mboost-dp1

For helvede jeg hader Windows.

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
17. jan. 2009 15:17
fidomuh (48) skrev:

Det er dig der paastaar det "kan vaere smart", jeg bekraefter blot den oprindelige opretter i at det ER idiotisk.

Og jeg er skam skiftet til alt andet end Windows hvor det kan lade sig goere, det betyder stadig ikke, at man ikke kan kommentere paa daarlige ting i et produkt.
Jeg har ikke påstået det er smart, jeg har sagt det er nødvendigt..

fidomuh (48) skrev:
Du burde laere at laese kontekst.
Det er ikke mig der koerer en update, det goer windows selv - eller WSUS miljoeet.
WSUS miljøet er jo igen IT afdelingen der er en flok klaphatte hvis de gennemtvinger en reboot..

Når update processen er færdi får du heller ikke kun 5 min, du får op til flere advarsler hvor der slet ikke er nedtælling på!

Hvordan klikker jeg "vent" naar jeg sidder og skider?
Du klikker vent lige efter updaten er fuldført - igen, du får op til flere advarsler uden den tæller ned..

Og hvorfor genstarter den uden at gemme mit shit, hvis jeg ikke sidder ved maskinen
Hvad så hvis den gemmer noget som ikke skulle have været gemt? Så kan du brokke dig over det ja..

Saa genstarter den.
Medmindre vi altsaa koerer forskellige udgaver af Windows XP SP3? :)
Nej? Der kommer stadig flere advarsler inden advarslerne med nedtælling starter..

Det betyder det samme som det goer i MS' verden, samt i alle andre OS' verdener?
"Genstart naar brugeren beder om det".
Så er det jo åbenbart ikke det samme som i MS' verden ;)

Dog mener MS i Windows XP SP3 at det betyder "Gennemtving reboot efter 15 minutter", hvilket i jo saa stadig proever at argumentere for er smart.
Ja, efter utallige advarsler uden nedtælling..

De gennemtvinger en update - hvilket er rigeligt smart.
Det er windows klienten selv der rebooter.
Det er updaten der beder Windows genstarte...

Derfor skal den stadig ikke reboote af sig selv.
Alle andre OS ( MS OS inkl. ) kan finde ud af det, hvorfor kan XP SP3 ikke? :)
Og XP pre-SP2 kunne ogsaa godt.. :)
Fordi der sidder IT-amøber der ikke fatter at de ikke kan holde deres computer kørene i 2 år og tro den opdateret..

Reboot er i rigtig mange tilfaelde, en del af en update.
Det er ikke problemet.
Problemet er at du synes det er en god ide at Windows rebooter automatisk.
Det er jo fordi folk ikke fatter at deres computer ikke er opdateret før den har genstartet, at det her er blevet lavet..

Men som sagt tidligere, hvis du kan argumentere for at det er en god ide, saa goer det endelig.
Jeg har endnu ikke set een eneste situation, hvor det er smart at genstarte automatisk.
Jeg har ellers skrevet flere gange hvorfor, men det undlader du at kommentere :)

Måtte lige update min vmware for at du kan se meddelsen man starter med at få når man har opdateret: http://i41.tinypic.com/153lk6a.jpg

Den meddelse kan stå i flere dage uden at computeren genstarter.....
Gravatar #52 - RAJensen
17. jan. 2009 15:19
fidomuh (48) skrev:

3. Lade vinduet helt værre og køre videre som om intet var sket.. Jeg har kørt flere dage efter en update uden at den har generet mig, blot fordi jeg lod vinduet være..

Der er nu også min oplevelse. Jeg har ikke oplevet at der er "Count Down", så hvis jeg ikke kvittere, så bestemmer Windows. Enten siger man "Skrid" indtil man bliver træt af det, så ignorere man den bare. Når jeg så lukker ned, så skal den lige gøre arbejdet færdigt.
Undskyld jeg spørger, men kan problemet ikke være opstået som følge af "Fejl 40"???
Gravatar #53 - fidomuh
17. jan. 2009 15:24

Jeg har ikke påstået det er smart, jeg har sagt det er nødvendigt..

Okay, saa lad os tage den istedet.
Hvorfor er det noedvendigt at gennemtvinge en genstart?
Fordi der sidder IT-amøber der ikke fatter at de ikke kan holde deres computer kørene i 2 år og tro den opdateret..
Men selv for disse "amoeber" ( det maa saa vaere #0 ? :) ) vil det vaere irriterende og idiotisk.
Hvorfor ikke blot lave en reminder som IKKE automatisk genstarter ?

Hvorfor er det noedvendigt at gennemtvinge et reboot?

WSUS miljøet er jo igen IT afdelingen der er en flok klaphatte hvis de gennemtvinger en reboot..
Når update processen er færdi får du heller ikke kun 5 min, du får op til flere advarsler hvor der slet ikke er nedtælling på!

Jeg er ked af at sige det, men saa maa Windows vaere ganske inkonsekvent paa tvaers af installationer.

Jeg faar 2 muligheder:
1: Reboot nu.
2: Reboot senere.

Samtidig koerer der en 5 minutters nedtaelling, og hvis jeg ikke faar klikket "reboot senere", saa goer den det helt automatisk.

Ja, efter utallige advarsler uden nedtælling..

Jeg faar ingen advarsler uden nedtaelling.
Skal vi gaette paa at det er fordi vi snakker om forskellige typer af updates?

Eftersom det ikke er alle updates der er lige kritiske, kunne det vel taenkes at det kun er ved "meget kritiske" updates at den giver dig count-down med det samme.

Jeg mindes ogsaa at man tidligere kunne vaelge "remind me in 4 hours", fx., hvilket jeg ikke oplever mere.. :(

Så er det jo åbenbart ikke det samme som i MS' verden ;)

Joda, MS har jo aendret virkemaaden i baade Vista og Windows 7.

Nej.
Gravatar #54 - brokz
17. jan. 2009 15:33
Kan i to ikke bare adde hinanden på MSN/AIM whatever og fri os fra jeres latterlige diskussioner..
Gravatar #55 - Magten
17. jan. 2009 15:36
fidomuh (53) skrev:
Okay, saa lad os tage den istedet.
Hvorfor er det noedvendigt at gennemtvinge en genstart?
Nu må du stoppe og så læse hvad jeg skriver, jeg gider ikke blive ved med at gentage mig selv..

Men selv for disse "amoeber" ( det maa saa vaere #0 ? :) ) vil det vaere irriterende og idiotisk.
Muligvis, men det er jo den eneste måde at sikre deres computer er opdateret på.. Og nej, det er ikke #0, det er #0's IT afd ;)

Jeg er ked af at sige det, men saa maa Windows vaere ganske inkonsekvent paa tvaers af installationer.
Jeg faar 2 muligheder:
1: Reboot nu.
2: Reboot senere.
Samtidig koerer der en 5 minutters nedtaelling, og hvis jeg ikke faar klikket "reboot senere", saa goer den det helt automatisk.
Så du får ikke den advarsel jeg edit'ede min post med? Det virker højst besynderligt...

Jeg faar ingen advarsler uden nedtaelling.
Skal vi gaette paa at det er fordi vi snakker om forskellige typer af updates?
Eftersom det ikke er alle updates der er lige kritiske, kunne det vel taenkes at det kun er ved "meget kritiske" updates at den giver dig count-down med det samme.
Jeg mindes ogsaa at man tidligere kunne vaelge "remind me in 4 hours", fx., hvilket jeg ikke oplever mere.. :(
Den update jeg lige installerede og tog screenshot af, det var den kritiske fra midten af december, og jeg fik ingen nedtælling..

Brokz (54) skrev:
Kan i to ikke bare adde hinanden på MSN/AIM whatever og fri os fra jeres latterlige diskussioner..
Klikker du på alle links du ser siden føler dig tvunget til at læse den her tråd?
Gravatar #56 - brokz
17. jan. 2009 15:36
Ja, det gør jeg.
Gravatar #57 - Magten
17. jan. 2009 15:37
Der må være gode reklamepenge i at have dig surfende så :)
Gravatar #58 - fidomuh
17. jan. 2009 15:39

Kan du ikke lade vaere med det saa?

Det er et frit debat forum, hvis du ikke kan lide det, kan du jo holde dig vaek :)

For lige at skaere vores quote-wars lidt ned:

Det virker generelt ret besynderligt ja.
Jeg faar den konstant ( saafremt jeg skal genstarte efter en update ), jeg tjekkede lige og den installede noget non-critical - og gav mig alligevel en timer.

Det virker noget ukonsistent, for at sige det mildt.
Ikke at det goer det bedre, imo.

Men jeg ser stadig ikke noedvendigheden af at gennemtvinge en reboot..
Der maa vi saa vaere uenige :)
Gravatar #59 - brokz
17. jan. 2009 15:39
Nææ, det er en bot der gør det for mig så jeg slipper for typer som dig.
Gravatar #60 - Magten
17. jan. 2009 15:41
Det var et rent quote-helvede ellers :P

Men så forstår jeg da udemærket godt at det er et problem, hvis nogle ikke får muligheden for at vælge uden en timer..

Hvad jeg så ikke forstår er hvorfor den timer ikke er her, eller omvendt :D
Gravatar #61 - terracide
17. jan. 2009 15:53
Opgrader jeres IT-afdeling...
Gravatar #62 - RAJensen
17. jan. 2009 16:01
Jeg finder dit indlæg ude af tråd med tråden!!
Hvis de ikke skal have lov til at debattere "Jeg hader Windows vs. I do Not", hvor skal de så debattere det henne???
Gravatar #63 - Windcape
17. jan. 2009 21:17
Magten (47) skrev:
Hvis det er privat, så har man selv bedt den om at håndtere sine updates, hvilket den så gør.
Nej, det er desværre standard indstillinger. Hvilket jo er hele problemet der ligger grund til diskussionen.

fidomuh (50) skrev:
Jeg synes dog ikke at Vista er en opgradering vaerd paa arbejdet, naar det eneste problem vi ser med XP, er dette :P
Medmindre man arbejder med Silverlight / WTF i .NET 3.5, så er der ingen grund overhovedet til at kører vista på en workstation.

(Overstående er grunden til jeg opgraderede.)
Gravatar #64 - BurningShadow
17. jan. 2009 21:32

Det er direkte løgn.
Gravatar #65 - zin
17. jan. 2009 21:45
#64: Det kommer an på indstillinger i operativ systemet. Nogle får ingen nedtælling (mig deriblandt, mens jeg stadig brugt XP), andre får 5 minutter, nogle mere.
Gravatar #66 - Magten
17. jan. 2009 23:08
BurningShadow (64) skrev:

Det er direkte løgn.
Du kan jo prøve at se screenshot'et jeg tog efter update, og så komme og sige det igen..

Men hvor sætter man det så? Jeg har aldrig sat indstillinger om at den ikke skulle komme med nedtælling :/
Gravatar #67 - fidomuh
18. jan. 2009 01:21

Neither have I.

Har du sat den til automatisk at installere updates ?
Det har (havde) jeg, hvilket nok goer udslaget.
Gravatar #68 - Cutepuppy
18. jan. 2009 02:13
"If you are an administrator for your computer, you can delay the restart. Otherwise, Windows notifies you and then restarts your computer for you so the updates can begin to help protect your computer. It is always a good idea to save your work frequently, and to remind other users of your computer to save their work, especially before scheduled installation times."

Den burde ikke lave nogen nedtælling hvis du er admin, dog aner jeg en lille mulighed i at hvis dit automatiske installations tidspunkt er midt i arbejdstiden så kunne den måske lave nedtælling, så det bedste bud er at flytte tidspunktet til uden for arbejdstiden hvorefter den vil installere det næste gang du logger på og uden en nedtælling.

Jeg gad ikke teste det, men jeg er af den opfattelse at det er sådan det fungerer.
Gravatar #69 - BurningShadow
18. jan. 2009 02:59

Ahh, så dem der påstår at der ikke er nedtælling, er de samme som dem der tror at man altid skal være logget ind med admin rettigheder... Interessant...
Gravatar #70 - zin
18. jan. 2009 19:45
#66: Det er sat i registry et eller andet sted. Men jeg kan ikke huske hvor. :-)
// EDIT: Muligvis i LGPO'er. Check evt. gpedit.msc
Gravatar #71 - RAJensen
22. jan. 2009 20:08
Oohh..
Jeg har altid kørt mine XP maskiner som administrator, der er nok derfor at jeg ikke har set nedtælling eller den bare har restartet.
Kun at den vil genstarte og jeg siger senere...igen...igen...igen indtil jeg bare vil have fred og genstarter!
Windows vinder ikke bare hver gang - men hver evig eneste gang!
;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login