mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
minimuun (50050) skrev:sgt.borup (50047) skrev:uheldige meninger
Hvad er uheldige meninger?
Meninger som står i skarp kontrast til den oprindelige debattørs holdning ...? Jeg prøvede bare at komme frem til at det er en meget penibel sag at diskutere hvordan man afliver sit dødeligt syge
Det at have kæledyr er jo i og for sig meget egoistisk, da dyret er forholdsvist ligeglad med ejeren, mens ejeren er den med følelserne i klemme. Så det handler vel mere om, om man kan få sig selv til at blæse hovedet af sit kæledyr. Langt de fleste foretrækker vel at se deres kæledyr sove ind frem for at skulle skyde det. Dyret kender ikke faren ved at se op i et geværløb, den er jeg helt med på. Udover det, hvis vi nu siger man rammer ufatteligt dårligt, så lider dyret før det dør. Hos dyrlægen får det lov til at sove før den dødelige sprøjte, så det ikke mærker noget.
Jeg ville godt nok aldrig kunne skyde et kæledyr. Praktisk eller ej. Fuzzy warm feelings of weakness og alt det der.
Men jeg kan godt se, at når man nu har sådan en kæmpe pik som Terra, så forpligter man sig selvfølgelig til at bevise sin mandighed ved at være kold i røven og skyde hamstere.
Jeg ville godt nok aldrig kunne skyde et kæledyr. Praktisk eller ej. Fuzzy warm feelings of weakness og alt det der.
Men jeg kan godt se, at når man nu har sådan en kæmpe pik som Terra, så forpligter man sig selvfølgelig til at bevise sin mandighed ved at være kold i røven og skyde hamstere.
du behøver jo heller ikke selv at gøre det....du kunne få en anden til detElskov (50052) skrev:Jeg ville godt nok aldrig kunne skyde et kæledyr.
Jeg ved ikke, om det er humant at aflive hamsteren ved at skyde den.
Mon ikke, at den med sin sjette sans fornemmer, at der er noget galt, når man kaster den højt op i luften ude ved flugtskydningsbanen?
BA-DAM-TISCH!
Klart det virker som om man er kold i røven, når man siger "bare blæs knopppen af den", men nu virker elskov som en yngre dame og min erfaring (det samme gør sig sikkert gældende for terra) er at unge damer ikke altid tænker så rationelt, slet ikke når det har noget med følelser, kæledyr osv. at gøre, og når man har forstået dyrets perspektiv, så virker det hul i hovedet at kaste penge efter en dyr(e)læge.
Og hvis man så ikke lige er verden mest pædagogiske individ *host* *host*, så kan det godt virke lidt ufølsomt når man, som terra, skærer ind til benet og tilslutter sig at det er "humant" at skyd den. I min bog har det ikke noget at gøre med at pumpe sit mandige ego, når man kommer med sådan en udtalelse - det drejer sig om at man ikke har et følelsesbaseret forhold til dyret og derfor er i stand til at tænke rationelt.
Desuden er et skud i hovedet tættere på den aflivningsmetode, og mere effektivt, slagtere bruger (boltpistol til panden), så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være en OK måde at aflive den på.
Og hvis man så ikke lige er verden mest pædagogiske individ *host* *host*, så kan det godt virke lidt ufølsomt når man, som terra, skærer ind til benet og tilslutter sig at det er "humant" at skyd den. I min bog har det ikke noget at gøre med at pumpe sit mandige ego, når man kommer med sådan en udtalelse - det drejer sig om at man ikke har et følelsesbaseret forhold til dyret og derfor er i stand til at tænke rationelt.
Desuden er et skud i hovedet tættere på den aflivningsmetode, og mere effektivt, slagtere bruger (boltpistol til panden), så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være en OK måde at aflive den på.
holmen (50055) skrev:unge damer ikke altid tænker så rationelt, slet ikke når det har noget med følelser, kæledyr osv. at gøre
Sådan generelt eller hvad? Det er fandeme noget af et statement.
Anyway, I har jo slet ikke læst, hvad jeg skrev før. Jeg skrev netop at jeg er med på, at det ikke er specielt synd for dyret at skyde det. Jeg er jo heller ikke imod jagt. Det er for ejerens skyld, at man afliver den hos dyrlægen, fordi mange kæledyrsejere er whiny over deres dyr. Og det skal man sgu da have lov til at være? Jeg må da virkelig selv bestemme, om jeg bruger 300-400 kr på at aflive et hamster, uden at der kommer en flok "rationelle" mandfolk efter mig og siger "lawl, hvorfor skød du den ikke bare, lawl!"
Elskov (50052) skrev:Udover det, hvis vi nu siger man rammer ufatteligt dårligt, så lider dyret før det dør. Hos dyrlægen får det lov til at sove før den dødelige sprøjte, så det ikke mærker noget.
Den går begge veje.
Ang. at ramme dyret:
[list=1]
[li]Stop hamsteren ind i jagtgeværets løb.[/li]
[li]Tryk på aftrækkeren.[/li]
[li]...[/li]
[li]Profit*[/li]
[/list]
* Dyrelægeregningen er sparet. (Eller skåret ned til 3-4 kroner)
Hamsteren er ramt, rigtigt. med garanti.
[list=1]
[li]Stop hamsteren ind i jagtgeværets løb.[/li]
[li]Tryk på aftrækkeren.[/li]
[li]...[/li]
[li]Profit*[/li]
[/list]
* Dyrelægeregningen er sparet. (Eller skåret ned til 3-4 kroner)
Hamsteren er ramt, rigtigt. med garanti.
Sådan generelt eller hvad? Det er fandeme noget af et statement.
Nej, læs hvad jeg skriver :)
Jeg har ikke sagt at alle kvinder er ude af stand til at tænke rationelt, jeg siger heller ikke at du er det, men at min erfaring er, at unge damer ofte (ikke altid) tænker irrationelt, især når det handler om følelser og / eller kæledyr.
Anyway, I har jo slet ikke læst, hvad jeg skrev før. Jeg skrev netop at jeg er med på, at det ikke er specielt synd for dyret at skyde det.Okay, det var bare det indtryk jeg fik, da jeg læste dit indlæg.
Jeg er jo heller ikke imod jagt. Det er for ejerens skyld, at man afliver den hos dyrlægen, fordi mange kæledyrsejere er whiny over deres dyr. Og det skal man sgu da have lov til at være?Bestemt. Man skal også have lov til at lufte sine holdninger på et offentligt forum.
Jeg må da virkelig selv bestemme, om jeg bruger 300-400 kr på at aflive et hamster, uden at der kommer en flok "rationelle" mandfolk efter mig og siger "lawl, hvorfor skød du den ikke bare, lawl!"Nej, offentligt forum + ytringsfrihed trumfer din statement. Men hvis du ikke vil have det kommenteret, så lad vær med at post det her.
Hvorfor har I alle de skydevåben? Jeg har ingen...
Vi havde en vild hankat i haven, som os børn var glade for og fik gjort håndtam, og efter et år var den så tam, at den stak hovedet indenfor i huset og vi synes jo det var fedt, men min far havde været imod katten fra start, og gad ikke have en urenlig hankat til at rende og pisse indenfor og hvæsse klør i hans 801 nautilus'er, så en dag den lå i solen på græsplænen i baghaven og chilllede kom morfar (r.i.p.) med sit jagtgevær og blæste den langt ind i kattehelvedet.
Fik det først at vide nogle år senere, men havde ikke noget problem med at den var skudt.
... der tror det er meget nemmere for Eva / Elskov at gå til en dyrlæge, end at finde en med et halggevær, eller riffel som vil skyde hendes hamster o_O
Min luftpistol kan måske bruges, men jeg vil nu alligevel anbefale hånters jagtgevær.
Hånter (50073) skrev:Et haglgevær. Det er da must-have?
Var ikke klar over at du havde jagttegn/våbenbevis - men hey, du er fra Rødekro, så why not? Det er vel en standard-konfimationsgave derovre :p
sgt.borup (50078) skrev:Hva' sidder du og spørger efter ? Spørger du efter om vi andre har en key i overskud, og om du må få den ... ?
Noget i den stil, ja :D
Jeg aner ikke helt hvordan det der steam-gave-halløj virker? Anyway, hvis der er nogen der har en i overskud (af enten den ene eller den anden slags) så må man gerne lige give lyd fra sig ^_^
Thoroughbreed (50079) skrev:sgt.borup (50078) skrev:Hva' sidder du og spørger efter ? Spørger du efter om vi andre har en key i overskud, og om du må få den ... ?
Noget i den stil, ja :D
Jeg aner ikke helt hvordan det der steam-gave-halløj virker? Anyway, hvis der er nogen der har en i overskud (af enten den ene eller den anden slags) så må man gerne lige give lyd fra sig ^_^
De kommer helt sikkert på tilbud op til jul, så hold øje med deres udsalg og køb en gave på det tidspunkt.
Hånter (50081) skrev:... der tror Porre gerne vil vinde en bærbar computer.
Kæresten skal ha ny laptop :-) dette ville være en fin forsinket julegave.
Fjolle (50082) skrev:De kommer helt sikkert på tilbud op til jul, så hold øje med deres udsalg og køb en gave på det tidspunkt.
Gud, skal man selv købe dem o_O
... der [url= Sunshine[/url]
Thoroughbreed (50084) skrev:Fjolle (50082) skrev:De kommer helt sikkert på tilbud op til jul, så hold øje med deres udsalg og køb en gave på det tidspunkt.
Gud, skal man selv købe dem o_O
... der [url= Sunshine[/url]
Det er underligt med de støvler.. Hvis det er så koldt at de er nødvendige, hvorfor tager hun så ikke noget mere tøj på!!? Og hvis det er så varmt at hendes tøj passer dertil, SÅ SMID DOG DE GRIMME STØVLER!
Man må alt andet lige forvente respons hvis der er mulighed for nogen kunne være uenige i det man siger/skriver/gør.Elskov (50087) skrev:#holmen
Jeg elsker, når folk bruger det forsvar. "Du har udtalt dig i det offentlige rum, så jeg må komme med lige så upassende kommentarer, som jeg vil"... -.-
XorpiZ (50088) skrev:.. der har oplevet flere folk, der er kommet hen for at pille ved min Lumia 920.
Folk er helt tossede med live-tiles og farven gul, viser det sig.
Ja, jeg har også vild med ideen med live tiles indtil jeg prøvede en telefon med det, og indså hvor lidt info de egentlig giver. Så er jeg mere til et lille ikon i en notifikationsbar eller en af de mange andre mere effektive måder det kan gøres på.
Der altid forestiller mig sådan en fyr her, når kvinder snakker om sexede langhårede mænd.
XorpiZ (50088) skrev:.. der har oplevet flere folk, der er kommet hen for at pille ved min Lumia 920.
Folk er helt tossede med live-tiles og farven gul, viser det sig.
Eller også skal de hen og se, hvilket skrammel idioten nu har købt!
Ronson (50093) skrev:Ja, jeg har også vild med ideen med live tiles indtil jeg prøvede en telefon med det
Den eneste livetile jeg finder brugbar, er den fra specifikke "Peoples". 5 liniers update fra facebook og et billede hvis en person deler et.
Men det får skærmen til at se "levende" ud.
Det er også brugbart. Men en stor firkant der fortæller at man har fået 5 emails eller 2 mistede opkald er ikke.SlettetBruger (50096) skrev:Den eneste livetile jeg finder brugbar, er den fra specifikke "Peoples". 5 liniers update fra facebook og et billede hvis en person deler et.
Men det får skærmen til at se "levende" ud.
De små tiles i WP8 synes jeg er ganske fine til det formål. Men er enig i der ikke er nogen grund til det skal bruge så meget plads som det gør i WP7.5, ikke så længe de kun viser et tal og intet andet.Ronson (50097) skrev:Det er også brugbart. Men en stor firkant der fortæller at man har fået 5 emails eller 2 mistede opkald er ikke.
Elskov (50061) skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor rationalitet pludselig er kønsspecifikt.
Sorry, men kønnet er faktisk meget afgørende for hvor rationel du er.
Generelt så tænker kvinder primært med højre hjernehalvdel og mænd primært med venstre.
Højre hjernehalvdel er mere fantasifuld og den venstre rationel.
Af samme grund er kvinder ofte mere fantasifulde, kunstneriske, impulsive og overtroiske i forhold til mænd.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.