mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #70701 - Hånter
6. feb. 2018 16:05
brostenen (70699) skrev:
Hånter (70696) skrev:
#Brostenen

Det er da så fint, at du har så meget "fritid". Men det er da ikke ensbetydende med, at du skal beskrive alt det ragelse du køber i denne tråd?
Hvis du så også læser det jeg anfægter, så er det lige præcis at du i tide og utide - sådan i hvert fald et par gange i ugen - har købt noget gammelt computerudstyr. Jeg anfægter overhovedet ikke de andre indlæg du laver omkring din søn, middag eller andet! Jeg er bare træt af, at du konstant laver indlæg om at du nu har købt dit eller dat ragelse, når du har en hel tråd at boltre dig i PRÆCIS til det. Hvorfor fanden så blande andre tråde ind i det? Er det fordi du ikke får nok respons i den anden?

... der er en endnu mere sur gammel mand.


Sååå... Du mener at fordi du har et synspunkt, så skal alle følge det. Mere kan jeg ikke få ud af det. Når jeg argumenterer for at det er fair at skrive "...der har købt xxx-something".


Nej. Jeg mener at det er forkert, når du PRIMÆRT og gerne 2-4 gange i UGEN skriver at du har købt noget ragelse, uden at bringe noget andet i tråden. Det svarer jo til, at jeg hver eneste morgen skriver, når jeg har fået morgenkaffe! - det bliver fandeme da også noget trivielt i længden, ikk'? (den var til dig, TB ;) ).

Det er fint at du er glad for gamle computere mv., men behøver du proppe det ned i den mest aktive tråd i hele foraet, som er stillet til noget andet end at du kan fortælle at du igen har købt noget elektronik af en eller anden art. Dine andre indlæg har jeg intet imod. Det er kun at du igen og igen og igen og igen og igen skal fortælle at du har købt noget billigt it at det går mig på.
Gravatar #70702 - CBM
6. feb. 2018 16:38
...der lige har drukket aftenkaffe

...der ikke ser noget galt i at man skriver om hardware indkøb i denne tråd

...der minder om denne tråds formål og at det er foreneligt med hardware posts
Gravatar #70703 - brostenen
6. feb. 2018 16:44
Hånter (70701) skrev:
brostenen (70699) skrev:
Hånter (70696) skrev:
#Brostenen

Det er da så fint, at du har så meget "fritid". Men det er da ikke ensbetydende med, at du skal beskrive alt det ragelse du køber i denne tråd?
Hvis du så også læser det jeg anfægter, så er det lige præcis at du i tide og utide - sådan i hvert fald et par gange i ugen - har købt noget gammelt computerudstyr. Jeg anfægter overhovedet ikke de andre indlæg du laver omkring din søn, middag eller andet! Jeg er bare træt af, at du konstant laver indlæg om at du nu har købt dit eller dat ragelse, når du har en hel tråd at boltre dig i PRÆCIS til det. Hvorfor fanden så blande andre tråde ind i det? Er det fordi du ikke får nok respons i den anden?

... der er en endnu mere sur gammel mand.


Sååå... Du mener at fordi du har et synspunkt, så skal alle følge det. Mere kan jeg ikke få ud af det. Når jeg argumenterer for at det er fair at skrive "...der har købt xxx-something".


Nej. Jeg mener at det er forkert, når du PRIMÆRT og gerne 2-4 gange i UGEN skriver at du har købt noget ragelse, uden at bringe noget andet i tråden. Det svarer jo til, at jeg hver eneste morgen skriver, når jeg har fået morgenkaffe! - det bliver fandeme da også noget trivielt i længden, ikk'? (den var til dig, TB ;) ).

Det er fint at du er glad for gamle computere mv., men behøver du proppe det ned i den mest aktive tråd i hele foraet, som er stillet til noget andet end at du kan fortælle at du igen har købt noget elektronik af en eller anden art. Dine andre indlæg har jeg intet imod. Det er kun at du igen og igen og igen og igen og igen skal fortælle at du har købt noget billigt it at det går mig på.


Whatever... Vi er ikke enige og her slutter den snak for mit vedkommende.
Gravatar #70704 - Qw_freak
6. feb. 2018 18:54
Gamle-Kaj (70692) skrev:
... der sidder i en flyver, der larmer værre end en russisk kampvogn.

Porre, er det dig?
Gravatar #70705 - CBM
7. feb. 2018 05:09
...der har set en "ny" (2011) 1:24 rock climber der skal føjes til 1:24 rc arsenalet ASAP :-) gerne i både 27 og 40 MHz hvis muligt



Gravatar #70706 - Qw_freak
7. feb. 2018 09:17
...Der undrer mig over at nyheden om SpaceX's afsendelse at Falcon Heavy ikke endnu er kommet her på sitet.
Gravatar #70707 - brostenen
7. feb. 2018 10:27
#70706
Egentlig.... Men der er så mange nyheder der ude på nettet. Den skal nok komme, hvis den kommer.

F.eks. så faldt jeg over en artikel i går, hvor de pointerede at der er massive mængder af kviksølv i iskapperne. Når de smelter.... Damn. Jeg læste ikke grundigt igennem, men kunne forstå sådan umiddelbart, at det er affald fra den gang vi i den vestlige verden brugte kul til at drive dampmaskiner i industrien. Men læste den ikke grundigt.
Gravatar #70708 - CBM
8. feb. 2018 10:24
...der lige vil dele dette link... https://ulovliglogning.dk
Gravatar #70709 - Gamle-Kaj
8. feb. 2018 11:19
Qw_freak (70704) skrev:
Gamle-Kaj (70692) skrev:
... der sidder i en flyver, der larmer værre end en russisk kampvogn.

Porre, er det dig?


... Nope. Different Kaj.

Gravatar #70710 - Ronson ⅍
8. feb. 2018 13:51
...der undrede sig over hvorfor han kunne fokusere længere væk end uendeligt og så lidt uklart
...der besluttede sig for at skifte kontaktlinse
...der åbenbart havde 2 i højre øje
...der nu synes han så uklart med venstre øje
...der også havde 2 i venstre øje
...der havde travlt til morges
Gravatar #70711 - CBM
8. feb. 2018 15:31
...der har tilføjet en rock crawler 1:24 27 MHz til samlingen

...der vil modde Jackson Storm over på denne rock crawler hvis muligt. .. og finde på noget i forhold til Jacksons gamle bund

Gravatar #70712 - Qw_freak
9. feb. 2018 08:48
Gamle-Kaj (70709) skrev:

... Nope. Different Kaj.


Nåhh, jamen velkommen alligevel hvis du er ny ankommen. :)
Gravatar #70713 - Qw_freak
9. feb. 2018 09:17
...Der fik den her besked i går:
https://www.bt.dk/krimi/virus-spreder-sig-med-lyne...

Nej, jeg trykkede ikke og skrev hutigt en besked til de nærmeste familemedlemmer om ikke at åbne den hvis de fik den.

...Hvis svigermor efter at have åbnet den svarede, "jamen jeg fik den jo fra *******, hvorfor sender han virus til mig?" SMH.
Gravatar #70714 - brostenen
9. feb. 2018 16:00
Qw_freak (70713) skrev:

...Hvis svigermor efter at have åbnet den svarede, "jamen jeg fik den jo fra *******, hvorfor sender han virus til mig?" SMH.


Og man undrer sig stadig..... Efter så mange år at sådan noget har været kendt.
Gravatar #70715 - Slettet Bruger [1325687806]
9. feb. 2018 19:44
... der overvejer at fjerne administrative rettigheder fra hans forældre på deres computere.

... der ikke selv kører med administrativ konto.

... hvis kæreste ikke har adgang til en administrativ bruger på hendes PC.
Gravatar #70716 - brostenen
10. feb. 2018 10:18
...der er i gang med dagens 3 kop kaffe. Sort som jeg kan lide den.
Gravatar #70717 - Hånter
10. feb. 2018 15:25
... der har fået hold i nakken. KÆFT det er trælst.
Gravatar #70718 - CBM
10. feb. 2018 17:28
...hvis svigerforældre aldrig har haft admin adgang på deres egne maskiner
Gravatar #70719 - Ronson ⅍
10. feb. 2018 18:59
...der giver alt familie admin-rettigheder i windows
...der aldrig har haft problemer med det
Gravatar #70720 - Ronson ⅍
10. feb. 2018 22:04
...der er blevet platinum member på aliexpress
...der burde købe lidt mindre der
Gravatar #70721 - CBM
11. feb. 2018 05:56
...der aldrig har handlet på aliexpress
Gravatar #70722 - Hånter
11. feb. 2018 07:19
... der ikke ved hvad det betyder, at være "platinium member" på AliExpress?
Gravatar #70723 - CBM
11. feb. 2018 07:47
...der aldrig har handlet på ebay

...der burde prøve ebay og aliexpress

...der er bange for at få en kæmpe efterregning ligesom sidst han købte noget udenfor EU
Gravatar #70724 - brostenen
11. feb. 2018 08:58
#70723
Du kan sortere på ebay, efter region og pris, når du har søgt.

F.eks. så kan du markere europe ved item location. Men se ordentlig efter ved hver sælger, om der står noget med kina i enten firma adresse eller shipping from. Hvis tingene er under 79 kroner, er der intet at frygte.

Jeg har fundet antistatiske poser til lav pris fra asien før i tiden. Samlet pris var under de 45 kroner for 10 (pris med forsendelse)
Gravatar #70725 - CBM
11. feb. 2018 10:41
#70724: ok, nice. Ville ønske der var mere gang i kina tråden angående gode tilbud... hmm måske kan jeg være heldig at finde nogle retro usb joystick under 79 kr med forsendelse
Gravatar #70726 - Ronson ⅍
11. feb. 2018 11:40
...der aldrig har handlet på wish og aldrig kommer til det
...der ikke fatter det er så populært
...der aldrig kommer til at handle på sider der kræver login bare for at se en vare eller pris
...der gætter på aliexpress er meget billigere alligevel, ebay kan i hvert fald ikke være med prismæssigt

#70722: Man får nogle fordele, bedre support og sådan noget ligegyldigt.
Gravatar #70727 - brostenen
11. feb. 2018 19:27
...der har brugt ebay on and off siden 2013.

...der måtte skifte hævekort for et år siden, da nets lukkede det uden varsel, da jeg havde købt på aliexpress.
Gravatar #70728 - brostenen
11. feb. 2018 22:29
...der lige har taget en aften med Real Racing 3.
Gravatar #70729 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. feb. 2018 06:11
CBM (70723) skrev:
...der er bange for at få en kæmpe efterregning ligesom sidst han købte noget udenfor EU


Jeg har købt en del efterhånden. Også ting der koster mere end 80 kr inkl forsendelse. Jeg er altid blevet busted fra USA, men kun 5% af gangene fra kina.

Jeg tror at der kommer så mange containere med lort fra østen, at de ikke magter at kigge det hele igennem (da størstedelen jo er småpenge)

... der konsekvent placerer sin højre hånd en tast for langt til højre i dag
Gravatar #70730 - Ronson ⅍
12. feb. 2018 06:55
...der har hørt der kommer omkring 40.000 pakker/dag fra østen, mange flere ved højtider

...der har bøvl med en sælger på aliexpress der ikke kan huske hvad der er skrevet for 2 beskeder siden..

...der er ved at løbe tør for plads til konsol/spil derhjemme igen
Gravatar #70731 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. feb. 2018 05:39
... der ikke anede at Blizzard havde købe Activision (eller omvendt)
Gravatar #70732 - CBM
15. feb. 2018 08:59
...der frygter for fremtiden for computer spil
Gravatar #70733 - brostenen
15. feb. 2018 09:48
...der fik steaks med salat og et glas rødvin til aftensmad i går.
Gravatar #70734 - Ronson ⅍
16. feb. 2018 12:13
...der har bestilt en C64 Mini

...der har weekend om 15 min
Gravatar #70735 - brostenen
17. feb. 2018 10:59
...der gør rent i dag.
Gravatar #70736 - Ronson ⅍
17. feb. 2018 19:43
...der bemærker at newz er 1 time bagud
Gravatar #70737 - CBM
19. feb. 2018 04:30
...der bliver mere og mere overbevist om simulerings teorien.. Der er for meget der ikke giver mening

1) fysik, der er indtil flere observerede såkaldte cut offs der kunne antyde en simulering der kører på begrænset hardware

2) moores lov i respirator, intel et.al. Vil strække de sidste dråber af mulig hastigheds forøgelser over de næste 5 år mens de intenst forsøger at finde en ny måde at øge hastigheden på

3) retro marked, fx at der snart 30 år efter at amigaen kom til verden, at der er gigantisk marked for amiga udstyr og indtil flere firmaer der konkurrerer om at lave samme slags hardware

4) Apple, de sætter prisen op og salget stiger + alle deres konkurrenter forsøger blindt, halvhjertet og halvhjernet at kopiere dem (typisk kopieres kun de negative ting)

5) politik, trump, kim jong il, putin, dk politikere et.al.
Gravatar #70738 - Qw_freak
19. feb. 2018 08:02
@37

Jeg kan følge dig lidt på #1 og #2, men ikke så meget de tre andre, de er så vidt jeg kan overskue resultater af menneskets natur.

Har du noget info omkring de der "cut-offs" i fysikkens verden?
Gravatar #70739 - Ronson ⅍
19. feb. 2018 08:10
...der ikke behøver finde mening i alt

...der derfor heller ikke bekymrer sig om alt muligt unødvendigt

...der seriøst ikke håber at CBM tror at danske politikere gør som de gør pga en "simuleringsteori"

...der alligevel i stigende grad bekymrer sig om religiøse, konspirationsteoretikere og andre fastasters manglende jordforbindelse...
Gravatar #70740 - CBM
19. feb. 2018 08:33
Qw_freak (70738) skrev:
@37

Jeg kan følge dig lidt på #1 og #2, men ikke så meget de tre andre, de er så vidt jeg kan overskue resultater af menneskets natur.

Har du noget info omkring de der "cut-offs" i fysikkens verden?


jeg hæfter mig ved flg. :

https://www.technologyreview.com/s/429561/the-meas...

"So if our cosmos is merely a simulation, there ought to be a cut off in the spectrum of high energy particles.

It turns out there is exactly this kind of cut off in the energy of cosmic ray particles, a limit known as the Greisen–Zatsepin–Kuzmin or GZK cut off.

This cut-off has been well studied and comes about because high energy particles interact with the cosmic microwave background and so lose energy as they travel long distances. "

https://io9.gizmodo.com/5950543/physicists-say-the...

"According to Silas Beane and his team at the University of Bonn in Germany, a simulation of the universe should still have constraints, no matter how powerful. These limitations, they argue, would be observed by the people within the simulation as a kind of constraint on physical processes."

https://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ciencia...

" Interestingly, the researchers consider their simulation to be a forerunner to more powerful versions in which molecules, cells, and even humans themselves might someday be generated. But for now, they're interested in creating accurate models of cosmological processes - and finding out which ones might represent hard limits for simulations.

To that end, they have investigated the Greisen-Zatsepin-Kuzmin limit (or GZK cut-off) as a candidate - a cut-off in the spectrum of high energy particles. The GZK cut-off is particularly promising because it behaves quite interestingly within the QCD model."

https://simplecapacity.com/2016/11/physicists-leak...

"These limits would be experienced by those living within the sim – and as it turns out, something which looks just like these limits do in fact exist.

For instance, something known as the Greisen-Zatsepin-Kuzmin, or GZK cut off..."
Gravatar #70741 - CBM
19. feb. 2018 08:47
Ronson ⅍ (70739) skrev:
...der ikke behøver finde mening i alt

...der derfor heller ikke bekymrer sig om alt muligt unødvendigt

...der seriøst ikke håber at CBM tror at danske politikere gør som de gør pga en "simuleringsteori"

...der alligevel i stigende grad bekymrer sig om religiøse, konspirationsteoretikere og andre fastasters manglende jordforbindelse...


Nej, det med politikerne var lidt i spøg... men man kan tit undres over hvad der foregår på christiansborg...

Trump derimod, jeg er meget forundret over at han blev præsident, har de virkelig ikke haft andre? :-)
Gravatar #70742 - CBM
19. feb. 2018 09:18
@qw_freak:

der er naturligvis også "beviser" for det modsatte...

https://cosmosmagazine.com/physics/physicists-find...

dog er argumentet i ovenstående link, at simulering af et fænomen der opstår i metaller er "umuligt"... deres definition af umuligt, er at kravet til (traditionel) computer kraft stiger exponentielt (der er ikke taget hensyn til hvad evt kvante computere ville kunne).. jeg godtager dog ikke dette argument... da vores tilgængelige (traditionelle og nu capped) computerkraft kan være uendelig meget mindre end den computer der evt simulerer os... OG... vi kender endnu ikke mulighederne ved kvante computere...

man kunne lave samme argument ang. kvante computere, kan de laves, så ville de kræve rigtig meget computer kraft at simulere... men igen... vi ved ikke, hvis vi simuleres, hvad den computer har til rådighed af resourcer eller hvilken tids ramme den befinder sig i (fx kunne den måske simulere 10 milliarder år på 10 ms)...

teoretisk set, kunne en sådan computer være noget mere avanceret end både kvante computere og traditionelle computere og dens teknologi kunne være utilgængelig i denne simulation grundet sikkerheds hensyn... forestil dig hvis du simulerer et univers med mennesker med en traditionel computer, disse mennesker udvikler deres egen traditionelle computer og laver milliader af disse maskiner... pludselig er din sim løbet tør for resourcer!

Gravatar #70743 - Slettet Bruger [1325687806]
19. feb. 2018 10:05
... der er ved hente data ud for Qw_freak på arbejdspladsen.
Gravatar #70744 - brostenen
19. feb. 2018 14:58
...der har datteren i halvdelen af ferien, og skal finde ud af hvad jeg skal lave til aftensmad.
Gravatar #70745 - CBM
19. feb. 2018 17:26
...der har fixet sit A1200 bundkort og nu har 2 stk Amiga 1200 maskiner der virker!

...der vil putte den ene i et desktop kabinet!

...der skal have fundet sit lager af amiga floppy drevs kabler

...der brugte et kabel fra sin kryflux til at teste med

...der kommer fint kickstart billede og alting!!!

:-) :-)
Gravatar #70746 - brostenen
20. feb. 2018 20:45
...der har haft retrospil aften med datteren.
Gravatar #70747 - CBM
21. feb. 2018 04:17
...der overvejer om bilen er ved at være slidt op
Gravatar #70748 - dub
21. feb. 2018 08:14
.... der synes at newz reklamer er ved at tage overhånd igen.
Gravatar #70749 - arne_v
22. feb. 2018 03:46
CBM (70741) skrev:

Trump derimod, jeg er meget forundret over at han blev præsident, har de virkelig ikke haft andre? :-)


Masser. Der var 12 kandidater til republikanernes primærvalg og 3 kandidater til demokraternes primærvalg. Plus nogle kandidater hos begge partier som trak sig inden primærvalgene.

Men jeg vil postulere at det høje antal kandidater faktisk hjalp Trump.


Gravatar #70750 - CBM
22. feb. 2018 04:19
@arne: det undrer mig hvordan det kunne hjælpe... De andre må have haft bedre chancer? Eller er det fordi donald havde flest dollars?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login