som klagepunkt. Lad være med at spørge dem om hvad de servere, og de svarer at deres koncept er thai-mad. :-D Der stod også på en tom bod, skrevet med en spritmarker, at der snart åbnede et nyt koncept.

Det kan der være noget om... Der er lidt en hipster bølge i gang i Aalborg men i det mindste måtte Joe And the Juice indse at det ikke kunne gå med en juicebar på nytorv

Baresso og Starbucks er der dog stadig

Jeg er selv mere til en fransk hotdog og McD har en friskmalet og friskbrygget kaffe der er bygget på samme måde og med samme bønner som Baresso og Starbucks men til en brøkdel af prisen

Gravatar #71286 - Qw_freak
15. okt. 2018 06:43
brostenen (71284) skrev:
#71283
Sjovt at folk snakker om "koncept" i sådan noget her. Er koncept ikke det samme som ide?



Fra Ordnet:
"samling af idéer der ligger bag udformningen eller markedsføringen af et givet produkt, projekt el.lign"

Jeg synes da egentlig det er ok at omtale det som et koncept. Min egen forståelse af ordet er at et koncept er en ide der er virkeliggjort. Så hvis en ejer af en bod får ideen on at ville lave Thai mad så er det vel konceptet han har.
Gravatar #71287 - Claus Jørgensen
15. okt. 2018 07:09
#86 (og andre)

"Konceptet" i denne her sammenhæng er en "food court". Men den er i stedet brandet "street food", fordi at "food court" giver minder om elendig frityrestegt mad i en-eller-anden shopping-centers kælder i Jylland.

Men en food court er et resturant "koncept", ja.
Gravatar #71288 - brostenen
15. okt. 2018 07:20
Qw_freak (71286) skrev:
brostenen (71284) skrev:
#71283
Sjovt at folk snakker om "koncept" i sådan noget her. Er koncept ikke det samme som ide?



Fra Ordnet:
"samling af idéer der ligger bag udformningen eller markedsføringen af et givet produkt, projekt el.lign"

Jeg synes da egentlig det er ok at omtale det som et koncept. Min egen forståelse af ordet er at et koncept er en ide der er virkeliggjort. Så hvis en ejer af en bod får ideen on at ville lave Thai mad så er det vel konceptet han har.


Claus Jørgensen (71287) skrev:
#86 (og andre)

"Konceptet" i denne her sammenhæng er en "food court". Men den er i stedet brandet "street food", fordi at "food court" giver minder om elendig frityrestegt mad i en-eller-anden shopping-centers kælder i Jylland.

Men en food court er et resturant "koncept", ja.


Her giver jeg claus ret. Konceptet er hallen, for det er oplevelsen at komme i en hal og kunne bestille fra en masse forskellige boder.

Lidt som at det er et koncept at kunne spise i et mørklagt rum, og opleve hvordan det er at være blind, og samtidig blive betjent af et blindt personale. Her er menuen heller ikke konceptet.

Eller at spise i en restaurant, lavet ud af is, om vinteren i finland eller noget. For her er konceptet heller ikke menuen.

Ord bliver brugt forkert i dag. Som "på sigt" eller "bjørnetjeneste" eller når kasse ekspedienten i butikken, siger "du må have en fortsat god dag", uden overhovedet at vide om jeg indtil da, havde mistet et famillie medlem eller blevet fyret fra jobbet, eller set en kollega blive knust under en kran. Ved godt at jeg overdriver med eksempler, men de skal fandme ikke sige "fortsat" når de ønsker en god dag. Det kunne endne dårligt, hvis de en eller anden dag, siger det til den forkerte.
Gravatar #71289 - Ronson ⅍
15. okt. 2018 14:34
...der har købt et 1070 ti
...der på et tidspunkt skal af med sit 970
...der måske skal have et 2080 (ti) og så ryger 1070 ti'et i en permanent VR-pc
Gravatar #71290 - Internet-Ekspert KopNudler
16. okt. 2018 06:13
#71289

Er der begyndt at komme gode tilbud på 10-serien?
Gravatar #71291 - Hånter
16. okt. 2018 06:21
... der vil minde Ronson om at TB er vores alles aftager til alting. Giv ham et godt bud, og så køber han!
Gravatar #71292 - Ronson ⅍
16. okt. 2018 07:50
#71290: elgiganten kører, hvis de har flere, 1070 ti til 2999,- i 8 butikker i denne uge.
Gravatar #71293 - Internet-Ekspert KopNudler
16. okt. 2018 07:57
#71292

Det er satme fristende. Tak for info.
Gravatar #71294 - Ronson ⅍
16. okt. 2018 09:03
...der har fundet forseglede IDE-diske på arbejdet...
Gravatar #71295 - Claus Jørgensen
16. okt. 2018 11:05
... der drikker øl i lufthavnen, mens solen skinner ind
Gravatar #71296 - Ronson ⅍
16. okt. 2018 12:10
...der har fundet de perfekte baggrundsbilleder til disse to skærme på arbejdet

Gravatar #71297 - Claus Jørgensen
16. okt. 2018 13:23
#96

haha, perfekt
Gravatar #71298 - brostenen
17. okt. 2018 07:19
Ronson ⅍ (71294) skrev:
...der har fundet forseglede IDE-diske på arbejdet...


Nice... De kan blive handy at have, med mindre de har sat sig af en eller anden årsag.

Ronson ⅍ (71296) skrev:
...der har fundet de perfekte baggrundsbilleder til disse to skærme på arbejdet



Awesomme.... Du må lige melde hvad folk siger, når de ser dem første gang. Gad vide hvad folk ville sige, hvis det var et screenshot af Win3.11 med foldere og såen.
Gravatar #71299 - CBM
17. okt. 2018 07:34
...der spekulerer på om voyagers seven of nine har et navn som er en joke

...sammenlign med friends og monikas seven, seven, seven...

Gravatar #71300 - dub
17. okt. 2018 15:25
.... der vil spille noget RimWorld nu hvor 1.0 er ude
.... der måske har spillet for meget RimWorld (700+ timer på steam og en del før RimWorld var på steam)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login