mboost-dp1
Datamatiker?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa,
Jeg er ny på siden (har dog fulgt med som læser i en del år).
Jeg har afsluttet en almen STX og nu overvejer jeg at læse videre som datamatiker.
Uddannelsen virker spændende opbygget, og specielt den pratisk tilgang til tingene er tiltalende. Efter endt studie ville jeg så tage en bachelor som overbygning og måske slutte af en med en kanditat.
Men, nu tænker jeg så om der er nogle ting der taler imod uddannelsen?
Hvis folk har nogle pros and cons ville det være rart.
pft.
Jeg er ny på siden (har dog fulgt med som læser i en del år).
Jeg har afsluttet en almen STX og nu overvejer jeg at læse videre som datamatiker.
Uddannelsen virker spændende opbygget, og specielt den pratisk tilgang til tingene er tiltalende. Efter endt studie ville jeg så tage en bachelor som overbygning og måske slutte af en med en kanditat.
Men, nu tænker jeg så om der er nogle ting der taler imod uddannelsen?
Hvis folk har nogle pros and cons ville det være rart.
pft.
Ja, jeg droppede ud. Jeg gad ikke et liv som kodeslave, på en noget useriøs uddannelse. Vi havde noget der lignede 2-3 timers undervisning om dagen. Det passede mig ikke, og programmering gik fra at være en hobby til en byrde.
Men at det ikke var rigtigt for mig, betyder jo ikke, at det ikke er rigtigt for dig. Så prøv det, du kan altid skifte spor.
Men at det ikke var rigtigt for mig, betyder jo ikke, at det ikke er rigtigt for dig. Så prøv det, du kan altid skifte spor.
#1
Det afhænger af hvilken slags person du er. Dvs hvordan du bedst lærer og hvad du er bedst til pt.
Jeg kan godt lide både teori og praktiske opgaver, så jeg valgte selv at blive datamatiker. Man får et godt praktisk fundament til arkitektur i kodning og databaser, kodning i både Java og C#, virksomhedsforståelse og så får du også roen til at læse algoritmer og data structures. Det kræver dog også at du holder dig igang og læser bøger derhjemme, fordi undervisningen er slet slet ikke nok. De lærere jeg havde var værre end inkompetente til trods for at kode-lærerne havde universitets-uddannelser indenfor datalogi, og de blev busted godt og grundigt af nogen kløgtige elever engang imellem.
Men hvis du forstår og gider kaste dig ud i diskret matematik og alt muligt abstrakt pladder m.v. så burde du nok tage et blik på bachelor-uddannelsen, istedet for at overveje datamatiker. Personligt synes jeg det er kedeligt at skulle sidde og udregne alt muligt abstract crap som man ikke rigtigt kan se hvad man skal bruge til, men nogen elsker det.
In a nutshell: er du ringe til udvikling, så tag datamatiker først, og bacheloren bagefter. Du får ikke kodning fra bunden på en bachelor, og desuden er det også svært at brilliere til en jobsamtale når du ikke kan blære dig med hvilke frameworks m.v. du har arbejdet med.
//Edit: Og find et sted hvor de underviser mere end 2-3 timer hver dag. Det andet lyder jo fucked. De underviste fra 8-14 dér hvor jeg gik.
Det afhænger af hvilken slags person du er. Dvs hvordan du bedst lærer og hvad du er bedst til pt.
Jeg kan godt lide både teori og praktiske opgaver, så jeg valgte selv at blive datamatiker. Man får et godt praktisk fundament til arkitektur i kodning og databaser, kodning i både Java og C#, virksomhedsforståelse og så får du også roen til at læse algoritmer og data structures. Det kræver dog også at du holder dig igang og læser bøger derhjemme, fordi undervisningen er slet slet ikke nok. De lærere jeg havde var værre end inkompetente til trods for at kode-lærerne havde universitets-uddannelser indenfor datalogi, og de blev busted godt og grundigt af nogen kløgtige elever engang imellem.
Men hvis du forstår og gider kaste dig ud i diskret matematik og alt muligt abstrakt pladder m.v. så burde du nok tage et blik på bachelor-uddannelsen, istedet for at overveje datamatiker. Personligt synes jeg det er kedeligt at skulle sidde og udregne alt muligt abstract crap som man ikke rigtigt kan se hvad man skal bruge til, men nogen elsker det.
In a nutshell: er du ringe til udvikling, så tag datamatiker først, og bacheloren bagefter. Du får ikke kodning fra bunden på en bachelor, og desuden er det også svært at brilliere til en jobsamtale når du ikke kan blære dig med hvilke frameworks m.v. du har arbejdet med.
//Edit: Og find et sted hvor de underviser mere end 2-3 timer hver dag. Det andet lyder jo fucked. De underviste fra 8-14 dér hvor jeg gik.
#1 Nogle universiteter tilbyder også uddannelser i IT, så man slipper for noget af det abstrakte pladder som #5 siger vi dataloger roder med.
Her er par links til AU's studieguide. (Some hopefully ikke er broken)
Bachelor i datalogi
Bachelor i IT
Så vidt jeg husker forudsætter hverken, datalogi eller IT på AU at du kan programmere i forvejen. Desuden er det muligt at vinkle sin uddannelse i retning af hvad man finder interessant. Tager man hele vejen op til en kandidat på datalogi på AU, kan man vælge 60 ECTS point, i kurser på andre institutter. eg. matematik, erhvervsøkonomi, eller på ingeniørhøjskolen.
Her er par links til AU's studieguide. (Some hopefully ikke er broken)
Bachelor i datalogi
Bachelor i IT
Så vidt jeg husker forudsætter hverken, datalogi eller IT på AU at du kan programmere i forvejen. Desuden er det muligt at vinkle sin uddannelse i retning af hvad man finder interessant. Tager man hele vejen op til en kandidat på datalogi på AU, kan man vælge 60 ECTS point, i kurser på andre institutter. eg. matematik, erhvervsøkonomi, eller på ingeniørhøjskolen.
Ser ikke det problem i det som alle postulerer, du kommer ud og har rent faktisk en viden om andre ting end lige dit eget arbejde, men som alt andet i branchen kræver det at man har interesse og selv studerer i fritiden, ellers når man ingen veje med studiet, tilgengæld skal man ikke følge en slavisk skoleordning.
Du får næsten ingen forståelse for et emne, bare fordi du har 10 gange så mange timer, og niveauet er højere, du får derimod masser af forståelse, hvis du har selvdiciplin til at følge undervisningen og selv arbejde med det i din fritid. Og der skal ikke være nogen tvivl om, hvad der betyder noget i det lange løb - men selvfølgelig er der mere slid i det, som datamatiker da papirerne ikke taler for sig selv.
Du får næsten ingen forståelse for et emne, bare fordi du har 10 gange så mange timer, og niveauet er højere, du får derimod masser af forståelse, hvis du har selvdiciplin til at følge undervisningen og selv arbejde med det i din fritid. Og der skal ikke være nogen tvivl om, hvad der betyder noget i det lange løb - men selvfølgelig er der mere slid i det, som datamatiker da papirerne ikke taler for sig selv.
#teori og praksis
Har været diskuteret mange gange.
Sidst her:
http://newz.dk/forum/tagwall/vise-ord-fra-bjarne-s...
Har været diskuteret mange gange.
Sidst her:
http://newz.dk/forum/tagwall/vise-ord-fra-bjarne-s...
Krytics (3) skrev:Jeg er ikke sikker på at det er en Bachelor der har samme pratiske tilgang til tingene (i Århus).
Hvis du vil have en praktisk tilgang, kan jeg anbefale dig at starte på f.eks. Ingeniørhøjskolen i Århus.
Jeg er selv startet der (på 4 semester) som overbygning fra Datamatiker.
Datamatiker studiet er dybt useriøst, og i dit overordnede uddannelsesforløb, 1-1½ års spild tid.
Vil klart anbefale dig at starte på Ingeniør eller et IT studie på Universitetet. Der er mindre teoretiske uddannelser end datalogi, bare så du ved det :)
Og så kan jeg starte allerede her til februar (så tager datamatiker + bachelor ca. ligeså lang tid som bare den rendyrkede bachelor).Datamatiker: 2½ år.
Bachelor: 3 år.
Diplomingeniør: 3½ år.
Datamatiker + Bachelor med 1½ års merit: 4 år.
Datamatiker på Diplomingeniør med 1½ års merit: 4½ år.
Ja, seriøsitetsniveauet har aldrig særlig højt.The-Lone-Gunman (4) skrev:Ja, jeg droppede ud. Jeg gad ikke et liv som kodeslave, på en noget useriøs uddannelse. Vi havde noget der lignede 2-3 timers undervisning om dagen.
Men jeg tror nu du er bedre som journalist alligevel :D
#Ingeniør:
Er er hvad jeg sidder og leger med for tiden, som semesterprojekt: http://code.google.com/p/i4prj4-g2/wiki/Developmen...
Noget sjovere end da jeg læste til datamatiker :p
Er er hvad jeg sidder og leger med for tiden, som semesterprojekt: http://code.google.com/p/i4prj4-g2/wiki/Developmen...
Noget sjovere end da jeg læste til datamatiker :p
Hmm.
Tak for lidt pros and cons. Det gavner lidt på tankeprocessen.
Det skal nævnes at jeg ikke er voldsomt god til at tænke abstrakt når det kommer til matematik (matematik A er dog bestået på gymnasiet).
Jeg har dog kigget en del på en Bachelor i IT, men jeg er meget i tvivl om niveauet i deres matematik del og praktiske eksempler.
Og, så skal jeg vente til September 2011 med studiestart.
Tak for lidt pros and cons. Det gavner lidt på tankeprocessen.
Det skal nævnes at jeg ikke er voldsomt god til at tænke abstrakt når det kommer til matematik (matematik A er dog bestået på gymnasiet).
Jeg har dog kigget en del på en Bachelor i IT, men jeg er meget i tvivl om niveauet i deres matematik del og praktiske eksempler.
Og, så skal jeg vente til September 2011 med studiestart.
hvornår har du sidst ledt efter arbejde selv? :) Komplet umuligt.plazm (18) skrev:At studiestart først er til september kan du også drage til en fordel og så finde et arbejde indtil da, på den måde så kan du få lavet en opsparing, noget du helt sikkert vil få glæde af mens du studerer!
Fint folk tager udgangspunkt i, hvad der lige passer dem selv, men hvem tager hensyn til, hvad manden vil når han er færdig?
Imo Ingeniør lærer man mange spændende ting, men at rode med hardware gider jeg ikke og vil jeg nok aldrig komme til, så er det lidt svært at sige sådan en uddannelse er meget bedre!
#15 Selve Calculus 1 og 2 på AU's IT-linie behøver du ikke frygte. Så vidt jeg husker (det er et par år siden jeg havde det) kan du lidt betragte det som forsættelse til mat. A, du lærer lidt om vektorer i n-dimensionelle rum, noget om matricer, noget om partiel differentiation, Lagrange ligninger osv. Niveauet du skal kunne for at kunne få en god karakter til eksamen i Calculus 2, er på anvendelsesplanet.
Det svarer til at du på gym. niveau forventes at kunne differentiere et givent udtryk. Men du bliver ikke hørt i beviserne. Så klarede du dig nogenlunde i skriftlig matematik på gym. behøver du ikke frygte så meget.
Jeg kan forestille mig at Statistik og databehandling er en lightudgave af Introduktion til Matematisk Modellering og Matematisk Modellering 1, som datalogerne skal igennem. Her kan man også få en udmærket karakter hvis man bare kan anvende teorien.
Det svarer til at du på gym. niveau forventes at kunne differentiere et givent udtryk. Men du bliver ikke hørt i beviserne. Så klarede du dig nogenlunde i skriftlig matematik på gym. behøver du ikke frygte så meget.
Jeg kan forestille mig at Statistik og databehandling er en lightudgave af Introduktion til Matematisk Modellering og Matematisk Modellering 1, som datalogerne skal igennem. Her kan man også få en udmærket karakter hvis man bare kan anvende teorien.
dx (19) skrev:hvornår har du sidst ledt efter arbejde selv? :) Komplet umuligt.
Det kommer så sandelig an på hvad man vil lave, jeg fandt arbejde i februar og igen i juni i år, første gang hvor det absolut intet havde med min uddannelse at gøre og anden gang noget som var relateret... Der er masser af arbejde rundt omkring hvis man ikke er for kritisk...
Det er en del af studiet, ligesom så meget andet. Men altså ikke det eneste du lærer.dx (19) skrev:Imo Ingeniør lærer man mange spændende ting, men at rode med hardware gider jeg ikke og vil jeg nok aldrig komme til, så er det lidt svært at sige sådan en uddannelse er meget bedre!
Jeg sidder og programmere et abstraktionslag til en robot i C# pt..
Datamatiker er en elendig uddannelse, specielt i Århus, hvor man på ingen måde bliver kvalificeret, medmindre man tager studiet i egen hånd (hvilket 9/10 studerende ikke gør).
+1Nilks (22) skrev:Jeg vil anbefale dig at kigge på Softwareudvikling på IT Universitetet i København.
Bare træls den ikke udbydes i Århus.
Windcape (23) skrev:Det er en del af studiet, ligesom så meget andet. Men altså ikke det eneste du lærer.
Jeg sidder og programmere et abstraktionslag til en robot i C# pt..
dx(19) skrev:Imo Ingeniør lærer man mange spændende ting, men at rode med hardware gider jeg ikke og vil jeg nok aldrig komme til, så er det lidt svært at sige sådan en uddannelse er meget bedre!
Windcape (23) skrev:Datamatiker er en elendig uddannelse, specielt i Århus, hvor man på ingen måde bliver kvalificeret, medmindre man tager studiet i egen hånd (hvilket 9/10 studerende ikke gør).
Så er man også dødsdømt, hele branchen ligger op til du tager sagen i egen hånd.
Dermed ikke sagt at jeg synes datamatiker ligger på et højt niveau, men man kan ikke rigtig sige noget frem for det andet uden at vide, hvad målsætningen er.
Du forstår ikke.dx (24) skrev:Så er man også dødsdømt, hele branchen ligger op til du tager sagen i egen hånd.
Du lærer ikke at programmere på et brugbart niveau overhovedet, hvis du ikke bruger din fritid på det. Og med INTET hjemmearbejde, og INGEN afleveringer, så sker det bare ikke for 9/10 studerende.
Jeg er uddannet Datamatiker med erhverserfaring før studiet, jeg kan sagtens tillade mig at bedømme uddannelsen.dx (24) skrev:men man kan ikke rigtig sige noget frem for det andet uden at vide, hvad målsætningen er.
Nej for du kan arbejde i 1 mio år og vil stadig ikke kunne gætte dig til folks målsætning, der er mange aspekter i at være med i et udviklinsteam og en ting er at uddannelsen nok har ændret sig siden så og det selvfølgelig meget afhænger af de lærere man får, en anden ting er at det er en videregående uddannelse for voksne, det må kunne forventes man kan tage ansvar for sig selv.
Fedt at høre de fleste er enige i at datamatiker er USELESS :)
De største idioter kan bestå det.
Da jeg læste det ville de ikke give nogle under 6- fordi så fik de ikke penge for det.
Selv dem der ikke kunne engelsk- og undervisningen foregik på engelsk.
De største idioter kan bestå det.
Da jeg læste det ville de ikke give nogle under 6- fordi så fik de ikke penge for det.
Selv dem der ikke kunne engelsk- og undervisningen foregik på engelsk.
DTU har samme pensum som vi har.arne_v (28) skrev:Jeg tror altså bestemt at DTU har nogle ingeniører som bruger matematik.
Jeg snakker selvfølelig om bachelor delen. Hvad du vælger at lave på dit kandidatspeciale eller som ph.d. er jo op til dig selv.
Af den obligatoriske undervisning, så benyttes matematikken ikke til noget under studiet som ingeniør. Der er nogle praktiske beregninger, men det er ikke en del af alting, ligesom på Datalogi.
(Derudover bliver Ingeniørhøjskolen i Århus snart en del af Århus Universitet.)
Ja. Og datamatiker er ikke en uddannelse som kvalificere folk til det, hvis de ikke selv har interessen. Uddannelsen har ingen KRAV. Du kan altså blive færdiguddannet uden at kunne programmere overhovedet.dx (26) skrev:Nej for du kan arbejde i 1 mio år og vil stadig ikke kunne gætte dig til folks målsætning, der er mange aspekter i at være med i et udviklinsteam
Siden hvornår? Jeg blev færdiguddannet i April. Jeg snakker om hvordan uddannelsen i Århus er i dag.dx (26) skrev:og en ting er at uddannelsen nok har ændret sig siden så og det selvfølgelig meget afhænger af de lærere man får,
Nej, selvstudie er ikke forventet som en del af datamatiker uddannelsen. Overhovedet ikke.dx (26) skrev:en anden ting er at det er en videregående uddannelse for voksne, det må kunne forventes man kan tage ansvar for sig selv.
Hvor har du taget et synspunkt til dig, og her vil jeg næsten sige, ikke bare i tråden men hele forumet :-) Desuden tænker jeg selvfølgelig ikke blot på, hvor meget man lige kan huske udenad af dokumentationen eller fra lærebøgerne, men de mere sociale, organisatoriske og abstrakte aspekter som jeg forudser som de vigtigste kvalifikationer for en programmør om 10-20 år.
Nuvel lad os bare tage lidt af det ind, jeg indrømmer at jeg ikke kan huske alt, men som Malcolm Gladwell argumenterer for, så har nogle folkegrupper i asien en større historisk fordel for at forstå matematikken og deres kultur træner dem mere i det, end vores gør. Udviklingen må derfor gå i en af 2 retninger, enten øger de deres kvalifikationer på det vi er førende med nu og kan samtidig indkassere højere lønninger, hvilket vil give en omvendt situation af nu, hvor de altså vil sidde med specialistviden i de ting, eller også må vi tænke ud over de rent faktuelle begreber, hvordan kan tingene gøres anderledes mere optimalt og hvordan kan vi strukturere alt dette. De basale fakta om, hvordan det skal kodes, tror jeg meget er lagt over på de østlige lande, hvor arbejdskraften (forhåbentlig) stadig er billigere end her, men deres faglighed vokser meget.
"Selvstudie", eller almen interesse, er forventning man må have til det at blive voksen, som jeg skrev.
Hvordan du klarede dig igennem uddannelsen ved jeg ikke, men der er dog vægt på at kunne programmere.
Nuvel lad os bare tage lidt af det ind, jeg indrømmer at jeg ikke kan huske alt, men som Malcolm Gladwell argumenterer for, så har nogle folkegrupper i asien en større historisk fordel for at forstå matematikken og deres kultur træner dem mere i det, end vores gør. Udviklingen må derfor gå i en af 2 retninger, enten øger de deres kvalifikationer på det vi er førende med nu og kan samtidig indkassere højere lønninger, hvilket vil give en omvendt situation af nu, hvor de altså vil sidde med specialistviden i de ting, eller også må vi tænke ud over de rent faktuelle begreber, hvordan kan tingene gøres anderledes mere optimalt og hvordan kan vi strukturere alt dette. De basale fakta om, hvordan det skal kodes, tror jeg meget er lagt over på de østlige lande, hvor arbejdskraften (forhåbentlig) stadig er billigere end her, men deres faglighed vokser meget.
"Selvstudie", eller almen interesse, er forventning man må have til det at blive voksen, som jeg skrev.
Hvordan du klarede dig igennem uddannelsen ved jeg ikke, men der er dog vægt på at kunne programmere.
#33
Der er stadigvæk forskel i f.eks. at have software-test som et fag (5 ETCS points), eller have 2 lektioner i det over en periode på 2 år.
Der er en forskel i at lære om database normalisering, relationer osv. som sit eget fag, osv.
Du argumenter jo netop for at man IKKE bør uddanne sig som datamatiker, da højere vidensniveau er mere fornuftigt i det lange løb.
Hvis man finder niveauet på datamatiker seriøst nok, så er man slet slet ikke kritisk nok over for ens egen læring. Og det faktum at mange af lærene slet ikke kan kode, gør det ikke bedre.
Der er stadigvæk forskel i f.eks. at have software-test som et fag (5 ETCS points), eller have 2 lektioner i det over en periode på 2 år.
Der er en forskel i at lære om database normalisering, relationer osv. som sit eget fag, osv.
Du argumenter jo netop for at man IKKE bør uddanne sig som datamatiker, da højere vidensniveau er mere fornuftigt i det lange løb.
Hvis man finder niveauet på datamatiker seriøst nok, så er man slet slet ikke kritisk nok over for ens egen læring. Og det faktum at mange af lærene slet ikke kan kode, gør det ikke bedre.
#34
Hvordan kan de ikke kode? Kan de ikke kode generelt, eller er det bare i programmeringssprog X, Y og Z de ikke kan?
Hvordan kan de ikke kode? Kan de ikke kode generelt, eller er det bare i programmeringssprog X, Y og Z de ikke kan?
Nej det var ikke det jeg skrev og jeg forholdte mig slet ikke til enkelte faggrupper, hvis jeg argumenterede for noget var det at få en bred viden over flere specialgrupper og kunne lave en kobling i disse. En lang uddannelse giver dig ikke nødvendigvis adgang til mere arbejde i praksis, Daniel Goleman har lavet undersøgelser og dokumenteret at det faglige niveau kun giver adgang til at komme i betragtning, at kunne besidde jobbet vægtes derefter primært på, hvordan du kan indgå socialt, at tage datamatiker kombineret med et kommunikationsfag, mener jeg derfor ikke er forkert at sige at det kan være mere brugbart, stadig med det argument at man skal bruge tid ud over skolen, men jeg synes dog dette punkt er ret irrelevant, for enhver selvstændig voksen person tager vel dette ansvar? Ellers var det nok ikke det de ville alligevel. IQ er iøvrigt kun afgørende for 5% af den samlede vurdering.
#35
De kan måske lidt python?!?!? Højest- de mangler simpelthen bare talent og øvelse....
Det var ihvertfald min erfaring...........
De kan måske lidt python?!?!? Højest- de mangler simpelthen bare talent og øvelse....
Det var ihvertfald min erfaring...........
Er der jo alle steder.Windcape (38) skrev:Generelt.onetreehell (35) skrev:#34
Hvordan kan de ikke kode? Kan de ikke kode generelt, eller er det bare i programmeringssprog X, Y og Z de ikke kan?
Der var folk uden helt basal programmeringsforståelse der gennemførte studiet på mit hold.
Så du mener det er helt ok, at vi har en useriøs uddannelse, med ubrugelig undervisning, ingen krav, som uddanner folk på et falsk grundlag?dx (39) skrev:Er der jo alle steder.
Du mener altså det er helt okay, at folk kan blive datamatikere uden at kunne kode overhovedet, selvom studiet er 90% fokuseret på programmering?
Er du komplet hjenedød?
Kan klart anbefale ingeniørhøjskolen i Århus, går der selv og bliver færdig med min civil til sommer og har hele vejen igennem været spændende :)
Især med den sorterenede robot :)
Att. Windcape sig til hvis du skal have noget über kode, så i kan styre den med en PS3 controller ;)
Især med den sorterenede robot :)
Att. Windcape sig til hvis du skal have noget über kode, så i kan styre den med en PS3 controller ;)
Windcape (40) skrev:Så du mener det er helt ok, at vi har en useriøs uddannelse, med ubrugelig undervisning, ingen krav, som uddanner folk på et falsk grundlag?
Du mener altså det er helt okay, at folk kan blive datamatikere uden at kunne kode overhovedet, selvom studiet er 90% fokuseret på programmering?
Er du komplet hjenedød?
Nej jeg mener du mangler jordforbindelsen og så virker du ikke speciel moden med de fleste af de indstillinger og udtalelser, men jaja.. :)
Uanset hvordan man vender og drejer det burde man ikke kunne bestå hvis man ikke har skills til at lave en webshop med admin interface........og det har alle ikke.
Det er dig, hvis nogen, som mangler jordforbindelsen.dx (43) skrev:Nej jeg mener du mangler jordforbindelsen og så virker du ikke speciel moden med de fleste af de indstillinger og udtalelser, men jaja.. :)
Du har åbenbart ingen ide whatsoever omkring uddannelsessystemet i Danmark.
Windcape (45) skrev:Det er dig, hvis nogen, som mangler jordforbindelsen.
Du har åbenbart ingen ide whatsoever omkring uddannelsessystemet i Danmark.
Gider jeg ikke engang spilde min tid med at svare på, jeg vil blot opfordre dig til at læse, hvad jeg skrev længere oppe.
Windcape (13) skrev:Ja, seriøsitetsniveauet har aldrig særlig højt.
Men jeg tror nu du er bedre som journalist alligevel :D
Ja, jeg er helt sikkert en bedre journalist, end jeg er programmør. Desuden er studiet, for mit vedkommende, også meget sjovere.
(Note til andre: Gik på hold med Windcape på Datamatiker-uddannelsen)
(#33) dx, Om 20 år er det meget muligt at kinesiske arbejdere (specielt for sådan noget som programmering) slet ikke er så billige. Derudover er programmering og matematik ikke det samme - Hvis man er god til matematik er man ikke automatisk god til programmering, og omvendt. Der er selvfølgelig et overlap, men det er af hvad jeg har oplevet ikke noget at skrive hjem om.
Min oplevelse fra programmering er at det er en "Ding!" oplevelse. Nogle har den tidligt, nogle får den efter en del hjernemassage, andre får den aldrig. Lidt som nogle mennesker bare er gode til at lære talte sprog.
Min oplevelse fra programmering er at det er en "Ding!" oplevelse. Nogle har den tidligt, nogle får den efter en del hjernemassage, andre får den aldrig. Lidt som nogle mennesker bare er gode til at lære talte sprog.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.