mboost-dp1

BiBoB A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg er ellers 100% overbevist om, at jeg normalt har betalt 1 kr. pr. mb hos Bibob. Tilbuddet lyder godt, men, man skal huske på, at efter 1. juli, så bliver man bonnet 129,- i måneden for datapakken.
Jeg synes det er trist, hvis de har hævet prisen på data, for at gøre plads til et, for mit vedkommende, dyrere abonnement!
Jeg synes det er trist, hvis de har hævet prisen på data, for at gøre plads til et, for mit vedkommende, dyrere abonnement!
Bibob er stadig blandt de billigste når det kommer til data (2kr pr. mb). Og prøv lige at se hvor meget dato du får til 129kr om måneden...1gb. Det er over 3 gange mere end Telia lancerede med deres iphone-abonnement dengang. Og de første måneder får du det endda til 48kr.
Det er kun naturligt at man i disse tider må justere sine priser (også opad) for at undgå de store røde tal. Iøvrigt er de ca. 2kr pr. mb blevet "annonceret" af Frank i flere måneder nu.
Det er kun naturligt at man i disse tider må justere sine priser (også opad) for at undgå de store røde tal. Iøvrigt er de ca. 2kr pr. mb blevet "annonceret" af Frank i flere måneder nu.
#3 Den er god nok, Jeg startede med at betale 1.5 kr. pr Mb så blev den sænket til 1 kr. hvilket jo var supert, nu stiger den så til 2 kr. medminde man har dne dyre datapakke til 129 kr. måneden, hvilket jo også går væk fra det princip de har haft hidtil at du kun betalt for dit eget forbug.
Wow - tal lige om en nyhed der reelt blot er en 100% reklame for et firmas produkt.
Det er da ok oplysninger, men i den form er det jo luder-PR. Mere kritisk vinkling kunne være fedt.
Der MÅ ganske enkelt være mere kød på historien. Som minimum kunne der være skrevet hvad det hidtil billigste produkt kostede pr. MB sat op mod dette nye tilbud.
Det er da ok oplysninger, men i den form er det jo luder-PR. Mere kritisk vinkling kunne være fedt.
Der MÅ ganske enkelt være mere kød på historien. Som minimum kunne der være skrevet hvad det hidtil billigste produkt kostede pr. MB sat op mod dette nye tilbud.
Scurvy Lobster (12) skrev:Wow - tal lige om en nyhed der reelt blot er en 100% reklame for et firmas produkt. (...) Mere kritisk vinkling kunne være fedt.
Som nævnt er det blevet dobbelt så dyrt at bruge data uden omtalte pakke.
Og i kommentarerne her på newz er denne nyhed jo absolut ikke kun blevet modtaget med jubel, så hvis det vare reklame, ville det nok være en smådårlig én.
En mere "kritisk" vinkel kunne måske også komme til at indeholde en mere personlig holdning i nyheden, og det vil der også være nogle, der ikke bryder sig om.
Men jeg ville selvfølgeligt heller ikke have noget imod en mere dybdegående nyhed :)
21 kr, for 118 shit: så heller bruge sin datapakke, og besøge:
http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi
via sin mobil browser
http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi
via sin mobil browser
Jeg undre mig over at ingen har bemærket at BiBob bruger Sonofons netværk, og Sonofons 3G dækning er jo stort set ikke eksisterende!
Jeg mener ikke engang at Sonofon har rullet HDSPA ud endnu, således at tophastigheden stadig er sølle 384 Kbit.
Med den hastighed er det næsten for nemt at lave sådan et produkt, det er jo på ingen måde sammenligenligt med 3Surf, hvor du godt nok betaler 79kr pr. måned for 100MB, men tilgengæld kobler du altså op med 2-3 mbit i gennemsnit (Teoretisk maksimum på 7,2mbit)!
Jeg mener ikke engang at Sonofon har rullet HDSPA ud endnu, således at tophastigheden stadig er sølle 384 Kbit.
Med den hastighed er det næsten for nemt at lave sådan et produkt, det er jo på ingen måde sammenligenligt med 3Surf, hvor du godt nok betaler 79kr pr. måned for 100MB, men tilgengæld kobler du altså op med 2-3 mbit i gennemsnit (Teoretisk maksimum på 7,2mbit)!
#17: Deres 3G dækning er langt fra perfekt, men når jeg kan sidde i lille Nørre Aaby med 3G-dækning så kan deres net ikke være "ikke eksisterende" eller noget der ligner.
Ifølge mastedatabasen så har de planlagt at smide en UMTS-mast mere op her i byen.
De har HSDPA-dækning (3,6Mbit) i alle større byer.
Ifølge mastedatabasen så har de planlagt at smide en UMTS-mast mere op her i byen.
De har HSDPA-dækning (3,6Mbit) i alle større byer.
#11 - *Ahem*, frit forbrug i denne sammenhæng betyder 10GiB. Selvfølgelig er prisen ikke proportionel, men det betyder for mig personligt at jeg kan slippe for det halve pr. måned. Jeg bruger nemlig kun mobilt bredbånd når jeg rejser i DSB tog, eller ikke har anden adgang til nettet. Så mp man bare leve med den mindre gode 3G dækning hos Sonofon
#18
Med Sonofon eller BiBob? På BiBobs side står der:
3G / GPRS
3G er en hurtig dataforbindelse til det mobile internet. Du får en hastighed på op til 384 Kbit/s.
Kilde: https://www.bibob.dk/92/produkter.html
Men kan jo være der ligger en begrænsning i deres brug af Sonofons net eller lignende. Eller at deres side bare ikke er opdateret :-)
Med Sonofon eller BiBob? På BiBobs side står der:
3G / GPRS
3G er en hurtig dataforbindelse til det mobile internet. Du får en hastighed på op til 384 Kbit/s.
Kilde: https://www.bibob.dk/92/produkter.html
Men kan jo være der ligger en begrænsning i deres brug af Sonofons net eller lignende. Eller at deres side bare ikke er opdateret :-)
Hvornår begynder telefon selskaberne at levere flatrate over hele linjen?
Se f.eks. cybercity de tilbyder mobilt bredbånd med 512 kb/s til 100 kr/måned, hvis de gad bygge det ind i en telefon så kunne de kalde det fri bredbånd og fri telefoni...
Jeg tror det ville være godt for industrien hvis telefon selskaberne og teleseksaberne blev fuldstændigt adskidt... og forbrugerne kun betaler for traffik, enten par mb eller flatrate, så mobil producenterne f.eks. kunne lave nogle innovative produkter der sparrer på båndbredden, da det betyder besparelser for kunderne...
Se f.eks. cybercity de tilbyder mobilt bredbånd med 512 kb/s til 100 kr/måned, hvis de gad bygge det ind i en telefon så kunne de kalde det fri bredbånd og fri telefoni...
Jeg tror det ville være godt for industrien hvis telefon selskaberne og teleseksaberne blev fuldstændigt adskidt... og forbrugerne kun betaler for traffik, enten par mb eller flatrate, så mobil producenterne f.eks. kunne lave nogle innovative produkter der sparrer på båndbredden, da det betyder besparelser for kunderne...
#18: Jeg ved ikke hvem jeg rent faktisk har fat i når jeg begiver mig gennem Middelfart, men det er en HSDPA-mast. Jeg har ikke lige testet hastigheden, hvis jeg skal have en nogenlunde grundlag at finde maks-hastighed på og køre rundt og finde det bedste signal løber det jo op i mange kroner.
Så meget for Frank Rasmussens pis om ot man skulle have én letgennemskuelig pakke.
>>Lavprisselskabet BiBoB slår hårdt på prisen per megabyte frem for en fast pris igennem en flatrate-pakke. Her er der ingen panik oven på Telias tilbud, forsikrer firmaets direktør.
"Havde man derimod lanceret en meget billig megabyte-pris, som trak vand i øjnene, så ville jeg opfatte det som en eskalering af en priskrig. På data ser jeg ikke nogen priskrig," siger administrerende direktør Frank Rasmussen, BiBoB.<<
(http://www.computerworld.dk/art/47851?a=bguide&i=1451)
Så går idioten væk fra det koncept der har holdt ham i live i den tid han har beskæftiget sig med telefoni (Telmore + Bibob).
Prisstigninger på 100% for dem der har støttet din filosofi? Fu.. dig (en Bibob kunde der bestemt overvejer sine tilhørsforhold...)
>>Lavprisselskabet BiBoB slår hårdt på prisen per megabyte frem for en fast pris igennem en flatrate-pakke. Her er der ingen panik oven på Telias tilbud, forsikrer firmaets direktør.
"Havde man derimod lanceret en meget billig megabyte-pris, som trak vand i øjnene, så ville jeg opfatte det som en eskalering af en priskrig. På data ser jeg ikke nogen priskrig," siger administrerende direktør Frank Rasmussen, BiBoB.<<
(http://www.computerworld.dk/art/47851?a=bguide&i=1451)
Så går idioten væk fra det koncept der har holdt ham i live i den tid han har beskæftiget sig med telefoni (Telmore + Bibob).
Prisstigninger på 100% for dem der har støttet din filosofi? Fu.. dig (en Bibob kunde der bestemt overvejer sine tilhørsforhold...)
#2
Det er ikke gratis at stille master op til at dække et helt land og hele infrastrukturen bagved er ikke dukket op ad den blå luft.
Hvor havde du forestillet dig at pengene til udviklingen skal komme fra? et træ med penge som blade?
#19
Hos tdc falder datahastigheden når du passerer de 10GB/md men ellers er du ikke begrænset af mængden.
Det er ikke gratis at stille master op til at dække et helt land og hele infrastrukturen bagved er ikke dukket op ad den blå luft.
Hvor havde du forestillet dig at pengene til udviklingen skal komme fra? et træ med penge som blade?
#19
Hos tdc falder datahastigheden når du passerer de 10GB/md men ellers er du ikke begrænset af mængden.
#28
Han ved vist ikke helt hvad han taler om :)
Lige så snart du ringer ud af nettet skal du lægge interconnect afgifter oveni. Desuden med den udbygning der er af nettet i øjeblikket - både 3G og moderniseringen af CS core nettet, som er under udskiftning i øjeblikket(TDC har postet 3 milliarder kroner i det. Den udgift skal jo tjenes ind igen.)
Det kan godt være at den reelle kostpris af kaldet er 10 øre - minut for minut, men der er altså ret store investeringer der skal afskrives.
Han ved vist ikke helt hvad han taler om :)
Lige så snart du ringer ud af nettet skal du lægge interconnect afgifter oveni. Desuden med den udbygning der er af nettet i øjeblikket - både 3G og moderniseringen af CS core nettet, som er under udskiftning i øjeblikket(TDC har postet 3 milliarder kroner i det. Den udgift skal jo tjenes ind igen.)
Det kan godt være at den reelle kostpris af kaldet er 10 øre - minut for minut, men der er altså ret store investeringer der skal afskrives.
fl4f (6) skrev:Er det ikke reklame det her?
de fordobbler de fleste af deres priser, saa reklame er det vel ikke
Snoop (27) skrev:Mindsteprisen på 10 kr. er alt lagt sammen (tale, data, sms og mms)
Ikke noget der betyder det store
det ved jeg da ikke. jeg valgte deres abonnoment paa det grundlag, at det ikke kostede mig et abonnoment naar jeg har et forbrug paa ca 5kr/maaneden- den aendring her vil mindst fordobble mine udgifter.
/stone
#19: De 10gb er en blød grænse hvor 3 forbeholder sig retten til at lukke, men ikke automatisk gør det.
Skal man kun bruge det engang imellem har både TDC og 3 allerede en løsning hvor man betaler når man vil bruge det (Man kan ved 3 nå betalings siden igennem modemmet selvom der ikke er en aktiv aftale).
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Abonnement/Prem...
Man skal selv have modem, eller betale 999kr.
149kr i oprettelse inkl. første uge.
Derefter 29kr per dag eller 149kr per uge man har kortet aktiveret, sidst jeg brugte det skulle man betale med kort på deres interface for at åbne op.
Ville være rart hvis det blev lavet så man fik en regning istedet og med automatisk aktivering, så det kunne fungere som backup for server eller lign...
Skal man kun bruge det engang imellem har både TDC og 3 allerede en løsning hvor man betaler når man vil bruge det (Man kan ved 3 nå betalings siden igennem modemmet selvom der ikke er en aktiv aftale).
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Abonnement/Prem...
Man skal selv have modem, eller betale 999kr.
149kr i oprettelse inkl. første uge.
Derefter 29kr per dag eller 149kr per uge man har kortet aktiveret, sidst jeg brugte det skulle man betale med kort på deres interface for at åbne op.
Ville være rart hvis det blev lavet så man fik en regning istedet og med automatisk aktivering, så det kunne fungere som backup for server eller lign...
#30 Der er i forvejen et minimum på 5 kr. De kalder det bare et "Inaktivitetsgebyr". Så det vil være en fordobling for alle, lige på det punkt.
Derudover koster MMS 1 kr, og stiger til 2 kr pr 1/3-09, så også her er en fordobling. Den synes jeg er straks værre, og det vil nok også ramme langt flere, mig selv inkluderet.
Forbrug på et nummer skal udgøre mindst 5 kr. pr. mdr. Er forbruget under denne grænse, suppleres forbruget med et gebyr op til 5 kr. Forbruger du eks. 2 kr. i en måned, trækkes der 3 kr.
Derudover koster MMS 1 kr, og stiger til 2 kr pr 1/3-09, så også her er en fordobling. Den synes jeg er straks værre, og det vil nok også ramme langt flere, mig selv inkluderet.
Så er jeg straks mere rolig. Læste det i første omgang som en taksering af et minimum af den enkelte service.Snoop (27) skrev:#21: Mindsteprisen på 10 kr. er alt lagt sammen (tale, data, sms og mms)
Ikke noget der betyder det store. Det er nok mere for at folk ikke bare har numre til at ligge (som bibob måske skal betale for)
#30 Jeg har samme problem med mindsteprisen. Jeg bruger min telefon ret begrænset og fandt det fint at det så kostede 60 kroner om året at holde den i live. Det samme problem har mine forældre også - de bruger den kun som redskab i nødsituationer. Her er Bibobs ændring ret nedern.
For det andet så skal Bibob have en verbal lussing for deres dårlige oplysningspraksis. Et man mailer ikke en ændring af abonnementsvilkår ud i et nyhedsbrev (jeg i forvejen har nægtet at modtage). Det er dårlig stil at kalde headeren i mailen "BiBoB - Nyhedsbrev" når indeholdet faktisk omhandler abonnementsændringer med prisstigninger til følge!!! Jeg tolker det som en klar overtrædelse af markedsføringslovens paragrag 6 om uønsket digital markedsføring aka. SPAM.
Dernæst står der selvfølgelig linjen "Dette nyhedsbrev er sendt til alle vores kunder da det indeholder en opdatering af vores priser." i mailen. Men i stedet for nøgternt at gøre klart hvad de består i, tvinger i mig til at downloade en vedhæftet pdf-reklame for jeres produkter. ARGH DOLPH fra Forbrugerrådet vil helt sikkert give jer død med kølle for den tolkning af markedsføringsloven. Det er et grimt forsøg på at skjule de essentielle oplysninger. Øv for helvede Bibob.
For det andet så skal Bibob have en verbal lussing for deres dårlige oplysningspraksis. Et man mailer ikke en ændring af abonnementsvilkår ud i et nyhedsbrev (jeg i forvejen har nægtet at modtage). Det er dårlig stil at kalde headeren i mailen "BiBoB - Nyhedsbrev" når indeholdet faktisk omhandler abonnementsændringer med prisstigninger til følge!!! Jeg tolker det som en klar overtrædelse af markedsføringslovens paragrag 6 om uønsket digital markedsføring aka. SPAM.
Dernæst står der selvfølgelig linjen "Dette nyhedsbrev er sendt til alle vores kunder da det indeholder en opdatering af vores priser." i mailen. Men i stedet for nøgternt at gøre klart hvad de består i, tvinger i mig til at downloade en vedhæftet pdf-reklame for jeres produkter. ARGH DOLPH fra Forbrugerrådet vil helt sikkert give jer død med kølle for den tolkning af markedsføringsloven. Det er et grimt forsøg på at skjule de essentielle oplysninger. Øv for helvede Bibob.
#29:
Og derfor får vi heller ikke taletiden til 10 øre men et vist multipla heraf, varierende fra ~3-20 alt afhængigt af abonnementstype.
Så alt over 10 øre i minutpris er indtjening, hvoraf man som virksomhed sædvanligvis skal dække sine udgifter, herunder inverstering i nyt.
Og derfor får vi heller ikke taletiden til 10 øre men et vist multipla heraf, varierende fra ~3-20 alt afhængigt af abonnementstype.
Så alt over 10 øre i minutpris er indtjening, hvoraf man som virksomhed sædvanligvis skal dække sine udgifter, herunder inverstering i nyt.
Det er sikkert nævnt før, men hold kæft hvor blev jeg knotten da jeg fandt ud af de har lavet en fordobling af prisen for data.
Men smart forretningsmodel. Lok så mange får ind i folden som muligt og derefter malke dem. Utroligt man kan det i grunden :-/
Men smart forretningsmodel. Lok så mange får ind i folden som muligt og derefter malke dem. Utroligt man kan det i grunden :-/
Prisstigning Varsling
Bibob kunne vel lige så godt skrive at de varslede prisstigninger pga. investorerne nu vil til at have penge i kassen. Finanskrisen spiller måske lidt ind eller også er Frank Rasmussen ved at blive en gammel grådig gnier. :-)
99,99 procent af alle Bibob kunder vil føle at det her er en prisstigning, dog ikke så stor, men alligevel et irritationsmoment. For få måneder siden blev det jo også tillagt et gebyr for udenlandstelefoni. Jeg vil da personligt overveje, om jeg vil anbefale Bibob til andre.
Jeg vil gætte på at Bibob’s kunder igen vil blive taberne af dette her. Lidt lige som Anders Fogh Rasmussen har sagt om at en dårlig nyhed skal pakkes ind i 3 gode nyheder. Frank Rasmussen har så valgt at bringe én god nyhed: 49,- for 1000mb data pr. måned de første par måneder og 3 dårlige nyheder: Prisstigning på 100 % på MMS, Data og minimumsforbrug et pr. måned fra hhv. 1 kr. til 2 kr. pr. MMS, 1 kr. til 2 kr. pr MB og fra 5 kr. til 10 kr., førpriser som Frank Rasmussen har undladt i seneste Nyhedsbrev til os kunder. Jeg tror sku at efternavnet spiller et puds.
Bibob kunne vel lige så godt skrive at de varslede prisstigninger pga. investorerne nu vil til at have penge i kassen. Finanskrisen spiller måske lidt ind eller også er Frank Rasmussen ved at blive en gammel grådig gnier. :-)
99,99 procent af alle Bibob kunder vil føle at det her er en prisstigning, dog ikke så stor, men alligevel et irritationsmoment. For få måneder siden blev det jo også tillagt et gebyr for udenlandstelefoni. Jeg vil da personligt overveje, om jeg vil anbefale Bibob til andre.
Jeg vil gætte på at Bibob’s kunder igen vil blive taberne af dette her. Lidt lige som Anders Fogh Rasmussen har sagt om at en dårlig nyhed skal pakkes ind i 3 gode nyheder. Frank Rasmussen har så valgt at bringe én god nyhed: 49,- for 1000mb data pr. måned de første par måneder og 3 dårlige nyheder: Prisstigning på 100 % på MMS, Data og minimumsforbrug et pr. måned fra hhv. 1 kr. til 2 kr. pr. MMS, 1 kr. til 2 kr. pr MB og fra 5 kr. til 10 kr., førpriser som Frank Rasmussen har undladt i seneste Nyhedsbrev til os kunder. Jeg tror sku at efternavnet spiller et puds.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.