mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #70401 - CBM
23. okt. 2017 09:20
Pølle_Baron (70399) skrev:
....Der midlertidigt er tilbage som Pølle_Baron fordi mit login ikke vil virke.....


Her er inspiration til dit pølle imperium og andre pølle hoveder, der ikke har noget imod SELV at gøre det beskidte arbejde:
http://frumelgaard.blogspot.dk/2011/08/pllepude-gr...

Her er eksempler på hvordan de bløde, varme færdige pøller kan se ud (når de bliver pænt pakket ind):

Gravatar #70402 - Ronson ⅍
23. okt. 2017 12:20
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70397) skrev:
2,3 gange om dagen
How?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70397) skrev:
Uh, spændende - hvorfor mener hun at du har lavet noget fy-fy?
Aner det ikke, det er bare en helikopter der styrter ned. De ejer vel optagelserne?
Gravatar #70403 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. okt. 2017 12:21
Ronson ⅍ (70402) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70397) skrev:
2,3 gange om dagen
How?
Det var forskelligt hvornår jeg havde fri, om jeg kunne nøjes med en bus retur eller om jeg skulle tage to busser.
Så et estimeret gennemsnit.

Ronson ⅍ (70402) skrev:
Aner det ikke, det er bare en helikopter der styrter ned. De ejer vel optagelserne?
Jamen så vis mig det dog!
Gravatar #70404 - Ronson ⅍
23. okt. 2017 14:31
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70403) skrev:
Jamen så vis mig det dog!

Gravatar #70405 - _tweak
25. okt. 2017 07:04
@brostenen: Dell 2410 og Dell 2412 er dem jeg bruger; fantastisk 15hz support :)
Gravatar #70406 - brostenen
25. okt. 2017 23:20
_tweak (70405) skrev:
@brostenen: Dell 2410 og Dell 2412 er dem jeg bruger; fantastisk 15hz support :)


Jeg fik tilsendt den forkerte skærm. Klagede, og de gav mig fuld refundering (også forsendelsesomkostningerne). Det var en NX jeg havde modtaget og ikke NXP som jeg havde bestilt. Hvis jeg falder over sådan en dell, køber jeg en, men i fremtiden sigter jeg efter en intern scandoubler til min Amiga600. Jeg har nemlig ikke modulator i min 600'er, så jeg kan montere VGA stik der hvor den sad. :-)

Men har modtaget den der a604n ram udvidelse, og venter på en CF/PcCard adaptor plus et 4gb CF kort. Det eneste jeg mangler nu, er som sagt den der scandoubler. Hvis jeg i fremtiden kan skaffe en eller anden accelerator løsning, der giver lige omkring Amiga1200-ydelse, skal jeg også have skaffet sådan en.
Gravatar #70407 - CBM
27. okt. 2017 05:09
Som overvejer denne, grundet pt lav pris, særprægethed og som en del af samlingen:



Desværre er den temmelig upraktisk
Gravatar #70408 - Claus Jørgensen
27. okt. 2017 22:18
... der tog et par billeder (eller 200) i Central Amerika

https://1drv.ms/f/s!AnUvp4faKvoG3y0GBivOsvYkYTko
Gravatar #70409 - CBM
28. okt. 2017 16:32
CBM (70407) skrev:
Som overvejer denne, grundet pt lav pris, særprægethed og som en del af samlingen:

Zalman fps mouse

Desværre er den temmelig upraktisk


Som valgte at købe den til samlingen da den kun kostede 50 kr og jeg samtidig fandt nogle seriel port kabler af den type der blev brugt i gamle dage på bundkort og ISA/PCI

Så ka jeg få sat skinnen rigtigt på, bag på maskinen, da det kabel er længere
Gravatar #70410 - CBM
29. okt. 2017 09:49
...der opdaget at mine usb joystick ikke længere fungerer på min Samsung galaxy note 4, efter seneste opdatering :'(
Gravatar #70411 - brostenen
31. okt. 2017 08:07
...der solgte mere vitage-PC hardware i går, og skrabede penge sammen til noget Amiga udstyr.

...der fandt ud af at Amiga hardwaren jeg ville købe, er blevet udsolgt i løbet af weekenden. :-(

...der fortvivlet var ude og lede efter en webshop hvor de bare havde et styk tilbage.

...der må sande, at hvis de ikke kommer på lager igen, så kom jeg for sent til "festen".

...der har ledt efter alternativer, men føler ikke de leverer helt det samme.
Gravatar #70412 - Ronson ⅍
31. okt. 2017 14:16
...der har fået bageenzymer
Gravatar #70413 - Ronson ⅍
31. okt. 2017 15:39
...der vil tage en time på sofaen. Ses om 6-8 timer..
Gravatar #70414 - Ronson ⅍
1. nov. 2017 04:36
...der vågnede 19:30 og gik i seng

...der stod op 4:45 og gik i bad, satte vask over og nu spiser aftensmad
Gravatar #70415 - CBM
1. nov. 2017 04:46
Ronson ⅍ (70412) skrev:
...der har fået bageenzymer


Mere om bageenzymer:

https://madogdimser.wordpress.com/2015/04/06/bagee...

Gravatar #70416 - CBM
2. nov. 2017 11:54
..der er ved igen at undersøge smartwatch markedet...

..der gerne vil have et ur der kører en komplet android plus har NFC...

...der indtil videre kun kan finde "NO.1 D6 3G Smartwatch Phone"

...der spekulerer på om den mon med dens NFC, supporterer AndroidPay og nogle af de danske NFC apps der kan agere NFC dankort?

...der tænker det kunne være cool at kunne nøjes med et ur og et lille BT headset i det daglige... og så bruge uret til at betale med via NFC

...der skal have prøvet dette med NO.1 når han får påduttet et NFC dankort til næste år...

...der tænker at med den lave pris No.1. har, så er det ikke den store ulykke hvis det ikke virker til NFC dankort brug


...der ikke gider androidwear... det er for dyrt og det er upraktisk at man SKAL have sin telefon med


..der ikke er imponeret over samsungs tizen baserede ure
Gravatar #70417 - Ronson ⅍
2. nov. 2017 14:58
Så du vil ikke have NFC-dankort pga. sikkerheden men du vil med glæde smide dankortet på et kinøjserur?
Gravatar #70418 - CBM
2. nov. 2017 16:18
@ronson: der er nok mindre risiko for at mit kina ur hacket end at en bag mig i en kø lige læser mit dankort med en mobil :-)

Og jeg kan slukke for NFC på uret hvis jeg vil
Gravatar #70419 - zymes
2. nov. 2017 20:44
Og igen; første gang man bruger sit kort trådløst skal man bruge kode, for at "aktivere" det. Lad være med det, og ingen stjæler dine penge.. :P
Gravatar #70420 - brostenen
3. nov. 2017 08:08
...der stadig bruger android telefon uden en NFC chip, og ham der ikke ved hvad jeg bund og grund kunne gøre bedre med et smartwatch. Jeg tager jo alligevel telefonen op af lommen, for at bruge dens 5tommer skærm til at læse email, sms, nyheder og såen.

...ham der på trods af overstående, stadig syntes at smartwatch er en fascinerende opfindelse, set fra et teknologisk udgangspunkt.
Gravatar #70421 - CBM
3. nov. 2017 08:28
...der ikke bruger sine smartwatches ret meget, men tænkte det kunne være sjovt at prøve at bruge et af dem som telefon i løbet af en dag sammen med et bt headset + mini bt keyboard :-)
Gravatar #70422 - Ronson ⅍
3. nov. 2017 15:16
...der sandsynligvis har smadret sit display og RTC-modul ved at kortslutte et par ben på displayet.. Selvfølgelig efter jeg har limet det fast.. Arduinoen døde også, men dem har man jo altid et par ekstra af.
Gravatar #70423 - Ronson ⅍
3. nov. 2017 15:54
...der ikke har smadret noget alligvel (ud over arduinoen)
Gravatar #70424 - CBM
4. nov. 2017 10:13
...der lige har købt denne sag i 64 GB udgave (med tilbehør):



...der helst ville have en ASUS...men lenovo er de eneste med indbygget projektor i deres tablet
Gravatar #70425 - Ronson ⅍
4. nov. 2017 16:31
der endelig har fundet ud af hvordan en wemos D1 mini-klon flashes, jeg kan afsløre at D3 og D8 skal til stel
Gravatar #70426 - brostenen
4. nov. 2017 20:31
...der har snakket med Norsk Skovkatte killinger sammen med sin søn i dag.

...der har spillet Amiga med sin søn i dag (Harald hårdtand, Hugo, PacMania og Lotus-II)

...der har lavet stegt kulmule med bagte rodfrugter til aftensmad i dag.

...der har en søn, som hellere vil have fiskefrikadeller fra fiskemanden, end kulmule fra fiskemanden.
Gravatar #70427 - CBM
5. nov. 2017 06:01
brostenen (70426) skrev:
...der har snakket med Norsk Skovkatte killinger sammen med sin søn i dag.

...der har spillet Amiga med sin søn i dag (Harald hårdtand, Hugo, PacMania og Lotus-II)

...der har lavet stegt kulmule med bagte rodfrugter til aftensmad i dag.

...der har en søn, som hellere vil have fiskefrikadeller fra fiskemanden, end kulmule fra fiskemanden.

Lyder som en hyggelig dag :-)

Der var noget med et spil til Amiga som Sony? fik lavet? CD-Man eller noget i den stil? Jeg kan ikke huske navnet 100% og har aldrig fundet det
Gravatar #70428 - dub
5. nov. 2017 17:32
... der har sat en USB stick i uden at skulle vende stikket 2 gange.
Gravatar #70429 - CBM
5. nov. 2017 17:56
dub (70428) skrev:
... der har sat en USB stick i uden at skulle vende stikket 2 gange.

Du kan forvente en medalje fra hendes majestæt, en af de nærmeste dage.... Or not
Gravatar #70430 - brostenen
5. nov. 2017 20:59
CBM (70427) skrev:
brostenen (70426) skrev:
...der har snakket med Norsk Skovkatte killinger sammen med sin søn i dag.

...der har spillet Amiga med sin søn i dag (Harald hårdtand, Hugo, PacMania og Lotus-II)

...der har lavet stegt kulmule med bagte rodfrugter til aftensmad i dag.

...der har en søn, som hellere vil have fiskefrikadeller fra fiskemanden, end kulmule fra fiskemanden.

Lyder som en hyggelig dag :-)

Der var noget med et spil til Amiga som Sony? fik lavet? CD-Man eller noget i den stil? Jeg kan ikke huske navnet 100% og har aldrig fundet det


Det var det også. Rigtig god dag i lørdags. :-P

CD-Man, Ay!!?

https://www.myabandonware.com/game/cd-man-1d0

Jeg kan dog ikke lige finde noget Amiga spil software, som Sony har lavet.
Gravatar #70431 - brostenen
5. nov. 2017 21:03
...der skulle tage tog-bussen hjem (sporarbejde ved Sulsted), efter at sønnike blev afleveret til sin mor. Det gav lige en ekstra times transport i alt. Så det blev 2 timer og 30 minutter mellem Hjørring station og hjemme igen i Aalborg.
Gravatar #70432 - CBM
6. nov. 2017 03:55
brostenen (70430) skrev:
CBM (70427) skrev:
brostenen (70426) skrev:
...der har snakket med Norsk Skovkatte killinger sammen med sin søn i dag.

...der har spillet Amiga med sin søn i dag (Harald hårdtand, Hugo, PacMania og Lotus-II)

...der har lavet stegt kulmule med bagte rodfrugter til aftensmad i dag.

...der har en søn, som hellere vil have fiskefrikadeller fra fiskemanden, end kulmule fra fiskemanden.

Lyder som en hyggelig dag :-)

Der var noget med et spil til Amiga som Sony? fik lavet? CD-Man eller noget i den stil? Jeg kan ikke huske navnet 100% og har aldrig fundet det


Det var det også. Rigtig god dag i lørdags. :-P

CD-Man, Ay!!?

https://www.myabandonware.com/game/cd-man-1d0

Jeg kan dog ikke lige finde noget Amiga spil software, som Sony har lavet.

Ok, hm kan se det ikke var cd man det hed så... Det Amiga spil jeg tænker på, der er man en walkman eller lignende som samler CDer i et platform spil ala mario
Gravatar #70433 - CBM
6. nov. 2017 05:25
...der bliver mere og mere trist over at se den udvikling som teknologien tager... Firmaer 'innoverer' på en brugerfjentlig måde, der kommer mere DRM (HDCP til lyd og video og måske også til USB-C og lightning høretelefoner), der kommer mere og mere overvågning

...jeg kan ikke være en del af den galskab, jeg vil nægte at tage ethvert job der bidrager til denne galskab og jeg vil nægte at købe enhver mobil fremover som ikke har minijack eller udskiftelige batterier.... Jeg har modvilligt måtte acceptere at batterier ikke kunne skiftes på flagskibe mere... Men jeg vil ikke acceptere at undvære minijack FØR der er et bedre alternativ og nej USB-C og lightning er ikke et bedre alternativ ...

Floppy/CD/DVD/BR drev er afløst af USB stick, fair nok, man kan få nogle ret store USB pinde... Og man kan tilkoble et ekstern drev hvis man ønsker det og man kan boote fra USB pinde..

Lige bortset fra at kunne smække en DVD på laptoppen, så har USB været overall en forbedring... Men også kun fordi at normale laptops har 3-4 USB porte...

...det betyder nok, at jeg er færdig med at købe spritnye android flagskibs telefoner og tilbehør til disse.... Hvis tablets og laptops også mister alle porte, så er jeg også færdig med at købe laptops og tablets

Moderne forbrugere virker til at være låst i et SM forhold med producenterne.... Forbrugeren placeres på pinebænken og i stedet for at råbe stop, så råber forbrugeren på mere smerte, strammere reb og mere lidelse til producentens store fornøjelse og profit

#PortsMatter!

Det gør mig oprigtigt trist hvis flertallet ikke kan se det... Når selv en almen person som MIG kan se det

Uanset om det er iOS eller android så er det nu blevet et kapløb om hvem der kan vride flest klejner ud af hver enkelt bruger og samtidig sparke mest muligt til vedkommende
Gravatar #70434 - Internet-Ekspert KopNudler
6. nov. 2017 07:08
.. Der endelig kan se frem til en uge på det sædvanlige kontor i Herning efter sidste uges møde helvede i fortrinsvis Aarhus og Hjørring.
Gravatar #70435 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2017 10:29
... der har haft et par opkald fra Indien

... der valgte at tage telefonen 3. gang

... der talte med en HP medarbejder vedr. en support ticket jeg havde lavet >_<
Gravatar #70436 - brostenen
7. nov. 2017 16:06
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70435) skrev:
... der har haft et par opkald fra Indien


Det er ved at være lang tid siden jeg har modtaget opkald fra dem. Jeg savner at snakke med "Microsoft Sequrity Internet-Server support" (No shit. Det er ordret hvad de siger de hedder).

De kan blive noget så frustreret hvis jeg sætter mig foran min Commodore64 og lader dem forsøge. Den er for det første ikke koblet på nettet, og de tror ikke på mig, når jeg siger at nu er den startet efter hvad... 2 sekunder eller noget. Selv ikke når jeg siger til dem at det er en C64'er. Nuvel... Nuvel... Jeg siger bare et eller andet i retning af "Camdår-sixti-får" altså Commodore64 udtalt meget hurtigt. Forstår ikke at jeg kan indtaste ord på en blå skærm, og da slet ikke når det er et MS styresystem med blå skærm.

Anyway... Jeg savner at de ringer. Det er altid så hygsomt at høre dem beskylde mig for at ringe til dem og spilde deres tid. Min kvinde får altid et grineflip, når jeg har telefonen på medhør.
Gravatar #70437 - CBM
7. nov. 2017 19:11
@brostenen:

God værkstedshumor! :-)
Gravatar #70438 - Qw_freak
8. nov. 2017 08:40
Jeg plejer bare at lade som om jeg gør det de ber om, har flere gabge tænkt på at jeg burde have en virtuel maskine klar til at loade op hvis de ringer, bare for at se hvad de har tænkt sig at gøre men har ikke endnu haft chancen.

Gravatar #70439 - mrtb
8. nov. 2017 09:34
#70438 De installerer bl.a. teamviewer med et fast password, så de kan tilgå maskinen når som helst.
Gravatar #70440 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. nov. 2017 10:41
... der lige vil påpege at det rent faktisk ikke var en scammer der ringede, men reel techsupport fra HP

... der faktisk fik løst sit problem takket være ham inderen
Gravatar #70441 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. nov. 2017 07:35
... der har set valgplakater fra vores gamle ven Ole Eli
Gravatar #70442 - brostenen
11. nov. 2017 10:24
...der ligger i forhandlinger om at lave vintage hardware swap med en i England. Som det ser ud, får jeg et 486-ISA-Only mobo fra 1995, i bytte for en 5x86-133 CPU.
Gravatar #70443 - Ronson ⅍
11. nov. 2017 14:38
...der hverken har "smart tv, chromecast eller appletv"
Gravatar #70444 - modgaard
15. nov. 2017 14:17
...der synes, Firefox Quantum er en ganske hurtig browser.
Gravatar #70445 - Claus Jørgensen
16. nov. 2017 01:10
... der er tilbage i civilisationen efter fire dage i junglen (Lost City of Colombia)

... der mener at han nu har spillet Tomb Raider IRL

FUCK MYG!!!
Gravatar #70446 - CBM
16. nov. 2017 08:42
...der også er glad for FF Quantum (FFQ?)
...hvis FF automatisk opdaterede til FFQ
Gravatar #70447 - Ronson ⅍
18. nov. 2017 18:33
...der savner det gamle youtube, før det gik ud på clickbait, reklamer og penge

...der ikke har fundet interessant amatørmusik længe
Gravatar #70448 - brostenen
18. nov. 2017 19:26
...der i dag har fundet ud af at ham her, er min 7 gange tip oldefar. Intet under at folk spørger om jeg har italiensk i blodet eller er jøde med den næse jeg har.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Milan
Gravatar #70449 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. nov. 2017 05:42
#48

Milan came from a reputable Sephardic Jewish family, likely from Spain

Du kan jo kalde dig latino så! Ved dog ikke hvor du har det italienske fra o_O

- edit -

Og den danske Wiki siger fra Portugal
Gravatar #70450 - Ronson ⅍
20. nov. 2017 10:17
...der blev logget ud 2 gange ved at klikke på "jeg er ham"-tråden

...der forblev logget ind 3. gang

...der egentlig bare lige ville bemærke at amazon.de har logitech Z906 til godt 1300 kr inkl fragt
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login