mboost-dp1

Info/erfaringer med Bibob


Gå til bund
Gravatar #1 - skovtrolden
29. jul. 2009 22:06
Jeg har netop modtaget et brev om alskens prisstigninger hos Telia, så nu er jeg på udkig efter et nyt abonnement, og tænker på at skifte til Bibob.

1) Hvad er jeres erfaringer, er servicen blevet markant dårligere efter de er blevet opkøbt?
2) På Bibobs side om priser står der "...uanset hvilket dansk net" - Betyder det, at jeg kan skifte mellem de forskellige udbyderes net som det passer mig?

På forhånd tak for jeres svar.
Gravatar #2 - jeldtoft
29. jul. 2009 22:47
Jeg fik BiBoB til at ringe mig op. Det er stadig de samme personer, der er i firmaet ud over direktøren, så jeg er nu vældig tilfreds, efter at have haft det i 1 år. Kundeservicen burde være det samme som før.

BiBoB kører kun på Telenors net.
Gravatar #3 - nielsbuus
29. jul. 2009 23:08
Jeg har haft BiBoB i en periode og det har fungeret godt. Så hvis ellers der er god Telenor-dækning i de områder du færdes, så er det et fint valg. Deres online kontrolpanel er fyldt med funktioner og kører super godt.
Gravatar #4 - ignuz
29. jul. 2009 23:16
Har ligesom #2 og #3 udelukkende gode oplevelser med Bibob. Dog har jeg ikke haft så meget brug for support, så svært for mig at udtale mig om deres niveau.
Gravatar #5 - gentox
29. jul. 2009 23:32
#1
Har heller ikke haft de store problemer, og de få gange jeg har haft det, har deres kundeservice været hurtig og hjælpen god.
Så kan kun anbefale dem.
Gravatar #6 - Maltheskalle
30. jul. 2009 02:25
Jeg bruger deres automatiske optankning og får så en mail når de har overført pengene hvilket gør det nemt at holde styr på sit forbrug. Ingen opkaldsafgift (!) er så genialt, så man ikke ender med at betale en masse for samtaler man ikke har. Jeg har næsten aldrig oplevet problemer med det, på nær 1. maj i fælledparken.

Har ingen erfaringer med kundeservice da jeg ikke har haft brug for det de sidste 6 måneder.

Jeg ville nok gøre det
Gravatar #7 - Cloud02
30. jul. 2009 06:42
Jeg har ikke haft nogen problemer siden jeg blev kunde fra dag 1.
Gravatar #8 - squad2nd
31. jul. 2009 15:50
#1

Jeg er selv mobilkunde der. Jeg har også kun positive ting at sige.
Specielt elsker jeg deres data-pakke kampagne (som de stadig kører med) hvor man kan downloade omkring 1 gb for ca. 40 dask.

Jeg er så uheldig at have feriehytte i det ene sted hvor 3 og TDC har så ringe dækning både hvad angår mobilt samt fast internet.

Jeg købte en SE G502 og dernæst et bibob data abo, og nu kan jeg komme på internettet uden der er problemer. (plus de også understøtter 3G)

Kan kun anbefale dem. De tager mobil telefoni alvorligt. Rart at se.
Gravatar #9 - rasmusv
31. jul. 2009 16:31
#1 Jeg har været kunde der siden starten og der er ikke en finger at sætte på hvordan det fungerer til dagligt. Det bør dog bemærkes at bibob opfører sig lige så grotesk som de andre teleselskaber - dog med lavere priser. Så man bør som kunde være klar til at flytte telefonselskab når som helst - og ikke tro de er en radisse bedre.

Jeg har tidligere påpeget et grovt eksempel på dårlig virksomhedsopførsel her:
http://newz.dk/bibob-tilbyder-1000-mb-data-til-48-...
Gravatar #10 - rasmusv
31. jul. 2009 21:55
Sjovt jeg lige skulle skrive det indlæg på dagen hvor bibob gør det igen. De har dog næsten fattet pointen. Denne gang kommer ændring af abonnementsvilkår ikke som et nyhedsbrevsspam.

Men man fatter stadigvæk ikke at opsummere pointen. Hvorfor forsøger man at gemme man har fordoblet prisen på abonnementet?
Gravatar #11 - gentox
31. jul. 2009 22:01
#10
Du kan næsten kun tale om data abonnement?
Fordi bibob har intet abonnement eller mindste beløb på tale.

https://www.bibob.dk/side/258/priser
Gravatar #12 - rasmusv
31. jul. 2009 22:08
#11 Forkert. På newspeak hedder abonnement inaktivitetsgebyr.
Gravatar #13 - gentox
31. jul. 2009 22:12
#12
Den havde jeg overset, og ja det er en forringelse af vilkårene.
Også en af grundene til at jeg har undgået telmore, da jeg aldrig har brudt mig om den praksis.

Hvilket får mig til at tænke på hvornår bibob indførte det gebyr, for det var der ikke fra start.
Gravatar #14 - rasmusv
31. jul. 2009 22:30
#13 31. januar 2009 blev det forhøjet fra 0kr. til 5 kr. og pr. dags dato blev det så forhøjet til 10kr. Det er selvfølgelig peanuts, men det var en af grundende til jeg skiftede til bibob og egentligt mere princippet i det jeg bitcher over ^^. Jeg ringer fra min computer - det fungerer lige så godt og koster ingenting.
Gravatar #15 - Acro
31. jul. 2009 22:37
rasmusv (14) skrev:
#13 31. januar 2009 blev det forhøjet fra 0kr. til 5 kr. og pr. dags dato blev det så forhøjet til 10kr. Det er selvfølgelig peanuts, men det var en af grundende til jeg skiftede til bibob og egentligt mere princippet i det jeg bitcher over ^^. Jeg ringer fra min computer - det fungerer lige så godt og koster ingenting.


Du kan forhåbentlig godt forstå, at hvis du ikke bruger din telefon, så er du ikke en særlig interessant kunde at fokusere på.

Jeg synes, det er lidt søgt at blive fornærmet over, at det koster noget, selvom du ikke har noget forbrug. Hvis man ikke har behovet, kan man jo lade helt være. BiBoB - og alle andre - har altså omkostninger ved at have dig som kunde, også selvom du aldrig ringer.
Gravatar #16 - myplacedk
1. aug. 2009 07:46
rasmusv (12) skrev:
#11 Forkert. På newspeak hedder abonnement inaktivitetsgebyr.

Da du kun betaler det, hvis du ikke bruger dit abonnement, synes jeg nu det er et meget passende navn.
Gravatar #17 - jeldtoft
2. aug. 2009 11:32
Nyhedsmail fra BiBoB: Vi flytter lokaler - Deres nye lokaler er de samme som CBB mobils. Så de ryger nok ned på CBB's standard.
Gravatar #18 - squad2nd
3. aug. 2009 04:07
#17

I så fald er det jo bare "farvel røvhuller" ... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login