mboost-dp1
For helvede jeg hader Windows.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Her sidder man og arbejder med en videofil på 50gb.
Den skal renderes om, og så efterfølgende afleveres så folk kan arbejde videre med den.
Men hvad gør windows, med 1 time tilbage. Så begynder den at sige. Hey, du skal genstarte nu.
Jeg siger self nej.
Men den kommer igen, og igen, og igen..
Da jeg har jo meget andet arbejde der skal laves, og kun en skærm med en CPU switch. Så hører jeg lige pludselig... Windows lukke tonen...!
ALT cpu tiden er spildt.
Og jeg skal starte forfra, hvilket betyder at andet arbejde jeg har som prioritet må skubes til side.
Hvem fanden er den idiot der har lavet det totalt irriterende designvalg at hvis pc'en mener den skal genstarte. Så har du intet at sige.
Jeg fucking hader windows.
Den skal renderes om, og så efterfølgende afleveres så folk kan arbejde videre med den.
Men hvad gør windows, med 1 time tilbage. Så begynder den at sige. Hey, du skal genstarte nu.
Jeg siger self nej.
Men den kommer igen, og igen, og igen..
Da jeg har jo meget andet arbejde der skal laves, og kun en skærm med en CPU switch. Så hører jeg lige pludselig... Windows lukke tonen...!
ALT cpu tiden er spildt.
Og jeg skal starte forfra, hvilket betyder at andet arbejde jeg har som prioritet må skubes til side.
Hvem fanden er den idiot der har lavet det totalt irriterende designvalg at hvis pc'en mener den skal genstarte. Så har du intet at sige.
Jeg fucking hader windows.
#1: Heldigvis har de ændret på det i Windows 7.
Det, du beskriver der, og så fokushåndtereingen (man sidder og skriver, og pludselig skriver man videre i en popup) er det, der irriterer mig mest i Windows.
Jeg har løst problemet du nævner ved at slå automatisk opdatering fra.
Det, du beskriver der, og så fokushåndtereingen (man sidder og skriver, og pludselig skriver man videre i en popup) er det, der irriterer mig mest i Windows.
Jeg har løst problemet du nævner ved at slå automatisk opdatering fra.
Norrah, det er derfor man slår automatiske opdateringer fra, sådan at den kun henter dem, men ikke installerer dem.. Så behøver du ikk sidde og lege vagthund hvert 5. minut fordi den vil genstarte, du kan installerer når du vil, og hvis du glemmer det, så installerer den opdateringer når du slukker :-)
Et lille råd til næste gang :-P
Et lille råd til næste gang :-P
Sjovt som du siger det... Jeg har en Genstart Windows nu/Senere der spammer mig lige nu. Og jeg har ikke tid til genstart. Får dem frem ca hvert 5 min... Gr!
Nårh ja, Også sad man lige og spillede på sin computer, også blir man afbrudt lige midt i sit spil. BARE fordi den lige ville minde mig om min sikkerhed på computeren.... I MIT SPIL!!! ARGH!
Sjovt som du siger det... Jeg har en Genstart Windows nu/Senere der spammer mig lige nu. Og jeg har ikke tid til genstart. Får dem frem ca hvert 5 min... Gr!
Nårh ja, Også sad man lige og spillede på sin computer, også blir man afbrudt lige midt i sit spil. BARE fordi den lige ville minde mig om min sikkerhed på computeren.... I MIT SPIL!!! ARGH!
Jeg får også den pop-up boks - men jeg kan i rullemenuen vælge forskellige tider.. Den maksimale er 4 timer.. Det giver ekstra luft..
Jeg får også den pop-up boks - men jeg kan i rullemenuen vælge forskellige tider.. Den maksimale er 4 timer.. Det giver ekstra luft..
#9 Sidder du ved arbejdscomputer? Så burde den da ikke gøre det? Nu ved jeg self ikke med jer, men ude hos mig kører opdateringer via server, og folk bliver ikke promtet for et genstart (vi har nogle VIRKELIG dumme mennesker derude), så de kommer ind når folk slukker deres PC når de går om aftenen.. Det er da klart at foretrække så folk ikke mister arbejde..
#10 Når ja, men det er jo forholdsvist normalt i Århus jo :-P Eller, hvilke fisk regner det med???? :D
#10 Når ja, men det er jo forholdsvist normalt i Århus jo :-P Eller, hvilke fisk regner det med???? :D
terracide (13) skrev:Er jeg den eneste der finder det besynderligt at en PICNIC fejl skydes på operativsystemet?
Ateo - /facepalm...
Det er en windows funktion at den selv genstarter hvis du ikke trykker på "vent til senere".. Så klart den skydes på OS.. Men havde det ikke været en arbejdsPC tror jeg nok det havde været fjernet :>
Nu kan det jo supernemt slås fra.. Når man beder computeren gøre det automatisk, så beder man lidt selv om det? :)fidomuh (17) skrev:#13
Det er altsaa brugerens skyld at Windows er designet saaledes at den genstarter din computer automatisk? o.O
Du er serioest virkelighedsfjerne nogen gange Terra :)
Bortset fra at MS / Windows anbefaler dette ved installationen og den kommer op og brokker sig hvert 3. minut hvis du ikke har slaaet det til?
Hvor slaar jeg automatisk genstart fra?
Nej.
Jeg har ikke bedt den om at genstarte automatisk.
Faktisk gjorde den det heller ikke selvom automatiske opdateringer var slaaet til, foer SP2.
Men jeg kan selvfoelgelig godt se at det er brugerens skyld OS'et er designet saadan.
UAC er jo ogsaa brugerens skyld i Vista! Man kan bare slaa sikkerheden fra!
Hey, lad os slaa passwords fra samtidigt! :)
Bortset fra at MS / Windows anbefaler dette ved installationen og den kommer op og brokker sig hvert 3. minut hvis du ikke har slaaet det til?
Nu kan det jo supernemt slås fra..
Når man beder computeren gøre det automatisk, så beder man lidt selv om det? :)
Nej.
Faktisk gjorde den det heller ikke selvom automatiske opdateringer var slaaet til, foer SP2.
Men jeg kan selvfoelgelig godt se at det er brugerens skyld OS'et er designet saadan.
UAC er jo ogsaa brugerens skyld i Vista! Man kan bare slaa sikkerheden fra!
Hey, lad os slaa passwords fra samtidigt! :)
Forhelvede terra.
Det er jo ikke fordi du er dum.
Det virker endda som om dine brikker gøre ganske fint, til tider.
Men nogle gange er dine holdninger altså helt uden empati.
Korrekt, jeg kan bare slå det fra.
Men nogle gange så får man en ny pc, eller man har behov for den holder sig selv up to date.. og så er det slået til.
Og det faktum at man kan slå det "helt" fra. Ændre ikke på at det er en totalt idiotisk ide, at man ikke kan udskyde et genstart.
Det er jo ikke fordi du er dum.
Det virker endda som om dine brikker gøre ganske fint, til tider.
Men nogle gange er dine holdninger altså helt uden empati.
Korrekt, jeg kan bare slå det fra.
Men nogle gange så får man en ny pc, eller man har behov for den holder sig selv up to date.. og så er det slået til.
Og det faktum at man kan slå det "helt" fra. Ændre ikke på at det er en totalt idiotisk ide, at man ikke kan udskyde et genstart.
Hvad der bliver anbefalet og hvad der virker bedst for den enkelte er langt fra altid det samme...fidomuh (22) skrev:Bortset fra at MS / Windows anbefaler dette ved installationen og den kommer op og brokker sig hvert 3. minut hvis du ikke har slaaet det til?
fidomuh (22) skrev:
Nej.
Det hænger sammen med automatisk opdatering, fordi hr og fru jensen ikke fatter en brik af computere..
Det er jo ikke for sjov MS laver det sådan, det er jo fordi der sidder tosser der ikke fatter hvordan man bruger en computer..
Men jeg kan selvfoelgelig godt se at det er brugerens skyld OS'et er designet saadan.Det er brugerens egen skyld at han/hun ikke kan finde ud af at opdatere selv, og derfor behøver det fuldt automatiseret..
UAC er jo ogsaa brugerens skyld i Vista! Man kan bare slaa sikkerheden fra!Hvad fuck har det med noget at gøre? Nada...
Hey, lad os slaa passwords fra samtidigt! :)yep, do it - og så whine over MS når din pc bliver kontrolleret af den russiske mafia..
#21 Det er da Microsoft, der har lavet fuldstændig åndsvag håndtering af opdateringer her, og afaik, kan man ikke have automatisk opdatering uden den genstartsfunktion. Det er da åndssvagt.Nogen har måske brug for den mulighed - jeg ville dog ikke bruge den.. Hvis jeg ikke vil genstarte efter en opdatering så kører jeg den kommando jeg har skrevet i #4... Uf, svært..
Korrekt, jeg kan bare slå det fra.Og for at den selv holder sig up to date kræver det en genstart..
Og det faktum at man kan slå det "helt" fra. Ændre ikke på at det er en totalt idiotisk ide, at man ikke kan udskyde et genstart.Det kan man så udemærket...
Utroligt at man skal finde så latterlige whinere på et site for nørder.. Folk der burde vide hvad de laver med en computer.. Havde det været min farfar der brokkede sig over det, kunne jeg acceptere det, for han ved intet om noget, men ffs tag jer sammen og kom videre i livet i stedet for at sidde og tude over noget så latterligt...
Magten (27) skrev:Utroligt at man skal finde så latterlige whinere på et site for nørder.. Folk der burde vide hvad de laver med en computer.. Havde det været min farfar der brokkede sig over det, kunne jeg acceptere det, for han ved intet om noget, men ffs tag jer sammen og kom videre i livet i stedet for at sidde og tude over noget så latterligt...
Nu skal du så os liiiige huske at det ikke er alle nørder der er så meget inde i Windows som du måske er.. F.eks kendte jeg ikke den kommando før du postede den her.. Og så er der måske nogle der er meget glemsomme (Mig inkl.) hvor det ville være godt med auto opdateringer.. At jeg så beder min maskine pænt om ikke selv at installerer dem er noget andet.. Men det kan da være meget rart for mange, og kan da godt følge Norrah med at "genstart senere" bare ikke er så meget senere.. På en XP maskine er "Genstart Senere" 5 min senere.. Der mangler muligheden for at man selv genstarter sin PC så den ikke promter en for det hele tiden..
Jeg googlede mig bare frem til den.. Har aldrig brugt den selv, da jeg opdaterer manuelt :)Du3- (28) skrev:Nu skal du så os liiiige huske at det ikke er alle nørder der er så meget inde i Windows som du måske er.. F.eks kendte jeg ikke den kommando før du postede den her..
Og så er der måske nogle der er meget glemsomme (Mig inkl.) hvor det ville være godt med auto opdateringer.. At jeg så beder min maskine pænt om ikke selv at installerer dem er noget andet..Som du selv siger, hvis man glemmer det, så kan man bare bede den om at minde om det..
Men det kan da være meget rart for mange, og kan da godt følge Norrah med at "genstart senere" bare ikke er så meget senere..På en XP maskine er "Genstart Senere" 5 min senere.. Der mangler muligheden for at man selv genstarter sin PC så den ikke promter en for det hele tiden..Meget muligt at det ikke er optimalt, men jeg er ret sikker på at Norrah godt vidste det fungerede sådan, så den her tråd er imo kun lavet for at flame MS..
Jeg forstår udemærket godt dit problem, og at du er sur over det, men kom ikke og sig du ikke var klar over det.. Du burde rette kritikken mod din IT afd. for SÅ svært er det heller ikke at lave enten en group policy omkring opdateringer, eller disable automatisk genstart hvis de bruger WSUS..Norrah (29) skrev:#Magten: Du mangler vidst også lidt empati.
http://justgeeks.blogspot.com/2008/02/change-naggi... (reg fil til at stoppe reboot now-prompt)
Ja det er så ikke så meget hjælp til det problem du havde, men kan da sikkert redde dig i fremtiden.
Ja det er så ikke så meget hjælp til det problem du havde, men kan da sikkert redde dig i fremtiden.
#Magten.
Utrolig holdning at have til en beslutning som klart er idiotisk - og ioevrigt ogsaa noget de har aendret i deres nyere OS.
Ufatteligt at du ikke kan se problemet i det.
Det er da klart et mindre problem, men uanset hvordan du drejer den, saa er det MS der har taget en design beslutning, som sucks. :P
Men okay, saa er det heller ikke Apples skyld/problem at Safari henter ting automatisk, fx. Du kan jo bare slaa det fra.
Utrolig holdning at have til en beslutning som klart er idiotisk - og ioevrigt ogsaa noget de har aendret i deres nyere OS.
Utroligt at man skal finde så latterlige whinere på et site for nørder.. Folk der burde vide hvad de laver med en computer.. Havde det været min farfar der brokkede sig over det, kunne jeg acceptere det, for han ved intet om noget, men ffs tag jer sammen og kom videre i livet i stedet for at sidde og tude over noget så latterligt...
Det er da klart et mindre problem, men uanset hvordan du drejer den, saa er det MS der har taget en design beslutning, som sucks. :P
Men okay, saa er det heller ikke Apples skyld/problem at Safari henter ting automatisk, fx. Du kan jo bare slaa det fra.
#2:
Hvad pokker... nogle gange er man heldig med søgeordene...
Sådan fjerner man focus i Windows:
http://www.pctools.com/guides/registry/detail/540/
Jeg har dog ikke testet det.
Hvad pokker... nogle gange er man heldig med søgeordene...
Sådan fjerner man focus i Windows:
http://www.pctools.com/guides/registry/detail/540/
Jeg har dog ikke testet det.
Idiotisk for dig - nødvendig for andre..fidomuh (32) skrev:Utrolig holdning at have til en beslutning som klart er idiotisk - og ioevrigt ogsaa noget de har aendret i deres nyere OS.
Meget muligt - men som jeg skrev før så vidste Norrah det garanteret, og topic er kun til flame af MS..fidomuh (32) skrev:
Det er folks egen skyld at de bruger Safari ;)fidomuh (32) skrev:Men okay, saa er det heller ikke Apples skyld/problem at Safari henter ting automatisk, fx. Du kan jo bare slaa det fra.
fidomuh (32) skrev:Men okay, saa er det heller ikke Apples skyld/problem at Safari henter ting automatisk, fx. Du kan jo bare slaa det fra.
Jo, det er Apples skyld at Safari henter ting automatisk, da de har kode det, men det er folks ejet problemmer, når de ikke slå det fra.
#30 Jeg er ansat i kommunen. Tro selv på at vi får lov til at bruge WSUS.
Siger ikke jeg er uenig i det meste af det du siger. Men det er bare ikke det som det handler om.
Og ja, tråden er lavet for at "flame" Microsoft, men jeg er altså blevet godt træt af en masse af deres små "detaljer"...
Den eneste grund til jeg ikke er gået fuld mac, er jeg er begrænset på lyd siden, samt at jeg ikke kan se mine BD film.
Siger ikke jeg er uenig i det meste af det du siger. Men det er bare ikke det som det handler om.
Og ja, tråden er lavet for at "flame" Microsoft, men jeg er altså blevet godt træt af en masse af deres små "detaljer"...
Den eneste grund til jeg ikke er gået fuld mac, er jeg er begrænset på lyd siden, samt at jeg ikke kan se mine BD film.
Personligt gør jeg følgende når jeg får popuppen:
Start + R (run) -> compmgmt.msc -> Services and Applications --> Services -> (tryk W) find Windws Update -> Stop
Også er det problem løst. Jeg kører Vista så jeg kan ikke så godt "bare" skrive
Dette er pga. at jeg ikke gider højre klikke for at starte cmd som admin eller at man, så vidt jeg ved, ikke kan køre en kommando som administrator (altså ingen "runas admin <program>"). :(
Start + R (run) -> compmgmt.msc -> Services and Applications --> Services -> (tryk W) find Windws Update -> Stop
Også er det problem løst. Jeg kører Vista så jeg kan ikke så godt "bare" skrive
net stop wuauserv, da jeg ikke vil have rettigheder til det.. Så det hurtigste er nok faktisk Start + R -> services.msc -> Find Windows Update -> Stop.
Dette er pga. at jeg ikke gider højre klikke for at starte cmd som admin eller at man, så vidt jeg ved, ikke kan køre en kommando som administrator (altså ingen "runas admin <program>"). :(
UPDATE:
Man kan lave en "runas admin <program>" med linket for oven. Kommandoen er bare "elevate" i stedet for runas. Unzip filerne i C:\Windows\System32\ eller i en anden mappe og link til den i Environment variables (miljøvariablerne). Sidstnævnte kan findes under Computer (right click) -> properties (egenskaber) -> Advanced Settings -> Nederst - miljøvariabler / environment variables.
Marker "Path" og tryk "Edit" for at inkludere stien til det sted du smed filerne. Eksempelvis:
Variable Name: Path
Variable Value: C:\Windows\System32;
Rettes til
Variable Value: C:\Windows\System32;C:\temp;
Tryk OK og prøv at gøre: WinKey + R -> Skriv: elevate net stop wuauserv (Tryk enter) -> Popuppen fra UAC skulle nu vise sig, hvis du har rettigheder til at stoppe services (kræver admin rettigheder!). :D
Man kan lave en "runas admin <program>" med linket for oven. Kommandoen er bare "elevate" i stedet for runas. Unzip filerne i C:\Windows\System32\ eller i en anden mappe og link til den i Environment variables (miljøvariablerne). Sidstnævnte kan findes under Computer (right click) -> properties (egenskaber) -> Advanced Settings -> Nederst - miljøvariabler / environment variables.
Marker "Path" og tryk "Edit" for at inkludere stien til det sted du smed filerne. Eksempelvis:
Variable Value: C:\Windows\System32;
Rettes til
Variable Value: C:\Windows\System32;C:\temp;
Tryk OK og prøv at gøre: WinKey + R -> Skriv: elevate net stop wuauserv (Tryk enter) -> Popuppen fra UAC skulle nu vise sig, hvis du har rettigheder til at stoppe services (kræver admin rettigheder!). :D
HVordan er det noedvendigt at reboote for mig automatisk, uanset hvad jeg laver?
Hvis jeg lige skrider ud og skider ( tager typisk mere end 5 minutter ) og saa kommer tilbage og ser de sidste 2 timers arbejde er tabt grundet en automatisk update, hvordan er det saa "noedvendigt" ?
Det er idiotisk. Jeg kan ikke se et eneste eksempel paa en gennemtvunget reboot, hvor det vil vaere "nice" eller "smart".
Idiotisk for dig - nødvendig for andre..
HVordan er det noedvendigt at reboote for mig automatisk, uanset hvad jeg laver?
Hvis jeg lige skrider ud og skider ( tager typisk mere end 5 minutter ) og saa kommer tilbage og ser de sidste 2 timers arbejde er tabt grundet en automatisk update, hvordan er det saa "noedvendigt" ?
Det er idiotisk. Jeg kan ikke se et eneste eksempel paa en gennemtvunget reboot, hvor det vil vaere "nice" eller "smart".
#40: Det er nødvendigt i eksempler med WSUS miljøer; Her ruller man ofte updates ud på alle maskiner på samme tid og gennemtvinger en reboot, én gang om ugen. Jeg ved ikke om du kan se, at det er smart... Men det er det. :-)
For den enkelte bruger:
Hvis du har vista: Hent denne utility fra technet, og følg guiden i #39, og efterfølgende; Hver gang WUA kommer og bitcher om en genstart: Winkey+R -> elevate net stop wuauserv
Hvis du har XP: WinKey+R net stop wuauserv
Bemærk at ovenstående kommandoer kræver administrative rettigheder på maskinen.
For den enkelte bruger:
Hvis du har vista: Hent denne utility fra technet, og følg guiden i #39, og efterfølgende; Hver gang WUA kommer og bitcher om en genstart: Winkey+R -> elevate net stop wuauserv
Hvis du har XP: WinKey+R net stop wuauserv
Bemærk at ovenstående kommandoer kræver administrative rettigheder på maskinen.
Hvorfor er der overhovedet påtvunget automatisk restart på en slutbruger maskine?
Jeg ved godt at Microsoft er en flok klaphatte som ikke har fattet at lave et single-user home-pc OS endnu, men stadigvæk.
En alm. pc bruger slukker jo sin pc mindst een gang om dagen. Jeg kender mange som tror at PCen bruger sygt meget strøm og så slukker den hver gang de går fra den.
Hele problematikken ligger jo i at ens system fortager noget "automatisk", man ikke har bedt det om.
Standard indstillinger bør ALDIRG, ALDRIG gør ting automatisk.
Jeg ved godt at Microsoft er en flok klaphatte som ikke har fattet at lave et single-user home-pc OS endnu, men stadigvæk.
En alm. pc bruger slukker jo sin pc mindst een gang om dagen. Jeg kender mange som tror at PCen bruger sygt meget strøm og så slukker den hver gang de går fra den.
Hele problematikken ligger jo i at ens system fortager noget "automatisk", man ikke har bedt det om.
Standard indstillinger bør ALDIRG, ALDRIG gør ting automatisk.
Det kan jeg ogsaa goere igennem Apple Remote Desktop - uden at klient siden er retarderet.
Ikke i den udformning det har nu.
Det er nok ogsaa derfor det ikke er med i Vista og Windows 7.
Men hvis du kan argumentere for at det er "smart" at Windows smider alt mit ikke-gemte arbejde ud af vinduet, fordi jeg gaar paa toilettet i 10 minutter, saa maa du gerne proeve.
Selv i dit taenkte eksempel her, er det ganske dumt.
Det vil vaere langt mere brugbart at respektere brugerens input og naar han saa vaelger *IKKE* at reboote med det samme, saa er der nok en grund til det.
Uanset hvor meget BOFH man er, saa faar man altsaa spark i bollerne hvis man nakker en eller andens arbejde for de sidste 3 timer .. Eller hvis nu han er midt i en 2 timers compile ?
( bare for at tage noget der ikke lige altid kan gemmes .. Og man kan godt compile paa klienter i baggrunden :P )
Det er nødvendigt i eksempler med WSUS miljøer; Her ruller man ofte updates ud på alle maskiner på samme tid og gennemtvinger en reboot, én gang om ugen. Jeg ved ikke om du kan se, at det er smart...
Det kan jeg ogsaa goere igennem Apple Remote Desktop - uden at klient siden er retarderet.
Men det er det. :-)
Ikke i den udformning det har nu.
Det er nok ogsaa derfor det ikke er med i Vista og Windows 7.
Men hvis du kan argumentere for at det er "smart" at Windows smider alt mit ikke-gemte arbejde ud af vinduet, fordi jeg gaar paa toilettet i 10 minutter, saa maa du gerne proeve.
Selv i dit taenkte eksempel her, er det ganske dumt.
Det vil vaere langt mere brugbart at respektere brugerens input og naar han saa vaelger *IKKE* at reboote med det samme, saa er der nok en grund til det.
Uanset hvor meget BOFH man er, saa faar man altsaa spark i bollerne hvis man nakker en eller andens arbejde for de sidste 3 timer .. Eller hvis nu han er midt i en 2 timers compile ?
( bare for at tage noget der ikke lige altid kan gemmes .. Og man kan godt compile paa klienter i baggrunden :P )
Jeg må være heldig!
Min Win XP Pro x64, har aldrig genstartet pga. en opdatering når jeg sad og lavede noget andet. Den har spurgt om jeg ville og spurgt igen & igen & igen...Men aldrig genstartet af sig selv. Tilgengæld har jeg prøvet at Xp Pro 32 tilsidesætter ens spil når der er mest kritisk. Det gjorde den een gang og så bestemte jeg hvornår der skulle hentes opdateringer, hvis der skulle opdateres! Derfor opdaterer jeg altid før et spil. Det skal lige siges at som oftest afvikler spillet på XP Pro 32, der ikke kører til dagligt. Og som er så "ren" som muligt!
Min Win XP Pro x64, har aldrig genstartet pga. en opdatering når jeg sad og lavede noget andet. Den har spurgt om jeg ville og spurgt igen & igen & igen...Men aldrig genstartet af sig selv. Tilgengæld har jeg prøvet at Xp Pro 32 tilsidesætter ens spil når der er mest kritisk. Det gjorde den een gang og så bestemte jeg hvornår der skulle hentes opdateringer, hvis der skulle opdateres! Derfor opdaterer jeg altid før et spil. Det skal lige siges at som oftest afvikler spillet på XP Pro 32, der ikke kører til dagligt. Og som er så "ren" som muligt!
#44: Efter at have prøvet det, jeg skrev i indlæg 33, tror jeg faktisk at det ville løse det problem, du snakker om der.
Det ændrer ikke fokus for dialogbokse etc, men det fjerner det tilsyneladende for andre applikationer end den man bruger.
Et konkret eksempel: Jeg sidder og skriver i Word. Launcher Outlook og skriver videre i Word mens det loader. Når outlook er færdigt med at starte op, bliver det pænt i baggrunden.
Det ændrer ikke fokus for dialogbokse etc, men det fjerner det tilsyneladende for andre applikationer end den man bruger.
Et konkret eksempel: Jeg sidder og skriver i Word. Launcher Outlook og skriver videre i Word mens det loader. Når outlook er færdigt med at starte op, bliver det pænt i baggrunden.
fidomuh (40) skrev:HVordan er det noedvendigt at reboote for mig automatisk, uanset hvad jeg laver?
Hvad var det du ikke fangede?
fidomuh (40) skrev:Idiotisk for dig - nødvendig for andre..
Det er idiotisk. Jeg kan ikke se et eneste eksempel paa en gennemtvunget reboot, hvor det vil vaere "nice" eller "smart".Jeg kender mange der tror de ved alt om computere og ikke genstarter deres pc efter de har opdateret, men lader den køre videre så de kun skal vente 20 sec når de skal spille CS dagen efter..
Tillykke? Så brug Apple og drop alt MS, så vi andre slipper for at høre på det evige tuderi over Microsoft og deres store onde planer om at gøre alt besværligt for brugeren..fidomuh (43) skrev:Det kan jeg ogsaa goere igennem Apple Remote Desktop - uden at klient siden er retarderet.
Men hvis du kan argumentere for at det er "smart" at Windows smider alt mit ikke-gemte arbejde ud af vinduet, fordi jeg gaar paa toilettet i 10 minutter, saa maa du gerne proeve.Du burde vide bedre end at opdatere og så gå på potten :) Desuden har man rigeligt med muligheder når den kommer op de første par gange:
1. Klik ja og genstart med det samme - men så er man fanme selv skyld i hvis ens arbejde ikke er gemt.
2a. Klik vent, og gem sit arbejde og genstart
2b. Klik vent, og vent til den kommer igen, og igen og igen indtil man vil genstarte..
3. Lade vinduet helt værre og køre videre som om intet var sket.. Jeg har kørt flere dage efter en update uden at den har generet mig, blot fordi jeg lod vinduet være..
Det vil vaere langt mere brugbart at respektere brugerens input og naar han saa vaelger *IKKE* at reboote med det samme, saa er der nok en grund til det.Seriøst.. Hvad betyder "genstart senere" i din verden?
Uanset hvor meget BOFH man er, saa faar man altsaa spark i bollerne hvis man nakker en eller andens arbejde for de sidste 3 timer .. Eller hvis nu han er midt i en 2 timers compile ?Hvis det er en arbejds pc så bør IT afd. vide bedre end at gennemtvinge en reboot.. Hvis det er privat, så har man selv bedt den om at håndtere sine updates, hvilket den så gør.. Og jo, hvis reboot er påkrævet før updaten slår igennem, så er det en del af update processen, ellers er din update ikke fuldført..
Det er dig der paastaar det "kan vaere smart", jeg bekraefter blot den oprindelige opretter i at det ER idiotisk.
Og jeg er skam skiftet til alt andet end Windows hvor det kan lade sig goere, det betyder stadig ikke, at man ikke kan kommentere paa daarlige ting i et produkt.
Du burde laere at laese kontekst.
Det er ikke mig der koerer en update, det goer windows selv - eller WSUS miljoeet.
1: NU!
2: om 10 minutter generer jeg dig igen, og genstarter efter 5 minutter hvis du ikke naar at afbryde mig!
.. Det er ikke "rigeligt" i min bog.
Faktisk mangler den simple "PLEASE FUCK OFF"-valgmulighed.
Hvordan klikker jeg "vent" naar jeg sidder og skider?
Og hvorfor genstarter den uden at gemme mit shit, hvis jeg ikke sidder ved maskinen?
Det er ikke smart.
Saa genstarter den.
Medmindre vi altsaa koerer forskellige udgaver af Windows XP SP3? :)
Det betyder det samme som det goer i MS' verden, samt i alle andre OS' verdener?
"Genstart naar brugeren beder om det".
Dog mener MS i Windows XP SP3 at det betyder "Gennemtving reboot efter 15 minutter", hvilket i jo saa stadig proever at argumentere for er smart.
De gennemtvinger en update - hvilket er rigeligt smart.
Det er windows klienten selv der rebooter.
Derfor skal den stadig ikke reboote af sig selv.
Alle andre OS ( MS OS inkl. ) kan finde ud af det, hvorfor kan XP SP3 ikke? :)
Og XP pre-SP2 kunne ogsaa godt.. :)
Reboot er i rigtig mange tilfaelde, en del af en update.
Det er ikke problemet.
Problemet er at du synes det er en god ide at Windows rebooter automatisk.
Men som sagt tidligere, hvis du kan argumentere for at det er en god ide, saa goer det endelig.
Jeg har endnu ikke set een eneste situation, hvor det er smart at genstarte automatisk.
Tillykke? Så brug Apple og drop alt MS, så vi andre slipper for at høre på det evige tuderi over Microsoft og deres store onde planer om at gøre alt besværligt for brugeren..
Det er dig der paastaar det "kan vaere smart", jeg bekraefter blot den oprindelige opretter i at det ER idiotisk.
Og jeg er skam skiftet til alt andet end Windows hvor det kan lade sig goere, det betyder stadig ikke, at man ikke kan kommentere paa daarlige ting i et produkt.
Du burde vide bedre end at opdatere og så gå på potten :)
Du burde laere at laese kontekst.
Det er ikke mig der koerer en update, det goer windows selv - eller WSUS miljoeet.
Desuden har man rigeligt med muligheder når den kommer op de første par gange:
1: NU!
2: om 10 minutter generer jeg dig igen, og genstarter efter 5 minutter hvis du ikke naar at afbryde mig!
.. Det er ikke "rigeligt" i min bog.
Faktisk mangler den simple "PLEASE FUCK OFF"-valgmulighed.
2a. Klik vent, og gem sit arbejde og genstart
2b. Klik vent, og vent til den kommer igen, og igen og igen indtil man vil genstarte..
Hvordan klikker jeg "vent" naar jeg sidder og skider?
Og hvorfor genstarter den uden at gemme mit shit, hvis jeg ikke sidder ved maskinen?
Det er ikke smart.
3. Lade vinduet helt værre og køre videre som om intet var sket.. Jeg har kørt flere dage efter en update uden at den har generet mig, blot fordi jeg lod vinduet være..
Saa genstarter den.
Medmindre vi altsaa koerer forskellige udgaver af Windows XP SP3? :)
Seriøst.. Hvad betyder "genstart senere" i din verden?
Det betyder det samme som det goer i MS' verden, samt i alle andre OS' verdener?
"Genstart naar brugeren beder om det".
Dog mener MS i Windows XP SP3 at det betyder "Gennemtving reboot efter 15 minutter", hvilket i jo saa stadig proever at argumentere for er smart.
Hvis det er en arbejds pc så bør IT afd. vide bedre end at gennemtvinge en reboot..
De gennemtvinger en update - hvilket er rigeligt smart.
Det er windows klienten selv der rebooter.
Hvis det er privat, så har man selv bedt den om at håndtere sine updates, hvilket den så gør..
Derfor skal den stadig ikke reboote af sig selv.
Alle andre OS ( MS OS inkl. ) kan finde ud af det, hvorfor kan XP SP3 ikke? :)
Og XP pre-SP2 kunne ogsaa godt.. :)
Og jo, hvis reboot er påkrævet før updaten slår igennem, så er det en del af update processen, ellers er din update ikke fuldført..
Reboot er i rigtig mange tilfaelde, en del af en update.
Det er ikke problemet.
Problemet er at du synes det er en god ide at Windows rebooter automatisk.
Men som sagt tidligere, hvis du kan argumentere for at det er en god ide, saa goer det endelig.
Jeg har endnu ikke set een eneste situation, hvor det er smart at genstarte automatisk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.