mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Sidste gang ringede jeg til en telefonsvarer. Den var også flint nok til atsende mig en aktiveringskode..
Med nyere OEM licenser er det en kode der ligger i biosen, så man kan stort set skifte alt andet uden den brokker sig.. Tidligere var det vist noget med et eller anden kompliceret point system.
Med nyere OEM licenser er det en kode der ligger i biosen, så man kan stort set skifte alt andet uden den brokker sig.. Tidligere var det vist noget med et eller anden kompliceret point system.
... der drak whisky før frokost, fordi vi "fejrede" sidste uge hvor der arbejds på Skype for Windows Phone i Stockholm.
... der ikke er helt sikkert på kvaliteten af hans arbejdet resten af dagen.
... der ikke er helt sikkert på kvaliteten af hans arbejdet resten af dagen.
IT-ekspert Yvossen (66203) skrev:Du har vel stadig kun licens til én PC, eller hvad?
Jo, licensen er til en pc - det der irriterer mig er:
- Den HAR været aktiveret, men skal igen.
- At det er så "bøvlet" at skulle genaktivere. Man burde kunne bruge den 2-3 gange før den blev låst, og man skulle ringe til Indien
...Der har en kat der elsker at sidde på tasteturet.
...Som lige har må smide ~20 siders udprint af facebook i skraldespanden
...Der kigger på blæk priser, og er nu en smule sur på sin kat.
...Som lige har må smide ~20 siders udprint af facebook i skraldespanden
...Der kigger på blæk priser, og er nu en smule sur på sin kat.
https://www.colourbox.com/preview/2675816-keyboard...
Kom ikke og sig at jeg ikke er løsningsorienteret.... :-)
Kom ikke og sig at jeg ikke er løsningsorienteret.... :-)
.. der lige nu arbejder sammen med en vikar, en ung gut som er noget så træls at høre på..
Han tror selv han er så smart så smart, også alle de historier og han har det så hårdt og laver så meget, og piver og piver over der er længe til han har fri..
Idag fortalte han så om hans nye frikort (han er vist 23), der gør at han ikke skal betale skat de første ~2 måneder i år.....
.. der glemte at fortælle ham hvad der så sker efter de første to måneder...
Han tror selv han er så smart så smart, også alle de historier og han har det så hårdt og laver så meget, og piver og piver over der er længe til han har fri..
Idag fortalte han så om hans nye frikort (han er vist 23), der gør at han ikke skal betale skat de første ~2 måneder i år.....
.. der glemte at fortælle ham hvad der så sker efter de første to måneder...
Ronson ⅍ (66213) skrev:...der købte 4 x 3TB seagate-diske for 2½ år siden.
...hvis sidste disk nu også er begyndt at fejle.
Aldrig køb det lort.
2½ år? Det var sgu lang tid, jeg har endnu ikke haft en over 2 år.
IT-ekspert Yvossen (66214) skrev:Ronson ⅍ (66213) skrev:...der købte 4 x 3TB seagate-diske for 2½ år siden.
...hvis sidste disk nu også er begyndt at fejle.
Aldrig køb det lort.
2½ år? Det var sgu lang tid, jeg har endnu ikke haft en over 2 år.
Min første velociraptor kører stadig, tror den har rundet 3½ års Power on hours.
http://peecee.dk/uploads/012015/seagatesux.png
Heldigvis fungerer den kun som backup samt jeg har en WD Red 4TB liggende klar.
Heldigvis fungerer den kun som backup samt jeg har en WD Red 4TB liggende klar.
Du kan bruge det automatiske telefon system til at reaktivere en windows maskine som har skiftet hardware... Det er meget hurtigt og nemt og du slipper for at snakke med en inder.
Havde selv en laptop med en OEM windows licens, hvor jeg skiftede lidt sager i den som gjorde at den oprindelige OEM licens ikke var gyldig længeere... Jeg benyttede mig af automatisk telefon aktivering... hurtigt og nemt.
Du kan bruge det automatiske telefon system til at reaktivere en windows maskine som har skiftet hardware... Det er meget hurtigt og nemt og du slipper for at snakke med en inder.
Havde selv en laptop med en OEM windows licens, hvor jeg skiftede lidt sager i den som gjorde at den oprindelige OEM licens ikke var gyldig længeere... Jeg benyttede mig af automatisk telefon aktivering... hurtigt og nemt.
Rubenz (66215) skrev:Min første velociraptor kører stadig, tror den har rundet 3½ års Power on hours.
Jeg havde 4 Samsung F1 harddiske der døde efter 6 års PoH, men de her Seagate diske som Ronson nævner, de har det med at dø inden for relativ kort tid. Faktisk normalt 18 til 24 måneder er min oplevelse.
CBM (66217) skrev:#66207
Nej. Nej det kunne jeg ikke. Telefonsvareren sagde bare at de desværre ikke kunne hjælpe mig *bla bla bla* ugyldig licens *bla bla bla*
Ok, surt show. Så er der kun "indisk helpdesk" tilbage. Men fint at du i det mindste fik din Windows reaktiveret på den måde så.
Er dog enig i at man burde kunne skifte hardware et par gange minimum før der skulle reaktiveres... Jeg kan huske at i Windows 95 og 98 dagene der byttede jeg extremt meget rundt på mine maskiners hardware, primært afprøvninger og kombinationer diverse indstiks kort :)
Ok, surt show. Så er der kun "indisk helpdesk" tilbage. Men fint at du i det mindste fik din Windows reaktiveret på den måde så.
Er dog enig i at man burde kunne skifte hardware et par gange minimum før der skulle reaktiveres... Jeg kan huske at i Windows 95 og 98 dagene der byttede jeg extremt meget rundt på mine maskiners hardware, primært afprøvninger og kombinationer diverse indstiks kort :)
Mig bekendt skulle Windows pre XP heller ikke aktiveres online/telefonisk?
- edit -
Det er lidt komisk, havde jeg haft en ulovlig Windows, med bootloader og hvad ved jeg - ville jeg ikke have aktiveringsproblemer. Men med en lovlig licens, klistermærke og whatnot, så skal jeg bøvle med en inder, der knap nok kunne udtale de tal jeg skulle skrive o_O
- et af spørgsmålene i den survey der var efterfølgende, var faktisk om jeg kunne forstå hvad helpdesk sagde, og om hans udtale var fin. Lidt spøjst.
Mig bekendt skulle Windows pre XP heller ikke aktiveres online/telefonisk?
- edit -
Det er lidt komisk, havde jeg haft en ulovlig Windows, med bootloader og hvad ved jeg - ville jeg ikke have aktiveringsproblemer. Men med en lovlig licens, klistermærke og whatnot, så skal jeg bøvle med en inder, der knap nok kunne udtale de tal jeg skulle skrive o_O
- et af spørgsmålene i den survey der var efterfølgende, var faktisk om jeg kunne forstå hvad helpdesk sagde, og om hans udtale var fin. Lidt spøjst.
Clauzii (66219) skrev:Jeg har ingen Seagate diske - under 5 år gamle - og de virker alle tre ;)
3 TB versionerne?
CBM (66224) skrev:#66222
Ja det er vist korrekt at XP var ligesom 95/98 på det punkt :)
Ja dejligt at software producenterne bruger tid på at genere legitime brugere.
Endnu en grund til at udfase Windows :)
XP var den første version der skulle aktiveres online/telefonisk - kan huske at jeg sad med det problem til et lille LAN engang, havde opgraderet grafikkort og ram, og så ville Windows
Qw_freak (66228) skrev:Yep, vi havde en prof fotograf forbi på kontoret til at tage headshots fordi folk var begyndt at bruge feriebilleder og andet gøgl som profilbilleder i lync. :)
Må lige studere dig godt og så holde øje om jeg ser dig til frokost en dag.
.. der har 2x2TB WD Green der kører på hhv. 30229 og 34446 PoH. Det svarer til 3,45 & 3,9 års oppetid.. De kører fortrinligt og melder ingen fejl :)
... der slår ham ihjel der har knækket min ventil
... der har et fladt bagdæk, grundet en knækket ventil -.-'
... der har et fladt bagdæk, grundet en knækket ventil -.-'
... der undrer mig over menneskeheden til tider...
Fra Facebook:
Fra Facebook:
Kender i det.....man er lidt stresset og man ryger ud for at skide. Man tørrer sig.....rejser sig op....og på vej mod vasken kigger man tilbage og indser....at der aldrig har været noget papir, hverken i holderen eller på lageret ved siden af?
... der nu har 300/300 Mbps.
... der observere at det er tæt på umuligt at få forbindelsen mættet ved download.
... der kigger på at nedgradere til 90/90 Mbps.
... der observere at det er tæt på umuligt at få forbindelsen mættet ved download.
Det har jeg også bestilt nu. Det irriterer mig bare, at de gør det uden varsel.
Det første jeg så mandag morgen, var en besked fra en, der ikke kunne komme igennem til mig.
Supporten var også i tvivl, de mente ikke jeg skulle være bag NAT, selvom alt tydede på det.
Efter de snakkede en del med hinanden nåede de så frem til, at fast IP var den eneste løsning.
Det har jeg også bestilt nu. Det irriterer mig bare, at de gør det uden varsel.
Det første jeg så mandag morgen, var en besked fra en, der ikke kunne komme igennem til mig.
Supporten var også i tvivl, de mente ikke jeg skulle være bag NAT, selvom alt tydede på det.
Efter de snakkede en del med hinanden nåede de så frem til, at fast IP var den eneste løsning.
IT-ekspert Yvossen (66244) skrev:... der nu har 300/300 Mbps.
Sjovt, jeg tænker på at gå den anden vej og få 150 (hvis de stadig har det?)
Den har de ikke mere. De har opdateret deres hastigheder på siden nu: https://stofa.dk/fiberbredbaand#stofa-fiberbredbaa...
Den har de ikke mere. De har opdateret deres hastigheder på siden nu: https://stofa.dk/fiberbredbaand#stofa-fiberbredbaa...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.