mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #60801 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 12:55
snesman (60800) skrev:
KBH er da et dejligt sted?

Nej.
Gravatar #60802 - Chewy
5. mar. 2014 12:59
Jo.
Gravatar #60803 - XorpiZ
5. mar. 2014 13:02
Nej.
Gravatar #60804 - Chewy
5. mar. 2014 13:07
Så lad os fortsætte med de hårdtslående argumenter....
Jo.
Gravatar #60805 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 13:25
Problem med København: Mennesker. Alt for mange mennesker.
Problem med København: Trafik. Alt for meget trafik.
Problem med København: Tjøwenhavnere. Alt for få jyder.
Problem med København: Larm. Alt for meget larm.
Gravatar #60806 - snesman
5. mar. 2014 13:32
IT-ekspert Yvossen (60805) skrev:
Problem med byer: Mennesker. Alt for mange mennesker.
Problem med byer: Trafik. Alt for meget trafik.
Problem med København: Tjøwenhavnere. Alt for få jyder.
Problem med byer: Larm. Alt for meget larm.

?

Tror det er første gang nogensinde jeg har hørt en klage over at der er for få jyder i København:)
Gravatar #60807 - Magten
5. mar. 2014 13:35
IT-ekspert Yvossen (60805) skrev:
Problem med København: Larm. Alt for meget larm.
Jeg synes der er alt for stille når jeg er i Tønder og besøge familien. Når man begynder at lægge mærke til de få gange der kører en bil forbi i løbet af dagen så sker der sgu for lidt >_<

Det er heller ikke til at sove når der er så stille :D
Gravatar #60808 - Qw_freak
5. mar. 2014 13:50
Magten (60807) skrev:
Jeg synes der er alt for stille når jeg er i Tønder og besøge familien. Når man begynder at lægge mærke til de få gange der kører en bil forbi i løbet af dagen så sker der sgu for lidt >_<

Det er heller ikke til at sove når der er så stille :D

Uha jo, Og dejligt mørkt om natten...
Gravatar #60809 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 13:51
Jeg skal ikke sove der, så det bliver intet problem.
Gravatar #60810 - Thalion
5. mar. 2014 13:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (60776) skrev:
...

Winchester Ranger, sindsyg skarp (umiddelbart ser mit blad ud til at være længere?)

...

Come on, Om en kniv er skarp eller ej handler om hvordan og hvor tit den bliver slebet. Selvfølgelig er der forskel på stålet og hvor godt det holder æggen og så hvordan man behandler kniven i hele taget.

(Ja, når man har en far som slagter bliver man lidt miljø skadet)
Gravatar #60811 - Jakob Jakobsen
5. mar. 2014 15:15
Ronson (60797) skrev:
Jakob Jakobsen (60771) skrev:
den er perfekt til alt fra at skære et æble ud

Hm, hvorfor skal folk med lommeknive altid skære deres æbler ud? Det er et mærkeligt folkefærd.

Personligt får jeg nemt ondt i kæberne, når jeg bider over et helt æble. Specielt når de er helt friske og hårde.
Så er det da logisk at bruge det værktøj man alligevel har på sig?
Gravatar #60812 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 15:24
... der må indrømme at Telia har bedre dækning på togstrækningen fra Esbjerg til Lillebælt end de har på strækningen fra Slagelse til Roskilde.
Gravatar #60813 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:27
Jakob Jakobsen (60811) skrev:
Personligt får jeg nemt ondt i kæberne, når jeg bider over et helt æble

Jok fortænderne i det æble og træk det så væk = ingen biden over et helt æble.

Gravatar #60814 - Slettet Bruger [1831327921]
5. mar. 2014 15:27
Jeg fatter ikke at teleselskaberne kan blive ved med at ignorere togstrækningerne sådan.
Gravatar #60815 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:31
SlettetBruger (60814) skrev:
Jeg fatter ikke at teleselskaberne kan blive ved med at ignorere togstrækningerne sådan.

Jeg kan ikke forstå at folk mener det er så hammer vigtigt at plapre i deres telefon alle steder.
I mange lande betragtes det som uhøflig at snakker i telefon i busser(Inklusiv Danmark) og især i toge.

Jeg er en af dem, der synes at telefoner i toge er noget fanden har skabt, og helt generelt savner jeg de tider hvor folk var høflige nok til at forlade et lokale når de skulle kæfte i en telefon
Gravatar #60816 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 15:40
Jeg bruger telefonen for at arbejde mens jeg sidder i toget. Jeg snakker ikke i den, men jeg bruger telefonen til at oprette en mobil bredbåndsforbindelse.

Pt. sidder jeg og arbejder på en programmeringsopgave og skal kommunikere med en database server som står i Esbjerg.

Jeg synes ikke det er urimeligt at jeg bruger 3 timer på at arbejde istedet for at stirre ud i den blå luft.
Gravatar #60817 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. mar. 2014 15:42
Thalion (60810) skrev:
Come on, Om en kniv er skarp eller ej handler om hvordan og hvor tit den bliver slebet. Selvfølgelig er der forskel på stålet og hvor godt det holder æggen og så hvordan man behandler kniven i hele taget.

(Ja, når man har en far som slagter bliver man lidt miljø skadet)

Ja, selvfølgelig - men slebet på samme måde, så er den en del skarpere end bacho'en og den anden ;)
Gravatar #60818 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:48
IT-ekspert Yvossen (60816) skrev:
Pt. sidder jeg og arbejder på en programmeringsopgave og skal kommunikere med en database server som står i Esbjerg.

Nu er det vel også en minoritet af en minoritet, der har behov for en internet forbindelse for at kunne udføre noget arbejde.

Jeg synes ikke det er urimeligt at jeg bruger 3 timer på at arbejde istedet for at stirre ud i den blå luft.

Nej da, men hvor rimeligt ville det være at bruge en større mængde penge på at give en stabil forbindelse til et få tal der skal bruge internet for at kunne arbejde?

Du sidder i en lidt speciel situation, så det er vel ikke ligefrem urimeligt, at det ikke er dig der tages hensyn til først?
Gravatar #60819 - Thalion
5. mar. 2014 15:50
Hængerøven (60818) skrev:

Nu er det vel også en minoritet af en minoritet, der har behov for en internet forbindelse for at kunne udføre noget arbejde.

Nej da, men hvor rimeligt ville det være at bruge en større mængde penge på at give en stabil forbindelse til et få tal der skal bruge internet for at kunne arbejde?

Du sidder i en lidt speciel situation, så det er vel ikke ligefrem urimeligt, at det ikke er dig der tages hensyn til først?

Nu er jeg selv også bare ret glad for at have internet forbindelse hvis jeg sidder og snakker med folk på Viber/FB chat/skype.

Det absurde er jo at en stor mængde kunder bruger de linjer hver dag, så det er underligt det ikke har højere priotet for teleselskaberne
Gravatar #60820 - Slettet Bruger [1831327921]
5. mar. 2014 15:51
Jeg vil bare have tiden til at gå på imgur...
Gravatar #60821 - Magten
5. mar. 2014 15:55
Er det ikke helt normalt at arbejde online i tog hvis man kører lange strækninger? Jeg kender en del der pendler og de er afhængige af internet for at få lavet noget..
Gravatar #60822 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:58
Thalion (60819) skrev:
Nu er jeg selv også bare ret glad for at have internet forbindelse hvis jeg sidder og snakker med folk på Viber/FB chat/skype.

Og folk som dig burde få et dummeslag..

Thalion (60819) skrev:
Det absurde er jo at en stor mængde kunder bruger de linjer hver dag, så det er underligt det ikke har højere priotet for teleselskaberne

Ja ikke? Eller noget ? Der er store sorte huller i dækningskortet i Danmark, så at der er en del rejsende på lige de strækninger er lidt ligegyldigt, når hele byer rundt omkring slet ikke kan få en stabil forbindelse.

For slet ikke at snakke om Udgift vs indtjening..

Internet forbindelse i togene er, for alle andre end folk som Thoroughbreed, en luksus ting. Jeg så hellere at jeg kunne få en 3g forbindelse i min by, end at i kan sidde og snakke over skype på vej hjem fra arbejde...

Magten (60821) skrev:
Jeg kender en del der pendler og de er afhængige af internet for at få lavet noget..

Og hvad arbejder de med?
Gravatar #60823 - XorpiZ
5. mar. 2014 16:10
IT-ekspert Yvossen (60812) skrev:
... der må indrømme at Telia har bedre dækning på togstrækningen fra Esbjerg til Lillebælt end de har på strækningen fra Slagelse til Roskilde.

Vi får også enormt mange klager fra vores kørende sælgere på lige præcis den strækning.

Jeg kan ikke huske om de har lagt sig sammen med Telenor på det sted, men der er godt nok mange problemer der. Og det er endda "kun" på tale-delen, de brokker sig.
Gravatar #60824 - praktikant muffe AKA pewbe
5. mar. 2014 16:22
Hængerøven (60822) skrev:
Thalion (60819) skrev:

Skype er også en tekst-baseret IM klient.
Gravatar #60825 - Hængerøven
5. mar. 2014 16:41
praktikant muffe AKA pewbe (60824) skrev:

Virkeligt ? Man lære noget nyt vær dag!
Gravatar #60826 - Jakob Jakobsen
5. mar. 2014 17:31
Ronson (60797) skrev:
Jakob Jakobsen (60771) skrev:
den er perfekt til alt fra at skære et æble ud

Hm, hvorfor skal folk med lommeknive altid skære deres æbler ud? Det er et mærkeligt folkefærd.

Gravatar #60827 - Ronson ⅍
5. mar. 2014 17:57
...der glemte at låse trappestigen

Lad os bare sige at batteriet fra boremaskinen fløj lidt meget da jeg ramte gulvet
Gravatar #60828 - Jakob Jakobsen
5. mar. 2014 18:03
...der undskylder tidligere indlæg. Telefonen ringede og jeg nåede ikke at redigere.

...der er godt træt af ældre forstokkede sygeplejersker, der nægter at give en, ens smertestillende morfin IV(Intra Venøst), med begrundelsen at vi plejer at give det SK(Sub kutant).
...der har recept der siger at jeg skal tage morfin IV, ved akutte smerter, og har gjort det dagligt, hjemme i over et halvt år.
...der kan få lov til at sidde i en halv times tid, rystende af mave- og smerter, i håb på at den SK injektion virker, hvorefter jeg kan få et skud IK mere når de finder ud af at det virker meget dårligt på mig.
...der nok får en lang aften.
Gravatar #60829 - OxxY
5. mar. 2014 18:10
Jakob Jakobsen (60828) skrev:
...der undskylder tidligere indlæg. Telefonen ringede og jeg nåede ikke at redigere.

...der er godt træt af ældre forstokkede sygeplejersker, der nægter at give en, ens smertestillende morfin IV(Intra Venøst), med begrundelsen at vi plejer at give det SK(Sub kutant).
...der har recept der siger at jeg skal tage morfin IV, ved akutte smerter, og har gjort det dagligt, hjemme i over et halvt år.
...der kan få lov til at sidde i en halv times tid, rystende af mave- og smerter, i håb på at den SK injektion virker, hvorefter jeg kan få et skud IK mere når de finder ud af at det virker meget dårligt på mig.
...der nok får en lang aften.

:(
Gravatar #60830 - Magten
5. mar. 2014 18:24
Og hvad arbejder de med?
Alt muligt.. It-folk af alle slags, advokater, kontorfolk generelt, sælgere og lignende..

...der har sat nyt anlæg i bilen, så er der sgu bluetooth! Så skal jeg bare have bestilt Nokia's trådløse oplader, så er jeg godt på plads ^^
Gravatar #60831 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 18:58
Hvem har brug for en 3G forbindelse, altså at det er en NØDVENDIGHED, uanset hvor man befinder sig? Mange, inklusiv dem der har det hjemme, har ofte meget lidt brug for overhovedet at have en net forbindelse. Hvis vi kun skulle tage højde for de mest nødvendige ting og se bort fra nice to have og sjov, så kunne vi da nøjes med 2G. Selv i hjemmet, få en fastnet og dit tale forbrug er dækket. 128 kbps, hvem har brug for mere til at gå på de offentlige services? Næ du, teleselskaberne tjener penge på at underholde i områder med mange mennesker og det kan man da godt betegne en tog strækning som.
Gravatar #60832 - Hængerøven
5. mar. 2014 19:07
IT-ekspert Yvossen (60831) skrev:
Hvem har brug for en 3G forbindelse, altså at det er en NØDVENDIGHED, uanset hvor man befinder sig?

Synes du ikke du træk den lidt langt ud?

IT-ekspert Yvossen (60831) skrev:
Næ du, teleselskaberne tjener penge på at underholde i områder med mange mennesker og det kan man da godt betegne en tog strækning som.

Kender du, bare en eneste, der vil købe en forbindelse fordi tog strækningen får bedre dækning?..
Jeg kan ikke se hvordan det skulle skabe nogen synderlig stigning i indtjening at dække en transport linje.

Ud over det, er det møg dyrt at dække en aflang strækning i modsætning til traditionel by dækning. Så der skal satme mange mennesker igennem det tog for at udligne spildet af dækning.
Gravatar #60833 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. mar. 2014 19:10
Hængerøven skrev:

Internet forbindelse i togene er, for alle andre end folk som Thoroughbreed, en luksus ting.

Hvorfor fanden skal jeg blandes ind i det nu?

Og du opfører dig satme ikke moden selv. Fej foran egen dør! (se tråden om reklamer)

- edit -

Og så vil jeg sige at WiFi i et tog - hvor man pendler - er mere vigtigt end WiFi på et fly, på vej til [indsæt charterdestination]
Gravatar #60834 - Hængerøven
5. mar. 2014 19:17
PHP-Ekspert Thoroughbreed (60833) skrev:
Hængerøven skrev:

Internet forbindelse i togene er, for alle andre end folk som Thoroughbreed, en luksus ting.

Hvorfor fanden skal jeg blandes ind i det nu?

Det var et miss quote. Det sker. Folk overlever.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (60833) skrev:
Og du opfører dig satme ikke moden selv. Fej foran egen dør! (se tråden om reklamer)

Jeg har også kommenteret i andre tråde, hvis du lige vil sprede den diskussion ud nogen flere steder?

Jeg tager gladeligt imod kritik. Så kom endeligt med nogen kritik punkter, nu du åbenbart mener det høre til sådan at følge mig rundt i trådene.. Hvordan opførte jeg mig barnligt? (Besvar gerne i den anden tråd)
Gravatar #60835 - Magten
5. mar. 2014 19:22
Hængerøven (60832) skrev:
Kender du, bare en eneste, der vil købe en forbindelse fordi tog strækningen får bedre dækning?..
Det er ganske vist en meget tænkt situation den her, men hvis jeg kørte med toget ofte så ville jeg helt klart have en forbindelse til min tablet/pc.

Jeg har dog ekstra data simkort til mit tlf abonnement på jobbet, så det ville ikke give et mersalg for 3 i min situation.
Gravatar #60836 - Hængerøven
5. mar. 2014 19:24
Magten (60835) skrev:
Jeg har dog ekstra data simkort til mit tlf abonnement på jobbet, så det ville ikke give et mersalg for 3 i min situation.

Det er det min pointe lidt går ud på.. Dem der har behov for internet på farten, har internet med på farten.

Da dækningen er dyr at lave, og kunderne allerede kommer fra steder med dækning gør indtjeningsmuligheden lidt sparsom
Gravatar #60837 - Magten
5. mar. 2014 19:47
Hængerøven (60836) skrev:
Det er det min pointe lidt går ud på.. Dem der har behov for internet på farten, har internet med på farten.

Da dækningen er dyr at lave, og kunderne allerede kommer fra steder med dækning gør indtjeningsmuligheden lidt sparsom
Mja... Det er vel ikke alle der har ekstra simkort som en del af deres abonnement?

En af mine kunder har købt et data abonnement for at kunne arbejde de 2 timer om dagen hun sidder i et tog.
Gravatar #60838 - Hængerøven
5. mar. 2014 19:50
Magten (60837) skrev:
Det er vel ikke alle der har ekstra simkort som en del af deres abonnement?

Hvad skal man med sådan et?

Har du en smartphone så har du et wifi hotspot
Gravatar #60839 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. mar. 2014 19:54
Hængerøven (60834) skrev:

Det var et miss quote. Det sker. Folk overlever.

Det var ikke engang et quote - du skrev mit navn o_O

Hængerøven (60834) skrev:
Så kom endeligt med nogen kritik punkter, nu du åbenbart mener det høre til sådan at følge mig rundt i trådene..

Hvorfor? Bare fordi at han bruger Skype?

Hængerøven (60825) skrev:
Virkeligt ? Man lære noget nyt vær dag!

Nedladende kommentar, ikke nødvendig

Hængerøven (60838) skrev:

Hvis der ikke er dækning, så har du et WiFi hotspot, som du ikke kan bruge til en skid ...
Gravatar #60840 - Hængerøven
5. mar. 2014 20:13
PHP-Ekspert Thoroughbreed (60839) skrev:
Hvorfor? Bare fordi at han bruger Skype?

Nej det var omkring folk der snakkede i telefon i toget. Jeg vidste godt man kunne sende tekst beskeder med skype, men at de har lavet en fuldbyrdet IM klient, var jeg ikke klar over, så jeg troede ærligt talt han henviste til opkald.

Hvis der ikke er dækning, så har du et WiFi hotspot, som du ikke kan bruge til en skid ...

Det er sandt.. Men hvad det har med behovet for 2 sim kort at gøre, må du da gerne uddybe lidt.

Det var ikke engang et quote - du skrev mit navn o_O

Jeg copy pastede det. Det gik lidt hurtigt og jeg fik overset hvilket "ekspert" der havde udtalt sig.
Gravatar #60841 - Magten
5. mar. 2014 20:21
Hængerøven (60838) skrev:

Det bruger en del batteri og er et ekstra led som gør det langsommere.

Jeg har et i min laptop, og det er nu meget rart - selvom jeg sjældent bruger den efterhånden. Jeg har også allerede bestilt et ekstra simkort til den tablet jeg har bestilt.
Gravatar #60842 - Slettet Bruger [1831327921]
5. mar. 2014 21:19
Hængerøven (60836) skrev:
Dem der har behov for internet på farten, har internet med på farten.

Dem der har brug for internet, får automatisk dækning på togstrækningen? Skal man så bare sidde i nærheden af sådan en person, eller hvordan får man 3G så man kan bruge telefonen som hotspot?
Gravatar #60843 - Hængerøven
5. mar. 2014 21:37
SlettetBruger (60842) skrev:
Dem der har brug for internet, får automatisk dækning på togstrækningen? Skal man så bare sidde i nærheden af sådan en person, eller hvordan får man 3G så man kan bruge telefonen som hotspot?

Øh.. Det jeg snakke om, er at den gennemsnitlige dansker, der har brug for at have mobilt bredbånd, har mobilt bredbånd.. At der så ikke er dækning et sted man gerne så der var dækning, laver ikke om på at man allerede har sit mobile bredbånd, og en forbedring af dækning på togruten derfor ikke skaber så meget mersalg

Jeg ved ikke lige hvor du har det andet der fra..

Gravatar #60844 - Slettet Bruger [1325687806]
5. mar. 2014 23:45
Jeg er en af de personer der godt kunne finde på at skifte grundet dækning i et område jeg opholder mig ofte (f.eks. pendling).

Min første prioritet er 2G dækning i området jeg bor og arbejdspladsen. 3G/4G er ligegyldigt på disse lokationer for mig grundet en fancy teknologi vi kalder WiFi.
Min anden prioritet er 3G/4G dækning i områder hvor jeg bevæger mig ofte (gå/køre).

Jeg er pt. ved at overveje at skifte til Telia grundet en fordelagtig aftale angående tale og SMS i de baltiske lande.

Jeg har allerede skiftet selskab 2 gange grundet 2G dækningsændringer i området jeg bor.

Jeg startede med Telenor, så fik 3 bedre dækning og jeg skiftede. Siden da har Telenor og Telia fået master op i området og på det tidspunkt blev Telia netværket målt til bedre 2G dækning end Telenor, så blev Call Me valgt idet de kører på Telias netværk.

Siden da har Telia så fået en aftale for jeg kan ringe og SMS'e til danske priser når jeg (ret ofte) opholder mig i Estland og det vil jeg gerne betale ekstra for.

Det jeg prøver at sige er at jeg ikke er bange for at skifte selskab hvis de kan tilbyde mig noget jeg kan bruge. HVIS jeg pendlede ofte mellem f.eks. Odense og København, så ville firmaet med bedste 3G dækning i mellem Odense og København helt sikkert have en KÆMPE fordel i min vurdering. Hvis man bor i Odense eller København, så er 2G dækning ofte ikke et problem.

Min første kommentar gik såmænd bare på at jeg overrasket over at strækningen fra Esbjerg til Middelfart var bedre dækket med 3G end strækningen fra Slagelse til Roskilde. Jeg vil alt andet lige vurdere at der er flere personer med toget mellem Odense og København end mellem Esbjerg og Odense.
Gravatar #60845 - Slettet Bruger [1831327921]
6. mar. 2014 05:47
Min kæreste købte et 3G modem for at kunne arbejde i toget til og fra skole så det ikke var 100% spild af tid.

Det var fuldstændig useless, og nu hænger hun på det bras i 6 måneder (Man skulle tro at sådan nogen telefolk kunne have sagt "Der er iøvrigt ingen dækning der du siger du vil bruge det") - men det tjener de jo ikke penge på >_<
Gravatar #60846 - Jakob Jakobsen
6. mar. 2014 08:24

Jeg mindes at der for nyligt var et teleselskab, der blev dømt til at annullere et abonnement og betale penge tilbage til en kunde der var i samme situation.

Prøv at se om det ikke er muligt at slippe for abonnementet.

...der hader Newz reklamer i øjeblikket, da det næsten er umuligt at navigere rundt på en tablet, uden at aktivere en eller anden reklame.
Gravatar #60847 - Slettet Bruger [1831327921]
6. mar. 2014 08:39

Tja, der er vidst kun en måned tilbage. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg også forbrugerene har en del af kagen i at lave noget forarbejde så der kan tages et informt beslutning. AKA hun skulle have spurgt mig først :P
Gravatar #60848 - snesman
6. mar. 2014 09:08
SlettetBruger (60847) skrev:

Tja, der er vidst kun en måned tilbage. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg også forbrugerene har en del af kagen i at lave noget forarbejde så der kan tages et informt beslutning. AKA hun skulle have spurgt mig først :P

Hvis hun havde spurgt i butikken om der var dækning i de områder hvar hun skulle bruge det, gætter jeg forsigtigt på at sælgeren havde sagt ja.
Gravatar #60849 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. mar. 2014 09:09

Hvilket selskab? Synes jeg har haft 3G dækning over alt i landet (selvom jeg har en iPhone) ... Eller, ja i hvert fald i 90% af stederne.
Gravatar #60850 - Rainmeter
6. mar. 2014 12:34
Nu er Danmark altså mere end syd for E20.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login