mboost-dp1

(beta) Newz-v3 er tilbage


Gå til bund
Gravatar #1 - horsepower
9. sep. 2007 22:21
Hey.

Jeg sad i et par timer i dag og prøvede at se om man ikke kunne genskabe det gamle design, men med nyt og opdateret indhold.

Jeg har forsøgt så vidt muligt at holde mig så tæt op at det gamle design som muligt.

Dette er kun første udkast, og som du hurtigt vil se, er det langtfra alt der virker. Som det er nu, kan siden parse nyhederne i det gamle design. Ikke meget mere end det.

Jeg benytter sidens RSS-feed til dette. Det er dog langt fra alle oplysninger jeg kan hente ud af dette feed, såsom kilde, forfatter, kategori. Disse står derfor tomme.

Jeg regner med at kunne få implementeret billedet senere hen, da der også er et feed med billeder tilgængeligt, men lige nu står de tomme.

Linket til diskutér peger på den rigtige side.

Jeg skal have fundet en måde til at konvertere datoen - den fylder alt for meget som det ser ud nu.

Hvis der er nogen der har idéer til hvordan det kan udbygges er det meget velkommen. En dag kunne man jo forestille sig at siden står fuld funktionsdygtig i det gamle design. Ligeledes skal den, hvis der er interesse for det, ligges op sit eget domæne.

http://gedions.dk/newz-v3/
Gravatar #2 - rackbox
9. sep. 2007 22:30
Sjovt projekt :)

Til brugerne: Pas på med at logge ind gennem siden! Uanset hvordan det implementeres, så er der en risiko for at passwords lækkes. (ikke at jeg ikke stoler på horsepower - just in case!)
Gravatar #3 - trylleklovn
9. sep. 2007 22:32
Ville det ikke næsten være smartere simpelthen at skrive en parser, der via et par regexp henter al data ud af det nuværende layout?
Gravatar #4 - horsepower
9. sep. 2007 22:47
#2
Du har ret. Hvis siden på et tidspunkt skulle udbygges med login, vil det for det første kræve at brugerne skulle oprette en ny bruger, hvor de klart og tydeligt skulle gøres opmærksomme på at siden ikke har noget med den officielle at gøre, og man derfor skal vælge et andet password.

#3
Omvendt kunne man måske også bede hmn om at udbygge sidens feeds med disse oplysninger.
Siden har mange feeds, også diskussionen under hver nyhed har feeds man ville kunne trække på.
Forummet har vist ikke feeds, men det kan være det kommer, hvem ved, så ville den side af sagen også være klaret.
Gravatar #5 - milandt
9. sep. 2007 22:49
#2 med javascript slået fra, og følgende html kode, så burde det være sikkert nok.

<form action="https://newz.dk/user-login.php" method="post">
Gravatar #6 - horsepower
9. sep. 2007 22:50
Så lige at forummet rent faktisk har feeds.
Gravatar #7 - rackbox
9. sep. 2007 22:57
#5 det ville dog ikke fungere med administrative brugere, idet alt indhold principielt ville gå igennem en proxy. Senere vil det blive et problem med certifikatbaserede logins.

Du kan eksempelvis heller ikke lave en proxy til din netbank uden videre...
Gravatar #8 - milandt
10. sep. 2007 00:06
kan godt li afstemningen :)

Er du også træt af designet på Newz-v4?

- Ja
Gravatar #9 - Dreadnought
10. sep. 2007 04:45
#8 Samme her. Mangler dog en 'Stem'-knap. :D
Gravatar #10 - kinaholm
10. sep. 2007 07:44
Super nice, Jeg elsker det nye gamle Newz :D
Gravatar #11 - gentox
10. sep. 2007 08:31
Det er jo egentlig utroligt at så mange af de gamle newz.dk brugere, der ikke bryder sig om det nye design.
Skal gerne indrømme at jeg er en af dem, og det får mig til at tænke.

Var der ligeså mange der lavede ballade da newz.dk v3 kom?
Eller for den sags skyld v2.

Jeg mindes det ikke, og derfor spørger jeg.

Der er nogle gode ting ved v4, men der mangler lige det der ville gøre alle tilfredse, nemlig muligheden for alternativt design og farvevalg. Og for milandts skyld helt klart edit funktionen :D.
Må indrømme at jeg selv savner den, men lærer at klare mig uden.
Gravatar #12 - trylleklovn
10. sep. 2007 08:34
#11 Der er vel mange flere brugere på newz.dk nu, og hvis vi antager en procentdel altid vil brokke sig når noget laves om, så vil en større brugerskare jo resultere i en større mængde brugere, der brokker sig.

Personligt tror jeg ikke folk selv ved hvad de vil have.

Men at fjerne edit funktionen er et kæmpe skridt tilbage. Især når man så opdager at den primært er fjernet fordi det vanskeliggør ajax opdateringsscriptet.. At Acro så tror han kan bortforklare det med nok spam, så folk til sidst giver op og ikke længere gider læse det er jo så bare sørgeligt.
Gravatar #13 - fidomuh
10. sep. 2007 10:14
#11

Mjah, problemet er ikke saa meget ( imo ) at man skal tvinges til det nye design..

Problemet er mere at det nye design er direkte hul i hovedet og ubehageligt at se paa.. :)
Gravatar #14 - trylleklovn
10. sep. 2007 10:51
#13 Som jeg sagde før.. Folk (især dig) aner ikke hvad de vil have.
Gravatar #15 - horsepower
10. sep. 2007 11:02
Jeg har arbejdet lidt videre på projektet.

Diskussionen er nu implementeret ved klik på "Diskutér..", sådan da:

Som det ses er der en hel del problemer med det feed der følger med en nyhed. For det første ser det ud som om der er rod i nummereringen. For det andet, nok det største problem, ser det ud som om det feed gentager alle tidligere kommentarer i de efterfølgende. De sidste indlæg kan derfor bliver ret så lange som det ser ud nu :)

Desværre er der også et maks antal kommentarer det feed medtager. Man kan håbe på det kan sættes op senere så alle indlæg kommer med.

Nyheden i toppen er ikke sat ind endnu, når ikke mere lige nu, skal på arbejde.

Igen er det desværre ikke alle informationer der følger med i det feed, såsom nuværende rating af indlæg eller signatur.

Til sidst er der lidt vrøvl med collapse-scriptet der skal kigges lidt på.

Jeg har lavet en temp mappe hvor nye implementeringer kan testes inden de uploades til release i hovedmappen.

http://gedions.dk/newz-v3/edit/
Gravatar #16 - fidomuh
10. sep. 2007 11:44
#14

MEn jeg ved godt hvad jeg vil have.. Det er ret simple krav jeg stiller og generelt boer ethvert professionelt site jo overholde de meget simple uskrevne regler..

40% spildplads, ingen kontrast, ubehagelig skrigende background != godt :)
Gravatar #17 - themuss
10. sep. 2007 13:37
#14 Er det ikke Steve Jobs der siger det?
Gravatar #18 - illishar
10. sep. 2007 15:29
Imponerende ... og så endda uden reklamer. W00t!
Gravatar #19 - trylleklovn
10. sep. 2007 15:52
#16 Nå nej, sort tekst på hvid baggrund INGEN KONTRAST!!!
Hvid baggrund ZOMG THE END OF THE WORLD, HVEM HAR DOG FUNDET PÅ DET MADNESS DET ER JO TOTALT UMULIGT AT LÆSE PÅ.
Gravatar #20 - plazm
10. sep. 2007 16:51
#19 Problemet er jo at en skærm sender lys ud, så den hvide kommer til at skære i øjnene, og hvis du så mener at det er fordi min skærm er sat forkert, jamen så kan jeg oplyse dig om at jeg sidder med en bærbar hvor der enten er normal belysning eller 20% belysning, og at det eneste site hvor det virkelig er et problem er newz...
Gravatar #21 - trylleklovn
10. sep. 2007 16:52
#20 Så du bruger ikke Google?
Gravatar #22 - Acro
10. sep. 2007 17:23
Jeg beklager at skulle være en lyseslukker, men vi har fra newz.dks side valgt at afbryde projektet. Det kan vi gøre pga. vores ophavsret på både designet og på tekstindholdet. For at undgå spekulationer og konspirationsteorier vælger jeg også at forklare vores bevæggrunde offentligt. Jeg vil dog godt understrege, at det ikke bliver til debat.

Årsagen til vores manglende samarbejdsevne er primært frygten for, at det kickstarter en konkurrende nyhedsside. Vi har intet imod, at der er konkurrenter, men vi har noget imod, hvis man bruger vores indhold til at blive en konkurrent. Manglende annonceindtægter spiller dog også en rolle, idet vi jo, selvom vi skånes for omkostning ved hosting, mister de penge, vi bruger på at udvikle både funktioner og indhold.

Vi kunne godt se tiden an og vente med at stoppe det, men med den indsats, der allerede er lagt i det, så er det vist mest retfærdigt, at vi siger til i tide. Brugeren må selvfølgelig lave et custom CSS til newz.dk (og dele det frit), og hvis der er opbakning om det gamle design, så håber vi da, at nogle vil vælge den model.
Gravatar #23 - plazm
10. sep. 2007 17:39
#21 og du mener det er et berettiget spørgsmål?

Nu skal jeg fortælle dig hvorfor jeg mener det ikke er:
1: Google er en søgemaskine og derfor skal der ikke læses mange informationer på deres side som der skal på et nyhedsite/forum

2: Google har ikke flere informationer ved siden af hinanden(menu,nyhedstekst,nyhedsinformation) ved siden af hinanden. På google er der, selv på en 1024x768, et stort mellemrum mellem søgeresultater og deres annoncer hvilket gør det mere overskueligt.

Hvis du stadig mener det er berettiget, vil jeg gerne høre din grund.
Gravatar #24 - plazm
10. sep. 2007 17:41
#22 Hvorfor er det at hmn eller en af de andre ejere ikke kommer med sådan en udmelding. Jeg syns efterhånden der står Acro på alt der kommer fra "newz.dk" og er efterhånden ved at være noget foruroliget over dette.
Gravatar #25 - hmn
10. sep. 2007 17:47
#24 det er ret simpelt, de 2 andre admins er på ferie, og derfor har jeg bedt troels om at udforme et svar.
Gravatar #26 - milandt
10. sep. 2007 20:58
I stedet for at sabotere initiativer som dette, så burde newz.dk tage et vink med en vognstang og begynde at lytte til brugerne.. men kan godt se at det ikke er nødvendigt så længe indtjeningen er god og sitet giver overskud.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
11. sep. 2007 05:25
#26 Det gør newz.dk jo sådan set også, da som Acro nævner i en anden tråd (hint) arbejder vi på at lave en form for custom css som man så kan bruge.
Gravatar #28 - fidomuh
11. sep. 2007 08:12
#27

ZOMG STOP HINTING! :P

#19

Nå nej, sort tekst på hvid baggrund INGEN KONTRAST!!!
Hvid baggrund ZOMG THE END OF THE WORLD, HVEM HAR DOG FUNDET PÅ DET MADNESS DET ER JO TOTALT UMULIGT AT LÆSE PÅ.


I rest my case.
Den hvide baggund og den store maengde spilplads har jo tydeligvis gjort dig dement og inspireret til en omgang tourettes..

:P
Gravatar #29 - trylleklovn
11. sep. 2007 08:21
#23 Hvad med politiken.dk? eb.dk? slashdot? tv2.dk? Næsten samtlige andre nyhedssites? Tager de alle fejl? Er hvid i virkeligheden en røv dårlig baggrund for sort tekst? Er det i virkeligheden dig, som ved bedre end størstedelen af nyhedssiderne derude? Måske. Jeg tvivler.
Gravatar #30 - fidomuh
11. sep. 2007 08:23
#29

Oh? Saa du mener altsaa at alle disse nyhedssite har hvid som baggrund og intet andet end hvid spildplads rundt om?

Jamen dog, jeg maa se synes saa..!
Gravatar #31 - trylleklovn
11. sep. 2007 08:33
#30 læs #21
Gravatar #32 - illishar
11. sep. 2007 09:20
#31 læs #23


;p
Gravatar #33 - fidomuh
11. sep. 2007 09:22
#31

laes #29...

wtf?
Gravatar #34 - illishar
11. sep. 2007 11:44
Ret grinern for øvrigt, at Newz er bange for, at deres eget gamle design vil blive en konkurrent til dem. *fnis*

Hey, ret fedt med de der assembler-lignende instruktioner for øvrigt. Hvis vi udvider det lidt, så kan vi lave en primtalsgenerator eller noget :P
Her vi tilføjer en MOVE:

#33 MOVE #32
Gravatar #35 - illishar
11. sep. 2007 11:51
Dammit! Prøv at gå ind på Gedions.dk Jeg var nok 10 min om at finde ud af, at der ikke vil komme andet end "Loading..."-beskeden. BAH! Tænk hvis man ikke var lige så hurtig som mig. Så ville man jo aldrig komme videre!!! Total fælde!
Gravatar #36 - milandt
11. sep. 2007 11:54
#36 Det tager ca 15-20 minutter at loade
Gravatar #37 - milandt
11. sep. 2007 11:54
#36 mente #35

EDIT?!??!
Gravatar #38 - plazm
11. sep. 2007 17:21
#29 Jeg føler virkelig ikke du hører hvad det er kritiken ved newz.dks design er.

Der mangler en ordentligt opdeling mellem menuen, indholdet og extra information. Det hele er totalt gnidret ind i hinanden og for mig totalt ubrugeligt.


Nu nævner du selv nogle sites:
1 eb.dk: Så vidt jeg kan se har de FARVER på deres menu og en stor spacer mellem brødtekst ekstrainformation til højre.


2 politiken.dk: Dette site bruger jeg ikke netop af samme grund som newz.dk, jeg mangler en opdeling


3 slashdot: Dette site bruger jeg ikke, men kan da se at menuen har en anden farve og ellers virker det til at indholdet faktisk er sepereret som jeg har ønsket tidligere.


4 tv2.dk: Sitet bruger jeg ikke, men menuen har en anderledes farve, og generelt er det rarerer for øjnene at se på end newz.dk
Gravatar #39 - trylleklovn
11. sep. 2007 17:56
#38 Endelig noget konstruktiv kritik!
I hvert fald dele af din kommentar kan man ligefrem bruge til noget i stedet for "WHINE WHINE DET ER HVIDT" ..
Gravatar #40 - plazm
11. sep. 2007 18:36
#39 Hvor har jeg skrevet noget ala "WHINE WHINE DET ER HVIDT" ?
Gravatar #41 - sorenlyder
12. sep. 2007 09:05
Vil i låne et par bokse handsker? :) hehe
Gravatar #42 - TullejR
12. sep. 2007 10:07
Lol, det er komisk. Newz.dk - vil i have en tudekiks?
Gravatar #43 - plazm
12. sep. 2007 15:06
#41 Hehe, tror ikke de fåes så små som mine små nørdede hænder er :p
Gravatar #44 - Acro
12. sep. 2007 17:44
plazm (#24) skrev:
#22 Hvorfor er det at hmn eller en af de andre ejere ikke kommer med sådan en udmelding. Jeg syns efterhånden der står Acro på alt der kommer fra "newz.dk" og er efterhånden ved at være noget foruroliget over dette.

Det er foruroligende, at man ikke kan finde noget mere relevant at brokke sig over, og derfor bliver nødsaget til at tage fat på, hvem der i newz.dk står for at viderebringe beskeden. Kunne det være mere irrelevant for dig, hvordan vi fordeler opgaverne internt? Når jeg skriver det, så har jeg nok tilladelse og opbakning, da jeg nok ville ryge ud af crewet ret hurtigt i modsatte fald.

milandt (#26) skrev:
I stedet for at sabotere initiativer som dette, så burde newz.dk tage et vink med en vognstang og begynde at lytte til brugerne.. men kan godt se at det ikke er nødvendigt så længe indtjeningen er god og sitet giver overskud.

I stedet for at sabotere andres positive initiativer med uberettiget brok, så kunne du jo forsøge at blive crew, lave noget CSS eller på anden måde yde en indsats. Du betaler mig bekendt ikke noget for at være bruger, men forventer alligevel, at vi tilfredsstiller dig på alle tænkelige måder. Det ville nok være sundt, om du indså, hvordan verden hænger sammen. Ingen forhindrer nogen i at yde en indsats eller tage ansvar selv; som MiniatureZeus også henviser til, er der faktisk nogen, der forsøger at gøre en forskel. Hvis du vitterligt er så utilfreds, hvor bliver din aktivitet så af?

illishar (#34) skrev:
Ret grinern for øvrigt, at Newz er bange for, at deres eget gamle design vil blive en konkurrent til dem. *fnis*

Det har som sådan ikke noget med designet at gøre, men da vi har ophavsret på det, så ryger det med. Jeg kan godt uddybe mit argument. Hvis man laver en side, der har alt vores indhold, og så gør det muligt at tilføje noget specifikt indhold (det var ikke muligt endnu, men det er, hvad vi forholder os til), så vil man stå med et produkt, der indeholder alt det, newz.dk har, og lidt til. Så er der ingen motivation for at besøge newz.dk, og på den måde at vi med til at starte en konkurrent, fordi vi tillader systematisk brug af vores indhold. Hvis vi kopierede alle nyheder fra Version2 og bare bragte én mere dagligt, så ville folk jo heller ikke have noget rationele for at besøge Version2.

TullejR (#42) skrev:
Lol, det er komisk. Newz.dk - vil i have en tudekiks?

Vil du? At vi benytter vores rettigheder i ophavsretsloven har vist ikke meget at gøre med at tude. Det kunne derimod godt virke som flæberi, at man rent faktisk kommer med sådan en omgang brok, blot fordi vi gør brug af det, der er vores ret. Hvis folk vil starte et nyhedssite op, så skal de være i deres gode ret. Der må også gerne henvises til indhold på newz.dk, men det må ikke være systematisk og automatiseret. Det er ikke et retfærdigt grundlag, og det bekræftes jo i og med, at det er lovstridigt.
Gravatar #45 - plazm
12. sep. 2007 20:54
Acro skrev:
Det er foruroligende, at man ikke kan finde noget mere relevant at brokke sig over, og derfor bliver nødsaget til at tage fat på, hvem der i newz.dk står for at viderebringe beskeden. Kunne det være mere irrelevant for dig, hvordan vi fordeler opgaverne internt? Når jeg skriver det, så har jeg nok tilladelse og opbakning, da jeg nok ville ryge ud af crewet ret hurtigt i modsatte fald.

Tja eller også fordi din udstråling virker negativ på mig, og andre brugere, at det er uforståeligt for os at du bliver brugt for repræsentant for sådanne meddelelser hver gang.
Det virker ikke videre logisk for mig, at man bruger samme person som støder sammen med folk i så mange diskutioner som du, til at udsende et synspunkt fra sitet. Især ikke når man har 3 "ejere" af sitet som sagtens kunne få dig til at udfærdige beskeden og så bare selv poste det.
Gravatar #46 - TullejR
12. sep. 2007 21:15
#acro

"At vi benytter vores rettigheder i ophavsretsloven har vist ikke meget at gøre med at tude."
I betragtning af at alt indhold laves af brugerne, bør de også have lov til at gøre hvad de vil med det.

Nej, jeg kan ikke lide jeres nye stil der fulgte med v4 - siden er gået fra at være "lavet til nørder, af nørder" til at være styret af en magtliderlig gruppe, der skider på de besøgende.
Gravatar #47 - plazm
13. sep. 2007 07:29
TullejR skrev:
Nej, jeg kan ikke lide jeres nye stil der fulgte med v4 - siden er gået fra at være "lavet til nørder, af nørder" til at være styret af en magtliderlig gruppe, der skider på de besøgende.

Enig. Det virker dog for mig som om at de er blevet sure fordi der er folk som kritiserer deres fejlslåede udviklingsprocess, fordi de ikke har hørt på deres brugere under udviklingen, men bare har lavet hvad de mente var godt. Dette lærer vi på softwareingeniøruddannelsen at er en stor fejl. Nok ved brugeren ikke hvad han ønsker som slutprodukt, men han ved godt når han får et stykke software mellem hænderne, om det er noget han gider bruge eller ej. Derfor har man fieldtesting inde i sin udvikling, og det trin har newz totalt manglet i udviklingen af v4.
Gravatar #48 - fidomuh
13. sep. 2007 07:44
#46

I betragtning af at alt indhold laves af brugerne, bør de også have lov til at gøre hvad de vil med det.


Men da alt indhold ikke leveres af #0, saa har _HAN_ ingen ret til at bruge dette.
Ydermere er det jo netop ulovligt at goere systematisk brug af newz.dk's feeds.
Saa er det egentligt ligemeget om det leveres af en bruger eller ej, hvis brugeren oensker kan han poste 100% samme nyhed alle andre steder.

Nej, jeg kan ikke lide jeres nye stil der fulgte med v4 - siden er gået fra at være "lavet til nørder, af nørder" til at være styret af en magtliderlig gruppe, der skider på de besøgende.


Delvist enig.. Jeg synes ikke det virker som om de er magtliderlige, blot forhippede paa at deres design er "teh win", selvom en hel del brugere har brokket sig.
At designet saa er dybt ubehageligt at bruge, er jo egentligt ret besynderligt, naar ingen af newz.dk's crewmembers har lagt maerke til dette.. :P
Gravatar #49 - Dreadnought
13. sep. 2007 08:48
Acro #44 skrev:
Du betaler mig bekendt ikke noget for at være bruger, men forventer alligevel, at vi tilfredsstiller dig på alle tænkelige måder.

Det var ekstremt arrogant det der. Milandt er en af de mest aktive på newz, men hvad fanden? De tre kønne reklamer er jo bare til pynt. Det er jo slet ikke os brugere der hjælper med reklameindtægterne. Nej da. Slet ikke. Smell the roses!!!
Gravatar #50 - Spiderboy
13. sep. 2007 21:30
#46
I betragtning af at alt indhold laves af brugerne, bør de også have lov til at gøre hvad de vil med det.

Faktisk så står der i betingelserne, at Newz.dk har ophavsret på alt originalt indhold, som dens brugere indsender, hvilket betyder, at indholdet faktisk tilhører Newz.dk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login