mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #69651 - Ronson ⅍
9. maj 2017 18:05
Claus Jørgensen (69650) skrev:
Twist'n'turn. Ingen grund til at knække spaghetti hvis man ved hvad man laver.
Det svarer lidt til at sige til nogen deres computer bliver hurtigere med et større kabinet. Det lyder godt men vi ved alle det ikke fungerer sådan i virkeligheden..
Gravatar #69652 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. maj 2017 19:17
#51

Jeg knækker dem aldrig og tænkte "netop Claus, netop!"

... der nu vil knække mit spaghetti på grund af din kommentar >_<
Gravatar #69653 - brostenen
9. maj 2017 20:14
Knækker heller ikke mine spaghetti'er når jeg skal koge dem. Min mor gør og jeg har set andre gøre det. Men smag og behag, vi er alle forskellige.
Gravatar #69654 - CBM
10. maj 2017 03:57
Ronson ⅍ (69649) skrev:
...der synes folk der ikke knækker deres spaghetti inden de koger dem er mærkelige

Brug en dedikeret blå plast tupperware spaghetti koger til mikroovn, så er der ikke behov for at knække noget


Gravatar #69655 - Ronson ⅍
10. maj 2017 04:51
Knækker den det for mig?
Giver ingen mening..
Gravatar #69656 - CBM
10. maj 2017 06:32
Ronson ⅍ (69655) skrev:
Knækker den det for mig?
Giver ingen mening..


LolZ mode activated...

//// Det flg. indlæg er ikke sponsoreret af Tupperware ////

//// Dette produkt kan ikke bruges til at koge kæledyr ////

Du har ret, det giver ingen mening.
Hvorfor skulle den dog det?

Den har alt for travlt med at koge pasta til at den kan bruge tid på at knække pasta for dig.

Den kan heller ikke lave kaffe.

Den korte forklaring...

- Den er rummelig ?



Den lange forklaring...

- Tupperware har samarbejdet med doktoren, sådan at den er større indvendig end udenpå.

Det er faktisk en lille TARDIS, så du skal passe på at den ikke giver anledning til en DALEK invasion.

Jeg gør dog det at jeg har foldet en svane af sølvpapir, som jeg har stillet op til at holde vagt ved mikroovnen, når jeg bruger min pasta koger i mikroovnen.

Det viser sig at DALEKS er meget bange for svaner som er foldet ud af sølvpapir... dog tænker jeg at en sølvpapirs engel også kan bruges.

...

så er det bare at invitere til tupperware party... husk at invitere doktoren!


---


BONUS VIDEO ....

hvad skal man spise til morgenmad? TUPPERWARE BROWNIES SELVFØLGELIG!



Gravatar #69657 - CBM
10. maj 2017 07:15
...der undres over behovet for USB-C når micro-USB også kan være reversibel ???

https://duckduckgo.com/?q=mcflip+cable&t=ffhp&...
Gravatar #69658 - Slettet Bruger [1325687806]
10. maj 2017 07:25
CBM (69657) skrev:
...der undres over behovet for USB-C når micro-USB også kan være reversibel ???

https://duckduckgo.com/?q=mcflip+cable&t=ffhp&...


Måske... fordi... USB 3.1? Fremtid? Hastighed? Højere effekt? Mulighed for at lade flere apparater med et fælles stik (bærbare computere)? At den kan vendes begge veje er jo kun en ting.

Gravatar #69659 - CBM
10. maj 2017 08:24
IT-ekspert Yvossen (69658) skrev:
CBM (69657) skrev:
...der undres over behovet for USB-C når micro-USB også kan være reversibel ???

https://duckduckgo.com/?q=mcflip+cable&t=ffhp&...


Måske... fordi... USB 3.1? Fremtid? Hastighed? Højere effekt? Mulighed for at lade flere apparater med et fælles stik (bærbare computere)? At den kan vendes begge veje er jo kun en ting.



Javist, men kunne man ikke beholde stikkets fysiske form og så øge hastigheden samt evt indsætte ekstra pins i stikket som man gjorde med skiftet fra USB 2 til USB 3 fx?

Det virker til at "THE USB CONSORTIUM" nogle gange finder på nye fysiske former til stik uden det reelt er nødvendigt... se bare på det udvalg der findes af USB kabler..

Hver gang håber man at NU er det en port type som vil holde.. men nej...



Gravatar #69660 - Slettet Bruger [1325687806]
10. maj 2017 08:34
#59
Nu var Micro USB til 3.0 jo også anderledes end 2.0 for at have de ekstra pins:

https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/g...

Det var for at få plads til 10 i stedet for 5 pins.

Jeg mindes USB-C har 24 pins.

EDIT: Full-size USB Type-B 3.0 var også anderledes end 2.0.

https://fthmb.tqn.com/OiQOT8jKmjmwLWzrHNBCGNe-RtA=...

Hidtil har det jo også været tanken at Type-A siden har været host mens Type-B siden har været device. Den tanke er tilsyneladende også noget de går væk fra.
Gravatar #69661 - CBM
10. maj 2017 09:35
IT-ekspert Yvossen (69660) skrev:
#59
Nu var Micro USB til 3.0 jo også anderledes end 2.0 for at have de ekstra pins:

https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/g...

Det var for at få plads til 10 i stedet for 5 pins.

Jeg mindes USB-C har 24 pins.

EDIT: Full-size USB Type-B 3.0 var også anderledes end 2.0.

https://fthmb.tqn.com/OiQOT8jKmjmwLWzrHNBCGNe-RtA=...

Hidtil har det jo også været tanken at Type-A siden har været host mens Type-B siden har været device. Den tanke er tilsyneladende også noget de går væk fra.


tjah, jeg tænker at de måske er godt nok at der ikke skal være forskellige stik til host og device... grænsen mellem disse er alligevel blevet flydende efterhånden, fx kan en android mobil agere både host og device efter behov...


Hvis man så bare ville satse på USB-C fremover hvis det er DET "de unge vil ha"... og så bruge det ALLE STEDER.... USB pinde, telefoner, stationære, laptops, TVs etc....

Det irriterer mig fx at skulle bruge en dongle for at kunne koble almindelige USB peripherals til en Android mobil.

Desværre tror jeg bare mere på at vi vil se flere dongles fremover og ikke færre... se bare på Apple og Microsoft....

Jeg MÅ simpelthen have smidt windows 10 af mine maskiner til fordel for Linux og så have de Windows 10 installationer udelukkende som VM's...

Desværre ser det ikke ud til at Fallout kan køre på Linux..

Ellers må jeg i gang med at have dualboot på alting i det mindste...

Det seneste fra MS er at alle Win 10 maskiner nu skal have Amazon Echo funktionalitet...

Ved MS er man indeed blevet "produktet" as well as "cash cow"... :(






Gravatar #69662 - CBM
10. maj 2017 10:06
...der overvejer at begynde at dual boote win 10
og en af de gaming orienterede linux distros på den primære gamer pc:

http://howtouselinux.net/best-linux-distro-for-gam...

enten "play linux" eller "sparky linux" ?

play on linux har tilsyneladende...

"Auto GPU Supported Feature"

så kan man evt også installere...

*steam
*qemu evt med win 7 og/eller xp?
*wine
*playonlinux
*lutris https://lutris.net/
*retropie?

https://github.com/retropie/retropie-setup/wiki/Re...


...der ser frem til at de mest populære spil en dag ikke er windows only



...der BITTERT FORTRYDER af mange af hans maskiner fik udskiftet windows 7 med windows 10 :(


...der måske skal i gang med at smide windows 7 (og linux) ind igen på de maskiner

...der lige skal have hentet deres nøgler ud først i så fald

...der gerne vil slippe for at være et microsoft får - i den udstrækning at jeg fortsat kan spille de fleste af de spil jeg spiller... :/
...når jeg har tid :/
Gravatar #69663 - CBM
10. maj 2017 10:26
Gravatar #69664 - brostenen
10. maj 2017 14:37
...der kun benytter Linux og Win7 på moderne maskiner. Jeg benytter Xubuntu som primære Linux distro, fordi den kan det jeg har brug for, og fordi den er lidt hurtigere end Win7.
Gravatar #69665 - fjols
10. maj 2017 15:20
brostenen (69664) skrev:
fordi den er lidt hurtigere end Win7


Hurtigere til hvad?
Gravatar #69666 - CBM
11. maj 2017 05:19
...der er klar til the matrix.

Hellere det end det skidt som verden er i dag grundet idiokrati. Jeg savner 90erne. Giv mig den blå pille :P

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Idiocracy

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_...

Gravatar #69667 - Ronson ⅍
11. maj 2017 12:57
...der har pillet ved en af yvossens gamle POS'er
...der venter på et 4GB CF kort til den

https://ronson.dk/papmache/pos.mp4
Gravatar #69668 - Slettet Bruger [1325687806]
11. maj 2017 13:22
Ronson ⅍ (69667) skrev:
...der har pillet ved en af yvossens gamle POS'er
...der venter på et 4GB CF kort til den

https://ronson.dk/papmache/pos.mp4


Puha, den har jeg godt nok fedtet meget med. Skal den så ud et andet sted nu?
Gravatar #69669 - Ronson ⅍
11. maj 2017 15:43
Nej, alle P1220 (og RBA'ernes T400) er skiftet til P1230 i forbindelse med den nye kortterminal. Så de skal egentlig skrottes.
Gravatar #69670 - brostenen
11. maj 2017 19:32
fjols (69665) skrev:
brostenen (69664) skrev:
fordi den er lidt hurtigere end Win7


Hurtigere til hvad?


Til det jeg bruger min computer til.
Gravatar #69671 - CBM
12. maj 2017 04:46
...der bliver irriteret over når folk der har kat ignorerer deres kat og bagefter klager over at den ikke interesserer sig for dem. No shit sherlock! Giv din kat opmærksomhed. Så giver den opmærksomhed tilbage.

...der aldrig bliver glad for hunde da de ikke har samme selvstændighed som katte

<Facebook>
...der slår stinkprutter i dag
<\Facebook>
Gravatar #69672 - brostenen
12. maj 2017 08:55
#671
Jeg elsker katte og hunde. Eller rettere, katte og visse hunde racer. Jeg elsker f.eks. labrador og golden retrievers. Men jeg kan ikke fordrage pudler, og hunde der er små. Den bedste hund er et gadekryds der har både chæfer (kan ikke huske hvordan det staves) og labrador i sig. Jo flere racer af den størrelse i sig, jo bedre sind og helbred den har. Bare de er nogenlunde rolige, har stor intelligens og er super loyale, er jeg rundt regnet tilfreds med hunden.
Gravatar #69673 - Slettet Bruger [1325687806]
12. maj 2017 11:04
Ronson ⅍ (69669) skrev:
Nej, alle P1220 (og RBA'ernes T400) er skiftet til P1230 i forbindelse med den nye kortterminal. Så de skal egentlig skrottes.


Hvad sidder der af hardware i dem? Noget 5-8 år gammel Celeron?

Kører de nye Windows 7 eller Windows 10 Embedded?
Gravatar #69674 - Ronson ⅍
12. maj 2017 13:13
IT-ekspert Yvossen (69673) skrev:
Hvad sidder der af hardware i dem? Noget 5-8 år gammel Celeron?

Celeron M 800MHz, 256MB RAM som standard, et eller andet specielt 1GB flashkort men der er også IDE og CF. De kommer til at køre med 512MB RAM og 4GB CF.
IT-ekspert Yvossen (69673) skrev:
Kører de nye Windows 7 eller Windows 10 Embedded?
Det er vist Windows Embedded POSReady 7. De har D2560 dual core 2GHz og 4GB RAM så vidt jeg husker.
Gravatar #69675 - CBM
12. maj 2017 18:35
#672:
Jeg er også mest til labrador o.l. hvis jeg skulle vælge en hund
Gravatar #69676 - Claus Jørgensen
13. maj 2017 10:09
... der leder efter et flytteselskab der kan hente, sende, og levere en 8 flyttekasser fra Sverige til Danmark
Gravatar #69677 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 13:27
#76

Jeg har ferie tilgode. Hvor meget vil du gi'? ^_^
Gravatar #69678 - Ronson ⅍
13. maj 2017 16:18
...der har været så dum at handle i en coop-butik. Jeg var så dum at købe noget koldskål og synes godt nok det var tyndt da jeg hældte det op.

Kan så læse på siden at det stort set kun består af skummetmælk, sukker, vand og vaniljearoma. Putter man mere end 2 kammerjunkere i når de at blive bløde inden man når til dem. Aldrig igen..

Og ja, jeg plejer at lave koldskål selv, men skulle egentlig bare have brugt den sidste pose kammerjunkere og så er 2 liter hjemmeblandet koldskål lige i overkanten.
Gravatar #69679 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 17:40
#78

Du ku' også købe en der koster mere end 5/kr literen ;)
Gravatar #69680 - Ronson ⅍
13. maj 2017 18:14
Skulle undre mig meget om den kun kostede 5 kr, coop har det med at prissætte deres egne mærker til det samme eller lige under kvalitetsmærkernes priser.

Jeg kiggede dog ikke på prisen, faktisk er det aldrig faldet mig ind at nogle kunne finde på at lave koldskål på skummetmælk og vand, jeg har bare altid gået ud fra at koldskål ikke kan ødelægges. Men coop finder altid nye veje at overraske mig på.
Gravatar #69681 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 18:20
#80

Okay, gider faktisk ikke at rejse mig - men mener helt ærligt at min er fra Coop ... det kan også være Arla - eller naturmælk - eller ... rejser mig op senere
Gravatar #69682 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 18:31
... der hader Newz lige nu

... der havde skrevet en lang smøre som blev slettet da jeg skiftede faneblad
Gravatar #69683 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 18:42
Coop Xtra koldskål
- 85% skummetmælk
- N% vand
- 7% sukker
- 1% citronsaft
- Vaniljearoma
- 12,95 kr

Änglamark Thise Koldskål
- N% kærnemælk
- 45% tykmælk
- N% sukker
- Øko vanilje
- 0,7% æggeblommer
- 16,95 kr

De 5 gaarde koldskål
- 46% kærnemælk
- 46% tykmælk
- 4,9% rørsukker
- 2,2% æg
- Citronsaft
- Vaniljeekstrakt + vaniljepartikler
- 19,95 kr

Arla koldskål m. tykmælk og æg
- 45,5% kærnemælk
- 45,5% tykmælk
- 5% sukker
- 3% æg
- Citronsaft
- Vaniljeekstrakt + vaniljekorn
- 19,95 kr

------

Her i huset plejer vi at købe den fra Arla, smager godt - dejlig tyktflydende. Tror dog at den fra de 5 gaarde skal prøves næste gang.

------









Hvem fanden køber også koldskål i en kakao-karton? Rune for helvede ^_^
Gravatar #69684 - brostenen
13. maj 2017 19:16
...der aldrig køber koldskål. Jeg laver den selv.

- 1 liter kærnemælk.
- 2tsk vanillesukker eller korn af en hel stang vanille.
- Saften af to lime frugter.
- Sukker så den er bliver lige så sød som den er syrlig.
- To pasteuriserede æggeblommer.

Skid hul i prisen det skal smage godt....
Gravatar #69685 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2017 20:04
#84

Lime? Hmm. Er ikke den store fan af alt for meget citrus i min koldskål.
Og apropos prisen, tror faktisk dit er noget billigere end de 20 kr de "gode" af dem koster.
Gravatar #69686 - Ronson ⅍
13. maj 2017 20:17
Plejer at lave koldskål på tykmælk og kærnemælk, så er der også 2 liter så man har til 2-3 måltider.

Men 12,95 kr.. For skummetmælk og vand. Jeg gav 9,95 kr for en arla sidst som var god - men den var nok på tilbud så.
Gravatar #69687 - brostenen
13. maj 2017 23:08
#85:
Jeg bryder mig egentlig ikke om citron som sådan, så derfor begyndte jeg at bruge lime. Det har en lidt mere krydret smag og ikke så skarp som med citron. Tror egentlig man kan bruge hvad som helst frugt og/eller saft, i koldskål. Min regel er nu meget simpel. At den skal laves fra bunden af, da det man køber er det værste gøjemøg. Om det er med tykmælk, jordbær eller hvad det kan være. Det er sådan set underordnet.

Jeg ved ikke med prisen. Det koster cirka 2 kroner for en lime, sådan cirka et sted mellem 6 og 8 kroner for en kvalitets mælk, sukker er billigt som satan og æggeblommerne er nok det der koster mest. Så den jeg laver er nok oppe i en små 15 kroner literen. 25 kroner maks, hvis man køber økologisk i Irma i storkøbenhavn området. Hvis Irma i det hele taget eksisterer længere.

EDIT:
Du kunne skære lime ned til en frugt, og så smide lidt ekstra sukker i. Hemmeligheden er at man skal lægge mærke til limen's syrlighed som det første, og så skal sødmen komme og snuppe limen. Så længe du skjuler kærnemælkens karakteristiske syrlighed, er du på rette spor. Derfor du skal bruge godt med vanille og sukker. Gem lime til du har fjernet syrligheden fra kærnemælken, og smag herefter til med sukker/lime til den er perfekt.

#86
Det er jo også sindsyg dyrt, det du købte. Men det er jo kun et symptom på at mange danskere oprigtigt tror på at det bedste er noget man køber færdigblandet. Hvem har egentlig fundet på at færdiglavet koldskål er det "billigste" og "bedste" (ja ARLA, det er dig der er den værste værdi-og-velvære-pusher, med dine klamme "naturligt" reklamer. Fucking usmageligt at se og høre på)
Gravatar #69688 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. maj 2017 03:47
#87

Altså, den er nu meget god den fra Arla. Jeg putter personligt aldrig citrus i - og vil da heller ej skjule den dejlige smag fra kærnemælken (det er da lissom det der giver hele oplevelsen)
Gravatar #69689 - CBM
15. maj 2017 03:39
Jeg er på det hold der foretrækker at blande sin egen koldskål, tykmælk, kærnemælk, sukker og vaniljesukker, nothing fancy :-)
Gravatar #69690 - Ronson ⅍
15. maj 2017 07:40
det bliver da en omgang sødsuppe uden et skvæt citron
Gravatar #69691 - CBM
15. maj 2017 07:51
...der er blevet voldsomt afhængig af at spille Fallout 4, siden det kom til at kørte nogenlunde stabilt med diverse mods (har pt en 20 stykker)...

...der har ideer til en håndfuld fo4 mods som skal laves så snart jeg er blevet mere fortroligt med fo4edit,

første projekt:
tilføje space marine (via the space marine mod) factions til FCOM mod

- mod kommer til at kræve at the space marine mod og FCOM mod begge er installeret.. måske også 40k weapons redone mod
Gravatar #69692 - Ronson ⅍
15. maj 2017 09:24
Ronson ⅍ (69674) skrev:
IT-ekspert Yvossen (69673) skrev:
Kører de nye Windows 7 eller Windows 10 Embedded?
Det er vist Windows Embedded POSReady 7. De har D2560 dual core 2GHz og 4GB RAM så vidt jeg husker.

Det er så Windows Embedded POSReady 2009 (baseret på XP SP3).. Men Windows 7 kører fint på dem.
Gravatar #69693 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. maj 2017 16:27
#90

Men det skal ikke smage af citron jo. Og så kan man spare lidt på sukkeret.
Gravatar #69694 - Manofsciencemanoffaith
15. maj 2017 16:51
Ronson ⅍ (69686) skrev:
Men 12,95 kr.. For skummetmælk og vand. Jeg gav 9,95 kr for en arla sidst som var god - men den var nok på tilbud så.


https://minetilbud.dk/tilbudsaviser/foetex/1/side/...

Arla koldskål med tykmælk og æg, nu som en nyhed i 2-stk pakning...
Gravatar #69695 - CBM
16. maj 2017 05:39
...der godt gad at komme en tur op på månens bagside og se hvordan der ser ud deroppe.

Gravatar #69696 - CBM
16. maj 2017 06:09
...der ville elske at kombinere det bedste fra starwars og startrek, dvs at være en jedi på fredelig udforskning med kaptajn kirk :-)
Gravatar #69697 - mrtb
16. maj 2017 06:50
CBM (69696) skrev:
...der ville elske at kombinere det bedste fra starwars og startrek, dvs at være en jedi på fredelig udforskning med kaptajn kirk :-)


Blasphemy!
Gravatar #69698 - CBM
16. maj 2017 08:33
mrtb (69697) skrev:
CBM (69696) skrev:
...der ville elske at kombinere det bedste fra starwars og startrek, dvs at være en jedi på fredelig udforskning med kaptajn kirk :-)


Blasphemy!


LOL... jeg kunne også gå full-on trekkie og ønske mig at være en "Q" :-)

Men må erkende at jeg bekender mig meget til sci-fi blasfemi!

Både i spil mods og RPG's
( fx. D20 Future :-) )

fx. kunne USS Intrepid nemt risikere at møde en TIE-Fighter i et af mine D20 Future spil! :-)

pt. render jeg rundt i Ultra Marine Space Marine Power Armor med en lightsaber og en phaser i Fallout 4 (når jeg har tid til at spille det)! :-)

og i Skyrim render jeg rundt i space wolf power armor med en lightsaber og en space marine plasma pistol mens jeg fiser rundt på en starwars speeder bike og følges med en starwars robot!

Jeg skal have fundet noget trek til skyrim!
Gravatar #69699 - CBM
16. maj 2017 12:21
Gravatar #69700 - Ronson ⅍
16. maj 2017 14:49
...der i dag har måtte minde DAO om at få sendt en pakke videre der har ligget i en butik siden 8/5, samt forklaret harald nyborg at den store stålreol jeg havde bestilt ikke lå i den lille gule kasse de sendte mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login