mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #66851 - OxxY
14. apr. 2015 06:36
CBM (66850) skrev:
...som syntes at der mangler en hård metal aka metal head DAB kanal

death.fm ? DAB >_<
Gravatar #66852 - Qw_freak
14. apr. 2015 06:50
CBM (66850) skrev:
...som syntes at der mangler en hård metal aka metal head DAB kanal

Der er sort søndag på P6 Beat.. :)
Gravatar #66853 - CBM
14. apr. 2015 07:08

METAL.DAB :-)

Good to know :-) Men hvis jeg er derhjemme kan jeg normalt altid finde en online metal kanal :-)

Det er mest om morgenen og eftermiddagen i hverdage at jeg mangler en sådan kanal da jeg ikke har stabil nok mobildata forbindelse i bilen :-/
Gravatar #66854 - OxxY
14. apr. 2015 11:04
... der fandt 3 stk sleeves til 60kr på http://www.asadventure.dk/eagle-creek-security-bag...

... der siger tak til newz'erne
Gravatar #66855 - IT-ekspert Kejser
14. apr. 2015 12:44
...der glæder sig til at spille GTA5 når han kommer hjem. :)
Gravatar #66856 - Ronson ⅍
14. apr. 2015 12:46
Samme her

...der er med på dillen og derfor har fået ny titel.
Gravatar #66857 - Slettet Bruger [1325687806]
14. apr. 2015 12:48
...der lige har startet GTA 5 op.
Gravatar #66858 - Manofsciencemanoffaith
14. apr. 2015 13:09
... der måske får begyndt på GTA 4 i år.
... der lige skal være færdig med Dead Space først.
Gravatar #66859 - XorpiZ
14. apr. 2015 13:23
.. der købte GTA 5 til xbox 360 og spillede... 20 minutter.

Måske man skulle starte igen.
Gravatar #66860 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. apr. 2015 13:40
... der ikke var klar over at der var kommet en 5'er o_O
Gravatar #66861 - IT-ekspert Kejser
14. apr. 2015 14:16
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66860) skrev:
... der ikke var klar over at der var kommet en 5'er o_O

Blev også først frigivet i nat kl 0200 dk tid
Gravatar #66862 - Ronson ⅍
14. apr. 2015 14:34
...der er kommet i tanke om at det fylder 62GB

...der kun mindes at have 50GB fri i går efter intensiv oprydning
Gravatar #66863 - Qw_freak
14. apr. 2015 17:57
IT-ekspert Kejser (66861) skrev:
Blev også først frigivet i nat kl 0200 dk tid

Den har så været til PS3 siden September 2013.
Gravatar #66864 - IT-ekspert Kejser
14. apr. 2015 18:05
Qw_freak (66863) skrev:
Den har så været til PS3 siden September 2013.

Ja - helt korrekt. Har ikke selv konsoller - så det var fra min side - fejlagtigt - underforstået PC. :)
Gravatar #66865 - Clauzii
14. apr. 2015 22:22
GTA bliver godt nok mere og mere gangster-wannabe-agtigt - jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er godt eller skidt.

For der er ingen tvivl om at GTA-serien rent grafisk er i top, med store, detaljerede land-/by-/osv-områder, som vist ikke ses i ret mange andre spil.

Jeg synes bare at replikkerne bliver mere og mere 'sitcom-oneliners' når det skal være 'sjovt' og resten er som taget direkte ud af en hvilken som helst Hollywood Gangsta'-movie hvilket vel efterhånden er blevet lidt meh at høre på. Og apropos movie - er der ikke temmeligt mange ingame-cutscenes, altså 'spiller-passivitet'?
Gravatar #66866 - Chewy
14. apr. 2015 22:44
Angående replikker:
Contributing writer, talk show host, and in-game DJ "Lazlow" Jones revealed the information on Chicago's WGN radio station, explaining: "We get these guys in to record the gang characters because we don't want a goofy LA actor who went to a fancy school trying to be a hard gang member. There's nothing worse than that, so just go find the real terrifying people and say 'can you come in here please?'"

Rockstar recruited a person to find the criminals, including "El Salvadorian gang dudes with amazing tattoos, one of which literally had gotten out of prison the day before." Jones says this lets the game get closer to reality than otherwise possible, with the actors often given free reign to improvise. "They look at the lines and say, 'I wouldn't say that,' so we say, 'OK, say what you would say.' Authenticity, you know?"

http://www.theverge.com/2013/9/4/4693052/gta-v-fea...
Gravatar #66867 - Ronson ⅍
15. apr. 2015 12:21
...der har fået alle mulige slibrige detaljer om yvossen, bl.a. at han nu arbejder om mandagen (og ikke så meget andet)
Gravatar #66868 - kinaholm
15. apr. 2015 13:02
.. der er 17% igennem missionerne i GTA V.
.. der synes det er super fedt og kører rigtig godt!
.. der har købt sit første fly i GTA V
.. der har arvet en Samsung 840 Evo 250GB disk fra svigerfar, som GTA V ligger på :D
Gravatar #66869 - Slettet Bruger [1325687806]
15. apr. 2015 14:15
Ronson ⅍ (66867) skrev:
...der har fået alle mulige slibrige detaljer om yvossen, bl.a. at han nu arbejder om mandagen (og ikke så meget andet)

Og måske nok snart slet ikke så meget som hver mandag.
Gravatar #66870 - Hamderbob
15. apr. 2015 14:20
...der nu kan kalde sig for maskinmester :D
Gravatar #66871 - Internet-Ekspert KopNudler
15. apr. 2015 14:33
Hamderbob (66870) skrev:

Det var så lidt.
Gravatar #66872 - Hånter
15. apr. 2015 16:46
Hamderbob (66870) skrev:

Grats!
Gravatar #66873 - Clauzii
15. apr. 2015 18:05
Tillykke med det! Skal du så ud at sejle, eller er det en anden form for maskinmester?
Gravatar #66874 - Hængerøven
15. apr. 2015 18:47
Clauzii (66873) skrev:
eller er det en anden form for maskinmester?

Ja det kan man vist roligt sige der er :)

Min nabo er maskinmester på et kraftvarmeværk, og jeg håber sandelig ikke de sejler.
Gravatar #66875 - CBM
16. apr. 2015 06:56
...der stadig er fyldt med Samsung lede over deres stunt med S6*....

De har IMO sat deres markedsandel indenfor powerusers over styr fra S4 og frem.. og med S6* har de IMO reelt set givet deres ry som ultra hardware telefoner dødstødet....

Det BURDE IMO have set sådan her ud :

S6* > S5 > S4 > S3 > S2 > S1

Men IMO ser det sådan her ud...

S5 < S4 < S3 > S2 ? S1 & iPhone* > S6*

Hvis Samsung eller nogen andre valgte at FORÆRE mig en S6 eller S6 Edge så ville jeg sige NEJ TAK!!

Lad mig demonstrere med en BIL analogi...

Kører man i en 1990 Lamborghini Countach så ville de fleste nok ikke vælge at skrotte denne til fordel for en spritny 2015 Kia Rio

Udover det så kommer de med direkte usandheder om S6 og S6 Edge i deres radio spots...

blandt andet det med batteri tid... De kan sgu da ikke sælge den på at den har lang batteri tid når det er lodret løgn! Der er mange andre telefoner anno 2015 med betydelig længere batteri tid...

S5 havde længere batteri tid.. UDEN uorginalt batteri... MED så har den astronomisk batteri tid ift. S6*...

så det er VRØVL at S6* skal købes på basis af lang batteri tid...

S6 og S6 Edge er ikke andet end dårlige iPhone kopier til en pris som er alt alt for høj...

det siger sig selv at jeg anbefaler alle der spørger mig om det, til at undgå S6 og S6 Edge.......

in a word... samsung ultra fail....
Gravatar #66876 - XorpiZ
16. apr. 2015 07:04
Jeg har stadig ikke forstået, hvad du er så sur over. At du ikke kan skifte batteriet og sætte et SD-kort i, eller hvad?

Samsung har tydeligvis gjort noget rigtigt med S6'eren:

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/tech/2015/04/...

Gravatar #66877 - CBM
16. apr. 2015 07:32
Det kunne desværre tyde på at de har samlet et anderledes kunde segment op end de har haft hidtil.

Så det kan nok forventes at de fortsætter ud af den fashion-before-anything-else sti de har valgt med S6 og S6 Edge.

Jeg er godt og grundigt gammel-mands-mave-sur over materialerne, prisen, manglende SD, manglende batteri skift, manglende hardware wow faktor, at de har "lånt" fra "Apple's playbook"... ærkefjenden... at det ikke længere er Samsung Vs. Apple...

Jeg frydede mig dengang det var omvendt hvor det var APPLE der havde lånt fra SAMSUNGS playbook og måtte indse at der rent faktisk var mennesker som kunne lide at købe store telefoner og phablets...

Hvis det er tilfældet at Samsung låner Apples ideer fordi de fleste i virkeligheden helst vil have en iPhone, så har Samsung tabt i mine øjne... Og så ser det sort ud for hele smartphone branchen IMO.

Hvorfor købe en Samsung iPhone (S6 og S6 Edge) som er dyrere og ringere end en Apple iPhone? Så kan man lige så godt bare købe en iPhone.

Jeg må bare konstatere at Samsung ikke længere sigter efter at have mig og andre som mig som kunder.
Gravatar #66878 - Ronson ⅍
16. apr. 2015 07:39
Hvordan kan det være ultra fail hvis de tjener penge på det? Virksomheden er vel til for at tjene penge og ikke for at skabe nørdede telefoner.
Gravatar #66879 - CBM
16. apr. 2015 07:40
Igen det er det som skræmmer mig... at de kan tjene penge på S6 og S6 Edge...
Gravatar #66880 - XorpiZ
16. apr. 2015 07:42
CBM (66879) skrev:
Igen det er det som skræmmer mig... at de kan tjene penge på S6 og S6 Edge...

Det er to gode telefoner, tilsyneladende.

Det er de absolut færreste mennesker, der bekymrer sig om udskifteligt batteri, SD-kort og andet i den dur.
Gravatar #66881 - Qw_freak
16. apr. 2015 07:56
Hamderbob (66870) skrev:

Tillykke, hedder der så Master Of Machines på engelsk? :)
Gravatar #66882 - Hamderbob
16. apr. 2015 07:59
#66872 takker

#66873 & #66874 Der er mange stillinger i dag, som maskimester bestræber, som hængerøven bl.a. også nævner en af disse stillinger :)

Jeg skal dog ikke ud og sejle, regner med at finde noget job i land :)
Gravatar #66883 - CBM
16. apr. 2015 08:02
Det kan du tilsyneladende have ret i. Men det betyder bare i min optik en endnu mere ensretning (S6 Edge er ikke ligefrem i samme klasse som N-Gage og andre satsninger) af samtlige telefoner og telefon producenter... ingen valgfrihed... kun præcis den konfiguration som flertallet ønsker (i dette tilfælde er det sjældent at flertallet har den tekniske indsigt til at vælge nogle gode produkter, det bliver istedetfor en mode konkurrence)... en forfladigelse af smartphones og dermed begrebet som helhed... det er også præcist det der skræmmer mig ved Apple... deres manglende valgfrihed og deres enorme indflydelse på markedet og åbenbart også en enorm indflydelse på Samsung.

Fortsætter denne udvikling så vil jeg i sidste ende vælge en dumb phone når min aktuelle smartphone skal skiftes... fordi så har smartphones som helhed og som begreb ikke længere nogen appel til mig som person.

Jeg syntes det er ærgeligt at flertallet af "almene" telefon brugere kommer til at bestemme valgmulighederne for alle... tænk hvis det også var tilfældet for almindelige computere?
Det kunne betyde, ingen Linux, ingen A(E)ROS, ingen BEOS, ingen UNIX, ingen BSD.... kun Windows og OSX.
Og hardware mæssigt kunne det måske betyde ingen stationære, ingen servere, kun MacBook Pro og direkte kopier af denne.

Tillykke med den nye titel
Gravatar #66884 - snesman
16. apr. 2015 08:26
... Der er træt af ms Dynamics nav. Næsten 3mdr siden du blev indført og kører af Lort.
Gravatar #66885 - Manofsciencemanoffaith
16. apr. 2015 08:34
CBM (66883) skrev:
en forfladigelse af smartphones og dermed begrebet som helhed

Der findes andre telefonproducenter end Samsung og Apple. Heldigvis.
Gravatar #66886 - CBM
16. apr. 2015 08:36
Sandt nok og ganske få af dem producerer telefoner som er anderledes end Apple og Samsungs.... sålænge det varer.
Gravatar #66887 - IT-ekspert Kejser
16. apr. 2015 08:51
Qw_freak (66881) skrev:
Tillykke, hedder der så Master Of Machines på engelsk? :)

Det er faktisk noget så eksotisk som:

Bachelor of Technology Management and Marine Engineering
Gravatar #66888 - dub
16. apr. 2015 08:53
BeOS er ikke død??!??
Gravatar #66889 - Qw_freak
16. apr. 2015 09:02
IT-ekspert Kejser (66887) skrev:
Det er faktisk noget så eksotisk som:

Bachelor of Technology Management and Marine Engineering

Master of Machines lyde sejere...

Jeg mener at maskinmestre bliver kaldt Marine Engineers hos os.
Gravatar #66890 - CBM
16. apr. 2015 09:02
BeOS findes stadig ja, ligesom Linux, A(E)ROS, UNIX og en masse andre.... og det skal gerne fortsætte... men på telefon fronten findes der nu kun blackberry (døende), jolla (ubetydelig/ubrugelig pt), windows phone (lille andel dog stigende), ios og android.

markedet for telefoner bliver mere og mere "one size fits all"....

jeg nævnte BeOS m.fl. som eksempler på hvordan livet som computer bruger ville være hvis samme udvikling skulle ske på computer markedet... for at visualisere den aktuelle problematik på smartphone markedet...
Gravatar #66891 - XorpiZ
16. apr. 2015 09:36
CBM (66883) skrev:
Men det betyder bare i min optik en endnu mere ensretning (S6 Edge er ikke ligefrem i samme klasse som N-Gage og andre satsninger) af samtlige telefoner og telefon producenter... ingen valgfrihed... kun præcis den konfiguration som flertallet ønske

Man kan vel ikke klandre Samsung for at appellere til flertallet. Hvis du er utilfreds med telefonerne, er det jo bare at kaste sig over nogle af de mange andre mærker, der findes.

CBM (66883) skrev:

Jeg syntes det er ærgeligt at flertallet af "almene" telefon brugere kommer til at bestemme valgmulighederne for alle... tænk hvis det også var tilfældet for almindelige computere?
Det kunne betyde, ingen Linux, ingen A(E)ROS, ingen BEOS, ingen UNIX, ingen BSD.... kun Windows og OSX.
Og hardware mæssigt kunne det måske betyde ingen stationære, ingen servere, kun MacBook Pro og direkte kopier af denne.
l

Det er en lidt fejlslagen sammenligning, i mine øjne, når du sammenligner software med hardware.

Gravatar #66892 - CBM
16. apr. 2015 09:52

jeg sammenligner

mobile operativ systemer med styre systemer til almindelige computere ?

og

mobil hardware med computer hardware ?

...

intet sted sammenligner jeg software og hardware head to head ?

det ville jo være som at sammenligne æbler og pærer....

derimod syntes jeg man fint kan sammenligne

operativ systemer med hinanden
(mobile versus operativ systemer til almindelige computere)

og

computere med hinanden
(tablet/phablet/smartphone/mini/... computere versus almindelige[stationære/laptops/all-in-one/servere/...])

-----

jeg lister en række mulige tænkte konsekvenser for hardware og software til "almindelige computere"...

HVIS

der herskede samme situation på markedet for "almindelige computere" som der LIGE NU GØR på markedet for "mobile computere" ... understreget af Samsungs seneste satsning.
Gravatar #66893 - XorpiZ
16. apr. 2015 11:04
CBM (66892) skrev:

jeg sammenligner mobile operativ systemer med styre systemer til almindelige computere og mobil hardware med computer hardware ?
...

Du sammenligner manglende mulighed for batteriskift mv. på Samsungs nyeste telefon med at man fjernede muligheden for at køre BeOS på sin PC. Du har aldrig snakket om Android - det er udelukkende hardware-delen på S6, du har brokket over.

Det giver slet ingen mening.

CBM (66892) skrev:
jeg lister en række mulige tænkte konsekvenser for hardware og software til "almindelige computere"...

Ja, det gør du så senere i indlægget. Det giver dog heller ingen mening at komme frem til, at der ikke vil findes servere og stationære computere i fremtiden.
Gravatar #66894 - CBM
16. apr. 2015 11:13
Jeg snakker om følgende...

A) at det hardware du kan vælge imellem på mobil markedet er begrænset.

B) at de operativsystemer du kan vælge imellem på mobil markedet er begrænset.

C) at jeg er bekymret over A) og B)

D) at flere muligvis ville være bekymrede over A) og B) HVIS MAN DRAGER EN PARALLEL TIL den verden (HARDWARE OG SOFTWARE) hvori almindelige computere (dvs. laptops, stationære, servere, all-in-one, osv... )
befinder sig......

E) AT DEN PARALLEL JEG FORESTILLEDE MIG involverer at den verden jeg nævner i D) var LIGE SÅ BEGRÆNSET som mobil markedet er i dag.

F) HVIS E) VAR TILFÆLDET, SÅ VILLE FLERE VÆRE BEKYMREDE OVER MOBIL MARKEDET

Jeg syntes VIRKELIG jeg skar det ud i PAP i #66892... men nu prøver jeg så at BØJE DET I NEON

Get it now ?
Gravatar #66895 - XorpiZ
16. apr. 2015 11:34
CBM (66894) skrev:
Jeg syntes VIRKELIG jeg skar det ud i PAP i #66892... men nu prøver jeg så at BØJE DET I NEON

Get it now ?

Jeg er stadig forvirret. Og det er sgu ment på den bedste måde jeg kan, men din usammenhængende måde at skrive på gør det ikke nemmere.

I både #77 og #83 er du ude med riven efter mobil-hardwaren, hvorefter du pludselig sammenligner situationen med operativsystem-fronten på PC-markedet.
Gravatar #66896 - CBM
16. apr. 2015 12:04
jeg er ude med riven efter mobil hardwaren (og til dels softwaren),

<=>

afledt af det følger det at valgmulighederne du som forbruger har hvad angår mobil telefoner som samlet pakke løsning (mobil hardware og mobil software) er begrænset

<=>

dernæst følger ... at jeg leder tankerne hen på ...

at folk ikke virker til at kunne se alvoren i den situation jeg netop har skitseret omkring

begrænset valg af mobil telefoner som samlet pakke løsning (mobil hardware og mobil software)

<=>

afledt af det .... følger at jeg beskriver en hypotetisk situation, en tænkt situation, et scenarie (find selv på flere synonymer)....

Denne situation, som er fiktiv, er ment som et skræk scenarie,

dette skræk scenarie skal sætte den aktuelle og meget virkelige situation på mobil markedet i relief

<=>

deraf følger at ....

skræk scenariet (som handler om almindelig pc'ere) skal
tydelig-gøre alvoren af situationen på mobil markedet...

<=>

deraf følger ... at folk ikke ville være tilfreds med et pc marked der var lige så begrænset som mobil markedet er....

tl;dr;

der er for få valg muligheder både hvad angår hardware og software på mobil markedet, laveste fælles nævner bestemmer både operativ system, hardware og alt andet for samtlige producenter af smartphones...

smartphones er i en nedadgående spiral og ender med at blive overflødige / lige-gyldige / ubrugelige / fordummet / begrænsede

det svarer til at lade en 2 klasse designe alle aspekter af samtlige smartphones fra samtlige producenter på markedet.

og

det svarer til at lade en 2 klasse designe alle aspekter af samtlige computere fra samtlige producenter på markedet.

jeg tror ikke jeg kan komme det nærmere eller forklare det på anden vis :-) beklager
Gravatar #66897 - XorpiZ
16. apr. 2015 12:10
Hvis ens tl;dr er på 12 linjer, så gør man noget forkert...

Din konklusion er forkert og dit skrækscenarie er urealistisk. Så nemt kan det opsummeres.
Gravatar #66898 - Hånter
16. apr. 2015 12:10
... der er træt af overstående diskussion.

... der glæder sig til weekendens vejr! :D
Gravatar #66899 - CBM
16. apr. 2015 12:16

ja min tl;dr blev lidt for lang..

Det står dig frit for at være uenig med min konklusion.

Jeg er 100% klar over at min skræk scenarie er urealistisk, og heldigvis for det...

Men i min optik så kan den situation, jeg prøver at belyse i skræk scenariet, i nogen grad sidestilles med den faktiske situation på mobil markedet i dag...

Dog er der undtagelser, Google har nogle projekter kørende og Jolla har noget kørende....

Gravatar #66900 - Hængerøven
16. apr. 2015 13:38
CBM (66896) skrev:
begrænset valg af mobil telefoner

Så begrænset er valget vist hellere ikke. Hvis S serien ikke længere behager dig så køb en note? eller tag et kig på A serien.

CBM (66899) skrev:
Dog er der undtagelser, Google har nogle projekter kørende og Jolla har noget kørende....

Samsung har Tizen, så de er vel også en undtagelse?

CBM (66896) skrev:
der er for få valg muligheder både hvad angår hardware og software på mobil markedet,

Konkludere du ved at kigge på én telefon serie fra én producent. Samsung har faktisk ret mange forskellige telefoner på markedet, en 20 stk eller deromkring bare på det danske.

Jeg tror den korte og den lange er, at det er ikke valget men efterspørgslen der er for lille, og det kan der faktisk være ret gode og sober grunde til, f.eks. det er du er den ENESTE jeg nogensinde har hørt snakker om at udskifte et batteri på sin smartphone,
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login