mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
sgt.borup (66300) skrev:Det er bare ikke så ofte jeg møder nogen der har været semi-celeb, det er såmænd det hele :P
- Altså, mon ikke alle dine dele kan printes på én rulle plastik ? Hvis jeg må få resten af rullen er det OK med mig.. :)
Deal! Det er dig der er eksperten i hvor meget det kræver ;)
sgt.borup (66302) skrev:Fint, så er det en aftale ! :) - der går nok lidt tid før jeg rigtig har overskud til at printe alt sammen, der er noget eksamensræs der skal overstås først :)
10-4, det er ikke noget der haster, er bare så småt ved at skrabe stumper sammen - har dog ikke fundet nogle motorer på arbejde, men endstops osv har vi da
WARNING Nvidia driver version 347.52 er vis man ignurere det at jeg ikke længere kan åbne GeForce Experience og den fucker rundt med mine skærme en gang imellem, så er den også ustabil, jeg ville nok vente lidt med at opdatere, just getting it out there, så i ikke sider med samme problemer <,<
... der har fået egen bil for første gang.
... der har fået mange forsikringstilbud på 12.000-14.500 for kasko grundet førstegangs forsikret og alder under 25.
... der dog nu har fundet et tilbud på 4600 kr. per år.
... der synes det er acceptabelt.
... der har fået mange forsikringstilbud på 12.000-14.500 for kasko grundet førstegangs forsikret og alder under 25.
IT-ekspert Yvossen (66311) skrev:... der har fået egen bil for første gang.
Det må man sige, hvilket selskab er det?
Qw_freak (66312) skrev:Det må man sige, hvilket selskab er det?
http://www.technoforsikring.dk/
Og rettelse, 4697 kr. så der skulle nok afrundes til 4700 kr. i stedet.
IT-ekspert Yvossen (66313) skrev:http://www.technoforsikring.dk/
Og rettelse, 4697 kr. så der skulle nok afrundes til 4700 kr. i stedet.
+ 1000 kr. opstartsgebyr + miljøbidrag, skadesforsikringsafgift og DMR-gebyr.
:P
IT-ekspert Kejser (66314) skrev:+ 1000 kr. opstartsgebyr
Og 500 kr. for de første 3 måneder, så det opvejer vist næsten.
DMR-gebyr? Mener de ikke omregistreringsomkostningen? Hvilket ikke er noget der burde være med.
IT-ekspert Yvossen (66311) skrev:... der har fået egen bil for første gang.
... der gerne vil vide hvilken bil der er tale om.
Hånter (66319) skrev:... der gerne vil vide hvilken bil der er tale om.
2011 Ford Fiesta Trend 1,25 benzin med 60 hk i farven squeeze metallic
http://www.spritmonitor.de/en/detail/677441.html
Ronson ⅍ (66318) skrev:Navnet og hjemmesiden gør mig utryg..
Personen der fortalte mig om selskabet kunne vouché for selskabet, så jeg er ganske tryk, tilliden er stor til personen, da han er min bror. Men, ellers enig.
Techno Danmark er en indkøbsforening http://www.techno-dk.dk/ for autobranchen så et firma som generelt er erhvervs-minded. Techno Danmark har så lavet et samarbejde med forsikringsselskabet Willis, http://www.willis.com/ og dermed tilbyder Techno Forsikring.
De henvender sig primært til automobilforhandlere som billig forsikring ved salg/køb af bil hos deres medlemmer og ikke direkte til private, selvom man sagtens som privat person kan købe en forsikring.
... der apropos forsikring startede med ~11.000 i ansvar for en Corolla fra 94 >_<
... der heldigvis er nede på 3.000* for en Mazda inkl. kasko
* får ~25% tilbage hvert år. Giver 4.100
- edit -
Og kun 1.000 kr selvrisiko på ansvar, og 0 på kasko (eller omvendt, kan ærlig talt ikke huske det)
... der heldigvis er nede på 3.000* for en Mazda inkl. kasko
* får ~25% tilbage hvert år. Giver 4.100
- edit -
Og kun 1.000 kr selvrisiko på ansvar, og 0 på kasko (eller omvendt, kan ærlig talt ikke huske det)
apapap (66323) skrev:Jeg tænkte; jeg kender ikke farven "squeeze metallic". Nu ved jeg hvorfor.
Squeeze er Fords navn på præcis den lime grønne som Fiesta'en har.
milandt (66321) skrev:Nice farve
Det var kærestens valg af farve, alt hvad hun har med at gøre er grønt.
Hendes computer er af denne model og farve.
http://content.hwigroup.net/images/products/xl/115...
Hendes telefon er af denne model og farve.
http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/1...
Jeg er dog også selv helt okay med grøn. Selvom at hvis jeg skulle vælge så ville den være blå.
http://www.fastfordmag.co.uk/files/2012/05/311_ff_...
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66322) skrev:... der apropos forsikring startede med ~11.000 i ansvar for en Corolla fra 94 >_<
Godt nok også mange penge for ansvar, mine tilbud var på kasko, men jeg har det fint med 4700 kr. for kasko.
Jeg var dog også kun 19 på det tidspunkt. Alm Brand var de billigste den gang - da jeg så et par år senere fik en Carina E ville de have 26.000 (!) for ansvar + kasko (15.000 for ansvar), det kunne jeg få for lige knap 10.000 hos Alka ... De ville derimod have 17.000 for min Mazda (A+K) hvor GF kunne give mig det til 4.100 inkl. deres "overskudsdeling"
Ufatteligt hvor stor forskel der skal være når man taler om forsikring ... Fun fact, Alka ringede et par dage efter jeg havde skiftet til GF og kunne næsten matche prisen .. Åndsvagt!
... der har lime-grønne sokker på
... der har taget sokkerne forkert på -.-
Jeg var dog også kun 19 på det tidspunkt. Alm Brand var de billigste den gang - da jeg så et par år senere fik en Carina E ville de have 26.000 (!) for ansvar + kasko (15.000 for ansvar), det kunne jeg få for lige knap 10.000 hos Alka ... De ville derimod have 17.000 for min Mazda (A+K) hvor GF kunne give mig det til 4.100 inkl. deres "overskudsdeling"
Ufatteligt hvor stor forskel der skal være når man taler om forsikring ... Fun fact, Alka ringede et par dage efter jeg havde skiftet til GF og kunne næsten matche prisen .. Åndsvagt!
... der har lime-grønne sokker på
... der har taget sokkerne forkert på -.-
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66325) skrev:... der har taget sokkerne forkert på -.-
http://i.ytimg.com/vi/68RWLUBKbbI/hqdefault.jpg
IT-ekspert Yvossen (66320) skrev:2011 Ford Fiesta Trend 1,25 benzin med 60 hk i farven squeeze metallic
http://tv.delfi.lv/video/vjH8NJUj/
God bil. Tillykke.
Manofsciencemanoffaith (66327) skrev:IT-ekspert Yvossen (66320) skrev:2011 Ford Fiesta Trend 1,25 benzin med 60 hk i farven squeeze metallic
http://tv.delfi.lv/video/vjH8NJUj/
God bil. Tillykke.
Tak tak, ja det er en rigtig god bil og den kører godt. Den ville nok være sjovere med den store motor, men det havde vi ikke råd til som to studerende. Tilgengæld, så giver de 60 hk mere lyst til at overholde fartgrænserne og bruge landevejene.
Jeg må også sige at mulighederne som assault landing craft nok skal blive brugt flittigt i de kommende år.
IT-ekspert Yvossen (66326) skrev:http://i.ytimg.com/vi/68RWLUBKbbI/hqdefault.jpg
Man føler sig lidt dum, når ens ven siger "Hvorfor står der R på din ene fod", hvorefter jeg kigger ned og ser at de sidder omvendt ...
- hvem fanden laver forøvrigt højre/venstre sokker?!
----
... der leder efter en lille, men stærk motor. Den skal kunne trække mindst 10kg
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66329) skrev:- hvem fanden laver forøvrigt højre/venstre sokker?!
Næsten alle der laver løbestrømper.
IT-ekspert Yvossen (66330) skrev:Næsten alle der laver løbestrømper.
Ja, men hvorfor? Mine gamle løbesokker havde ikke instrukser >_<
Det kan jo ikke være fair at man skal kunne TÆNKE kl 5:15 om morgenen når man vil ud og løbe!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66332) skrev:Ja, men hvorfor? Mine gamle løbesokker havde ikke instrukser >_<
Det kan jo ikke være fair at man skal kunne TÆNKE kl 5:15 om morgenen når man vil ud og løbe!
Fordi de er fodformet så de har en form der gør at de passer bedst til en bestemt fod.
CBM (66331) skrev:#66311
Tillykke med køretøjet. Jeg var 28 da jeg købte min første bil af en lokal brugtvognsforhandler/bondefanger.
Tak tak, så vil jeg gætte på at du også stod med høje forsikringspriser som 28-årig. Mange steder kigger de så meget på om man har haft forsikring/skader før som alderen.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66329) skrev:Man føler sig lidt dum, når ens ven siger "Hvorfor står der R på din ene fod", hvorefter jeg kigger ned og ser at de sidder omvendt ...
- hvem fanden laver forøvrigt højre/venstre sokker?!
----
... der leder efter en lille, men stærk motor. Den skal kunne trække mindst 10kg
Det giver ikke mening at sige den skal kunne trække mindst 10 kg, det kan alle motorer, givet at gearingen er tilpasset. Er det ikke drejningsmomentet du søger ?
sgt.borup (66334) skrev:Det giver ikke mening at sige den skal kunne trække mindst 10 kg, det kan alle motorer, givet at gearingen er tilpasset. Er det ikke drejningsmomentet du søger ?
Mr. Know-it-all (godt du svarede!)
Ja, hva ved jeg om det? Det er derfor jeg spørger de alvidende herinde. Jeg har et ophæng til min cykel, med wiretræk - men det er manuelt, og jeg er pisse doven! Derfor, tænkte jeg at man kunne smide en motor på, om det så er 12, 24 eller 230 volt er mig fuldstændig ligegyldig. Den skal bare være stærk nok (og ja, det er vel momentet jeg tænker på) - jeg vil skyde på 10-20 kg, men har ikke lige haft cyklen på vægten ;)
- edit -
Ifølge droessiger.de vejer cyklen 12,8 kg
snesman (66336) skrev:Vil gerne motionere med cyklen, men for doven til at hænge cyklen på plads.
What.
Det er ikke så meget det ;)
Det er et værkstedsophæng, og har heller ikke et optimalt sted at binde wiren om, uden at den hænger i vejen. Og ja, jeg gør den næsten rent dagligt.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66337) skrev:Og ja, jeg gør den næsten rent dagligt.
Hmmm. Du gør den næsten helt ren hver dag, eller gør den helt ren næsten hver dag?
Manofsciencemanoffaith (66338) skrev:Hmmm. Du gør den næsten helt ren hver dag, eller gør den helt ren næsten hver dag?
Jeg gør den rent, næsten hver dag
Sowwi ;)
CBM (66341) skrev:#66333
Ja jeg måtte have den store vaseline krukke frem.
Det er unfair at når man som 28 årig vil forsikre sin første bil (en fiat seicento 1,1 liters 55 HK mini bil fra 2000)
så sidestilles man med en 18 år der lige har fået et kørekort og en eller anden vild bil.
Tjah, jeg havde samme problem, fik 4 bud på forsikring selskaber om ansvar alene der var væsentlig dyrere end kasko fra et helt 4 selskab. Der er nogle der bare ikke ønsker nye kunder åbenbart.
Det eneste man kan lære af det er, 1) undersøg markedet 2) hvis markedet virker vandvittigt så pres dem på prisen,de har råd til det.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66335) skrev:Mr. Know-it-all (godt du svarede!)
Ja, hva ved jeg om det? Det er derfor jeg spørger de alvidende herinde. Jeg har et ophæng til min cykel, med wiretræk - men det er manuelt, og jeg er pisse doven! Derfor, tænkte jeg at man kunne smide en motor på, om det så er 12, 24 eller 230 volt er mig fuldstændig ligegyldig. Den skal bare være stærk nok (og ja, det er vel momentet jeg tænker på) - jeg vil skyde på 10-20 kg, men har ikke lige haft cyklen på vægten ;)
- edit -
Ifølge droessiger.de vejer cyklen 12,8 kg
en gammel 24V DC viskermotor den kan satme løfte en del, a' garanterer.
- edit - der sidder et snekkegear inde i en viskermotor (som regel). Den gearingsudveksling der er derinde gør at motoreren er stort set umulig at stoppe. Men den er selvfølgelig lidt halvsløv at i omdrejningstal, men nok ikke du overlever :)
det er sådan en skiderik her jeg snakker om
Du er en skat! Jeg har mange mekaniker-agtige venner. Mon ikke jeg kan finde en viskermotor? Ledte forgæves efter en motor på arbejde, men vi havde ikke en der passede til mit behov.
Anyhow, tak!!
OK - lad os antage du har en viskermotor på 50 N*m som startmoment (ikke helt urealistisk)
Du ønsker at løfte 12.8 kg, eller 125.5 N. Lad os sige at du bruger et trækspil, hvor at wiren der hales ind, gøres på en skive.
Dvs
radius_skive = 50N*m/125.5N = ca 40. Dvs du skal bare bruge en skive til trækspillet, som er mindre end 40 cm i radius for at kunne løfte din cykel :)
Du ønsker at løfte 12.8 kg, eller 125.5 N. Lad os sige at du bruger et trækspil, hvor at wiren der hales ind, gøres på en skive.
Dvs
radius_skive = 50N*m/125.5N = ca 40. Dvs du skal bare bruge en skive til trækspillet, som er mindre end 40 cm i radius for at kunne løfte din cykel :)
Det ville også se dumt ud med et hjul på 40 cm o_O
Men må vist hellere se hvad vi har af hjul til spil o.l. på arbejde, eller igang med at få lavet et selv ...
Igen, tak!
Det ville også se dumt ud med et hjul på 40 cm o_O
Men må vist hellere se hvad vi har af hjul til spil o.l. på arbejde, eller igang med at få lavet et selv ...
Igen, tak!
Hvis du skal bruge en god strømforsyning, skal jeg hilse og sige at en transformer fra en mikrobølgeovn i forlængelse af en diodebro + en god fed kondensator uden problemer kan klare at trække motoren (og så kører det på 220V !) Du kunne også stjæle en gammel ATX strømforsyning fra en PC, og bruge +12V forbindelsen, bare sørg for at den kan klare en god høj strøm, ellers må du sætte en kondensatorbank i forlængelse af strømforsyningen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.