mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
... der synes kalorietælling er for kællinger - man kan desuden også hurtigt blive "besat"
... der synes det går godt med mit vægttab - jeg tænker bare på hvad jeg propper i kæften, man behøver jo ikke spise en halv citronmåne, men nøjes med et lille stykke?
... der synes det går godt med mit vægttab - jeg tænker bare på hvad jeg propper i kæften, man behøver jo ikke spise en halv citronmåne, men nøjes med et lille stykke?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66551) skrev:... der synes kalorietælling er for kællinger - man kan desuden også hurtigt blive "besat"
Præcist, det er det jeg prøver at sige, spis mindre af alt hvad du plejer.
Gr du på McD, så nøjes med en lille CB menu og sidder du derhjemme så cut brøddet, spar på kartofler&sovs og spis kød med grønt.
Skal det være virkelig nemt at overskue, så bare halvér alle dine måltider og supplér med et æble hvis du mangler sukker.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66551) skrev:... der synes kalorietælling er for kællinger - man kan desuden også hurtigt blive "besat"
Når jeg gør sådan, så skærer jeg kagen helt væk fordi ellers forbliver min trang til at indtage søde sager. Det er lettere at tage en kold tyrker over nogle uger, så har man slet ikke lysten mere.
Chewy (66552) skrev:Er en halv citronmåne ikke et lille stykke????
Når jeg bager, så laver jeg normalt en citron-fuldmåne ...
IT-ekspert Yvossen (66554) skrev:Når jeg gør sådan, så skærer jeg kagen helt væk fordi ellers forbliver min trang til at indtage søde sager. Det er lettere at tage en kold tyrker over nogle uger, så har man slet ikke lysten mere.
Det er netop det jeg mener! Der er absolut ingen grund til at tage en kold tyrker. For så er der meget stor sandsynlighed for at man falder i igen, og når man så gør det går man amok.
Så hellere tage det med ro, men stadig få et stykke kage hver lørdag, eller hvad ved jeg.
Jeg griner også af dem der lever efter en speciel diæt som f.eks LCHF. Masser af fedt, men ingen kulhydrater? Helt ærligt - det er 100 gange sundere at tage et stykke ristet rugbrød med to æg om morgenen, end at æde æg og bacon.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66555) skrev:IT-ekspert Yvossen (66554) skrev:Når jeg gør sådan, så skærer jeg kagen helt væk fordi ellers forbliver min trang til at indtage søde sager. Det er lettere at tage en kold tyrker over nogle uger, så har man slet ikke lysten mere.
Det er netop det jeg mener! Der er absolut ingen grund til at tage en kold tyrker. For så er der meget stor sandsynlighed for at man falder i igen, og når man så gør det går man amok.
Så hellere tage det med ro, men stadig få et stykke kage hver lørdag, eller hvad ved jeg.
Den virker ikke her, der går ikke lang tid, så bliver et lille stykke kage hver lørdag til slik, kage og sodavand flere gange dagligt.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66555) skrev:Det er netop det jeg mener! Der er absolut ingen grund til at tage en kold tyrker. For så er der meget stor sandsynlighed for at man falder i igen, og når man så gør det går man amok.
Siger han ikke netop det modsatte? At det er bedre at lade HELT være med det samme.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66555) skrev:Jeg griner også af dem der lever efter en speciel diæt som f.eks LCHF. Masser af fedt, men ingen kulhydrater? Helt ærligt - det er 100 gange sundere at tage et stykke ristet rugbrød med to æg om morgenen, end at æde æg og bacon.
De får vel kulhydrater gennem grøntsager. Hvis man kun spiser æg og bacon har man misforstået noget.
Angående vægttab. Jeg har spurgt en som har spurgt en der ved ret meget om kost og motion.
Han siger at mæthedsfornemmelsen kan øges på følgende måder:
* Spis langsommere
* Tyg mere på maden
* Spis stærk mad
* Spis færre kulhydrater fra brød osv., erstat med kød og grøntsager
Han siger at mæthedsfornemmelsen kan øges på følgende måder:
* Spis langsommere
* Tyg mere på maden
* Spis stærk mad
* Spis færre kulhydrater fra brød osv., erstat med kød og grøntsager
Jeg synes det var en ok oplevelse.
Specielt den nye MacBook uden blæser og (endnu) en gennemgang af AppleWatch, som jeg egentlig synes ser mere og mere brugbart ud. Og 18 timers batteri var der ingen der havde spået om ;)
Og prisen på AppleTV falder et ordentligt nøk :)
Specielt den nye MacBook uden blæser og (endnu) en gennemgang af AppleWatch, som jeg egentlig synes ser mere og mere brugbart ud. Og 18 timers batteri var der ingen der havde spået om ;)
Og prisen på AppleTV falder et ordentligt nøk :)
Jeg savnede Craig Federighi, men ellers var det ok. WWDC plejer at være mere underholdende, men det kommer nok an på man synes er spændende.
... hvis FM radio skratter når min mobil er sat i laderen o_O
(Altså, når stikket er sat i telefonen)
OxxY (66574) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (66572) skrev:... hvis FM radio skratter når min mobil er sat i laderen o_O
hurrah for switch mode power supplies.
Skulle dfet ikke hjælpe at pakke ledningen ind i et stykke ferit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead
Qw_freak (66576) skrev:OxxY (66574) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (66572) skrev:... hvis FM radio skratter når min mobil er sat i laderen o_O
hurrah for switch mode power supplies.
Skulle dfet ikke hjælpe at pakke ledningen ind i et stykke ferit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead
Kender vi TB ret har han en liggende i gemmerne, og så er det jo nemt lige at smide en på og prøve :P
OxxY (66577) skrev:Kender vi TB ret har han en liggende i gemmerne, og så er det jo nemt lige at smide en på og prøve :P
Sjovt du siger det, jeg havde faktisk sådan en liggende - det hjalp så ikke en skid ...
Men fatter ikke helt hvad fanden der går ind og skaber interferens? Lorte FM bånd >_< hvis min RPi sidder i samme USB, så sker det ikke?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66578) skrev:Sjovt du siger det, jeg havde faktisk sådan en liggende - det hjalp så ikke en skid ...
Men fatter ikke helt hvad fanden der går ind og skaber interferens? Lorte FM bånd >_< hvis min RPi sidder i samme USB, så sker det ikke?
Det er sikkert fordi din RPI ikke bruger så meget strøm. Men det kan også sagtens være dit lade kredsløb i mobilen der støjer helt vildt.
Woller (66581) skrev:...der sidder og kigger på bilforsikring
...der synes det er dyrt
...der spørger om nogen kender et selvskab der ikke flænser en 23 årig førstegangs bilejer?
Jeg havde held med Alka, dog var det pga. rabat gennem en LO fagforening. Eller GF.
Woller (66589) skrev:hmm så må jeg vel tage mig til takke med det, synes bare det er lige dyrt nok når det kun er et par måneder jeg skal bruge den :/
jeg prøver at ringe til dem i morgen og se hvad vi kan finde ud af :)
Ellers kig på Techno forsikring:
http://www.technoforsikring.dk/
IT-ekspert Yvossen (66593) skrev:#66592http://www.technoforsikring.dk/hvad-koster-forsikringen-p3/hvad-koster-forsikringen/ skrev:Køretøjer må ikke være ældre end 15 år fra 1. indregistreringsdato.
My bad. :)
...der bemærker at man kan lave sin håndskrift om til en font på myscriptfont.com og at det rent faktisk virker. Og er gratis. Men knap så fedt med ÆØÅæøå, man er nødt til at bruge felterne til äö osv og så huske at bruge dem når man vil skrive æø.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.