mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Qw_freak (66099) skrev:Ja, vi bruger office 2007 på kontoret...
Er det ikke 2010 eller er IT afdelingen bagud? :D
... der griner
"OSX stinker, man skal bruge terminal"
"WOOHOO! Powershell rules! GUI er for tåber!"
http://newz.dk/gratis-windows-7-support-stopper-i-...
Æbler (server OS) og pærer (klient OS)?PHP-Ekspert Thoroughbreed (66102) skrev:... der griner
kinaholm (66100) skrev:#96 super! Glæder mig til at høre, hvad du synes om det. Jeg er SÅ glad for skiftet.
Jeg endte op med denne rom, http://forum.xda-developers.com/galaxy-s5/unified-...
Den funker fint, det eneste problem jeg indtil videre er ramt ind i er at jeg ikke kan skifte keyboard. Men det er ikke noget problem.
Og det er rart med Privacy Guard, så er det endelig muligt at lukke af for apps der vil have fat i kontakter, kalender osv. :)
Så indtil videre en STOR positiv oplevelse.
Magten (66103) skrev:Æbler (server OS) og pærer (klient OS)?
Mit æble os er da et server os? Så nej, det er det samme :)
Magten (66106) skrev:Lad mig omformulere: Arbejde vs privatbrug
Er OSX Server ikke et separat produkt? Hvis det overhovedet fås mere?
OSX Server blev så vidt jeg ved udfaset med 10.6 (Snow Leopard) - eller, udfaset er måske så meget sagt, nu er der kun én udgave af OSX. Du skal så bare aktivt aktivere Server-delen.
Jeg forstår udmærket hvad du mener, men du må give mig ret i, at nogle gange er det bare nemmere med en kommandolinie (og var det ikke også dig der nævnte det med help?) - jeg kan skrive en kommando over alt i Terminal, så behøver jeg ikke at finde den specifikke indstilling :)
(Og nej, min mor ville ikke kunne finde ud af det)
Ah ja, det var hardwaren de droppede :)PHP-Ekspert Thoroughbreed (66107) skrev:OSX Server blev så vidt jeg ved udfaset med 10.6 (Snow Leopard) - eller, udfaset er måske så meget sagt, nu er der kun én udgave af OSX. Du skal så bare aktivt aktivere Server-delen.
Mja... Jeg kan kun huske at have brugt ipconfig og nslookup privat. Det er meget lidt jeg ændrer i Windows så det er ikke rigtig relevant for mig ^^PHP-Ekspert Thoroughbreed (66107 skrev:Jeg forstår udmærket hvad du mener, men du må give mig ret i, at nogle gange er det bare nemmere med en kommandolinie (og var det ikke også dig der nævnte det med help?) - jeg kan skrive en kommando over alt i Terminal, så behøver jeg ikke at finde den specifikke indstilling :)
Har du ikke en server privat? o_O
Min pointe var også blot, at hvis man kender kommandoerne, så er det ofte lige så nemt at bruge dem, i stedet for at skulle bruge GUI
Som der også var en der skrev, så virker det uanset lokal sprog
- edit -
SUDO Jeg har ret
Min pointe var også blot, at hvis man kender kommandoerne, så er det ofte lige så nemt at bruge dem, i stedet for at skulle bruge GUI
- edit -
SUDO Jeg har ret
Well, min server står på jobbet i øjeblikket :DPHP-Ekspert Thoroughbreed (66110) skrev:#66109
- edit -
SUDO Jeg har ret
Meeeen, selv hvis jeg havde serveren derhjemme ville jeg ikke kategorisere det som privat brug, da den udelukkende bruges til uddannelse i forbindelse med mit arbejde :)
Anyways, jeg bruger generelt ikke CLI privat og finder det heller ikke på nogen måde brugervenligt.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66107) skrev:OSX Server blev så vidt jeg ved udfaset med 10.6 (Snow Leopard) - eller, udfaset er måske så meget sagt, nu er der kun én udgave af OSX. Du skal så bare aktivt aktivere Server-delen.
Jeg forstår udmærket hvad du mener, men du må give mig ret i, at nogle gange er det bare nemmere med en kommandolinie (og var det ikke også dig der nævnte det med help?) - jeg kan skrive en kommando over alt i Terminal, så behøver jeg ikke at finde den specifikke indstilling :)
Et andet problem med OSX og CLI er at der er nogle indstillinger du burde kunne ændre som kun er tilgængelig via CLI. Og her snakker vi stadig et klient OS som ikke nødvendigvis bruges af professionelle.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66110) skrev:
Nogen burde oversætte alle kommandoerne i bash til dansk, ligesom excel har gjort. Det ville være ragnarok!
apapap (66113) skrev:Nogen burde oversætte alle kommandoerne i bash til dansk, ligesom excel har gjort. Det ville være ragnarok!
Nej føj! Jeg brækker mig stadig over Excel >_<
IT-ekspert Yvossen (66112) skrev:Et andet problem med OSX og CLI er at der er nogle indstillinger du burde kunne ændre som kun er tilgængelig via CLI. Og her snakker vi stadig et klient OS som ikke nødvendigvis bruges af professionelle.
Så som? Jeg har kun brugt CLI på min Mac Mini server til opsætning af noget PHP, Phyton samt et program jeg har fået af en god ven (hint hint)
apapap (66113) skrev:Nogen burde oversætte alle kommandoerne i bash til dansk, ligesom excel har gjort. Det ville være ragnarok!
Yes! Lyder godt! Det er nemlig slet ikke grunden til at min office pakke er på englesk!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66114) skrev:Så som? Jeg har kun brugt CLI på min Mac Mini server til opsætning af noget PHP, Phyton
Indstillinger, en af dem jeg lige kan huske er eye-candy i OSX, da det kvalte min Mac mini. Jeg kan sige så meget som at min bror der er Fona-mand har skulle lave samme operationer på nogle low-end Windows computere.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66114) skrev:samt et program jeg har fået af en god ven (hint hint)
Virker det stadig som det skal? :-)
Ah, det er nok derfor jeg ikke genkender det at du bruger filer til sektioner.Qw_freak (66099) skrev:Ja, vi bruger office 2007 på kontoret
IT-ekspert Yvossen (66115) skrev:Yes! Lyder godt! Det er nemlig slet ikke grunden til at min office pakke er på englesk!
Hvad? Så du siger du vælger at gå glip af glæden ved at lære hvordan man siger gennemsnit på fransk?!
Jeg var i gruppe med en franskmand, vi brugte en tysk template, nogen havde dansk og nogle engelsk excel. Fantastisk oplevelse!
IT-ekspert Yvossen (66115) skrev:[PHP-Ekspert Thoroughbreed (66114) skrev:Så som? Jeg har kun brugt CLI på min Mac Mini server til opsætning af noget PHP, Phyton
Indstillinger, en af dem jeg lige kan huske er eye-candy i OSX, da det kvalte min Mac mini. Jeg kan sige så meget som at min bror der er Fona-mand har skulle lave samme operationer på nogle low-end Windows computere.
Orly? Den er da ikke så meget svagere end min o_O
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66114) skrev:samt et program jeg har fået af en god ven (hint hint)
Virker det stadig som det skal? :-)
Yups, ville have flyttet det over på min RPi, men den HDMI > VGA adapter jeg købte virker kraftedme ikke >_<
...der burde smide mere power i min gateway, så alle 500 Mbps kan komme i arbejde, det her går sgu for langsomt...
IT-ekspert Kejser (66122) skrev:... der glæder sig til Microsoft event kl 18. Nogle gode forslag til streams fra eventet?
http://news.microsoft.com/windows10story/
Ronson ⅍ (66125) skrev:...der sidder og kigger på nogle salgsrapporter med en "stig voss"
Det lyder overskueligt, der kan ikke være meget på.
... der er dybt skuffet over Patriots....
http://bleacherreport.com/articles/2336984-nfl-rep...
Chewy (66128) skrev:... der er dybt skuffet over Patriots....
Spiller begge hold ikke med de samme bolde?
Manofsciencemanoffaith (66130) skrev:Chewy (66128) skrev:... der er dybt skuffet over Patriots....
Spiller begge hold ikke med de samme bolde?
Jo - men det er angiveligt kun det ene hold* som har øvet sig med de "flade" bolde som reagere anderledes end "normale".
*Patriots
AntonGame (66123) skrev:http://news.microsoft.com/windows10story/
Så er det op over. Er du klar Magten?
Jada! Den er på fjernsynet, benene oppe, frisk te på kanden og resterne af pebernødder fra julen :DIT-ekspert Kejser (66133) skrev:Så er det op over. Er du klar Magten?
Der går rygter om nyt hardware.. Derudover WP vNext, Windows 10 Consumer Preview, Cortana og lignende.Chewy (66134) skrev:Hvad kan man forvente?
Det er bare om det er værd at stene for mig....
Magten (66135) skrev:Jada! Den er på fjernsynet, benene oppe, frisk te på kanden og resterne af pebernødder fra julen :DDer går rygter om nyt hardware.. Derudover WP vNext, Windows 10 Consumer Preview, Cortana og lignende.Chewy (66134) skrev:Hvad kan man forvente?
Det er bare om det er værd at stene for mig....
Synes godt nok feedet er piv-ringe. Timeout/buffering konstant.
"Gratis opgradering af Windows 8.1 til 10 det første år."
"Gratis opgradering af Windows 8.1 Phone til 10 det første år."
edit: "Gratis opgradering af Windows 7 til 10 det første år."
"Gratis opgradering af Windows 8.1 Phone til 10 det første år."
edit: "Gratis opgradering af Windows 7 til 10 det første år."
Well, jeg gad ikke betale for 8/8.1 men her kan jeg da give Win10 en chance ...
Ikke at jeg får det installeret, but still! Kommer der en ny server version også?
Well, jeg gad ikke betale for 8/8.1 men her kan jeg da give Win10 en chance ...
Ikke at jeg får det installeret, but still! Kommer der en ny server version også?
Well, opgradering til 8 var jo jævnt billigt.. 180 kr, hvis jeg ikke husker helt forkert?
Pointen var mere at intet er gratis, både MS og Apple skal nok få de penge hjem på en anden måde :)
Og ja, Windows Server & System Center kommer der også nye versioner af. Det regner jeg dog ikke med de snakker om i dag - der er også allerede en del info ude om server.
Well, opgradering til 8 var jo jævnt billigt.. 180 kr, hvis jeg ikke husker helt forkert?
Pointen var mere at intet er gratis, både MS og Apple skal nok få de penge hjem på en anden måde :)
Og ja, Windows Server & System Center kommer der også nye versioner af. Det regner jeg dog ikke med de snakker om i dag - der er også allerede en del info ude om server.
... der håber at kronen tager samme vej som schweizer francen
- Negativ indlånsrente?
- Udlånsrente på sølle 0,05%?
Jeg er i hvert fald glad for at vi ikke har Euro i Danmark >_<
- Negativ indlånsrente?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (66148) skrev:... der håber at kronen tager samme vej som schweizer francen
- Negativ indlånsrente?
Fordi det påvirker dig personligt?
... der rent arbejdsmæssigt ser en fordel i den nuværende økonomi.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.