mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #70651 - brostenen
23. jan. 2018 22:46
CBM (70650) skrev:
brostenen (70630) skrev:
CBM (70627) skrev:
@modgaard: takker
@brostenen: c64 var en god tid. Jeg har mange gode minder om c64 basic :-)


Det er denne her....
https://cmaiolino.wordpress.com/combian-64-v2/

Jeg har testet den af, og det fungerer rigtig godt. Boot tid er omkring 5 sekunder.


ser interessant ud. En pi 1 er rigelig til at køre VICE. Har selv en raspbian med en VICE på en pi 1 som kører ganske ganske godt inklusiv lyd.

Skal have den til at starte VICE op direkte og så putter jeg den i et c64 kabinet sammen med en række ting.


Jeg har testet yderligere, men ikke rodet med det i et stykke tid. Jeg lagde mærke til at lyden i nogle spil ikke er god nok. Men måske det bare er et spørgsmål om tid, før bugs bliver renset ud og såen....
Gravatar #70652 - Hånter
24. jan. 2018 08:55
... kan i forfanden da ikke holde de ting i en tråd for sig? Det er gang på gang, på gang at i de-railer (phun intended) "Jeg er ham..."-tråden.
Gravatar #70653 - cnr
24. jan. 2018 10:09
Jeg er ham - der syntes at #70652 skal tage en kiks og et glas saftevand :)
Gravatar #70654 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. jan. 2018 11:01
... der er enig med Hånter
Gravatar #70655 - Slettet Bruger [1325687806]
24. jan. 2018 11:23
... der er enig med sønderjyderne. (vi må jo holde sammen!)
Gravatar #70656 - brostenen
24. jan. 2018 11:41
Hvad er phun?
Gravatar #70657 - CBM
25. jan. 2018 09:29
...der kan fortælle brostenen at phun er en form for slang som betyder joke.. typisk med ord der kan have flere betydninger.

I dette tilfælde må det være det "sjove" i at "de-railing" både kan betyde at en tråd som denne kommer off-topic og at et tog hopper af sine skinner...

det kan også betyde at man mener man har skrevet noget man selv mener er morsomt, men ikke forventer at modtagerne kan se det morsomme og derved skal gøres opmærksom på det med "phun intended" eller "pun intended"... det er forvanskninger af ordet "fun"

...der tænker at det er lidt ligesom med jeopardy... hvor man skal huske at starte med ... hvad er...

Gravatar #70658 - brostenen
25. jan. 2018 11:16
#CBM

Oki doki.... Tak for opklaringen. :-)
Gravatar #70659 - brostenen
25. jan. 2018 16:43
...der har købt nyt gammelt fjernsyn.

https://drive.google.com/drive/folders/1v7lxB1ex6k...

Gravatar #70660 - CBM
25. jan. 2018 16:56
...der selv anskaffede et mega nice sony lcd tv på et tidspunkt til 75 kr i blå kors.

...hvis sony tv er større og 10x bedre end det næsten spritnye og dyre prosonic skod lcd tv der står ved siden af
Gravatar #70661 - CBM
25. jan. 2018 19:14
...der købte 2 fjernstyrede biler (1 pro og 1 discount) til 30 kr stykket i dag i blå kors, der begge viste sig at være defekte men som nu begge er blevet rippet for dele til rc kassen.

4 stk klipse
4 stk hjul til skrue montage
2 stk støddæmpere
2 stk karosserier
1 stk vinge
1 sæt akse med hjul, nu på traktor

...der kun købte discount bilen for at få dens baghjul til en traktor der manglede

...der fremover kun køber pro rc biler i brugt butikker da de altid har dele der kan bruges

Gravatar #70662 - modgaard
26. jan. 2018 07:54
...der snart kan fejre tre ugers leverings-udsættelse på grafikkort (Asus GTX 1060 OC) fra Elgiganten.

...der regner med at kunne fejre månedsdag for ordren, før der sker noget.
Gravatar #70663 - mrtb
26. jan. 2018 08:17
#70662 Det er da også optimistisk at prøve at købe et grafikkort for tiden :P
Gravatar #70664 - modgaard
26. jan. 2018 12:01
mrtb (70663) skrev:
#70662 Det er da også optimistisk at prøve at købe et grafikkort for tiden :P

Du har helt ret :)
Gravatar #70665 - CBM
26. jan. 2018 14:43
...der fik repareret pro rc bilen. . EFTER han havde pillet den for dele ...og brugt nogle af dem til at opgradere monster tankbils bumle

...der samlede den igen med nogle andre dele der lige lå i rc kassen

...der er glad for at han købte sit gtx1080 i 2016 før cryptocurrency feberen brød ud

Gravatar #70666 - CBM
27. jan. 2018 15:04
...der opdagede at den pro lignende rc bil kan købes fra ny for 75 kr.

...der satte et nikko viper offroad skjold på den pro lignende rc bil (TopRaiders Speedflare) http://billigespil.dk/produkter/11-fjernstyret-bil...

...der satte nogle smalle forhjul på fra en modelbil

...der er irriteret over at man ikke kan vælge om man ønsker en 27 eller 40 MHz bil og visse steder kan man ikke engang vælge model, fx hos Bilka:
https://www.bilka.dk/legetoej/fjernstyret-legetoej...
Gravatar #70667 - Claus Jørgensen
28. jan. 2018 15:02
... der drikker øl og kigger på dameben i São Paulo
... der flyver til Sydafrika i morgen
Gravatar #70668 - CBM
28. jan. 2018 18:48
...hvis dreng har 28 fjernstyrede biler ... 20 i skala 1:24 eller større og 8 i skala 1:64
Gravatar #70669 - zymes
28. jan. 2018 18:59
CBM (70668) skrev:
...hvis dreng har 28 fjernstyrede biler ... 20 i skala 1:24 eller større og 8 i skala 1:64

Er det din ellers hans hobby? :P
Gravatar #70670 - CBM
29. jan. 2018 08:11
zymes (70669) skrev:
CBM (70668) skrev:
...hvis dreng har 28 fjernstyrede biler ... 20 i skala 1:24 eller større og 8 i skala 1:64

Er det din ellers hans hobby? :P

Det er nok mest min, han er trods alt kun 6 år gammel. Men han syntes det er sjovt at køre med dem og mange af dem er disney cars eller med disney cars tema :)

Jeg nyder at om- og op-bygge bilerne sådan at de bliver unikke
Gravatar #70671 - CBM
29. jan. 2018 15:13
...der har lavet sin hidtil bedste handel ved blå kors. .. en kæmpe nikko monster truck (twister) der virker perfekt og står som ny til blot 20 kr!

...der overvejer om den skal bygges om til en "vanilla" mega bumle monster truck
Gravatar #70672 - Claus Jørgensen
30. jan. 2018 13:24
... der drikker øl i lufthavnen (Johannesburg)
... der blev forhørt af politiet i Angola (transit stop)
... der ikke smuglede diamanter i dag
Gravatar #70673 - CBM
30. jan. 2018 19:20
...der ændrede lidt på den eksisterende monster bumle i stedet for

...der er glad for hans job kun har minimale rejse aktiviteter
Gravatar #70674 - Qw_freak
31. jan. 2018 07:37
CBM (70673) skrev:
...der er glad for hans job kun har minimale rejse aktiviteter

Jeg tror ikke det er jobbet som Claus rejser for.. :)

...Der godt kunne tænke sig en anelse mere rejse aktivitet på jobbet.
Gravatar #70675 - Slettet Bruger [1325687806]
31. jan. 2018 07:44
Qw_freak (70674) skrev:
CBM (70673) skrev:
...der er glad for hans job kun har minimale rejse aktiviteter

Jeg tror ikke det er jobbet som Claus rejser for.. :)

...Der godt kunne tænke sig en anelse mere rejse aktivitet på jobbet.


Du har da turen tværs over Esbjerg hver dag! (Eller, du kører vel udenom det faktiske Esbjerg.)

... der har det fint med rejseaktiviteten på jobbet.
Gravatar #70676 - Qw_freak
31. jan. 2018 09:12
#75

Udenom, så interessant er Stormgade ikke... :)

Tænkte nu den form for rejseaktivitet der inkluderer flyrejser og hoteller. :)
Gravatar #70677 - Claus Jørgensen
31. jan. 2018 13:12
#76

Og vel helst i solrige lande hvor en stor fadøl koster en 10'er.
Gravatar #70678 - Qw_freak
31. jan. 2018 13:52
#77
Nåja, jamen det ville bestemt ikke gøre noget... :)
Gravatar #70679 - arne_v
31. jan. 2018 18:48
#arbejdsrejser

Rejse på arbejde er ikke specielt spændende.

Køre til lufthavnen i tæt trafik, tilbringe et større antal timer i sådan en sardindåse de kalder et fly, taxa fra lufthavnen til hotel, forberedelse på mødet med kunden, derefter N antal dage med møder med kunden, taxa frem og tilbage medmindre hotel er i gåafstand, om aftenen forbereder man sig på næste dags møder og forsøger at svare på de hundreder af emails der er kommet i løbet af dagen, når det er ovre så taxa til lufthavnen, flyve igen og køre hjem.

Der er enorm forskel på arbejdsrejser og turistrejser!


Gravatar #70680 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. feb. 2018 07:20
#79

Jeg kunne ikke være mere enig.

Møde slut - sidde i en dårlig taxa - spise en kedelig sandwich i lufthavnen - flyve hjem
Gravatar #70681 - Qw_freak
1. feb. 2018 09:12
#79
De Arbejdsrejser jeg hidtil har været på har nu være en anelse mere rolige end det, men det kan da godt være at olie&gas branchen er lidt mere laid back hvad det angår.

Jeg har i hvert fald ikke endnu været af sted uden det var med overnatning, og i så fald har man mindst en aften for sig selv et nyt og spændende sted... :D
Gravatar #70682 - CBM
1. feb. 2018 09:18
Jeg er enig med arne og tb... men godt for Claus hvis det ikke er arbejdsrejser han er på :-)
Gravatar #70683 - Claus Jørgensen
1. feb. 2018 09:41
#79

Arbejdsrejser behøver ikke være kedelige. Cross-atlantic på buisness class, drinks i loungen, gourmet middag på firmaets regning, og i WA - vandreture i bjergene i weekenden.

Men ja, Mandag-Torsdag er det normalt hotel-taxi-arbejde-taxi-hotel uden det store indhold.

Og så er der jo forskel på en arbejdsrejse til Prag i en uge, vs. to dage i Frankfurt eller lign.
Gravatar #70684 - Claus Jørgensen
1. feb. 2018 09:43
#82

Jeg er på en mindre verdensomrejse, siden August ;-) Ikke skyggen af arbejde her.
Gravatar #70685 - Gamle-Kaj
2. feb. 2018 18:23
... der lige har måtte skifte den sidste pålidelige Seagate ST-412 MFM disk ud med en CF emulator. Den har også kun kørt siden 1989. Jeg tvivler på et CF kort kan gøre det lige så godt, men man sparer da nogle kg i vægt.
Gravatar #70686 - brostenen
3. feb. 2018 19:47
...der for nyligt har købt et originalt Amiga600 floppy drev, men også to af disse hersens PC floppy til Amiga internt drev adaptorer:

https://www.ebay.com/itm/Amiga-internal-drive-adap...

Der er 9 tilbage. Så skynd jer, da prisen er rimelig.
Gravatar #70687 - Hånter
4. feb. 2018 08:50
... der undres.
Blev vi ikke enige om, at i skulle holde alt jeres gammel-computer-snak i tråden dertil?

... der er en sur gammel mand på 29!

... der så Requiem i teatret i går. Kæft det var en mærkelig forestilling!

( http://www.bettynansen.dk/da/oplev/forestillinger/... )
Gravatar #70688 - brostenen
5. feb. 2018 00:22
Hånter (70687) skrev:
... der undres.
Blev vi ikke enige om, at i skulle holde alt jeres gammel-computer-snak i tråden dertil?


Du blev enig med dig selv, men jeg har vel lov at skrive at jeg har købt noget i denne tråd, på lige linje med at andre siger at de har købt en ny bil, eller en spritny bærbar computer. Det er vel også fair nok at linke til varen, hvis andre skulle få lyst til at købe. Det er vel også i orden at andre skriver at de har lavet noget arduino projekt, og sidst er det vel også i orden at folk skriver når de har været i byen, biograf eller teater.


...der har holdt fødselsdagsfest for junior i weekenden.

...der i dag skal lave fødselsdagsmiddag for svigermekanikken. Det bliver italiensk inspireret pasta halløj.
Gravatar #70689 - Ronson ⅍
5. feb. 2018 01:19
...der havde for ondt i hovedet til at sove

...der lige har hentet diverse piller hjemme ved de gamle
Gravatar #70690 - Hånter
5. feb. 2018 09:52
brostenen (70688) skrev:
Hånter (70687) skrev:
... der undres.
Blev vi ikke enige om, at i skulle holde alt jeres gammel-computer-snak i tråden dertil?


Du blev enig med dig selv, men jeg har vel lov at skrive at jeg har købt noget i denne tråd, på lige linje med at andre siger at de har købt en ny bil, eller en spritny bærbar computer. Det er vel også fair nok at linke til varen, hvis andre skulle få lyst til at købe. Det er vel også i orden at andre skriver at de har lavet noget arduino projekt, og sidst er det vel også i orden at folk skriver når de har været i byen, biograf eller teater.


Der er vel forskel på at skrive at man har købt noget ca. 2-4 gange i ugen (som altid er noget gammel computer-halløj) kontra oplevelser/større ting. Der er jo et tydeligt mønster i dine opslag - du interesserer dig for gamle computerting, fint - men så hold det dog i tråden dertil.

I denne tråd kommer der jo en masse forskellige inputs fra flere brugere - gerne dagligdagsting mv., men fra dig er det primært at du nu har købt dit eller dat til dine gamle maskiner. Kan du se forskellen?
Gravatar #70691 - Qw_freak
5. feb. 2018 13:22
... Jeg er bare glad for at her er lidt aktivitet igen... :)
Gravatar #70692 - Gamle-Kaj
5. feb. 2018 15:31
... der sidder i en flyver, der larmer værre end en russisk kampvogn.
Gravatar #70693 - brostenen
6. feb. 2018 00:06
Hånter (70690) skrev:
brostenen (70688) skrev:
Hånter (70687) skrev:
... der undres.
Blev vi ikke enige om, at i skulle holde alt jeres gammel-computer-snak i tråden dertil?


Du blev enig med dig selv, men jeg har vel lov at skrive at jeg har købt noget i denne tråd, på lige linje med at andre siger at de har købt en ny bil, eller en spritny bærbar computer. Det er vel også fair nok at linke til varen, hvis andre skulle få lyst til at købe. Det er vel også i orden at andre skriver at de har lavet noget arduino projekt, og sidst er det vel også i orden at folk skriver når de har været i byen, biograf eller teater.


Der er vel forskel på at skrive at man har købt noget ca. 2-4 gange i ugen (som altid er noget gammel computer-halløj) kontra oplevelser/større ting. Der er jo et tydeligt mønster i dine opslag - du interesserer dig for gamle computerting, fint - men så hold det dog i tråden dertil.

I denne tråd kommer der jo en masse forskellige inputs fra flere brugere - gerne dagligdagsting mv., men fra dig er det primært at du nu har købt dit eller dat til dine gamle maskiner. Kan du se forskellen?


Øhhh... Nej. Den forskel kan jeg ikke se, så længe jeg ikke går i dybden med hvad jeg benytter mine ting og tid til. Det eneste jeg ser, er at du gør dig til dommer. Jeg kunne se problemet, hvis jeg skrev et indlæg om hvordan jeg modder et pc drev til et amiga drev. Men jeg kan ikke se noget problem i at jeg skriver at jeg har købt en bestemt ting, givet min søn en cykel i fødselsdagsgave eller andet. Hvad bliver det næste? At der er forbud mod at skrive at man har købt en usb-harddisk?

Kom dog videre menneske, i stedet for at blæse en storm op over intet. Er der måske specifikke regler for at jeg skriver hvad jeg har købt? Så længe den holdes til "...der xxx-something"!? Hvad jeg benytter mine dimsedutter til, skal jeg sgu nok holde til gamle computere tråden. Who cares, hvis jeg har en hobby jeg går op i med liv og sjæl fordi jeg har tiden til det? Du kan jo bare lade være med at kommentere på det. Jeg gider sgu ikke bruge min tid på at hakke på andre over deres hobby. Det er livet sgu for kort til.

...den der gav hjemmelavet middag til svigermekanikken på min fødselsdag.
Gravatar #70694 - CBM
6. feb. 2018 04:50
...der har bygget endnu en rc bil i går... vanilla monster bumle 1:24

...der skal have bygget en rc offroad pickup i 1:24

...der har givet denne offroad pickup pigdæk bagpå

...der overvejer at skære nogle pigdæk til så den også har dem på de smallere forhjul

...der har forenden klar men mangler at finde på noget til dens "truckbed" (bagenden)

...der havde et 1:24 chassis der var 1 cm for kort

...der måtte skære det over og nu kun bruger forenden af det
Gravatar #70695 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. feb. 2018 05:47
... der synes tråden skal tilbage til det oprindelige.
Gravatar #70696 - Hånter
6. feb. 2018 07:02
#Brostenen

Det er da så fint, at du har så meget "fritid". Men det er da ikke ensbetydende med, at du skal beskrive alt det ragelse du køber i denne tråd?
Hvis du så også læser det jeg anfægter, så er det lige præcis at du i tide og utide - sådan i hvert fald et par gange i ugen - har købt noget gammelt computerudstyr. Jeg anfægter overhovedet ikke de andre indlæg du laver omkring din søn, middag eller andet! Jeg er bare træt af, at du konstant laver indlæg om at du nu har købt dit eller dat ragelse, når du har en hel tråd at boltre dig i PRÆCIS til det. Hvorfor fanden så blande andre tråde ind i det? Er det fordi du ikke får nok respons i den anden?

... der er en endnu mere sur gammel mand.
Gravatar #70697 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. feb. 2018 07:06
... der er glad for at Hånter stadig er en sur gammel sønderjyde (som snart er 30) i stedet for at blive til en hip kjøwwenhavner der drikker latte på hjørnet.
Gravatar #70698 - Hånter
6. feb. 2018 07:47
... der fandeme ikke skal have mælk i sin kaffe.

... der, hvis der absolut skal noget i kaffen, foretrækker rom eller Baileys.
Gravatar #70699 - brostenen
6. feb. 2018 08:28
Hånter (70696) skrev:
#Brostenen

Det er da så fint, at du har så meget "fritid". Men det er da ikke ensbetydende med, at du skal beskrive alt det ragelse du køber i denne tråd?
Hvis du så også læser det jeg anfægter, så er det lige præcis at du i tide og utide - sådan i hvert fald et par gange i ugen - har købt noget gammelt computerudstyr. Jeg anfægter overhovedet ikke de andre indlæg du laver omkring din søn, middag eller andet! Jeg er bare træt af, at du konstant laver indlæg om at du nu har købt dit eller dat ragelse, når du har en hel tråd at boltre dig i PRÆCIS til det. Hvorfor fanden så blande andre tråde ind i det? Er det fordi du ikke får nok respons i den anden?

... der er en endnu mere sur gammel mand.


Sååå... Du mener at fordi du har et synspunkt, så skal alle følge det. Mere kan jeg ikke få ud af det. Når jeg argumenterer for at det er fair at skrive "...der har købt xxx-something".
Gravatar #70700 - brostenen
6. feb. 2018 08:34
...der drikker sin kaffe sort. Jeg skal ikke have andet end vand i mine bønner.

...der syntes at der er noget som ikke passer i den sag om en delt video.

...der ikke kan sætte sin finger på hvad det er, men noget er lidt skævt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login