mboost-dp1
Hvad laver du dog?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#ved ikke hvad der gik galt med den anden tråd#
Hej, jeg uddannet elektriker, nu studere til E-ingenør på HIH
Hvad laver DU til daglig for at tjene til føden, og alle de fede gadgets du skal ha råd til?
(synes det kunne være interresant at vide hvad folk her på NEWZ-RAILGUN-MACNATION var involverede i som intjeningskilde)
Hej, jeg uddannet elektriker, nu studere til E-ingenør på HIH
Hvad laver DU til daglig for at tjene til føden, og alle de fede gadgets du skal ha råd til?
(synes det kunne være interresant at vide hvad folk her på NEWZ-RAILGUN-MACNATION var involverede i som intjeningskilde)
Som lærling har jeg ingen problemer... 11k kr om måneden før skat holder mig fint i gang :-)
Men ellers tager de fleste hvis et part-time job, som kasseassistent eller lign.
Personligt havde jeg 30.000 kr på min konto da jeg startede på datalogi i Århus (som jeg efter et år stoppede med), så jeg kunne fint leve på SU.
Men ellers tager de fleste hvis et part-time job, som kasseassistent eller lign.
Personligt havde jeg 30.000 kr på min konto da jeg startede på datalogi i Århus (som jeg efter et år stoppede med), så jeg kunne fint leve på SU.
BurningShadow (5) skrev:Jeg laver DVD skiver (selve skiven, med data).
Og han gør det uden maskiner! Kun med en lille fil og håndridsedims har han til rådighed! :P
----
Jeg studere Medialogi, og ellers nasser jeg på familie, kæreste og venner som desværre snart er en fuldtidsbeskæftigelse :(
Skal dog til samtale her om en uge... til et rigtig job!
MiniatureZeus (6) skrev:Og han gør det uden maskiner! Kun med en lille fil og håndridsedims har han til rådighed! :P
Jeps, én ting er helt sikkert, jeg bruger ikke 2x sådan en fætter her.
9-17 man-fre er jeg IT Manager på et reklamebureau, aften/nat/weekend arbejder jeg som: Grafiker, illustrator, fotograf, DTP’er, tegner, designer, webmaster, teknikker, opfinder, IT-medarbejder, IT-supporter, infrastructure analyst, IT manager osv...
Bare kom til mig hvis I har noget der skal laves...
Jeg studerer anstrakte koncepter som f.eks. kvantiteter, strukturer og rum, og det får jeg en fyrstelig SU for.
Stud.cand.it ITKO, og i fuld gang med mit speciale. Skulle godt nok have været færdig før sommerferien, men der kom så lidt i vejen.
Udover det, har jeg flere forskellige jobs, der dog har det tilfælles, at intet af det er rent mange timer:
* Rengøring på det lokale jobcenter
* IT hjælp for xx antal mennesker
* Tilkaldevagt i det lokale kulturhus
* Børnemishandler når diverse forældre ikke selv har tid til at mishandle deres børn :-P
Udover det, har jeg flere forskellige jobs, der dog har det tilfælles, at intet af det er rent mange timer:
* Rengøring på det lokale jobcenter
* IT hjælp for xx antal mennesker
* Tilkaldevagt i det lokale kulturhus
* Børnemishandler når diverse forældre ikke selv har tid til at mishandle deres børn :-P
3214N (10) skrev:9-17 man-fre er jeg IT Manager på et reklamebureau, aften/nat/weekend arbejder jeg som: Grafiker, illustrator, fotograf, DTP’er, tegner, designer, webmaster, teknikker, opfinder, IT-medarbejder, IT-supporter, infrastructure analyst, IT manager osv...
Skulle altså lige læse dit indlæg 2 gange, før jeg fangede at der ikke stod "Opfinder IT-medarbejdere...!
Læser til Datamatiker, samtidig med at jeg arbejder for en flisecenter hvor jeg. Pakker varer, bestiller varer, udbringer varer, sælger varer og er administrator på deres økonomistyringssystem. Jeg er den eneste i virksomheden som har mere en "bruger-erfaring" med computere så der er sgu nok at lave..
Så 37 timer i skole (lektier inkl.) og derefter 20 timer på arbejde hver uge.. Det sætter sine præg i energien.. :D
Så 37 timer i skole (lektier inkl.) og derefter 20 timer på arbejde hver uge.. Det sætter sine præg i energien.. :D
Jeg arbejder til dagligt på Dansk Supermarkeds Centrallager i Højbjerg, hvor jeg er med i "The Dream Team" som sørger for at alle de Danske føtex- og BILKA-butikker får deres food-varer - så I dermed kan købe samt forbruge dem. Udover det er jeg freelance IT-alt-muligt-mand.
Som der står på min profil, er jeg gammel IT-konsulent.
Kunne dog ikke klare det stillesiddende arbejde, så jeg har valgt at uddanne mig til SOSU-Assistent og eventuelt videre til Fysioterapeut eller sygeplejer.
Kunne dog ikke klare det stillesiddende arbejde, så jeg har valgt at uddanne mig til SOSU-Assistent og eventuelt videre til Fysioterapeut eller sygeplejer.
#24 Det er jo stort set også det sammen, jeg mener om det er en computer eller en pensionist som skal have kunstigt åndedræt er jo underordnet, det er bare nogle lidt anderledes knapper man skal trykke på! :P
Gymnasiet, STX, samfundsvidenskabelig linje. Det er jo pisse fedt i den her periode i 2.g, hvor der ikke er særlig mange lektier og lange afleveringer, og iøvrigt SLET ingen lortefag som oldtidskundskab og spansk, hvor vores spansklærer heldigvis IKKE er en megaluder.
Ellers er det da meget fedt, får da en god SU og sådan. Man skal jo huske at se de positive sider aflivet skolegangen :)
Ellers er det da meget fedt, får da en god SU og sådan. Man skal jo huske at se de positive sider af
Går på HTX uden at få SU, fordi jeg kun er 16...
Og har det nemmeste job herinde! :D
En af min mors veninder arbejder om natten, så de fleste aftener kommer jeg over, sover, giver ham mad og følger ham i børnehave :P
Får faktisk penge for at sove :D
Og har det nemmeste job herinde! :D
En af min mors veninder arbejder om natten, så de fleste aftener kommer jeg over, sover, giver ham mad og følger ham i børnehave :P
Får faktisk penge for at sove :D
Jeg er matematisk gymnasiestuderende i 2g, lever på SU og nasser på staten såvel som på supermarkedernes containere.
Lige nu sidder jeg og laver dansk-historie opgave om det københavnske bombardement i 1807, og føler på en måde, at jeg spilder min lørdag.
Lige nu sidder jeg og laver dansk-historie opgave om det københavnske bombardement i 1807, og føler på en måde, at jeg spilder min lørdag.
Jeg læser datalogi på KU og lever af SU og en opsparing (som jeg dog ikke har haft brug for indtil videre). Jeg har pt ikke noget job.
æhh, laver?
troller.. ?
ej. Er startet på gymnasiet i år, så når mit grundforløb er slut starter min linje med matematik og fysik på A niveau. Derudover dyrker jeg lidt sport og slacker* resten af tiden, ud over et par timer nogle travle lørdage af og til i et lille pølsehus.
*I ved; gamer, trolder, venner, fest osv. osv.
troller.. ?
ej. Er startet på gymnasiet i år, så når mit grundforløb er slut starter min linje med matematik og fysik på A niveau. Derudover dyrker jeg lidt sport og slacker* resten af tiden, ud over et par timer nogle travle lørdage af og til i et lille pølsehus.
*I ved; gamer, trolder, venner, fest osv. osv.
Jeg arbejder i øjeblikket på en mega skodfabrik hvor hver mand bliver tvnget til at arbejde for tre, og det er tilmed til en skodløn. Jeg sætter halvdelen af min løn ind på en opsparingskonto, og den anden halvdel går til mit temmeligt høje forbrug ;-)..
Til foråret vil jeg søge om optagelse på Roskilde Universitet, hvor jeg vil læse enten Det humanistiske basissstudium eller Den humanistisk teknologiske basisstudium, for derefter at læse videre til noget der hedder kulturmiljø, for forhåbentligt til sidst at ende med job som landskabsarkitekt :-)
Til foråret vil jeg søge om optagelse på Roskilde Universitet, hvor jeg vil læse enten Det humanistiske basissstudium eller Den humanistisk teknologiske basisstudium, for derefter at læse videre til noget der hedder kulturmiljø, for forhåbentligt til sidst at ende med job som landskabsarkitekt :-)
Hmm, hvordan skal man sige det...
Jeg laver frameworks, standarder, værktøjer osv. til at lave software, som bliver brugt til at drive ca. 15 danske banker med.
Dvs. jeg laver det, som man bruger til at lave det, som man bruger til at lave bank-forretninger med.
Og så giver jeg også support og rådgivning til udviklere. (Dvs. jeg supporter de værktøjer jeg er med til at lave (eller downloade), og rådgiver om softwareudvikling generelt.)
Jeg arbejder næsten udelukkende med ting til dem, som koder i Java.
Jeg laver frameworks, standarder, værktøjer osv. til at lave software, som bliver brugt til at drive ca. 15 danske banker med.
Dvs. jeg laver det, som man bruger til at lave det, som man bruger til at lave bank-forretninger med.
Og så giver jeg også support og rådgivning til udviklere. (Dvs. jeg supporter de værktøjer jeg er med til at lave (eller downloade), og rådgiver om softwareudvikling generelt.)
Jeg arbejder næsten udelukkende med ting til dem, som koder i Java.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.