mboost-dp1

ATT: Terracide (det med somatisk kontra psykosomatisk, du ved)


Gå til bund
Gravatar #1 - LinguaIgnota
23. maj 2011 12:13
Henrik ved selvfølgelig godt, hvad det her drejer sig om, men skulle nogen være gået glip af, hvad der er foregået, så tillader jeg mig at give et kort resume:

I Tråden til dumme spørgsmål spørger Henrik Jakob Jakobsen, om han er blevet "psykisk senil dement". Ronson er hurtig til at påpege, at "senil" nok ikke betyder, hvad Henrik tror, det betyder og Henrik får hastigt googlet "senil demens".

Til hvad der kan vise sig at være Henriks store fortrydelse, når han dog ikke meget længere end til Den Store Danske, hvis artikel, der på trods af at være letlæselig, ikke er synderligt informerende hvad angår de forskellige typer af demens.
Henrik virker da også endnu mere forvirret, da han vender tilbage, og lader til at insinuere, at demens er en psykosomatisk sygdom.

Det undrer mig lidt, at Henrik, udover at være astrofysiker, kemiker og biolog, med største selvfølgelighed giver udtryk for at være medicinsk uddannet (omend kun til husbehov) og ovenikøbet tillader sig at tale ned til andre brugere, som måske ikke deler denne interesse - så jeg forsøger at spørge lidt ind til, hvad Henrik egentlig ved.
Jeg starter med at spørge, om Henrik virkelig mener, at demens er en psykosomatisk sygdom, men det jeg er mest interesseret i at vide, er, om Henrik kender forskellen på somatiske og psykosomatiske sygdomme - så det spørger jeg om op til flere gange.

Henrik siger, at han har meget travlt (han er jo på arbejde og sådan noget), så det kommer lidt bag på mig, at han rask væk poster løs i en anden tråd, mens mine simple spørgsmål står ubesvaret hen. Jeg sørger derfor for at gentage mine spørgsmål i den tråd, hvor Henrik var aktiv, men han siger igen, at han har meget travlt og det er underforstået, at det er derfor, han ikke vil svare på mine spørgsmål.

Nu er der så gået et par dage og Henrik har stadig ikke svaret, så jeg tænker, at han nok har glemt vores samtale i Tråden til dumme spørgsmål. Derfor vil jeg gentage mine spørgsmål i en tråd, som jeg håber, at Henrik ser - for jeg vil jo så gerne have et svar:

Henrik, kan du med egne ord forklare mig, hvad forskellen på somatiske og psykosomatiske lidelser er? Og er demens en psykosomatisk sygdom?

- Nu vil onde tunger nok foreslå, at Henrik er typen, som gerne slynger ord og udtryk ud, som han ikke har forudsætninger for at bruge, og at han, når han bliver konfronteret med dette, vælger at stikke af. Men det nægter jeg simpelthen at tro på og nu synes jeg altså, at vi skal lade tvivlen komme Henrik til gode.
Gravatar #2 - XorpiZ
23. maj 2011 12:14
Egentlig burde man bare fremover, hver gang terra lukkede mundlort ud, henvise til denne tråd. Så slap man for at høre på ham.
Gravatar #3 - gnarfsan
23. maj 2011 12:20
Terra: Flot selvmål, bæ-hoved
/Thread
Gravatar #4 - NioBe
23. maj 2011 12:38
Rolig nu... Giv nu manden lidt tid til at finde på en "god" argumentation og div ubruglige links. Det var bare ikke så nemt som han regnede med denne gang. :)
Gravatar #5 - Mnc
23. maj 2011 12:38
Held og lykke, Onkel. ;)
Gravatar #6 - Daniel-Dane
23. maj 2011 13:02
I spilder jeres tid på at diskutere med ham. Selv folk med en proklameret IQ på de nogen og 160 kan ikke se, at en samtale med terracide er ligegyldig og tabt, når han slynger skældsord ud.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2745642412]
23. maj 2011 13:08
Han trækker jer ned på hans niveau og banker jer med erfaring :)
Gravatar #8 - Mort
23. maj 2011 13:29
Desuden har han da ikke tid til at svare, når manden er på arbejde med hans datter.
Gravatar #9 - gnarfsan
23. maj 2011 13:33
Mort (8) skrev:
Desuden har han da ikke tid til at svare, når manden er på arbejde med hans datter.

Gad vide om det er hende, der lærer ham fy-ord?
Gravatar #10 - KaW
23. maj 2011 13:54
Er vi begyndt at omtale hinanden med fulde navn? Eller er det bare for at pisse terracide af?
Gravatar #11 - vandfarve
23. maj 2011 14:23
KaW (10) skrev:
Er vi begyndt at omtale hinanden med fulde navn? Eller er det bare for at pisse terracide af?


Korrekt.

Jeg mindes, at Henrik i starten var meget beskyttende over for hans reelle identitet, men dette er, som mange andre ting, ændret sig over den senere tid.

Det er også svært at lade som ingenting, når alt stort set er tilgængeligt på KYNZ.dk (eller når han selv smider informationer op på newz.dk).

Jeg tror derfor ikke, at det gør så meget, men det er altid sjovt at kalde Henrik for Henrik uanset hvad.
Gravatar #12 - gnarfsan
23. maj 2011 14:26
Nej, Henrik Jensen forsøger ikke at være anonym, længere.

Gravatar #13 - terracide
23. maj 2011 14:29
Hoal da kæft...nogle herinde skal vist få sig et liv...wall of text tyder på butthurt lingu.

Vi snakkes når jeg er færdig med at holde fri ;)
Gravatar #14 - Cloud02
23. maj 2011 14:30
du glemte at signere dit indlæg
Gravatar #15 - Alrekr
23. maj 2011 14:33
Han glemte også at svare på spørgsmålet. For at undgå WoT (tm Henrik L. Jensen) kommer spørgsmålet her:

LinguaIgnota (1) skrev:
Henrik, kan du med egne ord forklare mig, hvad forskellen på somatiske og psykosomatiske lidelser er? Og er demens en psykosomatisk sygdom?
Gravatar #16 - drbravo
23. maj 2011 14:40
uh, uh! Pick me! I know! I know!

*Jumps up and down*
Gravatar #17 - praktikant muffe AKA pewbe
23. maj 2011 14:44
terracide (13) skrev:
Vi snakkes når jeg er færdig med at holde fri ;)

Man har åbenbart ikke så meget at lave i supporten?
Gravatar #18 - Ronson ⅍
23. maj 2011 15:56
terracide (13) skrev:
Vi snakkes når jeg er færdig med at holde fri ;)


Så sidste gang ville du ikke svare fordi du var på arbejde. Og nu vil du ikke svare fordi du holder fri.

Er det det man kalder "at dække sig ind"?
Gravatar #19 - LinguaIgnota
23. maj 2011 15:59
KaW (10) skrev:
Er vi begyndt at omtale hinanden med fulde navn? Eller er det bare for at pisse terracide af?


Jeg holder selv meget af at holde på formerne, men for en uges tid siden insisterede Henrik Lønbjerg Jensen på, at vi skulle være dus. Kan det bringe lidt lys ind i hans ellers formørkede tilværelse, så fred være med det.
Gravatar #20 - rasmussen
23. maj 2011 15:59
Er det her ikke mobning?
Gravatar #21 - Alrekr
23. maj 2011 16:07
rasmussen (20) skrev:
Er det her ikke mobning?


Det er ikke mobning når vi er mange der mener det samme.
Gravatar #22 - LinguaIgnota
23. maj 2011 16:10
rasmussen (20) skrev:
Er det her ikke mobning?


What's that, Lassie - du synes, at jeg skal sende en omskrevet version af #1 til Fullrates support? Det er da en interessant idé. Men nu får han lige chancen for at svare her først.
Gravatar #23 - Mamad (moveax1ret)
23. maj 2011 16:16
Jeg vil bare lige sige at det ville være dårlig stil hvis alle herinde sendte det til fullrates support....................
Gravatar #24 - Slettet Bruger [2745642412]
23. maj 2011 16:23
Det er måske lige at strække den lidt.
Gravatar #25 - vandfarve
23. maj 2011 16:43
I krig og newz.dk er alt tilladt.
Gravatar #26 - LinguaIgnota
23. maj 2011 18:12
Jeg får sværere og sværere ved ikke at tolke Henriks reaktion og adfærd, som at han er fuld af lort, bluffede og blev gennemskuet. Er det en nogenlunde præcis konklusion, Henrik?
Eller kan man ligefrem forestille sig, du virkelig troede, at du vidste hvad du talte om? Det er vel en ærlig fejl, I guess. - Men med det i mente har du her et andet fremmedord, som jeg synes, at du bør lære betydningen af.
Gravatar #27 - Norrah
24. maj 2011 12:00
LinguaIgnota (1) skrev:
Henrik, kan du med egne ord forklare mig, hvad forskellen på somatiske og psykosomatiske lidelser er? Og er demens en psykosomatisk sygdom?


Uhh uhh.. pick me, pick me.. jeg tror jeg kender svaret.

btw.. hvad fanden er det lige der sker på newz for tiden? Har ikke været super aktiv i et stykke tid, men syntes da godt nok at folk er begyndt at blive mere personlige? Her tænker jeg generelt.
Gravatar #28 - smiley
24. maj 2011 12:24
Trolls, trolling trolls that get trolled, by trolls.
Gravatar #29 - gnarfsan
24. maj 2011 12:38
Det skyldes en kombination af finanskrisen og den globale opvarmning.
Gravatar #30 - Mort
24. maj 2011 13:35
Norrah (27) skrev:
btw.. hvad fanden er det lige der sker på newz for tiden? Har ikke været super aktiv i et stykke tid, men syntes da godt nok at folk er begyndt at blive mere personlige? Her tænker jeg generelt.


Jeg tror bare der er nogen stykker som er blevet trætte af at blive svinet til og diskutere med samme person som bruger usaglige argumenter og derefter ignorerer de svar der kommer på tiltale.

Ganske almindelig nu-er-vi-træt-af-skolegårs-bøllen mentalitet ^^
Gravatar #31 - mbw2001
24. maj 2011 13:39
#30
Og løsningen er så at give bøllen ekstra meget opmærksomhed... Pisse god idé....
Gravatar #32 - vandfarve
24. maj 2011 13:43
mbw2001 (31) skrev:
#30
Og løsningen er så at give bøllen ekstra meget opmærksomhed... Pisse god idé....


Ja, indtil videre har Henrik holdt sin kæft i indtil flere døgn i træk. :)

Alle ved jo, at det er utopisk, at newz.dk kollektivt ignorerer Henrik, så dette er den næstbedste løsning - og den mest realistiske, da den endda har vist sig at virke.
Gravatar #33 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 14:26
Tror stadig ikke der er nogen der ville undvære TerraBitch
Gravatar #34 - gnarfsan
24. maj 2011 14:27
SlettetBruger (33) skrev:
Tror stadig ikke der er nogen der ville undvære TerraBitch

Så tager du fejl.
Gravatar #35 - drbravo
24. maj 2011 14:29
Jeg kan undvære terracide lige så lidt som jeg kan undvære klamydia..
Gravatar #36 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 15:15
Kan du undvære sex da?
Gravatar #37 - Daniel-Dane
24. maj 2011 15:18
Ja.
Gravatar #38 - Elskov
24. maj 2011 15:59
for porren er sex = klamydia
Gravatar #39 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 16:09
Jep, de eneste der vil ha sex uden kondomer er dem der har samme sygdomme som en selv.
Gravatar #40 - XorpiZ
24. maj 2011 16:20
Pft, hvis man bliver syg, så spiser man bare lidt sundt og løber et par ture på bare tæer, så er man klar igen.
Gravatar #41 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 16:29
Time will show!
Gravatar #42 - TWFH
24. maj 2011 18:25
Jeg æææælsker voksenmobning, det er en infamt god sport.
Gravatar #43 - terracide
24. maj 2011 18:55
#1:
Jeg elsker et godt selvmål, specielt når der er lagt så mange kræfter i at være butthurt.

Men du skulle nok kontakte en læge, med special i hjernen og forhøre dgi om psykisk senil demens...og nej google kan ikke hjælpe dig.

Terra - Indtil videre har du bare bevist at tomme tønder buldre mest...
Gravatar #44 - Elskov
24. maj 2011 19:11
terracide (43) skrev:
#1:
...og nej google kan ikke hjælpe dig.


:O!!!!!!

... men terrordreng, du har stadig ikke svaret?
Gravatar #45 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 19:22
Trak han lige "alt der står på nettet er wrong, ring til DGI" kortet? :D
Gravatar #46 - terracide
24. maj 2011 19:32
SlettetBruger (45) skrev:
Trak han lige "alt der står på nettet er wrong, ring til DGI" kortet? :D


Nej, jeg påpegede bare at lingu-butthurt åbenbart har googlet, ikke kunne finde noget...og så troet han havde "noget"...når det eneste han rendte ind i var at google ikke bekymre sig synderligt om ikke hyppige danske diagnoser.

Jeg har personlig erfaring med lidelsen, da en bekendt af mig blev ramt af den og jeg hjalp ham op på benene igen, da han ikke engang kunne læse i starten...og så er det ofentlige system tungt at danse med.

Men skal vi vædde med at lingu nu vil prøve at ændre fokus?
Gravatar #47 - Slettet Bruger [2745642412]
24. maj 2011 19:38
Det ser vi :D Jeg forudser noget med Lise.
Gravatar #48 - roennow
24. maj 2011 19:48
terracide (46) skrev:
Nej, jeg påpegede bare at lingu-butthurt åbenbart har googlet, ikke kunne finde noget...og så troet han havde "noget"...når det eneste han rendte ind i var at google ikke bekymre sig synderligt om ikke hyppige danske diagnoser.

Jeg har personlig erfaring med lidelsen, da en bekendt af mig blev ramt af den og jeg hjalp ham op på benene igen, da han ikke engang kunne læse i starten...og så er det ofentlige system tungt at danse med.

Men skal vi vædde med at lingu nu vil prøve at ændre fokus?

Nej jeg tror stadig han vil se et svar på spørgsmålet (som du nu har sagt at du kender svaret på).

Terrafail - Er nu så langt ude at faile at han glemmer din signatur
Gravatar #49 - terracide
24. maj 2011 19:50
#48:
Du kan heller ikke læse?

Forbløffende...
Gravatar #50 - Chewy
24. maj 2011 19:54
@49
Du kan ikke forklare?

Overraskende...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login