mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #70101 - CBM
9. aug. 2017 11:10
...der har måttet skifte batteri på m310'eren cirka hvert halve år

...der gerne vil vide hvilken hemmelig batteri teknologi som Ronson har adgang til, som tillader en driftstid, for en trådløs mus, på 57 år :-)

...der også foretrækker mus "med hale"

...der må nøjes med en "haleløs" mus til arbejdsbrug

...der kun har en enkelt "haleløs" mus i brug hjemme (min Amiga 1200 er gemt bag en flok skærme og betjenes via en gammel trådløs medion mus, et trådløs hp tastatur og en trådløs xbox gamepad)

Gravatar #70102 - Hånter
9. aug. 2017 13:20
... der har fået tilbudt job (samme stilling) i København kontra Aarhus

... der ikke rigtigt ved om det er det rigtige skridt.
Gravatar #70103 - CBM
9. aug. 2017 13:43
Hånter (70102) skrev:
... der har fået tilbudt job (samme stilling) i København kontra Aarhus

... der ikke rigtigt ved om det er det rigtige skridt.


hvis jobbet foregår i KBH så skal din løn være højere
ift hvis det foregår i Århus
for at kompensere for enten...

* højere leveomkostninger ved bosættelse i KBH eller Malmø

eller

* for at kompensere for øget transport udgift

---

det er også grunden til de ekstreme lønninger man ser i KBH/sjælland ift resten af landet, vil jeg gætte på
Gravatar #70104 - Manofsciencemanoffaith
9. aug. 2017 18:18
... der blev logget af igen igen igen.
... der meget kraftigt overvejer at afmelde Medielicensen og hvad dermed følger af bøvl.
Gravatar #70105 - mrtb
9. aug. 2017 20:26
Manofsciencemanoffaith (70104) skrev:
... der blev logget af igen igen igen.
... der meget kraftigt overvejer at afmelde Medielicensen og hvad dermed følger af bøvl.


Et brev, opkald eller besøg en sjælden gang i mellem. Hvis man ikke har det i sig at lyve til dem, kan man bare blive tilmeldt, og så gå ind og afmelde sig lidt tid efter igen.
Gravatar #70106 - mrtb
9. aug. 2017 20:29
IT-ekspert Yvossen (70094) skrev:

For mig har den kun virket som den skal, jeg har jursteret følsomheden lidt hurtigere aktivering og nu passer den mig rigtigt godt. Jeg oplever ikke at den løber løbsk på tilfældige tidspunkter. Ud over frem/tilbage knapper, så er det nok også den eneste funktion jeg bruger. Men musen passer nu bare godt i hånden og noget bedre end min tidligere Logitech MX 5.


Jeg må se om jeg kan prøve den i en forretning på et eller andet tidspunkt. Mangler nemlig en erstatning til den mus jeg har på arbejdet.

Optimalt set, ville jeg gerne bare købe noget andet end Logitech. Men det er åbenbart svært at lave en ordentlig mus...

Når det er sagt, så har min Performance MX derhjemme dog, som min første Logitech nogensinde, holdt i noget der ligner 3 år nu.
Gravatar #70107 - CBM
10. aug. 2017 03:36
@mrtb: har oplevet mange ikke logitech mus som har været helt fine og hvor scrollhjulet plus resten virker fint... Senest en discount Aldi mus fra aalborgensiske nox gaming...

På en anden side har jeg også mange logitech mus og rebranded logitech mus (delvist rebranded da der stadig står logitech i bunden)

Jeg foretrækker logitech fordi deres mus er både ps2 via passiv adaptor og usb og det gør det bare nemmere at tilslutte deem til alt muligt...
Og så er deres mus næsten altid af høj kvalitet

Trådløse mus der foretrækker jeg dog ofte et andet mærke pga trådløse logitech mus ikke altid funger så godt som andre fabrikater

Gravatar #70108 - CBM
10. aug. 2017 03:56
Kingston, Apple og roccat laver gode mus,
Razor og mad catz laver mus af ofte meget ringe kvalitet,
Medion/lenovo/IBM laver ok mus,

Så er der en enorm mængde kina mærker også som jeg ikke kender godt nok til at vurdere

Jeg har et par andre mus også, af mærker jeg ikke lige kan huske, men som fungerer rigtig fint

Artikel om brug af gaming mus og keyboards til kontor arbejde:
http://lifehacker.com/why-i-started-using-gaming-p...
Gravatar #70109 - CBM
10. aug. 2017 05:48
Så er der speedlink som også laver gode mus

og corsair som jeg ikke har prøvet men som jeg har en fornemmelse af at de laver gode mus

Hp laver dårlige discount mus

ms laver gode mus

Steelseries mus kender jeg ikke men deres keyboards er så som så og det gælder nok også deres mus

Kingston og belkin mus kender jeg ikke men formoder de er ok

Her er flere mærker..
http://grablists.com/top-10-best-computer-mice-bra...

Logitech har masser af konkurrence men er stadig musekonge

Gravatar #70110 - Hånter
10. aug. 2017 06:37
CBM (70103) skrev:
Hånter (70102) skrev:
... der har fået tilbudt job (samme stilling) i København kontra Aarhus

... der ikke rigtigt ved om det er det rigtige skridt.


hvis jobbet foregår i KBH så skal din løn være højere
ift hvis det foregår i Århus
for at kompensere for enten...

* højere leveomkostninger ved bosættelse i KBH eller Malmø

eller

* for at kompensere for øget transport udgift

---

det er også grunden til de ekstreme lønninger man ser i KBH/sjælland ift resten af landet, vil jeg gætte på


Det er også med en klækkelig lønforhøjelse. Men jeg ved nu alligevel ikke. De Kjøbenhavnere er jo så'en... lidt... Ja. Kjøbenhavnere jo!

... hvordan er det at bo i Rødovre?
Gravatar #70111 - Ronson ⅍
10. aug. 2017 09:22
...der glæder sig til at være tilbage på kontoret om 5 uger.
Ikke fordi jeg kan slappe helt af i de 3 af dem, men mere for at se hvor meget de andre går i panik når jeg ikke er her.
Gravatar #70112 - CBM
10. aug. 2017 10:03
Hånter (70110) skrev:
CBM (70103) skrev:
Hånter (70102) skrev:
... der har fået tilbudt job (samme stilling) i København kontra Aarhus

... der ikke rigtigt ved om det er det rigtige skridt.


hvis jobbet foregår i KBH så skal din løn være højere
ift hvis det foregår i Århus
for at kompensere for enten...

* højere leveomkostninger ved bosættelse i KBH eller Malmø

eller

* for at kompensere for øget transport udgift

---

det er også grunden til de ekstreme lønninger man ser i KBH/sjælland ift resten af landet, vil jeg gætte på


Det er også med en klækkelig lønforhøjelse. Men jeg ved nu alligevel ikke. De Kjøbenhavnere er jo så'en... lidt... Ja. Kjøbenhavnere jo!

... hvordan er det at bo i Rødovre?


det jeg kender til tjøvenhavnere og sjællændere er dette:
- alle fra sjælland jeg har mødt og kender har den samme sjællands mentalitet som fundament
- sjællandere er rare og flinke til at guide os stakkels jyllinge når vi forvilder os over i det store tjøvenhavn ( det sætter jeg stor pris på :-) ), langt mere end hvis en tjøvenhavner tager til det mørke jylland

her i jylland er vi nok desværre mere os selv nærmest og er sjældent klar med en hjælpende hånd :-/

fynboerne? aner det ikke! :-)

jeg kender til sjælland bl.a. pga. jeg bl.a. har famillie på sjælland :-)
Gravatar #70113 - Claus Jørgensen
10. aug. 2017 11:52
CBM (70108) skrev:
Apple laver gode mus
wtf?

Hvis du vil have museskade, eller hvis din hånd er dværgstørrelse måske. Apple's mus (de laver kun en) er nok den værste mus der overhovedet findes, og helt klart det mest anti-ergonomiske i hele verden.
Gravatar #70114 - Claus Jørgensen
10. aug. 2017 11:54
#70110

Hånter, nu har jeg været i Aarhus om omegn i et par uger, og her er godt nok stille og kedeligt. Man ændre livsstil ved at bo i en storby, og jeg kunne personligt ikke finde på at flytte tilbage til provinsen fordi der netop ikke sker en skid.

Plus det er rart at bo en halv time fra lufthavnen, fremfor en dagsrejse.

Medmindre du planlægger at få børn, vil jeg absolut anbefale at flytte til KBH.
Gravatar #70115 - CBM
10. aug. 2017 12:10
Claus Jørgensen (70113) skrev:
CBM (70108) skrev:
Apple laver gode mus
wtf?

Hvis du vil have museskade, eller hvis din hånd er dværgstørrelse måske. Apple's mus (de laver kun en) er nok den værste mus der overhovedet findes, og helt klart det mest anti-ergonomiske i hele verden.


Deres mus har aldrig været ergonomiske, men de få jeg har prøvet at bruge har virket til at være af ok kvalitet.
Jeg ville ikke selv bruge dem,
men jeg er sikker på de har et publikum.

Jeg har så dog kun prøvet den gamle Apple puck mus, som jeg syntes har et interessant design pga det er anderledes og så magic mouse 2, som jeg opfatter som en mus der ligger godt i hånden hvis man ikke har for store hænder.
Igen syntes jeg magic mouse 2 er interessant pga det anderledes design.

måske jeg skulle rette min vurdering af apple mus til at være "interessante" :-)
Gravatar #70116 - brostenen
10. aug. 2017 18:21
...der aldrig har kunnet fordrage logitech mus. Ikke engang den første jeg så, tilbage i 90'erne. Sådan cirka omkring 1995. Jeg har altid været til Microsoft intellimouse og Commodore mus i stedet for.
Gravatar #70117 - arne_v
10. aug. 2017 18:50
Claus Jørgensen (70114) skrev:
Hånter, nu har jeg været i Aarhus om omegn i et par uger, og her er godt nok stille og kedeligt. Man ændre livsstil ved at bo i en storby, og jeg kunne personligt ikke finde på at flytte tilbage til provinsen fordi der netop ikke sker en skid.


Der er nogen som netop godt kan lide at der ikke sker noget og er stille.

:-)

Claus Jørgensen (70114) skrev:
Plus det er rart at bo en halv time fra lufthavnen, fremfor en dagsrejse.


Det er praktisk.

Claus Jørgensen (70114) skrev:
Medmindre du planlægger at få børn, vil jeg absolut anbefale at flytte til KBH.


Der er der jo så også en ganske stor del der ender op med at få.
Gravatar #70118 - CBM
11. aug. 2017 03:18
arne_v (70117) skrev:
Claus Jørgensen (70114) skrev:
Hånter, nu har jeg været i Aarhus om omegn i et par uger, og her er godt nok stille og kedeligt. Man ændre livsstil ved at bo i en storby, og jeg kunne personligt ikke finde på at flytte tilbage til provinsen fordi der netop ikke sker en skid.


Der er nogen som netop godt kan lide at der ikke sker noget og er stille.



Enig, jeg ville dø af stress hvis jeg skulle bo fast på Sjælland...

Jeg nyder roen i 'provinsen'... Særligt i sommerhuset, er der meget stilfærdigt og fredfyldt.. Ahhh

Jeg er dog også vokset op på en gård og har derfor 'halm i træskoene'
Gravatar #70119 - Woller
11. aug. 2017 16:02
...der kom tilbage på kontoret i onsdags efter en måneds ferie.
...der har en liste på 300+ sager der venter på ham på mandag.
...der kan se frem til at skulle lave en måneds arbejde på en uge.
...der overvejer karriere skift.
Gravatar #70120 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. aug. 2017 14:37
#19

Fra x til y?
Gravatar #70121 - Ronson ⅍
12. aug. 2017 17:44
...der gerne vil vide hvem der holder det næste newz-arrangement og hvornår (og hvor og hvorfor)
Gravatar #70122 - brostenen
12. aug. 2017 21:10
Ronson ⅍ (70121) skrev:
...der gerne vil vide hvem der holder det næste newz-arrangement og hvornår (og hvor og hvorfor)


Næste hvad? Tror der er noget jeg ikke kender til.
Gravatar #70123 - Claus Jørgensen
12. aug. 2017 21:18
#70121

Er det Fukushima tid?
Gravatar #70124 - Ronson ⅍
13. aug. 2017 07:22
brostenen (70122) skrev:
Næste hvad? Tror der er noget jeg ikke kender til.

http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Kategor...
Claus Jørgensen (70123) skrev:
#70121

Er det Fukushima tid?

Ved ikke rigtig, man må jo ikke komme tæt på (endnu)
Gravatar #70125 - brostenen
13. aug. 2017 20:19
#70124

Tusinde tak for linket... :-)
Gravatar #70126 - Ronson ⅍
13. aug. 2017 21:15
... Der synes der er tomt i Bilka
https://m.imgur.com/pWQOe5F
Gravatar #70127 - Ronson ⅍
13. aug. 2017 23:00
Der var også tomt i køleafdelingen
http://i.imgur.com/r35KLmt.jpg
Gravatar #70128 - Claus Jørgensen
13. aug. 2017 23:19
... der tager til Kazakhstan i morgen
Gravatar #70129 - modgaard
14. aug. 2017 04:38
#70128 god tur
Gravatar #70130 - CBM
14. aug. 2017 06:46
Claus Jørgensen (70128) skrev:
... der tager til Kazakhstan i morgen


Et par noter fra Uncle Sam:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world...
https://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/5487.htm
https://kz.usembassy.gov/
https://travel.state.gov/content/passports/en/coun...

"Foreigners are required to carry a valid passport while in Kazakhstan. U.S. citizens are strongly urged to have a certified copy of their U.S. passport made at either of the U.S. Embassy's Consular Sections at the Embassy in Astana or the Consulate General in Almaty. The certified copy satisfies the requirement.

Kazakhstani security personnel may at times place foreign visitors under surveillance. Hotel rooms, telephones and fax machines may be monitored, and personal possessions in hotel rooms may be searched.

There is a general threat from terrorism. Attacks could be indiscriminate, including in places visited by foreigners. Be alert to any security-related announcements by the Kazakhstani authorities. If in any doubt, keep in touch with the Embassy in Astana or Consulate General in Almaty."
Gravatar #70131 - brostenen
14. aug. 2017 13:32
#70128
Husk at smage på de lokale retter. Meld tilbage hvis du finder en lækker gedekøds ret eller lam. (pics or it didn't happen)
Gravatar #70132 - Hånter
14. aug. 2017 13:40
... der lige har købt 0,007 bitcoin.
Gravatar #70133 - brostenen
14. aug. 2017 13:41
...der tænker at naturligvis skal gymnasieelever have lov at drikke sig en tur til udpumpning. Hvornår skal man ellers have mulighed for det i livet? Når vi kunne tilbage i slutningen af 90'erne, så kan de sgu også i dag. Og hvis man ikke vil, er der jo frihed til at sige fra. Grib flasken unge svende, den der bæller hurtigst vinder en ny og sæt i gang med den ølstafet. Hvorfor skal det hele bare være så kedeligt, ambitiøst og uden mulighed for at skeje sig ud på noget som helst tidspunkt i livet? No wonder vi ser utilpassede unge, der altid får at vide hvad de skal for at blive til bare lidt i samfundet. Giv fri, det styrker sjælen.
Gravatar #70134 - Ronson ⅍
14. aug. 2017 14:12
Hånter (70132) skrev:
... der lige har købt 0,007 bitcoin.

...der har godt 0,08 BTC og ikke ved hvad han skal bruge dem til
Gravatar #70135 - CBM
14. aug. 2017 14:40
...der aldrig har haft BTC eller andre krypto valutaer
...der aldrig har haft noget at bruge en sådan møntfod til
...der aldrig bevæger sig ud på det såkaldte dark net
Gravatar #70136 - brostenen
14. aug. 2017 15:55
...der tænker hvor mange der får besøg af bent betjent, når nu de har overvåget darknet eller hvad det hedder.
Gravatar #70137 - CBM
14. aug. 2017 18:23
...der ville ønske han havde råd til at købe intel plus nvidia plus alle firmaer der har amiga og commodore rettigheder af enhver art.... Så ville jeg lave 68k udgaver af intel cpuer uden IME og lave en moderne 68k AmigaOS...BAM!

Gravatar #70138 - Claus Jørgensen
14. aug. 2017 20:15
... der, ikke helt lovligt, drikker toldfri whisky i lufthavnen

Kastrup er rimelig død på denne tid af dagen
Gravatar #70139 - CBM
15. aug. 2017 15:45
...der har kastet meget mudder på Samsung efter de begyndte at droppe sd kort og udskiftelige batterier i top modellerne

...der dog alligevel må anerkende at galaxy s8 + dock er super lækkert

...der ville ønske at s8 havde udskiftelig batteri ligesom nogle af deres midrange som fx j serien

...der er glad for at s8 trodsalt har mulighed for SD kort

...der håber enten på Samsung varianter af deres dock eller 3 parts docks i andre designs (fx til brug i bil eller laptop shells)

...der ville nyde at kunne proppe mobilen i en laptop shell i toget og i en dock på arbejdet og så have fx 4 store skærme at arbejde på... Fx 4 remote desktop sessioner på hver sin skærm via fysiske skærme eller virtuelle med AR

...eller kunne arbejde i tog og på kontoret via AR

...hvis jeg en dag helt tvinges til at droppe udskiftelige batterier og fysisk qwerty så ville ting som s8 friste mig meget
Gravatar #70140 - brostenen
15. aug. 2017 19:32
...der har sat hardware til salg på international salgs side.
Gravatar #70141 - Ronson ⅍
15. aug. 2017 20:21
Dårlig stil ikke at bruge newz først..
Gravatar #70142 - brostenen
15. aug. 2017 21:20
#70140
Naaa.... Amibay er internationalt, så det er der jeg sælger hvis jeg har noget jeg skal af med.
Gravatar #70143 - Ronson ⅍
15. aug. 2017 21:25
Øhm, vi har da en svensker og en sønderjyde.
Gravatar #70144 - CBM
16. aug. 2017 03:57
LOL :-)
Gravatar #70145 - brostenen
16. aug. 2017 08:41
Arh piss åh da'..... Skulle nok have sagt globalt. :-)
Gravatar #70146 - Ronson ⅍
16. aug. 2017 14:59
...der for hvem det lige er gået op at google er mere alvidende, alseende og almægtig end de kristnes gud
Gravatar #70147 - Hånter
17. aug. 2017 06:35
... der skal hente sin nye bil i dag \o/
Gravatar #70148 - brostenen
17. aug. 2017 09:37
#70147
Sweet... Tillykke.
Gravatar #70149 - CBM
17. aug. 2017 11:43
@Ronson: Google og Apple er de 2 største religioner i dag.

@Hånter: tilløk
Gravatar #70150 - Ronson ⅍
17. aug. 2017 12:55
#70147: Tillykke - med mindre det er en smart igen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login