mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #70301 - brostenen
7. okt. 2017 13:38
...der har spillet C64 med sin søn i en to/tre timers tid. Han kan bedst lide pacman og super cycle.
Gravatar #70302 - brostenen
8. okt. 2017 13:52
...der har købt en fladskærm som kan synche til et 15khz signal. Hele 19 tommer, med vga og dvi af mærket NEC. Kun 250 kroner og 70 i forsendelse.
Gravatar #70303 - Ronson ⅍
8. okt. 2017 14:16
...der undrer sig over folk der udtaler unik som "junik". Hvordan udtaler de unikum eller universitet eller universet eller ...
Gravatar #70304 - arne_v
8. okt. 2017 15:19
#70303

Danglish
Gravatar #70305 - brostenen
8. okt. 2017 17:42
#Ronson
Bare tag en kigger på DR's hjemmeside. Deres nyhedssektion er overklistret med stavefejl og grammatikfejl. Deres arbejde stinker langt væk af hastværk og manglende korrektur.

Kan jeg tilføje "atomare" til din liste af crap i den danske presse? :-)
Gravatar #70306 - brostenen
8. okt. 2017 21:19
Til at koble fladskærmen til min Amiga600, har jeg købt adaptor nummer to, til 15 euro fra denne sælger på Amibay. Han laver den selv, så vidt jeg kan se, og har ægte 23-pin plug. Den er buffered og metal coated. Så den er så tæt på en ægte Commodore version som det kan gøres indenfor en rimelig pris.

http://www.amibay.com/showthread.php?78792-Amiga-V...
Gravatar #70307 - arne_v
8. okt. 2017 21:49
Gravatar #70308 - Ronson ⅍
9. okt. 2017 00:43
#70306: Kan jeg ikke låne en adaptor... har et par gamle dell på arbejdet (og hjemme) jeg længe har ville teste
Gravatar #70309 - brostenen
9. okt. 2017 09:18
#70307
Atomare er en fordansket udgave af engelsk. Det er et grimt ord i sig selv.
Gravatar #70310 - brostenen
9. okt. 2017 09:19
#70308
De koster ikke så meget. 19 euro med forsendelse.
Gravatar #70311 - Internet-Ekspert KopNudler
9. okt. 2017 13:31
.. der ligger inde med originale uåbnede udgaver af Windows NT Workstation, 95 og 98.

Nogen der ved om de er noget værd?
Gravatar #70312 - brostenen
9. okt. 2017 16:14
#70311
Cirka 50 kroner stykket, efter DBA prisleje, omkring en 120/150 på eBay prisleje.
Gravatar #70313 - CBM
9. okt. 2017 17:18
...der har uforklarlige ting, underlige ting og konspirations teorier som hobby. Mandela effekt, uforklarligt fænomen eller konspirations teori? (Tjek de forskellige påståede ændringer før i svarer, fx ændring? af volvo, ford og vw logoer og c3po ændringer? )
Gravatar #70314 - Ronson ⅍
9. okt. 2017 22:19
...der mangler inspiration til interessante projekter med arduino .. ikke sådan noget LED cube eller gestures eller andet fis, noget man kan bruge til noget
Gravatar #70315 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2017 05:55
... der skal bekræfte at jeg vil indsende en kommentar når jeg trykker send o_O

Gravatar #70316 - _tweak
11. okt. 2017 07:37
#70315: browser + version / os ?
Gravatar #70317 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2017 07:51
#16
Firefox, v56 (x64)
Windows 8.1 Enterprise

- hov, nu gjorde den det ikke? Den brokkede sig i morges ... Og øh, kl 05:55? Der var jeg ikke mødt på arbejde endnu. Fucker den i sommertiden?
Gravatar #70318 - brostenen
11. okt. 2017 09:40
Ronson ⅍ (70314) skrev:
...der mangler inspiration til interessante projekter med arduino .. ikke sådan noget LED cube eller gestures eller andet fis, noget man kan bruge til noget


Noget med en vandhane, der kan skifte temperatur på vandet i hanen, alt afhængigt af hvor varmt vejret er!?? Du ved... Så man altid har vand i den rette temperatur.

Eller måske bare et arduino styret blandings batteri, styret af lys, hvor man bevæger hånden til enten højre eller venstre, for at blande varmt og koldt i hanen.
Gravatar #70319 - CBM
11. okt. 2017 09:52
der hermed proklamerer at alle afkroge af internettet fremover muligvis må leve med tastefejl fra min side, da alle steder ser ud at opfatte indlæg som spam, hvis man som bruger finder du af at man har behov for at redigere sit indlæg... selv her på newz.dk, trods indlæg i forvejen er begrænset til 10 minutter.. hvorfor overhovedet have en redigerings funktion hvis "man ikke må bruge den" ???

EDIT: tester redigerings funktion... jeg vil forsøge at holde øje med om det sker igen... spam funktionen skal kun træde i kraft hvis indlægget ikke er ændret?
Gravatar #70320 - Ronson ⅍
11. okt. 2017 12:51
...der har set en kondolence-tråd på FB.
...der talte 51 kondolencer. I 23 af dem var "kondolerer" stavet forkert, det er 45%.
...der er skræmt.

#70318: Jeg skal med garanti aldrig rode med blandingsbatterier og alt andet vvs-relateret.
Gravatar #70321 - brostenen
11. okt. 2017 16:15
#70320
Lad mig gætte.... Noget i stil med "kåndulærår" ;-)
Gravatar #70322 - Ronson ⅍
11. okt. 2017 19:26
Dog ikke, de fleste var bare manglende nutids-r

...der blev logget ud mellem jeg klikkede på tråden og trykkede 'Send'.
Gravatar #70323 - CBM
12. okt. 2017 04:16
Ronson ⅍ (70322) skrev:
Dog ikke, de fleste var bare manglende nutids-r

...der blev logget ud mellem jeg klikkede på tråden og trykkede 'Send'.


https://www.tjerry-korrektur.dk/ord-med-flere-stav...

Det varer nok ikke længe før kondolere også kan staves lovligt i alle de varianter du har set...

Logikken er åbenbart... Folk kan ikke stave, så vi godkender de mest typiske stavefejl
Gravatar #70324 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2017 04:58
#23

Hvilket er utroligt skræmmende hvis du spørger mig! Vi burde i stedet lære folk at stave korrekt - bevares, jeg har altid hadet grammatik i skolen, og har aldrig rigtig lært forskellen på de forskellige ordtyper, ej heller kryds, bolle, trekant og firkant. Men jeg kan nu godt stave alligevel, og sætter da også mine tegn rimeligt korrekt.

- jeg laver da i det mindste ikke mellemrum på begge sider af mine tegn ! ( det har jeg set nogen gøre )
Gravatar #70325 - mrtb
12. okt. 2017 06:36
Er det ikke bare sådan sproget udvikler sig? Hvis alle overholdte måden at stave og udtale ord på, så ville sproget vel være konstant.
Gravatar #70326 - CBM
12. okt. 2017 07:22
mrtb: jo sproget skal kunne udvikles, men det kan være lidt forvirrende... fx er der også mange ord som gennem tiden har ændret betydning (såkaldte pendul ord) til det modsatte.. så det er BÅDE syntax OG semantik som ændres løbende...

https://kommunikationogsprog.dk/blogs/6125447/7-or...

https://samvirke.dk/artikler/bjornetjeneste-virak-...

Så igen... folk har glemt et givent ords betydning og tillægger det derfor en ny betydning...

Alt dette er med til at gære sproget meget tidsbestemt, en sætning på et tidspunkt kan betyde noget helt andet på et senere tidspunkt, da både syntaks (betydning) og semantik (stavemåde) kan være ændret...

TB: Ja jeg er enig i at man bør begrænse den udvikling sproget tager... lidt udvikling skal der til, men ikke på så voldsom skala som fx pendul ord, der for få år siden betød EN ting og nu betyder det stik modsatte...

fx bjørne tjeneste, hvilket ord skal træde i stedet for bjørne tjeneste nu, til at dække ordets oprindelige betydning? Og jeg kan også se en fare i at være FOR lemfældig med at tillade nye stavemåder... det udvander sproget og er et udtryk for folkeskolens fallit erklæring og kollaps af almindelig dansk undervisning...
Gravatar #70327 - CBM
12. okt. 2017 12:15
...der oplever at han jævnligt automatisk logges af...

er det en ny spam beskyttelse??? :-) ;-)

...der lige har læst et af sine egne indlæg da det åbenbart var et "nyt ulæst indlæg" siden jeg loggede ind sidst for 2 sekunder siden.. LOL... har været logget af 2 gange indenfor de sidste 2 minutter
Gravatar #70328 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2017 12:49
#26

Har bjørnetjeneste fået ny betydning? o_O
Gravatar #70329 - CBM
12. okt. 2017 12:51
TB: jeps... jeg var lige så overrasket som dig... jeg blev første gang opmærksom på det, da konen en dag brugte det, i hvad jeg troede var den forkerte betydning...
Gravatar #70330 - modgaard
12. okt. 2017 12:51
#70327 Det lyder ikke lige frem hensigtsmæssigt :) Hvilken browser og OS?
Gravatar #70332 - CBM
12. okt. 2017 13:11
modgaard (70330) skrev:
#70327 Det lyder ikke lige frem hensigtsmæssigt :) Hvilken browser og OS?


firefox v.56.0 (32 bit??) på windows 10 64 bit

mrtb: denne dobbelte betydning gør at bjørnetjeneste reelt er blevet et ubrugelig ord, fordi du ved ikke hvilken betydning der menes mere
Gravatar #70333 - mhpsoftware
12. okt. 2017 13:11
mrtb (70331) skrev:
#28 Jep: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bj%C3%B8rnetjene...

Det er jo heller ikke særligt forvirrende at et ord kan have to forskellige og samtidig modstridende betydelser..

Vi gør jo dem, som skal lære sproget, en kæmpe bjørnetjeneste...
Gravatar #70334 - CBM
12. okt. 2017 13:13
mhpsoftware (70333) skrev:
mrtb (70331) skrev:
#28 Jep: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bj%C3%B8rnetjene...

Det er jo heller ikke særligt forvirrende at et ord kan have to forskellige og samtidig modstridende betydelser..

Vi gør jo dem, som skal lære sproget, en kæmpe bjørnetjeneste...

ja, eller gør vi? se DET er det store spørgsmål :-)
Gravatar #70335 - brostenen
12. okt. 2017 13:42
Kender i historien bag bjørnetjeneste? Der findes nemlig ingen historie og forklaring på den positivt ladet udgave af ordet. Så indtil der foreligger en gennerel forklaring på ordets betydning i form af en historie, så vil bjørnetjeneste altid være forbundet med en negativ handling der er ment i god tro. Folk kan ikke bare komme og sige at det er en stor tjeneste fordi bjørnen er et stort dyr. Come on... Helt ærligt. Nok om mit syn på det....


Bjørnetjeneste er en handling der er ment i god tro, men bund og grund er en meget dårlig handling. Eller tjeneste om man vil.

Så hvis folk kommer med deres abah buh åh "stor tjeneste fordi bjørnen er stor" kan jeg så kvitterer med en historie om bjørnen der smadrede sin ejers hoved, fordi den ville vifte fluen væk.

Bjørnetjeneste i positiv forstand, er kun fordi folk var alt dovne til at lære om sprogets oprindelse. Og så måtte sprognævnet indordne sig efter en gang fucking curling mennesker der ikke kunne tåle at få at vide at de var forkert på den.

Nej... Er den grøn eller rød? Er det en skovl eller en spade? Vi skal vide hvad vi snakker om.

Lidt som verdens historiens mest dødbringende komma. Sekretæren skrev: Benådes ej, henrettes. Hvor hun skulle have skrevet: Benådes, ej henrettes.
Gravatar #70336 - CBM
12. okt. 2017 13:45
brostenen (70335) skrev:

Så hvis folk kommer med deres abah buh åh "stor tjeneste fordi bjørnen er stor"


jeg tror DESVÆRRE at den "moderne" og modsatrettede betydning,
kommer af at folk ikke var klar over historien eller den oprindelige betydning og så bare gik ud fra det måtte betyde stor tjeneste fordi en bjørn er stor.. du ved... laveste fællesnævner... :-/

enten DET eller også er der tale om en mandela effekt hvor historien med bjørnen er anderledes ;-) ;-)

personligt tror jeg det er pga folk ikke har forstået den oprindelige betydning.. også derfor der er så mange "pendul ord" vil jeg tro...

et af mine tidligere links, dokumenterer at den nuværende betydning, er "en stor" tjeneste:

https://samvirke.dk/artikler/bjornetjeneste-virak-...
Gravatar #70337 - brostenen
12. okt. 2017 13:50
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70324) skrev:


jeg laver da i det mindste ikke mellemrum på begge sider af mine tegn ! ( det har jeg set nogen gøre )


Når man læser det, virker det som en mindre bemidlet eller lettere uintelligent person som har skrevet. For mig læser jeg det som sådan en gang langtrukken og træt måde at snakke på. Nu skriver jeg lige som jeg har hørt nogen snakke....

Veee. Dooo... Iiinn.... Åhhh sæææ. Mit værls?

Noget jeg hørte i hjørring. Hvor de ikke siger hjørring, men "jå-inn".
Gravatar #70338 - brostenen
12. okt. 2017 13:52
CBM (70336) skrev:
brostenen (70335) skrev:

Så hvis folk kommer med deres abah buh åh "stor tjeneste fordi bjørnen er stor"


jeg tror DESVÆRRE at den "moderne" og modsatrettede betydning,
kommer af at folk ikke var klar over historien eller den oprindelige betydning og så bare gik ud fra det måtte betyde stor tjeneste fordi en bjørn er stor.. du ved... laveste fællesnævner... :-/

enten DET eller også er der tale om en mandela effekt hvor historien med bjørnen er anderledes ;-) ;-)

personligt tror jeg det er pga folk ikke har forstået den oprindelige betydning.. også derfor der er så mange "pendul ord" vil jeg tro...

et af mine tidligere links, dokumenterer at den nuværende betydning, er "en stor" tjeneste:

https://samvirke.dk/artikler/bjornetjeneste-virak-...


Jeg husker da det var i tv-avisen og jyllands posten samt information. De fandt ud af at det var folk som aldrig havde fået historien at vide og aldrig havde brugt det, som lige pludselig begyndte at bruge det, fordi det lød smart.
Gravatar #70339 - CBM
12. okt. 2017 14:07
brostenen (70338) skrev:

Jeg husker da det var i tv-avisen og jyllands posten samt information. De fandt ud af at det var folk som aldrig havde fået historien at vide og aldrig havde brugt det, som lige pludselig begyndte at bruge det, fordi det lød smart.


netop DER vil jeg sige at forældre og uddannelses institutionerne har fejlet ...

det næste bliver vel at "plejer er død", også får ny betydning, fx hvis folk ser dette:
https://da.wikipedia.org/wiki/Humor
Gravatar #70340 - CBM
13. okt. 2017 04:10
...der mangler ideer til hvad man skal ønske sig til jul, op til omkring 600 kr, har indtil videre razor tartarus chroma på listen

...med blåt lys og sort plastic, vil den passe perfekt sammen med kabinet, headphones, Mus og keyboard

...mon der Laves joystick med blåt lys?
Gravatar #70341 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. okt. 2017 04:58
brostenen (70337) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (70324) skrev:


jeg laver da i det mindste ikke mellemrum på begge sider af mine tegn ! ( det har jeg set nogen gøre )


Når man læser det, virker det som en mindre bemidlet eller lettere uintelligent person som har skrevet.
Exactly. Det gør direkte ondt i mine øjne når jeg ser en mail el. andet der er skrevet på den måde - og det sker desværre ofte på min arbejdsplads.

Store bogstaver midt i sætninger, ingen konsistens i tegnsætning, ingen mening. Bare direkte grimt.

Det er lige som når man ser et takeout kort hos en pizza mand hvor de sælger en ægte "emerikansk" pizza med "blæksbudder" og "kulling" - hvor helvede blev korrekturen af?!
Gravatar #70342 - CBM
13. okt. 2017 06:52
...der undrer sig over at det virker tilfældigt om man kommer til sidste side når man vælger en tråd, både når man er logget ind og ikke logget ind

@TB: en pissa med blæksbudder, kulling og pasmasan er bare det bedste :-)

kulling kunne sagtens være næste kandidat til at "opnå" en "ekstra" godkendt måde at blive stavet på
Gravatar #70343 - _tweak
13. okt. 2017 08:31
#70342: det burde ikke være tilfældigt. Hvis du oplever gøgl, så skrive gerne inde på manglende features - det er formentlig nogle små rettelser der mangler i det nye system. Reglen er at hvis man ikke er logget ind, går den til side 1, hvis man er logget ind, går den til side 1, medmindre man har læst tråden før, så går det første indlæg der ikke er læst. Eller, burde gøre det.

Login-problemet er vi ved at se på, krydser fingre for en løsning -snart-.
Gravatar #70344 - CBM
13. okt. 2017 08:52
...der lige har købt et Nanoxia Ncore Retro keyboard....

- mekaniske taster
- baggrunds belyst
- steampunk design
- alu overalt
- sort
- cirka 800 kr

https://www.tweaktown.com/reviews/8087/nanoxia-nco...

Gravatar #70345 - brostenen
13. okt. 2017 10:26
...der har modtaget amiga RGB-Vga adaptoren og det ISA IDE-controller kort med cache ram (30pin) som jeg bestilte.
Gravatar #70346 - Hånter
13. okt. 2017 12:33
... der modtog et brev med vandregningen.
Gravatar #70347 - Ronson ⅍
13. okt. 2017 13:15
...der ikke har tjekket postkassen endnu
Gravatar #70348 - CBM
13. okt. 2017 13:16
...der har bestilt en razor tartarus til afløser for hans nostromo n52 og for at kunne fortsætte med det blue lys tema som den primære maskiner benytter

...der nu har fået bestilt sine jule og fødselsdags gaver

...der åbenbart er en rare bred siden han nyder både retro, steampunk og led gamer keyboards
Gravatar #70349 - CBM
13. okt. 2017 14:05
...der vil dele et billede af sin kommende razor tartarus chroma...

Gravatar #70350 - brostenen
13. okt. 2017 15:13
Der lige skal dele billeder af de to ting jeg modtog... (klik for større)





Jeg har vist postet controllerkortet før, men det var en sælgers billede... De ser begge ud til at være i god stand, så jeg ser frem til at teste. Bliver desværre først om lidt over en uge. :-(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login