mboost-dp1

Fejl - Chart ikon i bunden


Gå til bund
Gravatar #1 - Simonth
1. sep. 2007 17:24
I bunden af siden, virker linket til Chart ikonet ikke.. Eller..dvs.. Linket er ikke på samme sted som ikonet men til venstre..

Billede af det..
Gravatar #2 - D_V
1. sep. 2007 23:20
Ser det samme her...

Firefox 2.0.0.6 WinXP
Gravatar #3 - buch
2. sep. 2007 07:18
Det er ikke en del af det redaktionelle arbejde.
Gravatar #4 - T-Hawk
2. sep. 2007 07:23
Det er confirmed i Firefox 2.0.0.6 i Gentoo
Gravatar #5 - Dreadnought
2. sep. 2007 07:36
IE6 as well
Gravatar #6 - DarX
2. sep. 2007 08:04
Um... I Internet Explorer 7 på WinXP kan jeg slet ikke se ikonet.. oO

Men samme fejl i Firefox 2.0.0.6 og Epiphany 2.18.1 på Ubuntu.

I Konqueror 3.5.6 på Ubuntu vil den heller ikke vise ikonet... Og Galeon crashede da jeg gik ind på siden..

Mærkeligt... -.-
Gravatar #7 - kinaholm
2. sep. 2007 10:15
jeg ser det heller ikk i Safari 2.0.4 i OS X..
Gravatar #8 - milandt
3. sep. 2007 09:19
Tror ikke det er meningen at det skal vises. Newz ønsker nok at benytte sig at Charts counter uden at give Chart credit for det.

Newz CSS-ekspert har måske ikke testet sitet i så mange andre browsere end IE7.
Gravatar #9 - milandt
3. sep. 2007 11:27
#8 Acro, i stedet for at Flamebait-rate mig, så fortæl mig hvis jeg tager fejl? Det virker da meget oplagt at det er det der er grunden.

Man må næsten gå ud fra at sådan som newz.dk vises i IE7 er den måde der er "meningen". At siden så vises forskelligt i forskellige browsere virker da efter min mening som mangel på test fra frontend-udviklerens side.

Og hvis man går ud fra at Chart ikonet ikke skal vises, så er der vel næppe nogen anden forklaring end at I ønsker at benytte Chart, men ikke ønsker at linke til Chart?

At flamebait-rate mig for det indlæg er lidt tamt, og så uden at kommentere det.
Gravatar #10 - DarX
4. sep. 2007 05:11
div.chart {display: inline;width: 16px;height: 16px;padding: 16px 16px 0 0;background: url(/gfx/default/gfx_chart.gif) 16px 100% no-repeat;margin: 0 7px -4px 0;}


I følge det ser det da ud til at det er meningen at det skal vises, men at IE7 ikke vil vise det, og FF viser det forkert.
Gravatar #11 - milandt
4. sep. 2007 10:59
div.chart a img { display: none; }


Ved sq ikke hvad der er meningen så..

De skjuler billedet, men sætter det ind igen som baggrundsbillede.. Tror måske at hensigten er at man gerne må se Chart ikonet, men at det ikke skal være et klikbart link. Svært at sige.. deres CSS er imo lidt rodet lige omkring visningen af Chart ikonet.
Gravatar #12 - DarX
4. sep. 2007 13:58
#11 må sgu også indrømme at det vel havde været lidt nemmere bare at indsætte billedet med link på som chart de henviser til at man skal gøre.. kan ikke lige se fordelen i at lave det som et baggrundsbillede i et div...
Gravatar #13 - Dreadnought
4. sep. 2007 14:21
Kunne det være at chart-ikonet ikke fås gråt fra chart.dk
Gravatar #14 - MiniatureZeus
4. sep. 2007 14:22
#13 Hos mig er det da grønt med et gråt lag ovenpå...
Gravatar #16 - Acro
4. sep. 2007 18:55
milandt (#9) skrev:
#8 Acro, i stedet for at Flamebait-rate mig, så fortæl mig hvis jeg tager fejl? Det virker da meget oplagt at det er det der er grunden.

milandt (#9) skrev:
At flamebait-rate mig for det indlæg er lidt tamt, og så uden at kommentere det.

Du skriver stortset ikke noget, der ikke er provokerende, og så må du leve med at få en flamebait-rating. Det er hele meningen med systemet. Dine påstande underbygges ikke af argumenter, og du bruger ekspert på en måde, hvor det er tydeligt, at det er det modsatte, du mener. Hvis du vil tages seriøst og have en chance for, at vi lytter til dig, så bør du kraftigt overveje at debatere på en anden måde.

Lad os prøve at ræsonere lidt logisk ud fra det, du postulerer:

milandt (#9) skrev:
Man må næsten gå ud fra at sådan som newz.dk vises i IE7 er den måde der er "meningen". At siden så vises forskelligt i forskellige browsere virker da efter min mening som mangel på test fra frontend-udviklerens side.

milandt (#8) skrev:
Newz CSS-ekspert har måske ikke testet sitet i så mange andre browsere end IE7.

Nu har du deltaget i en del debatter om newz.dk v. 4, så du bør også vide, at siden er testet i Internet Explorer 6/7, Firefox 2, Opera 9 og Safari 2/3. Det betyder naturligvis ikke, at der ikke kan være fejl. Der er ændret mange ting efter lanceringen og umiddelbart inden, hvorfor enkelte ting kan være ødelagt, uden at det egentlig var hensigten.

Hvad hensigten var ville du i øvrigt også vide, hvis du læste kilden og altså gjorde en indsats for at se, om du bare skyder med skarpt uden grund, eller der rent faktisk var hold i din pointe. Det giver vel lidt sig selv, at når vi henviser til et Chart.dk-logo som et baggrundsbillede, så er målet ikke at skjule det.

milandt (#9) skrev:
Og hvis man går ud fra at Chart ikonet ikke skal vises, så er der vel næppe nogen anden forklaring end at I ønsker at benytte Chart, men ikke ønsker at linke til Chart?

milandt (#8) skrev:
Tror ikke det er meningen at det skal vises. Newz ønsker nok at benytte sig at Charts counter uden at give Chart credit for det.

Det kunne vel sagtens være tilfældet, hvis det ikke lige kunne afkræftes i, at vi i det hele taget har den HTML med, der skaber et link til Chart.dk. Hvis vi ikke ønskede at linke til dem, så kunne vi lige så godt have udeladt A-elementet. Hvis man i øvrigt undersøger sagen, så er der også et linkområde; det er dog til venstre for billedet i nogle browsere - selvfølgelig pga. en fejl. Læs i øvrigt min kommentar vedrørende hensigten lidt længere oppe i dette indlæg.

I øvrigt bør du nok overveje, om det er Chart.dk eller os, newz.dk, der har mest ud af, at vi anvender deres tjeneste. Det er selvfølgelig uinteressant i forhold til mit argument, men det er delvist modstridende med det, du fremlægger som motivet.
Gravatar #17 - milandt
5. sep. 2007 09:50
#16 det jeg skriver i #8 er at det ikke er testet godt nok, og at det virker sandsynligt at det er meningen at Chart.dk ikonet ikke skal vises.

I #11 ændrer jeg det dog til at det virker mere sandsynligt at I rent faktisk ønsker at vise Chart.dk linket, men ikke at linke til det.

Uanset hvad kan jeg ikke gennemskue hvorfor Chart.dk link-koden er blevet smadret sådan hvis der ikke er nogen hensigt med det.

Du giver mig for så vidt ret i begge de ting jeg skriver i #8 i dit ovenstående indlæg. Det kunne du have dog have gjort på meget færre linjer.

Det betyder naturligvis ikke, at der ikke kan være fejl.


Det kunne vel sagtens være tilfældet, hvis det ikke lige kunne afkræftes i, at vi i det hele taget har den HTML med, der skaber et link til Chart.dk.


Som svar på det sidste quote, så nej - jeg mener ikke at det kunne afkræftes ved at kigge i jeres html og css. Chart.dk har massere af muligheder for at se om deres kode er sat korrekt ind, eller om den er modificeret. Men hvis den er skjult eller ændret med css er det straks meget sværere. At I har beholdt a-elementet, og i øvrigt ikke ændret noget i den html-kode fra Chart.dk betyder ikke at I ikke har haft til hensigt at ændre på et eller andet.. Hvorfor ellers alt den css?

[spoiler]Arguing on the internet is like running in the Special Olympics...[/spoiler]

Fair nok at du flamebait-rater mig, da du gjorde det før jeg skrev #11, som uddyber mit første indlæg lidt.
Gravatar #18 - Ronson ⅍
9. sep. 2007 10:38
Jeg behøver vel ikke nævne at det er imod charts regler at lave om på designet af counter-ikonet
Gravatar #19 - milandt
9. sep. 2007 22:19
#18 Tjaa Ronson, det er rigtigt.. men nogen tror åbenbart at de er så store at de kan gøre hvad de vil :)

#16: Acro skrev:
I øvrigt bør du nok overveje, om det er Chart.dk eller os, newz.dk, der har mest ud af, at vi anvender deres tjeneste.
Gravatar #20 - illishar
14. sep. 2007 11:45
Ah, comeon guys. Who cares? Mht. IE6 så er der mange andre fejl man kan tage hul på. Eksempelvis så kan den ikke vise "Yderligere informationer" og hver anden gang man går ind i en tråd, så er alle posterne "skrevet ind over hinanden" og hver gang man går ind i en tråd man allerede har læst, så springer den først ned og derefter tilbage til første post.
Det må man sikkert leve med, når man ikke gider at opgradere til Firefox, el IE7.
At linket til Chart.dk er til venstre for billedet, er da bare skægt. :P
Gravatar #21 - Strange
14. sep. 2007 11:51
så springer den først ned og derefter tilbage til første post.


Gør den så også her ved mig, og det en IE7
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login