mboost-dp1

Feedback på nyt projekt..

Gå til bund
Gravatar #51 - markjensen
21. mar. 2011 22:32
kasperd (50) skrev:
Problemet med brug af TCP til realtime applikationer er at så snart en enkelt pakke er gået tabt, så vil alle efterfølgende pakker blive forsinket indtil den tabte pakke er blevet retransmitteret for at garantere ordning på pakkerne.

Ja, men hvis man ikke mister mange pakker, kan det måske betale sig. Jeg er dog ikke klar over hvor mange pakker man mister.
Gravatar #52 - kasperd
21. mar. 2011 23:28
markjensen (51) skrev:
men hvis man ikke mister mange pakker, kan det måske betale sig.
Under normale omstændigheder vil pakketab ligge under 1%. Hvis pakketabet bliver ret meget højere vil TCP begynde at reducere hastigheden indtil pakketabet holder op. Jeg har ikke prøvet at måle på hvor stort pakketab der skal til før TCP går helt i stå.

Et pakketab på under 1% har meget lille effekt på den mængde trafik du kan få igennem en TCP forbindelse. Den tabte pakke skal retransmitteres, men alle de andre pakker ligger i en buffer og venter så de kan afleveres til applikationen uden at skulle retransmitteres.

Men latensen vil vokse voldsomt for de pakker der blev lagt i en buffer på den måde. De skal vente på at afsenderen indser at de er gået tabt og retransmitterer. Det kræver minimum et helt roundtrip, hvilket betyder som minimum en fordobling af latensen. Men der kan være større forsinkelse. Jo større variation der er i latenstiden, des længere er afsenderen nødt til at vente før det med rimelighed kan antages at pakken er gået tabt. Og hvis afsenderen ikke måler på roundtrip tiden, så vil der skulle ventes endnu længere.

En realtids appliation er mere følsom overfor forsinkelsen end for hvor hurtigt en stor datamængde kan overføres. Derfor kan TCP være et dårligt valg. Selvom det kun er en enkelt pakke der går tabt kunne der godt gå tæt på et sekund før den blev retransmitteret og hele forbindelsen ville hænge i det sekund.
Gravatar #53 - reefermadness  
25. mar. 2011 20:16
Hej alle sammen!

Jeg har lavet et nyt spil, som er lidt mere realtime end de andre spil, og det kunne være rart at få lidt feedback på det hele (spillet såvel som multiplayer oplevelsen)

Lige noget man skal være ops på er at spillet ikke kører optimalt hvis man spiller med sig selv i tabs, og jeg regner heller ikke med at det fungerer optimalt på 3G bredbånd, men dem der har må da gerne lige prøve.

Jeg har indført en chat i selve spillet (U eller Enter)

www.gameinvite.net/g/racer/

(Lyd kommer senere)
Gravatar #54 - D_V
25. mar. 2011 20:48

Sjovt nok spil... hehe... i chatten craper den over æøå
Gravatar #55 - kasperd
25. mar. 2011 23:18
reefermadness (53) skrev:
www.gameinvite.net/g/racer/
Du bliver altså nødt til at lave kollisionerne imellem bilerne lidt mere realistiske.
Gravatar #56 - Makey
26. mar. 2011 05:52
kasperd (55) skrev:
Du bliver altså nødt til at lave kollisionerne imellem bilerne lidt mere realistiske.

On a related note: http://makey.biz/t/racer.png
Man kan godt skubbe en bil ud af banen, men man kan ikke køre derud. Og som du kan se så er den blå bil ikke at finde i dens eget vindue, men kun i det rødes, hvilket var det jeg synes var mest underligt. Jeg havde dog ikke haft den blå's vindue åbent og brugt til at køre rundt i efter at have loaded det, jeg ved ikke om det betyder noget.

Styringen er sådan lidt, skod. Jeg tror at 2x speed og 2x banelængde ville være godt. Det ville ikke gøre så meget hvis banerne tog lidt længere tid, så længe at det bare gik lidt hurtigere, føles meget langsomt (måske bare mig). Og så drejer bilerne heller ikke godt nok til de sving der er nede i bunden, oh god. Prøvede at sætte farten ned og dreje men uanset hvad så er det nemmere og hurtigere at fræse ind over græsset.
Gravatar #57 - reefermadness  
26. mar. 2011 11:44
#56 - ja havde egentlig godt set den fejl med at du kan skubbe folk ud af banen, må jeg lige fikse..

Er der andre der synes det går for langsomt?

Havde også tænkt at det gik lidt langsomt, men mine beta testere (Læs søskende og kæreste) synes at det var for actionpacked og gik lidt for hurtigt, så skruede farten lidt ned..

du kan prøve at skrive dette i chatten (Når du er inde i selve spillet, f.eks når den tæller ned) er det et mere passende tempo ?

/set maxSpd 18|/set crapHandling 15|/set accSpd 0.15

(PS. cheats virker ikke optimalt i multiplayer :P)

Jeg ved godt at det sving er lidt tricky (men ikke umuligt!),
men det er jo også kun i en af banerne der er så svære sving..
Måske bilerne skulle miste farten hurtigere i græsset, men så tilgengæld kunne køre lidt hurtigere i det.. ?

kasperd (55) skrev:

Ja det er lidt sucky, tror jeg vil se om jeg ikke kan bruge Box2d eller anden fysik motor næste gang..
Gravatar #58 - reefermadness  
26. mar. 2011 19:51
Update: Lyd, flere baner og hurtigere biler
Gravatar #59 - Makey
26. mar. 2011 20:22
reefermadness (58) skrev:
Update: Lyd, flere baner og hurtigere biler

Hvis man starter et singleplayer spil og ikke kører ind i den blå så står den bare stille (den skal åbenbart skubbes i gang :p). Efter et stykke tid kører den dog, men den venter lidt.
Det er lidt træls at når man kører ind i noget så skal man bakke tilbage før man kan køre frem igen hvis man har den forkerte vinkel, og så har man bare tabt stort.
Det ville være rart med en indikator når man har nået et checkpoint, fx at det er rødt men bliver grønt når man har kørt igennem det, eller at det er der men forsvinder når det er aktiveret. Som en tilføjelse kunne du vise en lille pil i kanten af skærmen som peger hen til det næste checkpoint.
Overvej et minimap.
Fullscreen mode?

Du mangler stadig at fixe talebobler i de små smileyer (uanset hvad så er teksten simpelthen for lille).
Gravatar #60 - Makey
26. mar. 2011 20:25
Det er okay hvis du synes jeg træls fordi jeg bliver ved med at komme med flere ting der skal fixes og forslag til indhold :D
Gravatar #61 - reefermadness  
27. mar. 2011 13:28
Det er det bestemt ikke :D

Faldt bare i søvn på sofaen da jeg ventede på at en lejet film ved cdon.com blev færdig med at buffe :-| (Så meget for on-demand)

Skal nok lige rette tekststørrelsen!

Det med pilen ville faktisk være en god ide
Gravatar #62 - Makey
27. mar. 2011 18:48
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login