mboost-dp1

Featurerequest: Newz og design


Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
10. sep. 2007 18:44
Regler for denne tråd: Ingen flaming, råben eller kasten med spidse genstande. Bevar venligst fokus på denne post, og flaming om edit, spoiler o.lign. kan holdes til andre tråde.
----------------------------------------
Med det på plads: er det muligt at vi (brugerne) kan få udleveret en skabelon over newz.dks design (DOM + css), så vi selv kan lave vores egne designs, som der kan anvendes på newz.dk.
Evt. kunne der laves en konkurrence som ved version 3 af newz.dk, hvor der udvælges en række officielle designs?
Gravatar #2 - Acro
10. sep. 2007 19:15
#1 Cyrack:
ZIP-arkiv med vores ukomprimerede CSS

For mig at se, er det dog helt umuligt at sætte sig ind i det, så jeg vil nok anbefale, at man kigger på DOM-træet/vores HTML-kilde og begynder at skrue noget sammen ud fra det. Sådan ville jeg selv gøre. Det er Jonas, der står for designet og har lavet både HTML/CSS, så han må svare på yderligere spørgsmål. Han må udlevere det, du kalder en "skabelon", hvis han ved, hvad du tænker på, og er i stand til det...

Vi har besluttet, at der kun bliver ét officielt design, fordi vi simpelthen ikke har ressourcer til at vedligeholde og teste andet. Derfor vil jeg dog stadig godt love, at når der kommer gode forslag på banen, så gør vi det let for folk at tilknytte et CSS, der gemmes i ens profil, så man ikke behøver at bruge browserudvidelser for at skifte det. En konkurrence lyder også interessant, så det må vi også lige have talt om på næste redaktionsmøde.

Godt initiativ!
Gravatar #3 - illishar
14. sep. 2007 11:27
Cool.

Tilgengæld er netop dette, blevet foreslået mange gange allerede. Seneste forsøg blev lavet af horsepower her. (Omend horsepower var lidt mere utålmodig mht. implementering.)

Men rart at se nogle imødekommende toner fra Newz.
Gravatar #4 - Cyrack
14. sep. 2007 15:01
Acro:

For det først, undskyld for det sene svar, for det andet: nice at se at det ikke kun er lukkede skoder og låste døre.

Det jeg mente med skabeloner er evt. XHTML-skabeloner, som anvendes i forbindelse med PHP (naturligvis lettest hvis der er anvendet en form for template system) så man kan lave en implementation ud fra en basis model, i stedet for "bare" at dowloade et par sider og se hvordan det ser ud.

Om jeg selv får tid til at lave noget CSS kommer meget an på de næste par måneder, men dem der ønsker et andet design har jo åbenbart jeres velsignelse, så det er vel blot at komme i gang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login